K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-08-2009, 20:20   #71
inger
Lukket Konto
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2006
Alder: 57
Indlæg: 167
Styrke: 18
inger er ny på vejen
Vores læge er ikke meget for at give tamiflu da min søn har skizofreni og han er bange for hvordan det vil indvirke på hans psykiske tilstand, det er derfor at vi skal være i hyppig kontakt med læge. Og da min søn er 19 år så skulle han jo ikke blive så påvirket som mindre børn. Men jeg bliver for en sikkerheds skyld fulgt meget nøje også.

Min søn har kun haft lidt feber idag men hoster fælt nu, især sidste nat.

Et godt råd, sørg for en sikkerheds skyld at have feber/smertestillende hjemme, strepsil og hostestillende f.eks mucomyslin har også vist sig at være nødvendigt. Heldigvis havde vi det hjemme.

Den måde den her influenza adskiller sig fra andre på er at feberen går fra den ene yderlighed til den anden i løbet af 0,5, der er ikke noget med at den stiger langsomt desværre.
inger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2009, 21:33   #72
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Godt at høre fra dig, det lyder ikke som om, du er blevet smittet,
Jeg synes Pamol virker godt mht. at nedsætte feber, har hørt Panodil
er lidt mildere, men Hot Panodil som er et pulver der røres op med kogende
vand er godt mod ondt i halsen, men at feberen svinger, kan man jo ikke
gøre noget ved, det er tiden der skal gå, fortsat god bedring til din søn.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2009, 12:02   #73
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Åh åh, er der andre influenza typer i omløb ?

Viper og jeg har i de sidste par dage gået og følt os en smule forkølede; men i nat vågnede Viper med en kodyl hovedpine som ikke engang piller hjælper på (600mg Ipren og 1000mg Pinex), og han har det slet ikke godt idag ... har også ondt i halsen

Vi bor jo også i et turistområde, så jeg må indrømme at jeg er en smule bekymret .... håber det bliver et mildt forløb, HVIS det er den famøse svineinfluenza vi er blevet ramt af!!!
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.

Sidst redigeret af Hyanna; 05-09-2009 kl. 12:04.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2009, 12:07   #74
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Kendetegnet ved den omtale influenza er, at man får ekstremt ondt i halsen og vejrtrækningsproblemer, og feber der raser op og ned på rekordtid.

Så lad os da håbe Viper 'kun' får hovedpine og helt almindlig influenza/forkølelse...men vær opmærksom på ovenstående symptomer!!!

Rigtig god bedring til Viper herfra!! Og til dig også
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2009, 12:32   #75
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Fra BT :

OPTAKTEN
1. Influenza A smitter gennem små dråber fra nysen, hoste og utilstrækkelig håndhygiejne.
2. Dermed kan en typisk smittevej være et harmløst håndtryk eller et nys i elevatoren.
3. Fra du er blevet smittet, og til de første tegn på sygdommen viser sig, går der 1-3 dage.
4. Symptomerne på influenza A ligner til forveksling dem, man kender fra gængse influenza-typer.
5. Sygdommen forbindes med hoste, snue, løbende øjne, mild til moderat feber og ømme muskler. I sjældnere tilfælde kan diarré også forekomme.

DIAGNOSEN
1. Lægen vil kun teste dig for influenza A, hvis du har forhøjet risiko for følgesygdomme og komplikationer.
2. Ved mistanke om smitte skal man ringe til sin læge, som lytter til beskrivelsen af sygdommen og derefter vurderer, om der skal tages særlige forholdsregler.
3. Af hensyn til både smittespredning og lægekapacitet skal man ikke møde personligt op hos sin læge, men derimod henvende sig telefonisk.
4. Uanset om man har fået konstateret influenza A eller ej, skal man holde sig hjemme og undgå al unødig nærkontakt med andre mennesker, så længe man har tegn på sygdommen.
5. Når lægen har bekræftet, at man kan være smittet med influenza A, skal man informere venner, familie og arbejdskolleger om det. Det er vigtigt, fordi svagelige personer, som er i smittefare, skal tilbydes forebyggende medicin.

SYGDOMMEN TOPPER
1. Hvis du er sund og rask, så vil normal pleje kunne gøre tricket - panodiler virker febernedsættende og kan samtidig dulme muskel- og ledsmerter. Masser af væske er også vigtig.
2. Sygdommen kan behandles med den antivirale medicin Tamiflu. Medicinen gives kun til personer, som har forhøjet risiko for alvorlige følgesygdomme. Bor man sammen med en person i risikogruppen, kan man også få tilbudt Tamiflu.
3. Hvis du undervejs i sygdomforløbet bliver utryg ved din tilstand, skal du omgående søge læge. Vejrtrækningsbesvær er et alvorligt tegn.
4. I langt de fleste tilfælde vil sygdommen være overstået i løbet af få dage - ganske som ved en almindelig influenza.

Vejrtrækningsbesvær KAN forekomme, men gør det altså ikke ved alle, og får man det SÅ SKAL MAN SØGE LÆGE

God bedring
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2009, 12:38   #76
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
TAK SKAL DU HAVE; HELENEKR

Vil jo ikke være hysteriske; men vi vil jo heller ikke smitte andre, så vi har i hvert fald ringet til Vipers gamle fader, som har dårligt hjerte og anmodet ham om at holde sig væk (han har det med bare at komme dumpende), og så må vi se, for HAR vi fået svineinfluenzaen, må vi jo have andre til at købe ind for os osv. ... vi ved det jo ikke endnu, for vi håber jo på, det er en anden influenzatype

Nåede ikke at se dit indlæg Helle; men du skal også have TUSINDE TAK, og vi skal nok holde jer opdaterede!
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.

Sidst redigeret af Hyanna; 05-09-2009 kl. 12:43.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2009, 12:58   #77
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Min søn (ham på 6 år) blev også pludelig syg, fik høj feber, ondt i hovedet og 'ondt i hele kroppen', men min læge sagde over telefonen, at det IKKE kunne være influenza A. Jeg fik indtrykket af, at læger ved nogle flere ting, som vi ikke ved noget om og at de derfor nogenlunde sikkert kan stille/udelukke influenza A selv via telefonen.

Han sagde i hvertfald til mig, at jeg skulle ringe omgående hvis han begyndte at få ondt i halsen, synkebesvær og/eller lungebetændelseslignende symptomer eller andre former for vejrtrækningsproblemer. Men alt det slap han heldigvis for, og var frisk igen i løbet af 2-3 dage. Vi andre blev heller ikke smittet. Men jeg synes da jeg blev godt nervøs, jeg har jo 4 børn at tænke på og kan dårligt selv tillade mig at blive syg, da jeg ikke har et netværk der evt kan passe børnene...

Og nu læser man jo, at over halvdelen af dem der er døde af influenza A, var fuldstændig sunde og raske - og ikke som før antaget, i forvejen var svækket. Sådan en udmelding vækker da bekymring når man i forvejen er nervøst anlagt.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2009, 16:04   #78
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Jeg tror ikke den influenza her, er anderledes end mange andre, hvor
der desværre også er nogle, som døde.

Desværre lyder det til, at det er flest unge, som bliver ramt, og nogle
klarer det ikke.

Jeg kunne godt forestille mig, at vi der er lidt "ældre" har været igennem
den virus, bakterie uden at vide det.

Nu skal man lige tænke på, at der er 1 dansker som er død af det, en for
meget selvfølgelig, men jeg tror ikke man skal ligge så meget frygt i det,
men bare være hurtig til at søge læge, hvis mistanken opstår.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2009, 12:49   #79
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Viper kontaktede vores læge her til morgen og der er andre influenzatyper i omløb, og vi har så bare en ganske almindelig irriterende influenza, så vi er selvfølgelig lettede

Vores læge fortalte at svineinfluenzaen ALTID medfører feber, så blev vi så kloge

Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
en bekymret datter TinaD Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 19-12-2012 19:53
Bekymret. chadur Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 15-09-2012 19:13
Bekymret for myndighedernes menneskesyn: Aflivning af sygdomsbærende fostre Lilli Susanne Politik og Samfund 0 22-08-2009 09:35
“Hvis man er rigtig, rigtig syg, kommer man ikke til at deltage i en aktivering” Razmo Politik og Samfund 2 29-05-2009 13:08
SÅ bange Lund Dit og Dat 37 26-10-2008 12:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension