K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > De Unge

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

De Unge Hvordan er det at være ung eller relativt ung, og havnet i systemet enten som flekser eller førtidspensionist, eller på vej til en af delene.

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-08-2017, 15:55   #1
treibbau
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2017
Indlæg: 2
Styrke: 0
treibbau er ny på vejen
Skånehensyn som dagpengemodtager

Hej alle

Jeg er i den situation, at kommunen har raskmeldt mig mod min vilje ligesom alle (stort set!) andre under 40 år. . Dvs. jeg er tvunget fra sygedagpenge over til ingenting pt.

A-kassen siger, at de godt vil kende mig 100 % arbejdsdygtig, hvis jeg skriver under på det, men undrede sig godt nok lidt. Sagsbehandleren valgte endda at fjerne de klare skånehensyn , som jeg havde angivet over for dem, i Min Plan, som det åbenbart hedder, trods to speciallægeerklæringer.

Så mit spørgsmål er nu,om a-kassen er forpligtet til at medtage min hensyn, hvis jeg klager eller hvordan? Ogkan kommunen og a-kassen have forskellige opfattelser af situationen? Skrækscenariet er, at de skider på det hele og jeg så mister de evt. dagpenge igen.

Mangler svar fra a-kassen endeligt, men de lader til at have sige god for at jeg kan lege rask og ikke-handicappet.

Orker ikke et arbejde pt, da jeg har en stribe diagnoser, som er ret specielle. Det er IKKE noget, der bare går væk af sig selv, og min allergimedicin (maks.dosis) rækker ligeosm ikke. Kommunen skal rådgive om og i visse tilfælde bekoste handicapforanstaltninger, men har ingen tillid til dem efter raskmeldingen. De smed endda bilag væk eller "Glemte" at sende dem til ankestyrelsen med min klage!

Tak
treibbau er ikke logget ind   Besvar med citat
 

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension