K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-11-2007, 04:06   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
KimH det lyder da alletiders det kunne mange lære noget af ....

Her hvor jeg kommer fra lover jobkonsulenterne allerede ved første samtale 3 måneder til arbejdsgiveren og det hvad enten det er job vi selv har fundet eller noget jobcenteret er kommet med...

Jeg har endda været ude i praktik hvor jobkonsulenten fortalte mig at det var med henblik på fastansættelse, men da jeg i løbet af den første uge begyndte at snakke med chefen ( vi var kun os to ) så fik jeg at vide at han havde meddelt at han ikke havde råd til en flekser , men fra jobcenterts side have fået at vide at han kunne betragte det som 3 måneders gratis arbejdskraft og at han tillige gjorde mig en tjeneste og lærte mig at stå tidligt op

Behøver jeg at sige at den praktik hurtigt sluttede ( jeg blev der en uge ekstra for at gøre chefen en tjeneste da han havde arrangeret andet for sig selv fordi han regnede med at jeg var der ) og han dertil viste sig at være et rigtig godt menneske , skrev endda til jobcenteret hvad der var sagt og jeg fik lagt det ind i min sag ..

i det fleksjob jeg lige er stoppet i var der en fast regle om ikke at ansætte flekser før de havde bevist deres værd , det vil sige at de skulle sælge for et bestemt beløb før de overhovdet kunne ansættes , det år jeg var derude havde vi ikke mindre en 8 flekser igennem der ikke klarede den, så sådan er der også nogen kommuner der er .....


Nu hørte jeg lige i Lorry her til aften at min kommune og jobcenter nu går i skarp konkurrence med et hollandsk firma , det vil sige at halvdelen af de syge og dem på ledighedsydelse og kontanthjælp ryger til et andet firma resten bliver hvor de er , på den måde skal kommune jobcenter og det hollandske firma konkurrer med hinanden , så nu er jeg da lidt spændt på om jeg er bortgivet til hollænderne

Jeg snakkede med min sagsbehandler så sent som sidste uge, men har aldrig hørt om det her før , heller ikke på kommunens hjemmeside eller i pressen her hvor jeg bor...

Så hurra for Lorry http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/ kig på den 26-11-07 kl 19:30

nu er det ikke fordi jeg syntes ideen er så tåbelig endda , det har længe vist sig at vores jobcenter ikke er noget bevendt

( 4 år på kontanthjælp visiteret til fleks viste mig det )
  Besvar med citat
Gammel 27-11-2007, 09:30   #12
nille
Hvor skulle jeg ellers være
 
nilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2007
Lokation: jylland
Alder: 49
Indlæg: 158
Styrke: 18
nille er ny på vejen
tusind tak k10 venner;)

virkelig dejligt med jeres råd......

pyha...står lidt alene med det....så tak

heidis har du fleks job pt eller?og hvordan er din eller andres oplevelser af at være fleksjobber....
knus
__________________
bliv vinder i dit eget liv
nille er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Venner fordufter ikh Alt det andet 17 24-07-2011 22:55
Fleksjob-venner Gunilla Accept fra vores omgivelser 10 29-10-2010 11:03
Så nu ved i det kærre venner! J.B. Politik og Samfund 17 22-04-2009 10:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension