K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-03-2011, 09:18   #1
archibald
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2009
Indlæg: 117
Styrke: 15
archibald er ny på vejen
Har endnu ikke modtaget aktindsigt 2

Så laver jeg min egen tråd. Bad jo om aktindsigt (mail) 15/2, rykker og har registreret mangler i tidligere udleveret aktindsigt, beder også om at det bliver fremsendt. Svar 28/2, at de leder efter dem og vil vende tilbage. 7/3 møde loves snart aktindsigten, 12/3 modtager jeg udkast til rp, får skriftligt svar at jeg jo var blevet lovet aktindsigten, men hun skulle ind og lede i flere mapper, og fristen for rp havde hun priorteret først. Så i dag over en mdr siden 1.henvendelse stadig ikke modtaget. Og jeg skal jo kommentere på rp , synes ikke det er helt fair at jeg ikke har fået mulighed for at læse alt som ligger i min sag. Er også lidt bange for at klage, da jeg har søgt fp §17 foreliggende. I rp, kan jeg læse at lægekonsulent er positiv, ikke behov for flere oplysninger, er det et godt tegn?. Vil helst ikke skade min sag ved at klage, selvom det er min ret at få aktindsigt, gode råd ønskes.
archibald er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 09:26   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af archibald Se meddelelser
Så laver jeg min egen tråd.

Bad jo om aktindsigt (mail) 15/2, rykker og har registreret mangler i tidligere udleveret aktindsigt, beder også om at det bliver fremsendt.

Svar 28/2, at de leder efter dem og vil vende tilbage.

7/3 møde loves snart aktindsigten, 12/3 modtager jeg udkast til rp, får skriftligt svar at jeg jo var blevet lovet aktindsigten, men hun skulle ind og lede i flere mapper, og fristen for rp havde hun priorteret først.

Så i dag over en mdr siden 1.henvendelse stadig ikke modtaget.

Og jeg skal jo kommentere på rp , synes ikke det er helt fair at jeg ikke har fået mulighed for at læse alt som ligger i min sag.

Er også lidt bange for at klage, da jeg har søgt fp §17 foreliggende.

I rp, kan jeg læse at lægekonsulent er positiv, ikke behov for flere oplysninger, er det et godt tegn?.

Vil helst ikke skade min sag ved at klage, selvom det er min ret at få aktindsigt, gode råd ønskes.

Haj Archibald,

Jeg kan ikke lige svare på dine ??? Men jeg har lige quotet og opdelt dit indlæg, så alle kan være med, det kan for mange være svært at overskue, når det hele er skrevet i en smøre

Held og lykke med svarerne.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 09:50   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal fastholde aktindsigten, og have forlænget din partshørringsfrist, fra du modtager akterne.

Hele/noget af fidusen ved aktindsigten er selvsagt at have disse ved partshørringerne.

Selvom hun skal lede i flere mapper, er det vel på compouteren de ligger, og hvorfra kommer ordet lede?
Du skal jo bare have alt?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 10:18   #4
archibald
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2009
Indlæg: 117
Styrke: 15
archibald er ny på vejen
Tak for at du satte mit indlæg i system, er ikke så ferm selv. Det gav overblik på en overskuelig måde.
Og til Popiae, gruppeleder skrev i mail at hun og sb kulle lede efter de akter jeg efterlyste,bla. virksomhedspraktik "kontrakter",timesedler. Var i praktik 2-3 timer pr uge, ville også gerne læse begrundelse for forlængelser. Jeg var slet ikke klar over at det var virksomhedspraktik, troede det var aktivering. Da jeg fik rp til partshøring , skriver sb at jeg jo var blevet lovet akter,men hun skal lede i flere forskellige og gamle mapper,og at hun havde sat frist på min underskrift af rp, valgte hun at sende den (rp) til mig først, så jeg havde den. Hun sagde at de havde skiftet system , edb, derfor var det svært at finde.Synes det er svært bare at underskrive, men hun har givet mig til d 23. Så skal jeg forlange akter inden underskrift?
archibald er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 11:16   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det kan være lidt svært at bedømme, når man ikke sidder med ressourceprofilen og kender indgående til forløb, og hvad der ellers er.

Du kan se ressourceprofilen igennem, sammenhold med de relevante forløb og lægedokumenter, du ved der er i din sag.

Hvis du synes at ressourceprofilen er dækkende og alle relevante oplysninger, giver den korrekte belysning af sagen, Så..

Så, bør det være ok.

Især arbejdsforløb, lægedokumenter, dvs især under helbred og konklusionen(samlet vurdering).

Du kan ifm din partshørring, på siden med underskrift(husk ikke at skrive under før dine slutbemørkninger er indføjet korrekt.)tilføje/henvise til evt manglende bilag.

Ps spørg evt hvis du fortsat er i tvivl.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 11:24   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Mit forslag vil stadig være det samme som det jeg kom med i den anden tråd
http://www.k10.dk/showpost.php?p=154685&postcount=25

Hvis ikke du vil klage så tror jeg det bliver lidt svært at gøre noget ved det, andet end at du selvfølgelig lige kan skrive et pænt brev til dem og gøre dem opmærksom på at du stadig ikke har modtaget din aktindsigt og så håbe at det hjælper
  Besvar med citat
Gammel 13-04-2011, 08:28   #7
archibald
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2009
Indlæg: 117
Styrke: 15
archibald er ny på vejen
Så gik der næsten 2 mdr hvor jobcenter ignorerede min anmodning om fuld aktindsigt, har "remindet" dem 4 gange( 3 på skrift), uden held .
Sagsbehandler svarede, da jeg bad om udsættelse af godkendelse RP:
At der var nogen hun ikke kunne finde , ville snakke med chefen og vende tilbage.
Det er over 3 uger siden. RP har jeg derfor ikke kunnet godkende/ underskrive.
Men igår fik jeg modet og sendte klage til samtlige byrødder , håber der kommer skred i min sag nu. Er lidt nervøs , har ikke prøvet det før.
Det er også næsten 2 mdr siden jeg ansøgte § 17 foreliggende , har intet hørt , er lidt "spændt" på om den også ignoreret.
Det må de vel heller ikke?.
Er det ikke et krav at der inden for 3 mdr skal træffes afgørelse?.
Min sag er velbelyst og lægekonsulent skrev at der ikke manglede flere lægelige oplysninger , alligevel skriver Sb i RP : der er endnu ikke taget stilling til indhentelse af psykiatrisk speciallægeerklæring, da jeg ikke ønsker at deltage. Troede at lægekonsulent`s ord blev vægtet mere .
Ventetiden er nærmest uudholdelig.
archibald er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har ikke modtaget min aktindsigt Mad Alt det andet 24 12-03-2011 11:33
§34 og modregning af ikke modtaget boligsikring CFS Alt det andet 11 06-12-2010 22:37
stop SP ikke modtaget afgørelse!! kalona Spørgsmål ang fleksjob 1 29-11-2010 17:11
Ikke modtaget FP siden 2006 pollerik Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 28-08-2010 16:33
modtaget papir som ikke er mine Mai-Britt Alt det andet 19 26-05-2008 18:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension