K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-02-2012, 00:32   #1
Toxic
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 92
Styrke: 14
Toxic er ny på vejen
Ikke tilkendt flex...endnu...

Jeg spørger her fordi jeg ikke rigtig ved hvem jeg ellers skal spørge...eller stikker lige en finger i jorden...

Jeg står for at skulle i min anden arbejdsprøvning men er tilbudt job i den arbejdsprøvning jeg lige har stoppet. Det ville jeg forfærdelig gerne ha...men da de endnu ikke har fundet ud af hvor mange timer jeg kan klare...så ved jeg ikke om jeg skal tale med min sagsbehandler om det.

Jeg har selv en klar fornemmelse af at jeg ikke vil kunne klare mere end max 20 timer om ugen og vil satse på flex.

Spørgsmålet er...skal jeg fortælle min sagsbehandler at jeg faktisk står med job på hånden...og gerne ser et flex-bevilling i en fart...;-) Eller hvordan skal jeg lige servere den??

Jeg har ledde gigt og ud over at jeg ikke kan klare det helt vilde fysiske arbejde, kæmper jeg med en enorm træthed og udmattelse efter 4 timers arbejde pr dag.

Det kan godt umiddelbart synes som et dumt spørgsmål....men jeg er bange for at glippe denne chance for at få et job, ved jo godt at jeg ikke er særlig attraktiv på arbejdsmarkedet nu...;-)

På forhånd tak for et hvert input!
Toxic er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 01:47   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Hvis de vurderer at du kan arbejde 20 timer om ugen, så er du ikke til fleks... beklager...

Grænsen går ca. omkring 18 timer. det er i praksis der "selvforsørgelses-grænsen" går.

Og gider ikke indslag herefter ala "jeg har hørt om en som er på 37 timer fleks" det er der ikke tale om her, medmindre at selve arbejds-effektiviteten er sindsygt lav...

Hvad nu hvis du fik hjælp til de lidt tungere arbejdsopgaver, i form af personlig assistance? Kunne du så klare flere timer? Det plejer jobcentrene meget gerne at ville bevillige fremfor fleks, eller andre hjælpemidler?
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 07:33   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
du kunne sige jeg har fundet et stde til en arb. prøvning, så ville du have foden inden for og deer letter at få et fleksjob, hvis der står en arbejds giver og har job efter prøvning.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 10:16   #4
Toxic
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 92
Styrke: 14
Toxic er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Hvis de vurderer at du kan arbejde 20 timer om ugen, så er du ikke til fleks... beklager...

Grænsen går ca. omkring 18 timer. det er i praksis der "selvforsørgelses-grænsen" går.

Og gider ikke indslag herefter ala "jeg har hørt om en som er på 37 timer fleks" det er der ikke tale om her, medmindre at selve arbejds-effektiviteten er sindsygt lav...

Hvad nu hvis du fik hjælp til de lidt tungere arbejdsopgaver, i form af personlig assistance? Kunne du så klare flere timer? Det plejer jobcentrene meget gerne at ville bevillige fremfor fleks, eller andre hjælpemidler?
Det er måske i virkeligheden der hele problemet ligger. At faktisk ingen i DK kan forsørge sig selv på 20 timer. Jeg kan i hvert fald ikke. Jeg har to teenagere boende hjemme og det koster. Men selv hvis jeg var alene kunne jeg ikke eksistere på 20 timer.

Min arbejdstid vil være tilrettelagt sådan at jeg ikke skal bære på de tungeste ting men der vil være enkelte tilfælde i løbet af en dag hvor der er tunge ting. Altså, ting som er tunge for mig. Dvs der er et par skånehensyn men det er de indforstået med.

Min sagsbehandler har talt meget om personlig assistance så jeg er klar over at det er en ordning de er meget glade for. Men det vil jeg ikke få brug for i det her job. Er det ikke sådan at en arbejdsgiver vil blive kompenseret for ting som man ikke kan?? Jeg kan lade tunge ting ligge til den næste.

Men ville du så vurdere at jeg kan glemme det...eller skulle jeg alligevel tage en snak med min sagsbehandler om ikke der er en vej hen til det job....som jeg altså kan leve af??

Mange tak for svar
Toxic er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 10:20   #5
Toxic
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 92
Styrke: 14
Toxic er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
du kunne sige jeg har fundet et stde til en arb. prøvning, så ville du have foden inden for og deer letter at få et fleksjob, hvis der står en arbejds giver og har job efter prøvning.
Jeg har lige afsluttet en arbejdsprøvning der....og hun vil have mig hen et andet sted hvor jeg ikke skal stå så meget op...så tror hun jeg vil kunne arbejde flere timer.

Men det er ikke kun et problem at stå op i mange timer...jeg har prøvet 5 timer om dagen og jeg var i den grad udmattet når jeg kom hjem. Jeg blev så sat ned på 12 timer om ugen...og det går fint...tror dog selv godt at jeg vil kunne klare lidt flere timer.

Men selv om jeg står med et job og en klar fornemmelse af at jeg kan klare det....så er jeg også klar over at det slet ikke er nok for systemet...og det er ærgerligt at jeg skal se et job glide ud af hænderne på mig...øv...
Toxic er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
flex eller ikke flex. stumbi Spørgsmål ang fleksjob 19 07-02-2013 15:50
Tilkendt flex malofa Spørgsmål ang fleksjob 14 14-01-2012 20:48
Har endnu ikke modtaget aktindsigt 2 archibald Alt det andet 6 13-04-2011 08:28
ikke fået tilkendt fleksjob efter ca.7 år på sygedagpenge PHP Spørgsmål ang fleksjob 5 31-08-2010 14:13
Min historie - ikke visiteret endnu leneu Din historie 5 12-02-2007 00:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension