K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-11-2013, 18:24   #11
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Mine kendte faktorer er:
-Årlig løbende udbetaling. X kr/år
-Resterende periode for den løbende udbetaling. Y år
-Rente. (det er vel rentes rente der skal anvendes ?) Z %
Det du gerne vil vide er hvad nutidsværdien af en række fremtidige betalinger til en given rente, den udgør i dag.

Til det formål kan man anvende: annuitetsberegningsformlen.

Søg evt på Google ...


Formlen er: K = [ (1 + r)n - 1 ] / [ (1 + r)n * r ]

Faktor: n er potens notering ... hvilket er svært at vise her i flad tekst ...


Men ellers er det vist brugeren Halse, der er eksperten inden for økonomi ;-)

Så hvis jeg kløjs i den her, så kommer Halse nok efter mig med en våd hårdt sammenrullet Tante Berlingeren, med det sigte at uddele et godt lag virtuelt prygl ;-)


Jeg havde først fundet: http://www.youtube.com/watch?v=xGt1mIqPMXE

Men det er akkumuleret annuitetsformlen ....
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU

Sidst redigeret af TimeGuest; 30-11-2013 kl. 18:37.
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2013, 18:51   #12
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af lgkh62 Se meddelelser
Det du skriver mht. beregner og men% ved erhversevnetab er forkert!
Jeg skriver IKKE om hverken men eller erhvervsevnetab, og dermed er det jeg skriver IKKE FORKERT men RIGTIGT

I mit tilfælde skal der ikke indregnes nogle af de ovenstående... de ovenstående er i princippet en "præ-beregning", for at nå frem til den løbende ydelse, som så kan kapitaliseres.

(det er en misforståelse at kapitalisering kun vedrører noget med men og tabt arbejde, for den sags skyld kunne man have en ko der gav et vist antal liter om dagen, hvor man havde ret til 10% efter koen blev solgt.
Ville man ikke vente på at koen kom med mælken villeman kunne indgå en aftale om hvad mælken de næste 5 år er værd, og afregne det i en sum... Og det er stort set sådan det skal foregå i min sag)

Min ydelse er en fast ydelse der ikke afhænger af noget som helst, hverken men eller erhvervsevne, eller om jeg for den sags skyld stod på hovedet.

Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
Det du gerne vil vide er hvad nutidsværdien af en række fremtidige betalinger til en given rente, den udgør i dag.

Til det formål kan man anvende: annuitetsberegningsformlen.
Ja, nu begynder det at ligne noget, skal lige ind og se om den virker naturlig.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2013, 00:31   #13
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Hej Nøgne Tæer

Misforståelsen opstår ved du #1 skriver at ASK´s men beregneren ikke kan bruges for den fordrer en men %,
hvilket er forkert for den fordrer en erhvervsevnetabs %.

Tråden følger du op igen i #3 hvor du skriver: ” ASKs udregner er en med mengrad, hvilket ikke kan bruges i mit tilfælde.”
så her taler du igen om mengrad, hvor det skulle være erhvervsevnetab.

Mit råd var efter, hvad du indledte tråden med. Du nævnte selv ASK´S beregner og derfor mit udgangspunkt ud fra
begrebsforvirringen du skabte.

Jeg blev opmærksom på senere i tråden, at det var en formel du eftersøgte, men rådgav ud fra at udgangspunkt skulle
være en korrekt forståelse af begreberne men% og erhvervsevnetabs% til korrekt information af begreberne når din tråd læses.

Beklager jeg ikke kunne forstå dit indlæg korrekt, men den var svær at svare korrekt på ud fra start af tråd.

Venlig hilsen lgkh62

Sidst redigeret af lgkh62; 01-12-2013 kl. 00:49.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2013, 00:44   #14
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af lgkh62 Se meddelelser
Hej Nøgne Tæer

Misforståelsen opstår ved du #1 skriver at ASK´s men beregneren ikke kan bruges for den fordrer en men %,
hvilket er forkert for den fordrer en erhvervsevnetabs %.

Tråden følger du op igen i #3 hvor du skriver: ” ASKs udregner er en med mengrad, hvilket ikke kan bruges i mit tilfælde.”
så her taler du igen om mengrad, hvor det skulle være erhvervsevnetab.

Mit råd var efter, hvad du indledte tråden med. Du nævnte selv ASK´S beregner og derfor mit udgangspunkt ud fra
begrebsforvirringen du skabte.

Jeg blev opmærksom på senere i tråden, at det var en formel du eftersøgte, men rådgav ud fra at udgangspunkt skulle
være en korrekt forståelse af begreberne men% og erhvervsevnetabs% til korrekt information af begreberne når din tråd læses.

Beklager jeg ikke kunne forstå dit indlæg korrekt, men den var svær at svare korrekt på ud fra start af tråd.

Venlig hilsen lgkh62
Tak, jeg kender godt forskel på de to begreber.
Og det ændrer ikke på at ASK beregner SKAL anvende et af de to begreber , for at fungere.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension