K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-12-2013, 11:59   #41
månemor
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2013
Indlæg: 31
Styrke: 11
månemor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Nu husker jeg ikke lige, om du er alene, eller om du har børn, som også skal bo i lejligheden.

Men prisen (huslejen) på en lejlighed afhænger af mange ting, beliggenhed og stand kan spille ind.

Jeg er medlem af afd.bestyrelsen her hvor jeg bor, og i den sammenhæng har jeg for nylig deltaget i nogle ting i boligselskabet, hvor jeg har forstået, at hvis huslejen er på 1.000 kr. pr. kvm. pr. år , så er smertegrænsen nået, så bliver lejlighederne svære, at leje ud.

En årlig kvadratmeterpris på 800-900 kr. er meget almindeligt, derunder vil jeg kalde det billigt.
Hej vovse, -tak for dit svar. Jeg har dog uendeligt svært ved at regne huslejen ud, sådan som du beskriver den.
Jeg kan slet ikke forstå at jeg har haft job som sekretær i mange år, siddet med projektafregninger og haft styr på alt hvad der havde med økonomi at gøre. -Og nu kan jeg ikke overskue de mest simple ting.
Jeg skal være i min bolig alene, og uden børn.
månemor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2013, 16:32   #42
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det vil sige en bolig på 60kvm. koster 4000-4500 kr.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2013, 23:06   #43
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af månemor Se meddelelser
Hej vovse, -tak for dit svar. Jeg har dog uendeligt svært ved at regne huslejen ud, sådan som du beskriver den.
Vi kan lave et eksempel.

Hvis du finder en lejlighed, hvor huslejen, for en lejlighed på 60 kvm., er 4000 kr. pr. md.

Så regner du først ud hvor meget huslejen er for et år, altså 4.000 kr. x 12 mdr. = 48.000 kr. pr. år.

For at regne den årlige kvadratmeterpris ud tager du så de 48.000 og deler med 60, altså 48.000 kr. : 60 kvm. = 800 kr. pr. kvm. pr. år.

Medmindre det er meget nyt, eller nyrenoveret, så bør 60 kvm. (efter min mening) ikke koste mere.

Jeg vil mene, at en to-værelses lejlighed på ca. 65 kvm er et fornuftigt bud på en lejlighed til en enlig.
Og hvis vi holder os til den årlige kvadratmeterpris på 800 kr., så vil den koste 4.333 kr. pr. md. + varme og evt. fællesantenne/antennebidrag.

Håber du kan bruge mine tal som et udgangspunkt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension