K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-11-2013, 12:03   #1
michael76
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2013
Indlæg: 7
Styrke: 0
michael76 er ny på vejen
Lightbulb Øjenlæge afviser mig

Jeg ringede i dag til en øjenlæge for at bestille en tid, da jeg har haft problemer med det ene øje. Jeg bor i Århus, men valgte en klinik i Horsens, da der er meget kortere ventetid. Men da klinikdamen fandt ud af, jeg bor i Århus, afviste hun mig med argumentet at jeg bor for langt væk og at de for at holde ventetiderne nede, kun tager lokale patienter.

Må de godt det?
michael76 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2013, 12:28   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Øjenlæger er jo private firmaer/ praksiser. En alm. læge har jo også ret til at afvise en ny patient.

Det det tror jeg de helt og aldeles selv bestemmer.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2013, 12:39   #3
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Jeg tror du skal være glad for ikke at kunne få en tid hos sådanne en "stivstikker"... men det kunne da være interessant at vide hvad regionen siger til sådan noget, for det er jo sådan set dem der er arbejdsgiver.

Jeg har for nyligt været ude for en øre-næse-halslæge der ikke havde i sinde og opdatere ventetider på sundhed.dk, det havde han kun pligt til hver anden måned, og kunne virkelig ikke bruge tid på den slags... og selvom de har pligt til at tage akutte patienter, ifølge min læge, så var de da højt hævet over det, kunne jeg forstå på sekretæren.
Så hvis jeg ville til kunne jeg vente indtil efter påske.

Det var lidt som om jeg havde bedt om at komme til "audiens" hos GUD.
Jeg ringede til en anden på samme adresse, som har et godt ry, og fik en tid 4 dage senere, og de sikrede sig at jeg mente jeg godt kunne vente.

Find en anden øjenlæge.
Her i København er der flere hvor man som regel kan få en tid samme dag, eller dagen efter.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2013, 13:17   #4
zolskin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2008
Lokation: her&der, kbh
Indlæg: 197
Styrke: 16
zolskin er ny på vejen
hmm - det er da en underlig argumentation tlf.damen kommer med. Det har jeg aldrig hørt før. De skal jo ikke hjem til dig!
Hvis det er muligt at sende en mail til dem, synes jeg, at du skal gøre det og gøre opmærksom på det.

Kan du ikke komme til din lokale øjenlæge - man plejer at kunne komme til hurtigt eller samme dag, når det er akut.

Sundhedssystemet er sgu da forrykt!!
zolskin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2013, 13:23   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Helt legalt. Praktiserende læger afviser også nye patienter, der har bopæl ud over en vis distance. Hold krudtet tør og find en lokal øjenlæge. Synes god argumentation.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2013, 14:24   #6
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Praktiserende læger afviser også nye patienter, der har bopæl ud over en vis distance.
Jo, ja, men det drejer sig jo om at den praktiserende læge ikke er forpligtiget til hjemmebesøg ud over en vis distance, og til dato har jeg ikke hørt om øjenlæger der tager på hjemmebesøg....

Der er stadig frit valg af speciallæge, uanset afstand.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2013, 15:51   #7
michael76
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2013
Indlæg: 7
Styrke: 0
michael76 er ny på vejen
Det er ikke noget akut.

Der er sindssygt lange ventetider hos øjenlæger i Århus. Jeg ringede så til en i Odder bagefter og der var ventetid til sidst i januar. Me jeg var så heldig, at de lige havde fået et afbud til i dag, så det snuppede jeg! :-)
michael76 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension