K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-11-2013, 20:54   #11
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Nøgne tær, der er ikke kun korrekt, at LK'erne stadig kan bruges. DE BLIVER BRUGT, PUNKTUM, som Obama ville have sagt.

LK'erne udtalelser vil stadig være en del af sagen. Ligesom der er set tilfælde, hvor denne også deltager i rehabteam.

Det er sådan i dette system: et er hvad der står det ene el. andet sted, et helt andet er praksis. Hvis lovens bostav og vejledninger blev fulgt til punkt og prikke havde K10 ikke sin eksistensberettigelse. El. ankestyrelsen, el. borgerrådgiverne, el. Ombudsmanden.

Kiwimor skriver specifikt, hun endnu ikke har været i rehabteam, hvorfor det er vildledning, at hævde LK'erne er afskaffet.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2013, 21:10   #12
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
@Gunvor
Sig du bare punktum... sagen er bare at de ikke bruges så sent i sagen, som jeg også skrev til dig før.

Og da der i den konkrete sag er tale om at LK alligevel er brugt, er det jo ikke i forhold til rehabiliteringsteam, men før klinisk funktion opstod.

Selvfølgelig sendes hele bunken over til teamet, men det betyder jo ikke den nødvendigvis indgår i nogen bedømmelse, idet der er LÆ265 i kombination med skemaet der ligger til grund for teamets arbejde, herunder den lægelige bedømmelse i klinisk funktion.
Citat:
Kiwimor skriver specifikt, hun endnu ikke har været i rehabteam, hvorfor det er vildledning, at hævde LK'erne er afskaffet.
@Gunvor
Kivimor beskrive sagen som værende på vej i rehabiliteringsteamet, hvilket er understreget af at der er lavet LÆ265, derfor er det ikke vildledende at fortælle at vi er ovre det tidspunkt hvor kommunens egen lægekonsulent er inde over sagen (og den grænse er krydset når man er kommet så langt som at påbegynde det forberedende skema, det ville jo ganske enkelt ikke give nogen mening om kommunen prøvede at tilsidesætte regionens lægelige funktion, men det ville vel undre "ingen" om det forsøg blev gjort alligevel)
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2013, 21:28   #13
kiwimor
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Lokation: herlev
Indlæg: 108
Styrke: 13
kiwimor er ny på vejen
Tak for jeres svar.. LK er IKKE med til rehab mødet, siger min sb.. dvs det smarteste ville være at lave et dokument og vedlægge min sag?
kiwimor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2013, 21:34   #14
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Kiwimor

Under alle omstændigheder bør der være et dokument om dette i din sag, men det er også centralt at det bliver påtalt under mødet med rehabteam.

Spørg ind til hvor meget din SB vil være med her, via et åbent spørgsmål. Hvis ikke denne vil bakke op, så sørg det selv.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2013, 22:27   #15
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af kiwimor Se meddelelser
Tak for jeres svar.. LK er IKKE med til rehab mødet, siger min sb.. dvs det smarteste ville være at lave et dokument og vedlægge min sag?
Nej, LK er ikke med.
Men der er en "sundhedskoordinator" fra regionen, der som regel er en "socialmediciner".

Du kan godt vedlægge et dokument, men da mødet samtidig er din partshøring er der også mulighed for at du taler med dem om det på mødet.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2013, 00:48   #16
Tolik
Slettet medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2013
Indlæg: 136
Styrke: 0
Tolik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
@Gunvor
Sig du bare punktum... sagen er bare at de ikke bruges så sent i sagen, som jeg også skrev til dig før.

Og da der i den konkrete sag er tale om at LK alligevel er brugt, er det jo ikke i forhold til rehabiliteringsteam, men før klinisk funktion opstod.

Selvfølgelig sendes hele bunken over til teamet, men det betyder jo ikke den nødvendigvis indgår i nogen bedømmelse, idet der er LÆ265 i kombination med skemaet der ligger til grund for teamets arbejde, herunder den lægelige bedømmelse i klinisk funktion.

@Gunvor
Kivimor beskrive sagen som værende på vej i rehabiliteringsteamet, hvilket er understreget af at der er lavet LÆ265, derfor er det ikke vildledende at fortælle at vi er ovre det tidspunkt hvor kommunens egen lægekonsulent er inde over sagen (og den grænse er krydset når man er kommet så langt som at påbegynde det forberedende skema, det ville jo ganske enkelt ikke give nogen mening om kommunen prøvede at tilsidesætte regionens lægelige funktion, men det ville vel undre "ingen" om det forsøg blev gjort alligevel)


Desværre har du ikke ret. LK bruges også meget sent i sagerne, da SB kan bede om hjælp i forhold til lægeerklæringer og andet.

Jeg har selv oplevet det.
Tolik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2013, 01:04   #17
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tolik Se meddelelser
LK bruges også meget sent i sagerne, da SB kan bede om hjælp i forhold til lægeerklæringer og andet.
Jeg taler om når sagen er kommet dertil at den skal til rehabiliteringsteam.
Når du ser at LÆ265 er udfyldt, så er sagen forberede til at kunne overgå til behandling.
Og i den situation er der ikke mere at lave for kommunens læge, det er på det tidspunkt i hænderne på regionen.
Men som jeg også har skrevet før kommer udtalelsen fra LK med i det vred der oversendes til teamet, men ligger formodentlig så langt nede i bunken at ingen ænser den.

Det er jo ikke sådan at noget bliver taget ud, uanset hvornår det er fra, og det er jo også derfor man får sin "taletid" idet mødet er en partshøring.

Så ja, gamle papirer fra LK kommer med,
og nej, der er ikke nogen LK ind over efter der er indhentet LÆ265, for bedømmelsen af den finder sted af teamet og den sundhedsfaglige kordinator fra regionen, der er til stede ved mødet.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension