K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-10-2013, 20:27   #1
Fiselback
Synes godt om👍🏻
 
Fiselbacks avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2007
Lokation: Danmark
Alder: 63
Indlæg: 127
Styrke: 17
Fiselback er ny på vejen
Efter Reformen?????

Hej gode Fleksjops kollegaer.

Jeg er i den heldige statusion at have et fleksjob, og stort set haft det siden
2001 Men! en fleksjobber har som bekendt ikke helt de samme rettighed, som så mange andre. Men! Jeg har altså tilladt mig, godt nok uden tilladelse fra ydelsescentret at brænde ud. Eller sagt mildt, blevet røv træt af mit job som jeg har haft gennem de sidste 6 år.

Er der nogen af jer der har erfaring med hvordan det ser ud med at få et fleksjob efter reformen?

Sådan som jeg lige kan sjusse mig frem til. Er al! Incitamentet til at ansætte en fleksjobber da gået ud med skyllevandet til reformen.

Men hvad er jeres erfaring?

Ser frem til at høre fra jer.
Fiselback er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2013, 20:42   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja arbejdsgiverne skal betale for det de får...så ingen gevinst der...

Den eneste måde og det er ikke lovligt...at de kan få en gevinst på...det er ved at en fleksjobber arbejder i feks 15 timer....men kun har en arbejdsintensitet på 10 timer....

Så skal arbejdsgiveren kun betale for de 10 timer...

Men kan man reelt arbejde i de 15 timer...ja så er det jo snyd...med skatteborgernes penge...

Jeg kunne måske bare frygte at der vil være nogle arbejdsgivere der vil presse flekserne til at lyve om hvad de kan eller lyve om at de er langsommere end de egentlig er...så de kan få lidt gevinst på den måde...

Jeg har ingen ide om hvor nemt det er at finde et fleksjob i dag....men hvis man læser omkring...ja så bør man ikke sige sit eget job op hvis man da har et...for det er svært at finde et nyt...

Det er også meget mere lempelige regler hvis man har haft sit job fra før 2013...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2013, 21:19   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tjaaa, med 17.000 ledige fleksjobbere der ikke kan finde et job, og med udsigt til at tallet stiger hver eneste måned, så har man jo nærmest ramt olie i baghaven hvis man har et job....

Alternativt kunne du jo søge et nyt fleksjob, mens du stadig arbejder, for ligesom at gøre dig dine egne erfaringer. Får du et nyt job, jamen så rykker du jo bare videre, og finder du ikke noget, så har du så stadig jobbet....

Men finder du et nyt job, så husk at du vil overgå til de nye regler for 2013, og dermed vil stå i en hel ny situation.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2013, 21:26   #4
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af vendborg Se meddelelser
Hej gode Fleksjops kollegaer.

Jeg er i den heldige statusion at have et fleksjob, og stort set haft det siden
2001 Men! en fleksjobber har som bekendt ikke helt de samme rettighed, som så mange andre. Men! Jeg har altså tilladt mig, godt nok uden tilladelse fra ydelsescentret at brænde ud. Eller sagt mildt, blevet røv træt af mit job som jeg har haft gennem de sidste 6 år.

Er der nogen af jer der har erfaring med hvordan det ser ud med at få et fleksjob efter reformen?

Sådan som jeg lige kan sjusse mig frem til. Er al! Incitamentet til at ansætte en fleksjobber da gået ud med skyllevandet til reformen.

Men hvad er jeres erfaring?

Ser frem til at høre fra jer.
At brænde ud. eller blot have lyst til noget andet, er vel ikke helt unormalt.
Jeg er selv ikke af typen, som nogensinde vil opleve hverken 25 er 40 års jubilæum på en arbejdsplads. Så op på hesten og søg noget andet. Hvad det angår, så er vi som fleksere ikke anderledes stillet end alle andre.

Og ja.. Selv efter reformen er der muligheder.. Som reglerne er nu efter reformen, så kan/må du tage ethvert deltidsjob som er opslået. Eller som du selv finder.

Da du i et nyt fleksjob overhovedet ikke ansættes på andre vilkår end alle andre, så KAN en flekser dække et behov for deltidsarbejde. Som tiderne er, så er vi snart de eneste som kan leve af at arbejde på deltid. Så behovet er der.

Og nej.. Der ydes ikke længere tilskud til arbejdsgiveren.. De betaler kun for hvad de får.

MEN... I modsætning til før, så skal der ikke lægges ud for lønnen op til de 37 timer om ugen. Det betyder at selv små firmaer kan være med. Uden at belaste en evt. kassekredit.
Der er også i modsætning til en ordinær ansat, refusion fra dag eet ved sygdom.
Alt besværligt papirarbejde angående fleksrefusionen er helt væk. Nu skal der blot udformes en ansættelses kontrakt som for alle andre. Fleksjobaftalen tager jobcenteret sig af.

I modsætning til før reformen, så skal du lønnes efter en evt. overenskomst. Ikke som før med mindstelønnen.

Jeg har kendskab til en del fleksere som rask væk søger almindelige fleksjob. I deres ansøgninger, skriver de intet om at de er fleksere. Når de så kommer til samtalen, så fortæller de det. Og forklarer at en evt. ansættelse sker, som enhver anden. Den strategi giver ofte gevinst i form af en ansættelse..

Så søg noget nyt, inden du kun er "aske"

Sidst redigeret af mik16; 02-10-2013 kl. 21:35.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2013, 23:02   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej Vendborg

Kender fuldstændig til din situation, da jeg selv har stået i det et stykke tid nu.

Jeg kan klart anbefale dig at kontakte din jobkonsulent i jobcentret og oplyse ham/hende, at du godt kunne tænke dig et andet job.... De har tavshedspligt, så de siger ikke noget til din arbejdsgiver. Så kan det være, at jobcentret kan kontakte dig, hvis de har noget til dig....

Jeg har også været i samme job i flere år og trænger sådan til et andet job af flere årsager, og jeg er egentlig ligeglad med, at det så overgår til de nye regler. For mit vedkommende ville en lille smule mindre i løn ikke betyde noget. Penge er ikke alt, jeg går mere efter, at jeg har det godt i et job og kan være glad for det osv...

Jeg har ellers set lidt flere ledige fleksjobs end normalt, og det er jobcentrene også blevet forpligtet til at få oprettet (en aftale fra staten). Her er der fundet et link om aftalen, 13.500 jobs skal de finde: http://bm.dk/da/Aktuelt/Politiske%20...0fleksjob.aspx

Man kan også tage et job med færre timer, end det man er visiteret til.

Håber du også finder et andet. Held og lykke!!
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2013, 23:14   #6
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Er du offentlig eller privat ansat nu ?

Hvis der er obligatorisk indbetaling til pensionskasse nu, så skal du høre din pensionskasse hvilke konsekvenser det kan få hvis du skifter.
Efter de nye regler bliver mange stillet rigtig skidt i deres pensionskasse når de skifter.

Sidst redigeret af Nøgne tær; 02-10-2013 kl. 23:18.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Allerede dagen efter REFORMEN ... Helle Smith Fremtiden for fleksjob og førtidspension 27 26-01-2013 09:43
Reformen! Risa Politik og Samfund 20 02-03-2012 03:54
Reformen.. Wibsen Politik og Samfund 9 28-02-2012 22:32
Reformen boowam Politik og Samfund 2 22-02-2012 13:05
Ansøgt efter §17 – sagsbehandlet efter § 20 - afgørelse efter § 17? Mitochondrie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 12-11-2011 01:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension