K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-08-2008, 11:27   #21
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Bare for at jeg har forstået det rigtigt(er lidt fatsvag udi officielt volapyk, tilgiv):

At uanset hvornår, hvordan og hvorledes incl evt formue, gæld etc så KUNNE min mand altså have søgt fra dag 1 om denne ydelse?

Hm, hvis det forholder sig sådan så er det da bestemt en "detalje" som jeg liiige vil nævne i klagen

-du er bare min ven
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2008, 11:46   #22
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Buster... kan du ikke lige skrive kort, hvad I har levet af, før din mand fik pension? (Jeg kan ikke huske det.)

Blev han syg, var på sygedagpenge, og derefter ingen kontanthjælp?

Blev han visiteret til fleksordningen, før han fik pension? Og hvilken ydelse var han da på, da han blev visiteret?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2008, 11:53   #23
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
buster hvis din mand har været fleksvisiteret og normalt skulle have haft kontanthjælp, så vil han være berettiget til særlig ledighedsydelse har han ikke fået det så skal du ikke kun tage det med i din klage du skal SKRIGE det meget klart og tydeligt i din klage...

Kommunen skal oplyse om den mulighed men glemmer det desværre tit og ofte.

Den ydelse der kan være tale om at din mand er snydt for hedder

særlig ydelse efter aktivlovens § 74 i.

og den totale ordlyd er her

Citat:
Særlig ydelse

§ 74 i. Personer, der ved visitationen ikke har ret til ledighedsydelse, og som har en indtægt, der er mindre end det beløb, der ydes efter § 25, stk. 1, nr. 2, er berettiget til en særlig ydelse, mens de venter på et fleksjob. Personer under 25 år er dog kun berettiget til særlig ydelse, hvis indtægten er mindre end de beløb, der kan udbetales efter § 25, stk. 1, nr. 3 eller 4.

Stk. 2. Ydelsen efter stk. 1 udgør forskellen mellem den pågældendes indtægt og det beløb, der ydes efter § 25, stk. 1, nr. 2. For personer under 25 år udgør ydelsen efter stk. 1 forskellen mellem den pågældendes indtægt og det beløb, der ydes efter § 25, stk. 1, nr. 3 og 4.

Stk. 3. § 74 b finder tilsvarende anvendelse for personer, der modtager særlig ydelse.

Stk. 4. Beskæftigelsesministeren fastsætter regler om, i hvilket omfang reglerne i kapitel 4 og reglerne om tilbud i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats finder anvendelse på personer, der modtager særlig ydelse.
  Besvar med citat
Gammel 13-08-2008, 12:12   #24
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Ih altså, hvor kan i spørge

-men jeg skal forsøge at tænke tilbage:

Han blev syg = sygedagpenge i 52 uger -derefter -
forsøgt revalideret = revalideringsydelse.
Afbrudt reva gr sygdom/forværring derefter kontanthjælp.
Kontanthjælpen derefter revurderet -efter klage da man ikke havde "forstået" hvorfor han afbrød og så:
tilkendt flexjob som betød flexløn(undskyld, kan aldrig huske forskel i ordlyden af disse ydelser )
Derefter gik alt jo galt og kludetæppesyersken lukkede for kassen, også ulovligt -i øvrigt!
Hun henviste blot til kontanthjælp og det var det, for vi er jo gift -endnu

Håber i kan følge mig
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2008, 12:30   #25
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
buster følger dig og som jeg kan se det så er der ikke nogen tvivl om at han ville være berettiget til en §74i så tag endelig det med i din klage , det må og skal være kommunens opgave at gøre jeg opmærksomme på slige ting...

(hvis altså ikke alt det her er sket før 2001)
  Besvar med citat
Gammel 13-08-2008, 12:38   #26
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
tak for den interessante oplysning

Han startede med at blive syg i år 2000(sygedagpenge) og så gik det altsammen slag i slag

Han fik senest i år 2005 ca tilkendt flexjob så....

at tænke sig at vi kunne være sluppet for en jul og efterfølgende flere måneders uvished og psykisk terror, som jeg vil kalde det! Hmfr, skal nok lade være med at udtale min mening om kludetæppesyersken på skrift, garanterer for at det ville ikke se pænt ud!

-du er også bare min ven

Sidst redigeret af buster; 13-08-2008 kl. 12:41. Årsag: manglende tekst
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2008, 18:02   #27
laurana
Hvor skulle jeg ellers være
 
lauranas avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2007
Lokation: amager / roskilde
Alder: 46
Indlæg: 113
Styrke: 17
laurana er rigtig godt på vej
tusind tak alle sammen så blev jeg så meget kloger og puha det hjalp lidt på mine dårlige nerver smiler..
laurana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2008, 22:24   #28
skattepige
Elsker at være her på K10
 
skattepiges avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2008
Lokation: horsens
Indlæg: 76
Styrke: 17
skattepige er ny på vejen
hej buster

jeg kan lige fortælle dig at jeg blev visiteret til flexjob i 2003 hvor jeg forhørte mig om jeg fortsat skulle have kontant hjælp og svaret var ja og det godtog jeg for jeg viste ikke bedre men da der var gået et år snakkede jeg med en i min mands fagforening og hun undersøgte det juridisk og det viste sig at jeg vandt sagen og kom på særligledigheds ydelse og fik penge fra kommunen med tilbage virkende kraf fra den dag jeg blev visiteret til flexjob håber det kan hjælpe dig knus skattepige
skattepige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2008, 17:13   #29
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Skattepige det lyder sgi da posetivt, og jeg er sikker på at busters mand også kunne gør det sammen hvis ikke han var røget på pension siden...

Men buster det jeg tænkte på var om vi mon ikke kan finde noget så du evt kan klage over den manglede vejledning og økonomisk skade på grund af kommunens manglede vejledning .

Hvem ved det kan jo være at i måske kunne få en slat efterbetalt, under alle omstændigheder så er det jo en sagsbehandlings fejl og mangelde vejledning (læs vildledning) og kommunen ville have godt af at få en over snotten for det...

Jeg er sikker på at mange oplever det samme som du og din mand og som også skattepige har oplevet, det kan jo ikke være meningen at folk skal være et omvandrende leksikon i sociallovgivningen for at få det de har krav på ...

Så buster vil du klage over det ? og er der noget du har brug for hjælp til så skriv endelig ,
  Besvar med citat
Gammel 27-08-2008, 07:47   #30
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
up undskyld alle sammen

-men ser først nu at i har svaret mig

Jo da, i kan tro at jeg vil klage og tusind tak for jeres hjælp.

Sidder netop nu og forsøger at sammenstykke en klage men jeg synes umiddelbart at den er svær at tage hul på -kender i det

Jeg vil jo også rigtig gerne have alle de andre ting med i klagen som sagsbehandleren har "glemt" at rådgive om, hmmm.

Jeg tager MEGET GERNE imod forslag til hvordan jeg kan begynde på klagen, hjælp

buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flexydelse Olde Spørgsmål ang fleksjob 2 29-04-2013 19:35
flexydelse vs. ledighedsydelse.... ette74 Alt det andet 6 04-10-2012 14:33
Flexydelse Goofy_dk Spørgsmål ang fleksjob 4 20-09-2012 00:41
Flexydelse ? KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 12 06-10-2011 22:12
Flexydelse ETSL Spørgsmål ang fleksjob 8 06-05-2011 23:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension