K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-11-2015, 16:13   #1
Caly666
Føler sig hjemme på K10
 
Caly666s avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2011
Lokation: Gribskov
Alder: 43
Indlæg: 26
Styrke: 13
Caly666 er ny på vejen
Gravid + søge fleksjob

Hej

Jeg er gravid i 29. uge med termin d. 22. januar. Jeg er ledig og synes at jeg blev enig med min sagsbehandler om at jeg ikke behøvede at søge arbejde, før efter min barsel. Men nu har hun så skrevet at jeg skal sende ansøgninger ud. Skal jeg så bare skrive i ansøgningen at jeg først kan starte om et år? Man ved jo ikke hvordan virksomhedens økonomi er om et år eller hvordan jeg har det efter min barsel.

Er der nogen der har erfaring med jobsøgning under graviditet?

Mvh Caly666
Caly666 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2015, 17:07   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Du går jo først på barsel 4 uger før termin (ifølge barselsloven)
Så indtil da, skal du opfylde rådighedsbestemmelserne.
Ud fra at du er fleksjobber, tænker jeg at vikarjobs nok ikke lige er en mulighed. Måske kan du være heldig at finde noget snart, arbejde der resten af november, december og starten af januar. Så kan du være heldig at have gjort så godt indtryk, at de gerne vil have dig tilbage efter din barsel

Og det vil jo tælle som erhvervserfaring på dit cv, hvilket også vil øge dine muligheder efter barsel
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2015, 17:15   #3
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det er fuldstændigt meningsløst at bede dig om at søge job. Du går fra på barsel 4 uger før, dvs d. 24 december.

Inden du kommer til samtale og der bliver lavet en kontrakt osv, er vi fremme ved december, og så kan du arbejde 3 uger.
Det vil være prøveperioden, så det eneste du ender med er at skulle være gratis juleassistance, inden du får at vide at du ikke kan blive fastansat.

De kan kræve at du søger, så du bliver bare nødt til at skrive ansøgninger.
Man skal 3 mdr før forventet barsel, fortælle det til sin arbejdsgiver, så ja, du skal skrive din terminsdato i ansøgningen.
Men du skal ikke skrive at du først vil starte om et år, da din sagsbehandler kan bruge det til at bevise at du ikke er jobsøgende pt.
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 09-11-2015 kl. 17:17.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2015, 19:57   #4
Caly666
Føler sig hjemme på K10
 
Caly666s avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2011
Lokation: Gribskov
Alder: 43
Indlæg: 26
Styrke: 13
Caly666 er ny på vejen
Jeg har tænkt mig at skrive et par ansøgninger, men hvis jeg får et ja, så er jeg slet ikke sikker på at jeg kan varetage et arbejde på nuværende tidspunkt. Min lænd og ene hofte lider slemt under graviditeten og jeg oplever mange plukveer fx under let rengøring eller bare ved en gåtur. Derudover skal jeg starte i en gruppe med andre gravide, da jeg er tilmeldt noget der hedder "tidlig indsats" pga. tidligere depression. Så det stresser mig en del.
Caly666 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2015, 20:07   #5
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Caly666 Se meddelelser
Jeg har tænkt mig at skrive et par ansøgninger, men hvis jeg får et ja, så er jeg slet ikke sikker på at jeg kan varetage et arbejde på nuværende tidspunkt. Min lænd og ene hofte lider slemt under graviditeten og jeg oplever mange plukveer fx under let rengøring eller bare ved en gåtur. Derudover skal jeg starte i en gruppe med andre gravide, da jeg er tilmeldt noget der hedder "tidlig indsats" pga. tidligere depression. Så det stresser mig en del.
Tal med din læge. Lægen kan graviditetssygemelde dig, hvis du ikke er istand til at arbejde på nuværende tidspunkt.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2015, 00:05   #6
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Jep.. du skal helt klart gå til din læge så..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2015, 07:35   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
syntes du bare skal søge job,når du skriver forventet nedkomst dd. så høre du aldrig fra nogen arbejdes giver
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2015, 13:41   #8
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja søg efter reglerne og oplys, hvornår du går på barsel så er det arbejdsgiveren, der har næste træk.

Så må du se ad.
Held og lykke.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension