K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-10-2009, 20:49   #1
Heidixxx
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Lokation: Odense
Alder: 51
Indlæg: 36
Styrke: 18
Heidixxx er ny på vejen
Red face ervervsevnetabserstatning???????skal jeg betale tilbage

hej vil lige høre om nogen herinde ved noget om dette: jeg er blevet tilkendt ervervsetabserstatnin på 35% for fysiske men efter en arbejdsulykke i 98 , den fik jeg udbetalt i 2007 som et engangsbeløb. efterfølgende ville min fagforening have mine psykiske problemer som jeg fik efter ulykken taget med som en del af arbejdsskaden.
det endte med at arbejdsskadestyrelsen hævede mit ervervsevnetab til 65%
dvs at jeg igen ville få udbetalt erstatning, Men det ankede forsikringselskabet til ankestyrelsen , nu har jeg fået afgørelsen derfra og de nedsætter mit ervervsevne til 25% de mener altså ikke de psykiske problemer jeg har fået efter ullykken har noget med ullykken at gøre.
Men det er jo 10 % mindre end jeg allerede har fået udbetalt .
Hvad så skal jeg betale 10 % tilbage
man kan jo ikke anke ankestyrelsens afgørelse.
Jeg er bare helt nede over det her, og hende der har med min sag at gøre kunne jeg ikke få fat i så derfor håber jeg der måske er nogen herinde der ved noget , selvom det ikke lige handler om ftp.
knus Heidi
Heidixxx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2009, 21:14   #2
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej Heidixx.

Ved ikke om det er mig der ikke kan tænke/ regne ud, men tror du ikke, at de 25% der skal trækkes fra de 65%.
Håber for dig det er sådan.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2009, 21:19   #3
Heidixxx
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Lokation: Odense
Alder: 51
Indlæg: 36
Styrke: 18
Heidixxx er ny på vejen
De har skrevet at: jeg har ret til erstatning for tab af ervervsevne på 25%, vi nedsætter derfor procenten fra 65 til 25.
men jeg har jo fået udbetalt erstatning tidligere på 35%
Knus Heidi
Heidixxx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2009, 21:28   #4
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej Heidixx

Åh ved ikke, hvad man gør i sådan en situation

Håber der kommer nogle kloge hoveder frem med råd til dig.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2009, 22:47   #5
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
jeg ved heller ikke om der er noget at gøre.. det må du tale med en advokat om. men jeg mener at have hørt før, at man siger at du har modtaget det første beløb i god tro.. men om det er nok ved jeg ikke.
udover det så lyder det jo helt skørt og hen i vejret at de kan komme frem til 2 så forskellige udtalelser, er du sikker på at ankestyrelsen har haft alle de relevante papirer?
håber du finder en løsning i samråd med en advokat. for alene kan man nok ikke klare sig.
sender mange tanker
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2009, 08:46   #6
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Hej, hov stop lige en halv...Der bliver blandet 2 begreber sammen her
1. Erstatning for Mèn
2. Erhvervsevnetabserstatning

De bliver opgjort på den måde at men-erstatningen er for den fysiske skade "i sig selv" altså for den fysiske mindre formåen. Det er altid et engangsbeløb der udbetales samlet og % satsen er ikke forbundet til erhvervsevnetab.

Erhvervsevnetabserstatning er en kompensation for forringet evne til at kunne forsørge sig selv, og er ikke linket direkte til mèn erstatning, da en revalidering/omskoling kan give en normal forsørgelse i andet job/funktion og det må være akkurat det, ankestyrelsen kigger på, nemlig en nedsættelse på 25 % i forhold til normal forsørgelsesevne, hvilket indikerer de(ankestyrelsen) mener man skal kunne klare et fleksjob. Hvis kommunen har udredt en til pension , burde man kunne klage over afgørelsen på det grundlag at kommunen har vurderet ens arbejdsevne anderledes lavt, men er Du i fleksjob eller visiteret til samme er der nok ikke meget at gøre.

Check ordlyd i dine meddelelser fra ASK omkring hvad de har udbetalt for, og den præcise betegnelse, så bliver det nemmere for os at forstå hvad der er hvad.



mvh Nøvsen
som ikke tror du skal betale tilbage
__________________
Waste no more time argueing about what a good man should be. Be one.
Marcus Aurelius

Sidst redigeret af Neurosmølf; 08-10-2009 kl. 08:58. Årsag: manglede lidt
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2009, 10:43   #7
Heidixxx
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Lokation: Odense
Alder: 51
Indlæg: 36
Styrke: 18
Heidixxx er ny på vejen
Hej ja jeg er ikke mindre forrviret. vil lige tilføje at jeg er førtidspensionist som jeg fik pga de psykiske problemer jeg fik efter ulykken.
de siger ikke noget om men" i deres afgørelse så det er nok mig der har misforstået noget der .de skriver ervervsevne 25% hvor arbejdskadestyrelsen sagde ervervsevne 65%
men den erstatning jeg fik udbetalt som et engangsbeløb var istedet for en løbende udbetaling som jeg havde fået siden ulykken.
jeg skal snakke med hende der har min sag senere idag og jeg skal nok vende tilbage .
tusind tak for jeres svar
Knus Heidi
Heidixxx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2009, 11:42   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Men du har vel fået lavet en méngrad for ulykken.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2009, 16:53   #9
Heidixxx
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Lokation: Odense
Alder: 51
Indlæg: 36
Styrke: 18
Heidixxx er ny på vejen
nu har jeg fået talt med sagsbehandleren og hun siger at jeg ikke kommer til at betale noget tilbage,
nu er det så spørgsmålet om sagen skal i retten da det er helt vildt at ankestyrelsen er så langt fra arbejdsskadestyrelsens afgørelse.

Knus Heidi
Heidixxx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2009, 08:52   #10
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
ok Heidixxx
Det Du har fået hedder en "kapitalisering" af erhvervsevneerstatning som er mulig ved erhvervsevnetab på under 50 %, er det over 50 % (f.eks. 65%) kan man højest få kapitaliseret 50 % , resten vil være tvungen som løbende ydelse.
Sandsynligvis vil man regulere den løbende ydelse til at indeholde en regulering af en difference, men kan Du få fri proces eller har retshjælp vil jeg også tro der er basis for en retssag, om Du vinder kan jeg så ikke spå om, men jeg vil da ønske Dig held og lykke med det

mvh Nøvsen
__________________
Waste no more time argueing about what a good man should be. Be one.
Marcus Aurelius
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skal man betale am bidrag på sygedagpenge? Sanne33 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 07-11-2012 13:37
Skal man tilbage betale ???? lund70 Alt det andet 5 10-02-2012 18:24
Skal man betale til a-kassen, når man er på efterløn ? Børge Alt det andet 4 06-04-2011 23:22
Skal kommunen betale psykolighjælp felikse Alt det andet 6 20-11-2010 12:29
Skal kommunen betale???? lena Fremtiden for fleksjob og førtidspension 15 19-02-2009 02:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension