K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-01-2011, 22:33   #1
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
Er det godtnok så svært at komme ned i tid

Jeg arbejder jo 25 timer om ugen på et plejehjem hvilket jeg er meget glad for jeg gør rent hos beboerne,men pga at jeg døjer lidt psykisk og har gjordt det siden jan 10 bliver jeg hurtig træt og føler mig faktisk udbrændt efter 4 timer nogle dage værre end andre og bliver nogle gange nemt ked af det.

Jeg har så haft møder med min jobkonsulent ude på arbejde sammen med min kordinator men min jobkonsulent syntes ikke at 25 timer er meget og jeg er jo kun 29 år så op med humøret det skal nok gå siger hun,jamen jeg føler mig jo stadig udbrændt efter 4 timer.

min jobkonsulent vil bare ikke rigtig høre og siger at jamen hvis det var så let bare at gå ned i tid en times tid så kunne alle jo gøre det og hun ville forøvrigt også gerne skide træls at hun samligner mig med andre.

det er ikke hende som skal afgøre det osv osv det skal en helt 3 person på komunen gøre og føler ligesom at hun snakker udenom.

er det så svært at skifte fra 25 timer til 20 ?

mvh katrine
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2011, 22:59   #2
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Meld dig syg, når det sker.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2011, 23:08   #3
victoriane
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 138
Styrke: 17
victoriane er ny på vejen
Nu fortæller du ikke hvad det er der er grunden til du har det dårligt psykisk, men det ville under alle omstændigheder være en god idé at snakke med din læge om hvordan du har det.

Du skal lytte til DIN indre stemme - hvis den fortæller dig at du ikke kan holde til de 25 timer lige nu, så er det dén stemme, du skal "adlyde" og ikke din jobkonsulent. Vedkommende er jo ikke dig og aner intet om dét at være dig.

Det er vigtigt at lytte til dig selv desto før desto bedre for venter du for længe kan dine psykiske problemer vokse sig meget store og gøre det umuligt at overvinde.

Så - snak med din læge - og godt at du åbner op og rækker ud efter hjælp.
victoriane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2011, 23:25   #4
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
Jeg har

Faktisk hele mit liv været meget sårbar overfor kritik og hvad der ligner,je har en diagnose som minder meget om ADHD,jeg fik sidste vinter 2010 en mindre depresion næsten ingen overksud mange tude turer osv,jeg snakkede så med min læge og han henviste mig til en psykriater som så gav mig velnafaxin men de hjælper jo så ikke på at jeg stadig er meget såbar og nogle dage super glad og helt oppe i skyerne andre dage ked og trist når jeg er på mit arbejde men de for mig så hurtig ovenpå igen så det jo så godtnok.

Min læge vil ikke sygemelde mig da han ikke mener at jeg har det så slemt igen,men nu skal jeg så ud til en ny psykriater kirsten gormsen i ålborg pga at jeg ikke fik den hjælp jeg havde brug for hos tidl psyk så prøver en ny nu.

Det også svært at melde sig syg da jeg jo tit har det godt om morgenen inden jeg tager afsted men så omkring kl 12 brænder sammen.

Tak ja jeg trængte lige til lidt luft i aften,jeg ved at i alle er så forståelige herinde elsker at komme på k10
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2011, 23:52   #5
victoriane
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 138
Styrke: 17
victoriane er ny på vejen
jamen så er der jo håb forude:-)

håber I får en go snak og at hun kan hjælpe dig til at finde ud af mere om hvem du er.

Bare det at snakke med nogen om hvordan man har det indeni giver en lettelse og lidt flere kræfter og overskud.

victoriane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2011, 08:17   #6
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Tager du stadig Venlafaxin?
De har som bivirkning træthed - så måske hænger udbrændtheden sammen med medicinen.

V
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2011, 14:54   #7
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Hej, jeg forstår dig udemærket, har selv arbejdet 25 timer på plejehjem med rengøring hos beboerne, og det er at hårdt job, for man gør jo ikke kun rent man er der jo også for beboeren og snakker og lytter, og man er aldrig alene.
Men det lyder som om du skulle melde dig syg, for du er udkørt....
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2011, 15:29   #8
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
Ja så er der håb forude det er nemlig så dejligt.

Jep jeg tager stadig velnafaxin,ja har godt hørt at man kan blive træt på dem.

mvh katrine
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2011, 02:06   #9
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Ja, vel er der håb forude... -heldigvis er du jo på Verdens bedste side for fleksjobbere(og andre godtfolk)

Mange andre fleksjobbere arbejder "kun" 15-18 timer om ugen, og der er også unge imellem, fortæl din jobkonsulent det !!!

De personer der skal støtte dig, svigter dig... -som andre skriver; -lyt til dig selv, der er kun en person som dig(hvilket jo gør dig unik)

Det lyder som om du arbejder 5 timer om ugen i 5 dage(gætter). For at overleve i jobbet, kan du foreslå en arbejdsuge på 4 dage af 5 timer med fri fx onsdag, eller 5 dage med 4 timer osv. alt er jo åbent uanset hvad de siger

Ps. Kender flere fleksjobbere der har fri onsdag, det giver et utroligt overskud til at klare hele ugen og til at få ladet batterierne op. Mange arbejdsgivere er også godt tilfredse med det IKKE er mandag eller fredag man vil have fri


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2011, 08:02   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg tror det handler om, at så længe du møder op hver dag og arbejder de aftalte timer, så tror de ikke på, at det kan være så slemt.

Derfor, når du kan mærke, at du er ved at brænde sammen, så henvender du dig til din chef (kontaktperson ell.l.) og siger, at du har det skidt (eller hvilket udtryk du nu vælger) og bliver nødt til at gå hjem.

Og sørg for at have læge eller psyk. med på sidelinien.

Skriv meget gerne dagbog, begynd evt. allerede nu, så du kan dokumentere dine påstande.

Når du har gjort det i et stykke tid, vil det nok begynde at gå op for sb og konsulent, at du ikke kan klare de 25 timer.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Syg - Raskmeldt for at komme på ferie. Hmm ellas Spørgsmål ang fleksjob 20 24-07-2013 20:50
Kan jeg mon komme i flex job..? Badutski Spørgsmål ang fleksjob 6 07-05-2012 20:46
svært ved at komme videre henningv Alt det andet 4 10-01-2012 23:13
Om at komme i pressen klarkurs Alt det andet 6 02-08-2009 15:03
15.000 kr. for at komme på arbejde Stella Accept fra vores omgivelser 6 18-08-2007 14:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension