K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-03-2011, 01:10   #61
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
Det er utroligt at følge din tråd Tassi - at se hvordan du får mere og mere og check på det, og alle de fantastiske mennesker herinde som hjælper. Jeg er vildt benovet over al den viden, selvom - måske især fordi - jeg ved den er indhentet via hårdt arbejde, og andres hårde møde med systemet.

Jeg krydser alt hvad der krydses kan for dig

Sidst redigeret af tigerbia; 23-03-2011 kl. 02:22.
tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2011, 01:26   #62
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Som også Kathrina er inde på, AFVENDT de oplysninger, som læge nu kommer med.

jeg mener IKKE at det er nye oplysninger, men oplysninger der i forvejen lå, inden lægekonsulenten og sagsbehandler fordrejede det hele.

Dog henstiller han også til at de gør deres pligt og rådfører sig med ham, som er din behandlende læge vedr behandlingsmuligheder mv.

bare få en kopi selv, og tjek at det bliver set og vedlagt din sag.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2011, 01:46   #63
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
- Forventer kommunen, at jeg selv søger førtidspension efter § 17?
Det kunne man godt forestille sig ... for så har de fået dig jaget op i et hjørne.

Du vil formodentlig se den §17-sag afgjort til afslag hurtigere end du kan nå at forestille dig ... og så høvler du af muligheden for på nogen måde at fortsætte på SDP.


Citat:
- I så tilfælde, er jeg så nødt til at gøre det inden kommunen har tænkt sig at stoppe for udbetalingen af sygedagpenge, så jeg fortsat er sikret forsørgelse (jf manglende oplysninger om fortsat forsørgelse)?
Det er iflg. min bedste overbevisning næppe et fornuftig træk, se ovenfor - men tag den vinkel med som et spørgsmål til advokaten.

Skal du smides af SDP, skal du IMHO sendes fra SDP til ledighedsydelse iflg. "ymer-reglen".

Så lad være med at spænde ben for dig selv i ren panik ... rådfør dig i stedet med advokaten og brug din sunde fornuft.


Citat:
Og vil ved samme lejlighed lade dem vide, at vi lader sagen overgå til advokat nu
Det er de muligvis ret "kolde i r*ven" over for i dagens Danmark ... den skjulte agenda mht. at "spille i lotteriet" (AKA: går den, så går den ...) for at spare udgiften til SDP på budget frister mere - og så må man som kommune jo bare tage de få nederlag, det måske giver, hvis borgeren går ind i kampen.
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2011, 02:42   #64
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser

"Forventer kommunen, at jeg selv søger førtidspension efter § 17?"

Det kunne man godt forestille sig ... for så har de fået dig jaget op i et hjørne.

Du vil formodentlig se den §17-sag afgjort til afslag hurtigere end du kan nå at forestille dig ... og så høvler du af muligheden for på nogen måde at fortsætte på SDP.

Det er iflg. min bedste overbevisning næppe et fornuftig træk, se ovenfor - men tag den vinkel med som et spørgsmål til advokaten.

Meget enig i denne vurdering!

Skal du smides af SDP, skal du IMHO sendes fra SDP til ledighedsydelse iflg. "ymer-reglen".

Så lad være med at spænde ben for dig selv i ren panik ... rådfør dig i stedet med advokaten og brug din sunde fornuft.

Enig!

"Og vil ved samme lejlighed lade dem vide, at vi lader sagen overgå til advokat nu."

Det er de muligvis ret "kolde i r*ven" over for i dagens Danmark ... den skjulte agenda mht. at "spille i lotteriet" (AKA: går den, så går den ...) for at spare udgiften til SDP på budget frister mere - og så må man som kommune jo bare tage de få nederlag, det måske giver, hvis borgeren går ind i kampen.

Enig! Det eneste man opnår ved at true med advokat over for en kommune - er at kommunens ansatte rykker sammen og bakker hinanden op over for en "krævende borger" - og mobiliserer kommunens hær af interne advokater til at svare juridisk afglidende på kommunens vegne igen og igen!
Og alt det, som er opnået ved lægefaglig opbakning i sag i dag - vil fortabe sig i juridisk hundeslagsmål - det vil kommunen da hilse velkommen - de er klar parat til den situation!

Så jeg er enig med TimeGuest og popiae i at vælge at tro på kommunens respekt for lægefaglig dokumentation i første omgang.

Først i næste omgang - hvis lægefaglighed fortsat ignoreres - imod lov på område - vil jura stå stærkt i ens sag - viser erfaring på område.

Sidst redigeret af Katharina; 23-03-2011 kl. 03:05.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2011, 03:52   #65
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af tigerbia Se meddelelser
Det er utroligt at følge din tråd Tassi - at se hvordan du får mere og mere og check på det, og alle de fantastiske mennesker herinde som hjælper. Jeg er vildt benovet over al den viden, selvom - måske især fordi - jeg ved den er indhentet via hårdt arbejde, og andres hårde møde med systemet.

Jeg krydser alt hvad der krydses kan for dig


Timeguest, popiae og Katharina:

Problemet er jo at de skriver at mine sygedagpenge stopper i det øjeblik, de giver afslag på fleksjob, hvilket i princippet allerede kan ske på fredag, når fristen for indsigelsen udløber
Og afdelingsleder har jo i et tidligere brev netop skrevet at mine sygedagpenge 'først' stopper dagen efter, jeg forventes at have modtaget brev om stoppet
(ja, ja, lovbrud og det hele, men som skrevet, så gjort - ganske givet)

Da jeg først kunne få tid hos advokat d. 30 - altså onsdag 8 dage - er det ganske sandsynligt, at jeg ikke kan nå at få hjælp fra advokat, før beslutningen om stop af sygedagpenge er trådt i effekt (uanset om det skulle lykkes at få udsat indsigelsesfristen yderligere en uge). For jeg kan jo godt regne ud, at de vil gøre alt for at forhindre at udbetale endnu en gang ulovlig sygedagpenge til mig her til den 1.

Så jeg er selv nødt til at regne 'spillet' ud, og tage alle de forholdsregler, som jeg kan. Og det er jo højt spil poker lige nu. Hvilken dør vælger jeg, for at sikre at jeg stadig har en indtægt fra den 1.? Lige nu er det at ansøge om en §17

Der er jo også den omstændighed, at skulle jeg på noget tidspunkt få brug for Helsingørdommen, har den ikke nogen værdi, før jeg har fået afslag på en førtidspension

På den anden side er der så Støjbergs svar til Mette Frederiksen. Men det er jo blot en skrivelse - ikke en dom eller principafgørelse

Aarggh, mit hoved koger!

Men jeg hører, hvad I siger
Det er bare svært at finde tillid til, at kommunen vil vælge at træffe en rigtig afgørelse, når de plejer at gøre det modsatte
På den anden side, er det også en god og detaljeret indsigelse, som sammen med psykiaters nye skrivelse jo helt klart ændrer billedet

Jeg må vist hellere gå i seng og sove på det
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2011, 09:52   #66
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du SKAL varsles 14dage, før sygedagpengestop.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2011, 10:21   #67
Bella67
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 97
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Bella67 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tigerbia Se meddelelser
Det er utroligt at følge din tråd Tassi - at se hvordan du får mere og mere og check på det, og alle de fantastiske mennesker herinde som hjælper. Jeg er vildt benovet over al den viden, selvom - måske især fordi - jeg ved den er indhentet via hårdt arbejde, og andres hårde møde med systemet.

Jeg krydser alt hvad der krydses kan for dig
Jeg er helt enig.

En utrolig styrke du viser Tassi .. bliv ved at tro på dig selv, og din kamp!

Også XXX og fra mig.
Bella67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2011, 10:49   #68
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Er der ikke noget med at den forlængelse 27,4 kun gives når kommunen VED at det enten bliver fleksjob eller førtidspension??
For så giver det da ingen mening at de kan sætte dig på ordinær beskæftigelse og sige nej til begge dele?

eller har jeg misforstået noget? (det er ikke utænkeligt)
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2011, 11:29   #69
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Korrekt Huldra, men desværre er det nok set at folk alligevel mister deres sdp da kommunen også har andre kriterier for at man kan blive på sdp.

Tassi, jeg er ligeså enig med K,T og P, hold dig fra at "tilbyde" kommunen, at du kunne søge en §17 og lad være med at nævne advokaten, han må komme ind senere eller i en evt. klage over sdp. stop.

Hvis kommunen kommer frem til at der skal indhentes endnu en uvildig rapport fra en psykiater eller lign. så vil stoppet blive udsat indtil denne foreligger. Er der nogle rapporter der mon mangler i din sag evt. i forhold til lægekonsulentens udsagn ?? Så kunne du jo nå at få advokaten ind over.

Ellers hold dig til fleks eller ftp. som §27 stk. 4 foreskriver.

Super gået.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2011, 13:36   #70
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bella67 Se meddelelser
Jeg er helt enig.

En utrolig styrke du viser Tassi .. bliv ved at tro på dig selv, og din kamp!

Også XXX og fra mig.
Jeg har så også lige ændret min signatur fra 'Jeg kan ikke mere' til et link til min nye kampsang. Der skal kæmpes til sidste blodsdråbe nu. Hvor jeg får kræfterne fra, aner jeg ikke, men der kæmpes nu. Indædt. Med alt, jeg har. Og jeg stopper ikke, for jeg har vundet!
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til sag om førtidspension - partshøring Holdud Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 17-01-2013 18:25
Hjælp til partshøring imzadi Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 30-11-2011 13:05
Wilhelmines partshøring -hjælp! Wilhelmine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 23-03-2011 21:58
Hjælp partshøring merudgifter Odenseaneren Hjælpemidler til handicappede 60 04-12-2010 13:19
Partshøring hurtig hjælp Sandie75 Alt det andet 13 11-11-2010 16:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension