K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-02-2012, 21:47   #301
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Fantastisk

Kæmpe stort tillykke. Godt kæmpet og dejlig for os der ikke er nået så langt i processen at det hjæper at anke og klage.
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2012, 22:03   #302
jordbærmarie
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2012
Indlæg: 23
Styrke: 13
jordbærmarie er ny på vejen
Tak
Ja det kan jeg godt se at hvis den er så skarp ridset op, men den jeg tænker er som i dit tilfælde hvor de sagde der var mere behandling, hvor der ikke var - ret mig hvis jeg blander noget sammen. Så ville den være ulovligt forlænget for så ville de ikke være sikker på om der lige var et lille mirakelkur som kunne få en tilbage til ordinært til trods for alt mulig tænkelig behandling. For er der mindste behandling duer 27 stk 1 4 jo ikke vel? Så den ulovlig og kan stoppes når spm helst de vil ikk? Eller må man bruge de 26 uger til at afklare også mistanken om evt behandling ? Hvis du ved det?
Og synes seriøst det helt fantastisk du fik medhold!
jordbærmarie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2012, 23:14   #303
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jordbærmarie Se meddelelser
Tak
Ja det kan jeg godt se at hvis den er så skarp ridset op, men den jeg tænker er som i dit tilfælde hvor de sagde der var mere behandling, hvor der ikke var - ret mig hvis jeg blander noget sammen. Så ville den være ulovligt forlænget for så ville de ikke være sikker på om der lige var et lille mirakelkur som kunne få en tilbage til ordinært til trods for alt mulig tænkelig behandling. For er der mindste behandling duer 27 stk 1 4 jo ikke vel? Så den ulovlig og kan stoppes når spm helst de vil ikk? Eller må man bruge de 26 uger til at afklare også mistanken om evt behandling ? Hvis du ved det?
Og synes seriøst det helt fantastisk du fik medhold!
BAN har lagt vægt på at mine lægepapirer på forlængelsestidspunktet havde gjort det klart at jeg ikke ville kunne varetage et arbejde på ordinære vilkår (2 forskellige speciallæger). Dermed er forlængelsen foretaget på et lovligt grundlag

De lagde også vægt på at der under forlængelsestidspunktet ikke var fremkommet oplysninger om at min helbredsmæssige tilstand var bedret.
Her var det ellers at lægekonsulenten påstod at der fandtes behandlingsmuligheder, samt at sagsbehandler havde konkluderet at det ikke var udelukket at jeg kunne vende tilbage på ordinært arbejdsmarked fordi der fandtes behandlingsmuligheder. Dette har man altså valgt at se bort fra i BAN, og holde sig til lægepapirerne - som jo sagde det modsatte. Sagsbehandler/lægekonsulent slap dermed ikke afsted med at påstå at himlen var grøn, da de i BAN godt kunne se at den var blå

Du spørger om man godt må bruge 26 uger på at afklare mistanken om behandling. Ja, hvorfor skulle man ikke kunne gøre det? De 26 uger går netop ud på at afklare, og hvis der nu findes uafprøvede behandlingsmuligheder der måske kan være i stand til at bedre din funktionsevne så meget at du kan klare et fleksjob, så selvfølgelig skal man da gøre det

Behandling er jo mange ting, og det helt centrale her må jo være at lægerne konkluderer at der ikke findes behandlingsmuligheder der kan bedre din funktionsevne i forhold til arbejdsmarkedet i sådan en grad at du kan opnå beskæftigelse på ordinære vilkår. Derfor kan der jo godt være "behandlingsmuligheder" der kan højne din livskvalitet. Det må være op til dine læger skarpt at præcisere hvad der er tale om. For det er helt sikkert at lægekonsulent/sagsbehandler vil tage hele hånden hvis de bliver rakt en lillefinger

Og så er vi jo tilbage i din sag hvor de afbryder midt i forlængelsen. Det kan de kun hvis der er fremkommet nye oplysninger der viser en bedring i dit helbred. En påstand omkring (teoretiske) muligheder er ikke det samme. Da de ikke har indhentet nye lægeoplysninger der fortæller om en bedring i tilstanden, så har de stoppet din forlængelse ulovlig
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2012, 23:43   #304
FacingTrouble
Elsker at være her på K10
 
FacingTroubles avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Lokation: Sjælland
Indlæg: 68
Styrke: 14
FacingTrouble er ny på vejen
Hej Tassi
Jeg har ikke været på K10 i lang tid (kun smugkigget lidt).....men du har gjort et stort indtryk på mig, og jeg har tænkt meget på dig og hvordan det er gået dig.
Jeg er MEGA glad på dine vegne - at du endelig kan komme videre..... virkelig flot gået.
Et kæmpe tillykke med fleksjobbevillingen - du fortjener det...

Knus fra FacingTrouble
FacingTrouble er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2012, 23:52   #305
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
sådan, godt gået og dejligt med håb til de andre..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2012, 00:11   #306
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af FacingTrouble Se meddelelser
Hej Tassi
Jeg har ikke været på K10 i lang tid (kun smugkigget lidt).....men du har gjort et stort indtryk på mig, og jeg har tænkt meget på dig og hvordan det er gået dig.
Jeg er MEGA glad på dine vegne - at du endelig kan komme videre..... virkelig flot gået.
Et kæmpe tillykke med fleksjobbevillingen - du fortjener det...

Knus fra FacingTrouble
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2012, 09:40   #307
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Tassi,

Din sag fortsætter vel så med indstilling til ftp. iht. din nye og mere kompetente sagsbehandler?

Vi følger med og krydser videre.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2012, 10:20   #308
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Tassi,

Din sag fortsætter vel så med indstilling til ftp. iht. din nye og mere kompetente sagsbehandler?

Vi følger med og krydser videre.
Jeg har ikke snakket med sagsbehandleren endnu, men det går jeg ud fra. Der er ikke megen ide i at skulle forsøge at afklare mig til fleksjob når det allerede står klart at jeg ikke kan. Så jeg håber da at han bare fortsætter med pensionsagen, da andet ikke vil give mening.
Nu har jeg så ikke lige overblik over hvad der er billigst for kommunen - ledighedsydelse eller førtidspension. Nogen der ved det?
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2012, 11:12   #309
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Tassi

I mit tilfælde, var/er det helt afgjort billigst for kommunen,
at jeg er på førtidspension.
Det skyldes især at jeg har en TAE, som reducerer min offentlige førtidspension,
og desuden får kommunen jo skat af TAE, den klapper direkte på trækprocenten.
Da kommunerne siden 15. november 2010 ikke længere må modregne TAE
i ledighedsydelsen, vil det derfor være oplagt ( i kassetænkningens hellige navn )
at indlede pensionssager på ledige fleksjobbere, hvis udsigten til at komme
i arbejde, p. g. a. "for lille -/ ingen arbejdsevne, er næsten ikke eksisterende.
Og så skal man jo også lige huske på den refusion kommunen modtager fra staten:
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=134968
§ 11. Staten refunderer 30 pct. af kommunens udgifter til ledighedsydelse og særlig ydelse efter lov om aktiv socialpolitik.
Dog refunderer staten 50 pct. for modtagere af ledighedsydelse og særlig ydelse, der deltager i tilbud efter kapitel 11 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats.
( Her ser vi, hvorfor det er nødvendigt at AKTIVERE ledige fleksjobbere )

Kommunerne modtager 35 % i refusion fra staten på førtidspensionerne,
men der har været forslag fremme om at det "kun" skal være på 20 %.
Dette for at tvinge kommunerne til at nedsætte antallet af tilkendte pensioner.
Jeg har ikke været i stand til at finde noget på nettet om det,
så jeg ved ikke om forslaget allerede er vedtaget.

Selv om der er højere refusion fra staten på førtidspensionen
end på ledighedsydelsen, vil kommunen "hente det ind",
i hvert fald for de personer, der har en TAE ved siden af.
Hvis andre af jer herinde mener, at ovenstående ikke er rigtigt,
vil jeg gerne vide det.


Tilføjelse :
Jeg glemte helt at skrive at en af grundene til,
at det var billigere at give mig førtidspension,
var at kommunen for længst havde mistet retten til refusion,
fordi der ikke var holdt de lovpligtige opfølgnings samtaler/- kontakter.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN

Sidst redigeret af Florken; 23-02-2012 kl. 11:21. Årsag: Tilføjelse
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2012, 11:14   #310
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Tassi,

Det var ikke at skynde på dig, men det er jo bare med at "smede medens jernet er varmt", specielt når man endelig har en sagsbehandler der er med en også.

Det er naturligvis nok mest attraktivt for en kommune at have flere fleksjobbere, dernæst dem på ledighedsydelse, fremfor førtidspension. Der er tidligere herinde blevet skrevet om, at refusionen fra staten er lav eller måske 0 kr. på ftpére!?! Så mon ikke det er billigere at have fleksjobbere på ledigheds ydelse også på længere sigt.

Har du /man nogen anelse om hvorfor at du ikke "bare" blev bevilget ftp. i første omgang efter §27 stk. 1 nr. 4 fra BAN? Det turde BAN nok liggert ikke!!? Men der står jo i dine papirer at du ikke må komme i arbejdsprøvning igen, så at BAN tildeler fleksjob er måske bare et plaster på såret?

Hvad hvis du klager over den nylige afgørelse, der jo i reglen burde have været ftp. Ville du som minimum kunne beholde din ledighedsydelse (vel ja!)? Egentlig burde du jo være tilkendt ftp. Spørgsmålet er så om klagen skal rettes til Ankestyrelsen eller BAN igen igen, bare en tanke om hurtigere bevilling af ftp. ad denne vej.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 23-02-2012 kl. 11:21.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til sag om førtidspension - partshøring Holdud Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 17-01-2013 18:25
Hjælp til partshøring imzadi Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 30-11-2011 13:05
Wilhelmines partshøring -hjælp! Wilhelmine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 23-03-2011 21:58
Hjælp partshøring merudgifter Odenseaneren Hjælpemidler til handicappede 60 04-12-2010 13:19
Partshøring hurtig hjælp Sandie75 Alt det andet 13 11-11-2010 16:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension