K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-04-2011, 17:41   #191
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Tassi, godt at du har kræfter til at skrive herinde, men spar nu på dem og som Tigerbia siger; overlad sagen til advokaten, med din "sparring". Det er vigtigt at du sparer på dine ressourcer så du har kræfter til dig selv og dine børn/familie.

Tanker om døden, er angsten i en nøddeskal, jeg havde det selv da jeg var på kanten af livet, desværre ikke omkring mig selv, men mine næreste og det var fuldstændig uhåndterligt. Du må sige til dig selv at "det bare er en tanke" HVER GANG den opstår, for det er det og sådan er det.

Dernæst må du være tålmodig, du bliver jo ikke ftpér midlertidig eller ej i morgen, desværre. Giv tid kommer råd som man siger.

Ydermere, så skal du måske sparre dig selv for at gå på K10 eller hvad du nu "har", hverdag. De mails du får om de tråde der rør sig har du ikke nøde at "checke" hverdag. Jeg har en del dage jeg må springe over, for gør jeg ikke det er jeg rimelig brugt når jeg lukker ned for computeren.

Tassi, du ved vi håber det bedste for dig, men du må også give dig selv tid, så du ikke slider dig op af spekulationer.

__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2011, 21:53   #192
FacingTrouble
Elsker at være her på K10
 
FacingTroubles avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Lokation: Sjælland
Indlæg: 68
Styrke: 14
FacingTrouble er ny på vejen
Kære kære Tassi
Hvor er jeg virkelig ked af det på din og din families vegne. Øv, og jeg er rystet over, hvor skævt systemet kører. Men desværre ikke overrasket.
Jeg har nærmest ingen ord at skrive til dig, som kan hjælpe dig gennem denne svære periode.....men tro nu på at det bare er en periode. Der kommer gode tider igen.
Jeg sender dig det største k10 som jeg kan.
Det er nogle fantastiske gode ord, som du har fået med på vejen her i din tråd. Jeg håber, at du læser og lytter til dem... Pas nu på dig selv.
Og kom stærkt tilbage........sådan en møgkommune.....argh....det er bare typisk.... Lad dem ikke slippe af sted med det.
Fyld krudt på advokaten, og giv igen..........
MEN gå først i hi, og saml dig og kræfterne. Det er jeg ikke i tvivl om, at din krop trænger til. Giv dig selv den bedste 1.hjælp.....RO (ved godt det er lettere sagt end gjort men prøv).

stort stort stort
FacingTrouble er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2011, 00:20   #193
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Tak, alle. Jeres støtte varmer i en kold tid

Jeg prøver at passe på mig selv i disse dage. Heldigvis er vejret med mig, og jeg kan nu komme i haven, og få tankerne andet steds hen. Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om, at jeg er nødt til at få 'fri' nu. Mit sind kan ikke holde til mere lige nu

Har besluttet mig for at få lavet pas. I 5 år har jeg ikke haft ferie. I det mindste kan jeg prøve at glæde mig over denne detalje - muligheden for at slippe væk fra det hele for en stund (nu mangler jeg bare ressourcerne til at føre det ud i livet)
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2011, 22:55   #194
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Pause

Jeg er nødt til at melde mig ud af min sag for en stund. Jeg har ikke flere kræfter til alle de ressourcer, det kræver, og bekymringerne ødelægger mit sind

Jeg er ikke i stand til at læse de sidste indlæg, men jeg takker for dem alligevel

Jeg er nok at finde herinde i ny og næ, men for nu bliver min sag herinde sat på stand-by. Mine forældre håndterer alt i forhold til advokat, og jeg vil prøve at ignorere min situation, så vidt muligt. De sidste 5 år har været alt for hårde, og skal jeg overleve, er jeg nødt til at finde ressourcer til noget bekymringsfri tid

I skal ikke være bekymrede for mig, hvis I ikke ser mig et stykke tid. Jeg har ikke tænkt mig at ende livet. Jeg prøver bare at redde det

Tusind tak til jer alle for jeres uvurderlige støtte og masser af gode, konstruktive råd, og held og lykke i jeres egne kampe
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2011, 23:33   #195
doggerbanke66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-08 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 49
Indlæg: 145
Styrke: 14
doggerbanke66 er ny på vejen
doggerbanke66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2011, 17:15   #196
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen


Pas nu godt på dig selv.....
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2011, 19:21   #197
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Opdatering

Blot en lille opdatering herfra

Min sag blev jo lukket 1. april, og min advokat har klaget over det. Kommunen har svarfrist til den 28. denne måned

Jeg har siden sagen blev lukket (på eget initiativ) været til en komplet og meget grundig udredning på Lokalpsykiatrien. Den fastslår nagelfast at min hoveddiagnose er Aspergers Syndrom, og at min angst/stress er følgevirkninger af denne. De kan derfor ikke behandles og 'helbredes', da aspergers ikke kan behandles og helbredes

Det skabte er frygteligt rod i min sag, da lægekonsulent sendte mig til uvildig psykiater til kort konsultation, og som uden at have tid til at diagnosticere mig, kun kunne udtale sig om 'mulige' diagnoser. En 'usikkerhed' lægekonsulent brugte til at dømme mig for 'helbredsmæssigt uafklaret'
Lægekonsulent mente endvidere at der fortsat fandtes behandlingsmuligheder ved Klinik for Angst og Klinik for Personlighedsforstyrrelser - på trods af speciallægers ord for at jeg ikke passede til målgruppen. Han tog ikke selv henvendelse til de pågældende steder

Min sag blev lukket med konklusionen 'fortsatte behandlingsmuligheder'

Under udredningen hos lokalpsykiatrien tog psykiater kontakt til de pågældende klinikker, og det er én gang for alle tilbagevist at jeg overhovedet kan modtage behandling disse steder. 1) jeg har ikke en personlighedsforstyrrelse, 2) min angst hænger sammen med min asperger og kan derfor ikke behandles
- intet nyt i dette, men det kræver noget af en bevisførelse at modargumentere en lægekonsulents ødelæggende ideer

Lokalpsykiatrien slår fast (som øvrige speciallæger) at der ingen resterhvervsevne er, og at der aldrig kommer det, og at der ikke findes behandlingsmuligheder
Forskellen på lokalpsykiatriens rapport og de andre speciallægers er, at min udredning denne gang har været virkelig grundig, og alle argumenter er nøje velbregrundede. Lægekonsulent vil ikke - selv med sine mest kreative evner - være i stand til at finde nogen som helst form for usikkerhed nu. Spørgsmålet er så om denne rapport kan nå at komme med inden kommunen træffer afgørelse omkring min klage

Det, jeg vil sige, er egentlig bare, at jeg har for alvor fået øjnene op for, hvor utrolig vigtigt det er, at de udredninger man får, er - ikke alene grundige - men yderst grundige. Man kan ræssonerer nok så meget, og synes at logikken og fornuften burde skrige til himlen - det hjælper bare ikke i det kommunale regi

Derfor - står du i moradset - tjek lige om dine udredninger er yderst velbegrundede. Rigtig meget vil være sparet, hvis man blot kan få nogle ordentlige udredninger. Jeg kan jo konstatere at kommunerne ikke føler sig forpligtede til at skaffe de ordentlige udredninger, og at vi derfor bliver fanget i moradset
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2011, 20:20   #198
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
........
Lokalpsykiatrien slår fast (som øvrige speciallæger) at der ingen resterhvervsevne er, og at der aldrig kommer det, og at der ikke findes behandlingsmuligheder
Forskellen på lokalpsykiatriens rapport og de andre speciallægers er, at min udredning denne gang har været virkelig grundig, og alle argumenter er nøje velbregrundede. Lægekonsulent vil ikke - selv med sine mest kreative evner - være i stand til at finde nogen som helst form for usikkerhed nu. Spørgsmålet er så om denne rapport kan nå at komme med inden kommunen træffer afgørelse omkring min klage

Ja du kan sagtens skynde dig at lave en kopi af de nyeste undersøgelser og sende det ind til dem. Fortæl dem, at der dukket nye oplysninger op, som du vil have, at de skal tage med i deres revurdering af din klage på stop af ydelsen. Mener du har ret til at medvirke så længe din sag er hos dem. Hvis du ikke når at sende den ind, så send kopi ind til nævnet, når du ved, at de har din sag. (altså hvis kommunen fastholder afslaget)

Husk at det er altid sagsbehandlerens ansvar på kommunens vegne, der konkluderer og vurderer i en afgørelse. Selvom en lægekonsulent skriver noget, så er det nemlig ikke nødvendigt, at sagsbehandleren skal gå efter det, som lægekonsulenten oplyser. Sagsbehandleren bør vægte og tro på speciallægernes lægelige oplysninger. Det er trods alt dem, der har undersøgt dig. Det at en lægekonsulent kommer med "mulige diagnoser" burde slet ikke bruges til noget som helst. Lægekonsulenter bør forholde sig til de lægeoplysninger, der er....

Nå men held og lykke.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2011, 20:27   #199
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Hvor er det godt at høre, at du er blevet grundigt udredt og nu kan møde kommunen med et særdeles omhyggeligt skriv som lægekonsulenten får svært ved at kunne tilsidesætte.

Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Ja du kan sagtens skynde dig at lave en kopi af de nyeste undersøgelser og sende det ind til dem. Fortæl dem, at der dukket nye oplysninger op, som du vil have, at de skal tage med i deres revurdering af din klage på stop af ydelsen. Mener du har ret til at medvirke så længe din sag er hos dem. Hvis du ikke når at sende den ind, så send kopi ind til nævnet, når du ved, at de har din sag. (altså hvis kommunen fastholder afslaget)

Husk at det er altid sagsbehandlerens ansvar på kommunens vegne, der konkluderer og vurderer i en afgørelse. Selvom en lægekonsulent skriver noget, så er det nemlig ikke nødvendigt, at sagsbehandleren skal gå efter det, som lægekonsulenten oplyser. Sagsbehandleren bør vægte og tro på speciallægernes lægelige oplysninger. Det er trods alt dem, der har undersøgt dig. Det at en lægekonsulent kommer med "mulige diagnoser" burde slet ikke bruges til noget som helst. Lægekonsulenter bør forholde sig til de lægeoplysninger, der er....

Nå men held og lykke.
nu er "bør" ikke noget Silkeborg Kommune praktiserer....her er lægekonsulentens ord nemlig lov. Han må te sig som han lyster og sb's konklusion vil som oftest ligne en næsten identisk kopi af lægekonsulentens vurdering (og ja jeg mener vurdering, for det er nemlig det han gør her...han vurderer, diagnosticerer og forlanger bestemt behandling også gerne i direkte modstrid med div behandlende læger/speciallæger - alt det han ikke må)
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2011, 09:00   #200
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Godt at høre fra dig igen Tassi....

Jeg håber virkelig du får held under vingerne med denne erklæring....
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til sag om førtidspension - partshøring Holdud Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 17-01-2013 18:25
Hjælp til partshøring imzadi Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 30-11-2011 13:05
Wilhelmines partshøring -hjælp! Wilhelmine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 23-03-2011 21:58
Hjælp partshøring merudgifter Odenseaneren Hjælpemidler til handicappede 60 04-12-2010 13:19
Partshøring hurtig hjælp Sandie75 Alt det andet 13 11-11-2010 16:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension