K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-05-2013, 23:32   #1
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
forstår ikke min sagsbehandler svar

Hej jeg håber at der er nogle her inde der kan hjælpe mig med at forstå det svar min sagsbehandler er kommet til mig da jeg ikke selv forstår det.
Men først lige kort om min sag jeg fik tilkendt fleksjob nov. 2011 efter jeg havde fået afslag på ftp. jeg ankede mit afslag på ftp og fik deres svar i juli 2012 hvor de giver kommunen med hold i afslaget men de har en del ting i mit forløb som de påtaler i deres svar. Jeg er nu blevet sendt i en "overgangs praktik" men min sagsbehandler skal ikke have udfærdiget nogen beskrivelse omkring min praktik på jobkompagniet i Silkeborg???

Jeg har siden modtagelsen af deres afgørelse i ankestyrelsen flere gang spurgt både mundtligt og skriftligt ind til det som er blevet påpeget fra styrelsen jeg citere deres svar.

" Vi går ud fra, at kommunen nu i samarbejde med dig tager stilling til, hvad der kan gøres for at afklare din arbejdsevne. Afklaringen af din arbejdsevne må herefter vise om du kan honorere kravene til et fleksjob eller om du opfylder betingelserne for førtidspension."

Idag har min sagsbehandler endelig givet et svar på hvorfor hun ikke ønsker en beskrivelse af min praktik trods ankestyrelsens svar.

Min sagsbehandler skrev følgende svar jeg citere.

"Grunden til at det ikke forventes at der skal udfærdiges et skriv efter hendes opkvalificerende forløb på jobkompagniet, er at det ikke er en del af en afklaring. Jeg vurdere "lillesine" afklaret til fleksjob, men er enig i at det endnu er uafklaret hvor effektiv "lillesine" er, men det er netop derfor at det over en længere periode har været forsøgt at finde en praktikplads hvor "lillesine" kan komme i gang med et måske længere varende opkvalificerende forløb og derved opnå et mere reelt billede af hendes effektive arbejdsevne."

Ja pludselig er min overgangs praktik blevet til opkvalificering og jeg er afklaret?????

Håber nogle kan forstå det bedre end jeg selv kan jeg har anmodet om at få en ny sagsbehandler
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2013, 23:57   #2
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
I sin tid, da du startede i praktikken, skulle du gerne have udfyldt en jobplan. Staar der i den, at formaalet er at opkvalificere dig?

Det lyder for mig, som om at hun gerne ser at du kan komme op i timer, da de mener at du har en hoejere arbejdsevne, eller mulighed for at forbedre denne. . Men hvis det ikke staar i jobplanen, eller at i har aftalt paa skrift, at det er formaalet med praktikken. Saa skal du pointerr det for vedkommende, og saa evt kraeve aktindsigt (siden sidst) saa kan du se de seneste oplysninger paa dig, og hvis noget stemmer uoverens, saa klager du.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2013, 01:20   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvad med at spørge ind til hvorfor dit forløb på jobkompagniet, ikke er en del af din afklaring...

Jeg er ikke helt med....for hvad var formålet med at du var i det forløb så...

Hvis det var for at få dig højere op i tid...ja så er det jo en afklaring af din arbejdsevne...

Uden at vide særligt meget om dit forløb....så kunne man da godt tænke sig muligheden for at de er ude på at trække tiden så langt som de overhovedet kan...inden de måske bliver nødt til at give dig en pension....

Men nu ved jeg ikke hvor langt nede i timetal du er pr uge....eller om ovenstående kan være en mulighed...

Men find ud af formålet med det forløb...som de siger ikke er en del af din afklaring...

Jeg kan slet ikke se hvorfor de ikke skulle kunne tage det forløb med...medmindre selvfølgelig at de trækker tiden...

For hvis de så planlægger et længervarende praktik forløb.....du skal i...ja så kan det jo komme til at tage lang tid før de finder ud af din reelle arbejdsevne...

Så stil dem nogle af disse spørgsmål....hvorfor de ikke vil tage det forløb du har været i med i din afklaring....og hvad meningen i det hele taget var med det forløb....hvis det ikke skulle være en del af din afklaring...

Skriv det ned på et stykke papir og aflevere det på kommunen så du får skriftligt svar tilbage....og husk nu den kvittering...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2013, 08:18   #4
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Jeg var på Jobkompagniet i starten af 2013 og synes faktisk det er et rigtig ok sted

Jeg kan ikke forestille mig andet end at du er tilknyttet en erhvervskonsulent på stedet og så er det der du starter med dine spørgsmål.

Jeg synes de er gode fordi de kun delvis er i lommen på kommunerne - men jeg synes de er ret objektive.
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2013, 09:28   #5
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
Jeg har ingen jobplan, jeg har i min sidste afklaring på jobkompagniet kunnet klare ca 8 timer om ugen det var for 3 år siden ca jeg var i et afklaringsforløb.

Jeg har en konsulent som skal finde en virksomhedspraktik til mig efter min overgangs praktik men hun er ikke på det samme sted som jeg er i overgangs praktik, hun sidder et andet sted.

Jeg er af sted hverdag på jobkompagniet og har næsten 1½ time om dagen plus transport.

Jeg har via borgerrådgiveren sendt en klage over min sagsbehandler og hendes svar til fleksjob afdelingen som så skal svar inden 14 dage.
Om det kan passe at der ikke skal laves beskrivelse af min praktik på jobkompagniet, for det siger borgerrådgiveren også der skal laves sådan en.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Dancer Se meddelelser
Jeg var på Jobkompagniet i starten af 2013 og synes faktisk det er et rigtig ok sted

Jeg kan ikke forestille mig andet end at du er tilknyttet en erhvervskonsulent på stedet og så er det der du starter med dine spørgsmål.

Jeg synes de er gode fordi de kun delvis er i lommen på kommunerne - men jeg synes de er ret objektive.
ja det er et ok sted at være jeg har været der tidligere
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2013, 09:44   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Du skriver, at svaret på din klage er fra Ankestyrelsen, men er du helt sikker på, at det ikke er fra BAN (BeskæftigelsesAnkeNævnet)?

Dit første spørgsmål til din sb må være:

1. Hvad er formålet med min "overgangspraktik"?

Det næste spørgsmål må være:

2. Hvorfor vil i ikke rette jeg efter afgørelsen fra Ankestyrelsen (BAN?), som
går ud fra, at I i samarbejde med mig tager stilling til, hvad der kan gøres
for at afklare min arbejdsevne. Afklaringen af min arbejdsevne må
herefter vise om jeg kan honorere kravene til et fleksjob eller om jeg
opfylder betingelserne for førtidspension?

Under alle omstændigheder vil jeg anbefale dig, at skrive en meget udførlig dagbog mens du er i et forløb, og sende den til kommunens hovedmail, stilet til din sb, også sende den til din konsulent, hver uge.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2013, 23:58   #7
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
Jo det er ban jeg mener
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Du skriver, at svaret på din klage er fra Ankestyrelsen, men er du helt sikker på, at det ikke er fra BAN (BeskæftigelsesAnkeNævnet)?

Dit første spørgsmål til din sb må være:

1. Hvad er formålet med min "overgangspraktik"?

Det næste spørgsmål må være:

2. Hvorfor vil i ikke rette jeg efter afgørelsen fra Ankestyrelsen (BAN?), som
går ud fra, at I i samarbejde med mig tager stilling til, hvad der kan gøres
for at afklare min arbejdsevne. Afklaringen af min arbejdsevne må
herefter vise om jeg kan honorere kravene til et fleksjob eller om jeg
opfylder betingelserne for førtidspension?

Under alle omstændigheder vil jeg anbefale dig, at skrive en meget udførlig dagbog mens du er i et forløb, og sende den til kommunens hovedmail, stilet til din sb, også sende den til din konsulent, hver uge.
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2013, 13:39   #8
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
har ingen jobplan eller noget andet

Jeg har ingen jobplan og har i de 6år jeg har været i systemet aldrig haft en jobplan....

Jeg har altid fået kvitteringer på de henvendelser jeg har haft til kommunen, samt har jeg altid en bisidder med når der er møde.

Jeg forstår ikke at man stadig skal kæmpe for ens rettigheder osv. selv når man er blevet tilkendt fleksjob, men det skal man så længe man er i det system har jeg erfaret at de stadig ikke overholder deres svarfrister osv.

Jeg har på 6år fået min resurcceprofil opdateret 3 gange, og det er jo ikke meget når ens liv ændre sig jævnligt mit gør i hvert fald.

JEG ER SÅ TRÆT AF KOMMUNEN OG ALLE POLITIKERE DER BARE TROR VI SKAL PRESSES SÅ SKAL VI NOK BLIVE RASKE OG KOMME I JOB ELLER FÅ ET FLEKSJOB MED DEN NYE REFORM
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forstår det bare ikke! Mumrik Spørgsmål ang fleksjob 32 10-01-2012 21:17
Det forstår jeg ikke helt! Zeus33 Dit og Dat 27 19-01-2011 15:24
Sagsbehandleren forstår ikke! Tina1983 At søge førtidspension 29 29-06-2010 08:48
Jeg forstår ikke helt?? N.N Dit og Dat 11 14-05-2009 17:19
der er noget jeg ikke forstår Huldra Dit og Dat 4 04-03-2009 13:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension