K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-03-2017, 19:48   #1
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Ny sagsbehandler/jobkonsulent - nervøs

Efter at jeg konfronterede den gamle jobkonsulent/sagsbehandler i Baldersgade med, at han havde løjet for mig, skulle jeg pludselig have en ny konsulent/sagsbehandler - og nu er jeg nervøs, for det kan være, de har sat en ekstra skrap en på mig.
Er der nogen, der kender navnet Marc Banner?

Sidst redigeret af mukke; 07-03-2017 kl. 19:52.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2017, 21:01   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Nu bor jeg i en anden kommune. Men jeg havde på et tidspunkt en ret ubehagelig jobkonsulent. Det kunne tovholderen der hvor jeg var i aktivering, sagtens sige sig enig i. Hun sagde at ham skulle jeg ikke snakke med igen. Og så fik jeg en ny jobkonsulent, der var super sød.
(Den ubehagelige jobkonsulent havde vidst endda bare smidt min sag over til sin kollega, som heldigvis var langt sødere )

Start med at møde den nye med en åben tilgang, og prøv at lure lidt af hvordan vedkommende er.
De fleste af de sagsbehandlere jeg har fået, har først læst min sag igennem efter første møde, fordi de gerne ville have at deres førstehåndsindtryk af borgeren var et ansigt til ansigt møde med borger, fremfor hvad andre havde skrevet i ens sag.
(Så læste de selvfølgelig sagen bagefter).
Men de ville give mig en chance for at selv vise hvem jeg var, før de læste hvad andre havde skrevet om mig.
Det kan jo være at den nye du har fået tildelt, gør det samme

Og hvis nu den nye har læst fra den tidligere jobkonsulent/sagsbehandler at du har gjort alt muligt, så se mødet som en mulighed for at fremlægge din side af sagen

Sidst redigeret af MistyMiss; 07-03-2017 kl. 21:03.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2017, 21:16   #3
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Den forrige konsulent var god til at være "bamsefar", men han løj.
Ja, jeg tror, jeg tager min dagbog med + min fremlæggelse af sagen og de ting, jeg blev bildt ind, så jeg forpassede chancer, et ark fra DUKH med de rigtige regler, eksempler på, at kommunen i flere tilfælde i deres rapport har nævnt psykiatere, jeg har set, men kun anført de oplysninger, der "passede" til det, de ville se - bortset fra Asperger, som de måtte acceptere.
Forhåbentlig en henvisning til neurologisk undersøgelse, samt en ADHD udredning, hvis den bliver positiv.
Jeg orker ikke mere.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2017, 00:08   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Men hvis de refererer til dele af psykiateres udtalelser, så må de vel være i besiddelse af de originale udtalelser?
Og så må de status attester vel kunne findes ved at søge aktindsigt, og smide det i hovedet på dem, hver gang de siger noget forkert eller undlader ting?

Nu ved jeg ikke hvad grunden til neurologisk undersøgelse er, men hvis det er mht ADHD, kan jeg sige at chancen for at få det, er meeeeget lille.
Min psykiater forklarede mig at i andre lande forskede man i, at diagnosticere adhd via scanninger af hjernen og den slags, men så langt er vi slet ikke i danmark. Og slet ikke langt nok til, at det kunne bruges til at diagnosticere.
Så det foregår via tests (udfylde nogen skemaer) og samtaler

Sidst redigeret af MistyMiss; 08-03-2017 kl. 00:10.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2017, 01:38   #5
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Den neurologiske undersøgelse ønsker jeg, fordi jeg tilsyneladende har et samspil imellem en disk og et bækken, der hele tiden bliver skævt - samt nakke-skulder-arm problemer, der aldrig er blevet afklaret. Mange smerter og begrænsninger.
Sekretæren i Glostrup mente nok, at det lød, som om der var noget at kigge på, så nu skal jeg spørge lægen om henvisning.
Test og skemaer vedr ADHD er også fint nok, bare der står en professionel bag. Jeg er ikke selv særlig meget i tvivl.
Psykiaterudtalelser er de da kongeligt ligeglade med, men de får dem igen.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2017, 07:31   #6
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Måske det kunne være godt til første møde at tage en lidt "blidere" tilgang, end en stak papirer med regler, fremlæggelser mm og være lidt tilbageholdende i samtalen og lade den nye føre ordet.

Måske det kan være givtigt at mærke lidt efter hvordan den nye sagsbehandler er, hvad tænker vedkommende om din sag og hvad tænkes der fremadrettet.

Hvis du første gang møder bombastisk op, smider rundt med regler, tidligere fejltag osv, risikerer du at I også går fejl af hinanden. Du risikere at fremstå kvæluerende og sagsbehandleren kan gå i forsvarsposition.

Hav det med i tasken, men tag det ikke frem ved føste møde med mindre det ikke kan undgåes.
Nævn ikke tidligere fejltagelser og forkerte aftaler/beskeder, medmindre den nye sagsbehandler bygger videre på dem.

Første møde handler også om at I finder ud af hvor hinanden er og hvad I ønsker og du går måske glip af noget godt/ en god sagsbehandler ved at tvinge dem op i hjørnet fra første møde.

Giv sagsbehandleren lov til at møde dig som menneske og ikke som sag, det kan hjælpe hvis det nu er en god sagsbehandler.

Og er det en mulighed at smide alle papirerne på bordet til nummer to møde, hvis du efter første møde oplever at du ikke bliver hørt, der ikke bliver overholdt aftaler mm, men giv dem lige en chance, måske det betaler sig
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2017, 10:58   #7
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Den neurologiske undersøgelse ønsker jeg, fordi jeg tilsyneladende har et samspil imellem en disk og et bækken, der hele tiden bliver skævt - samt nakke-skulder-arm problemer, der aldrig er blevet afklaret. Mange smerter og begrænsninger.
Sekretæren i Glostrup mente nok, at det lød, som om der var noget at kigge på, så nu skal jeg spørge lægen om henvisning.
Test og skemaer vedr ADHD er også fint nok, bare der står en professionel bag. Jeg er ikke selv særlig meget i tvivl.
Psykiaterudtalelser er de da kongeligt ligeglade med, men de får dem igen.
Ah okay, godt, så giver det mere mening
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2017, 13:49   #8
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Jeg håber at få min mentor med.
Det kan godt være, at jeg virker kritisk og kværulerende, hvis jeg overhovedet siger noget - men efter størstedelen af mit voksenliv i det regi, har jeg ikke mange positive forventninger længere.

Sidst redigeret af mukke; 08-03-2017 kl. 13:52.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2017, 14:03   #9
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Jeg håber at få min mentor med.
Det kan godt være, at jeg virker kritisk og kværulerende, hvis jeg overhovedet siger noget - men efter størstedelen af mit voksenliv i det regi, har jeg ikke mange positive forventninger længere.
Det er fuldt forståeligt, men tænker at det kunne være et strategisk godt træk at være ret tilbageholdende (nærmest blid ) for at tjekke denne sagsbehandler lidt ud og se havde den kan tilbyde/overholde
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2017, 14:42   #10
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Jeg håber, min mentor kommer med. Jeg kan ikke være taktisk. Jeg er en pleaser, der som regel siger ja og går hjem og bider i gulvtæppet. Eller jeg snakker ud ad tangenter, så hverken jeg selv eller den, jeg taler til kan følge med - for det hele kommer væltende på en gang. Skrive kan jeg meget bedre.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension