K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-11-2010, 20:37   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Pension under ophold i udlandet

Du kan få udbetalt pension, hvis du opholder dig midlertidigt i udlandet. Du skal dog stadig have bopæl i Danmark. Hvis du flytter permanent til udlandet, gælder særlige regler. Vi råder dig til at kontakte din sagsbehandler, inden du rejser til udlandet.

Hvis du bor i udlandet, har du mulighed for at få dansk folkepension. Det kræver dog, at du er dansk statsborger, fyldt 65 år og har boet i Danmark i mindst 30 år sammenlagt. De 30 år skal ligge i perioden mellem du er fyldt 15 år og 65 år.

Er du folke- eller førtidspensionist, kan du også tage pensionen med, hvis du ønsker at flytte til udlandet. Du skal dog være dansk statsborger, og have boet i Danmark i mindst 10 år før det fyldte 65. år. Eller mindst 10 år før tilkendt førtidspension


Læs evt den her tråd http://www.k10.dk/showthread.php?t=2159 der er også mange gode link
  Besvar med citat
Gammel 07-11-2010, 20:38   #12
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Hej Kamma

Ja jeg forstår dig så udmærket... ønsker heller ikke selv mere kontakt til det kommunale cirkus end højst nødvendigt... og er nu sluppet helt af med dem

Så længe du er inden for EU skal du ikke spørge om lov overhovedet... så er ikke noget problem... du behøver end ikke fortælle dem du tager af sted...

Hvis du er så længe væk at du skifter adresse til et andet EU land melder du det bare på folkerigistret og så sender kommunen automatisk din sag til pensionsstyrelsen og de skriver så til dig på din adresse i udlandet...

Så smut du bare afsted

Hvis der er mere du vil vide så spørg løs...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2010, 20:46   #13
Kamma1
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2010
Indlæg: 9
Styrke: 0
Kamma1 er ny på vejen
........... blev lige 10 kg lettere dér!

Tusind tak. Så er jeg godt nok den der er driblet.

Lidt luft under vingerne, ud og komme til kræfter igen.

Tak.
Kamma1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2010, 20:59   #14
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
God tur...

Er kun hvis du tager uden for EU i mere end 2 mdr du skal fortælle kommunen det i henhold til ny lov... men der skal du heller ikke spørge om lov... kun oplyse at du tager afsted... de er sku nysgerrige
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2010, 21:35   #15
frupia1
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2009
Indlæg: 270
Styrke: 16
frupia1 er ny på vejen
jeg har lige læst på tv2

at man nu vil have kontrol i spanien fordi det skal være slut med at leve der på førtidspension. Så jeg fatter da kke noget nu. Er spanien ikke med i eu
frupia1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2010, 21:41   #16
ADHD-
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2010
Indlæg: 94
Styrke: 14
ADHD- er ny på vejen
??

Jeg har hørt der skal være en generel kontrol, fordi at 'nogen' de tager ned og lever af pensionen og arbejder samtidig. Men det var vist nok fordi nogen indvandrere havde taget det med 'hjem'..... og så var de politikere derhjemme
ADHD- er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2010, 22:02   #17
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af frupia1 Se meddelelser
at man nu vil have kontrol i spanien fordi det skal være slut med at leve der på førtidspension. Så jeg fatter da kke noget nu. Er spanien ikke med i eu
Jo spanien er med i EU... og man kan tage både sin førtidspension og senere sin folkepension med og bo der iflg loven...
så der er ingen problemer i det... jeg overvejede selv at flytte til Spanien...

Så hvad de vil kontrolere ved jeg faktisk ikke... måske om folk arbejder og har indtægt som de ikke melder...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2010, 22:06   #18
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Forøvrigt kan man også tage den fulde førtidspension med udenfor EU hvis det er den efter 2003...
Der er da et par stykker her på siden der er flyttet til Tyrkiet... og ikke engang er skattepligtige i Danmark af pensionen... det er også efter reglerne...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2010, 23:12   #19
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Har fundet en artikel noget lignende her
http://jp.dk/indland/indland_politik/article2238471.ece

Citat:
Initiativer som blandt andet betyder, at der etableres kontrolteams i Spanien og Tyrkiet samt et pilotprojekt med sådanne teams i Thailand og Marokko.

Danskere på ulovligt ophold
- Der bor en række førtidspensionister og andre uretmæssigt i de lande, som dermed tager pengene fra den danske statskasse, siger beskæftigelsesminister Inger Støjberg (V).

Skatteminister Troels Lund Poulsen (V) skønner, at samfundet årligt går glip af mellem tre til fire milliarder kroner på den konto.
Hvad Inger Støj mener aner jeg ikke... hun må jo åbenbart ikke kende loven...
Måske noget med at nogen pensionister har nogen tillæg de så ikke er berettiget til... skal godt nok være mange tillæg for at det kan beløbe sig til tre til fire milliarder

En ting står i hvert fald klippefast i reglerne og det er at alle førtidspensionister efter 2003 ordningen kan bosætte sig overalt i verden og tage den fulde pension med... og andre pensionister kan også men vil i nogen lande miste deres pensionstillæg...men ikke hvis det er et EU land der udbetales pensionstillægget også ...

Gad vide om de selv ved hvad de laver... måske skulle de starte med at studere lidt i lovgivningen


Citat:
Der er næste år afsat 7,2 millioner kroner til de 29 nye initiativer.
Tror det er spin og reklameforslag ... for der kan da ikke laves ret store team med udgifter for de 7.2 millioner kr


...




....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...

Sidst redigeret af Hexi; 07-11-2010 kl. 23:18. Årsag: tilføjelse
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2010, 00:04   #20
Hamselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 140
Styrke: 15
Hamselv er ny på vejen
Man skal da overhovedet ikke spørge nogen som helst om at tage på 'ferie' når man er fp, det har jeg godt nok aldrig hørt, og man bestemmer selv hvorlang tid man er på ferie gør man ikke
Hamselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Udlandet MissMurphey Alt det andet 4 11-03-2013 09:19
udlandet philippiens Alt det andet 19 13-02-2013 12:39
FTP med til udlandet musmor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 06-10-2009 19:17
Til FTP'ere i Udlandet MrBurns Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 23-07-2009 10:46
FP fra udlandet LUM At søge førtidspension 2 12-11-2008 17:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension