K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-11-2011, 18:47   #21
Torben
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2011
Indlæg: 30
Styrke: 13
Torben er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Stilede du klagen til jobcenterchefen, sagsbehandleren eller bare kommunen?

Det jeg mente var, at du kunne skrive et brev (ikke en klage).

Siger han ikke andet på telefonsvareren end, at han har modtaget klagen?

M.h.t. mail, du kan også benytte kommunens mailadresse, og den må du kunne finde på din kommunes hjemmeside, og så skrive til "din sb's navn".

Jeg sendte det anbefalede brev til jobcenterchefen med 2 kopier af klagen. Den ene til SB, og den anden til ham.... det har jeg gjort klart i forbrevet.
Torben er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2011, 19:07   #22
Torben
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2011
Indlæg: 30
Styrke: 13
Torben er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sniffe Se meddelelser
Hej igen Torben
Jeg har lige nogle spørgsmål:
Er du fyret fra dit job?
Er ulykken meldt til forsikringsselskabet?
Er du medlem af fagforening?
Hvilken ydelse er du på lige nu?
Det kan godt være du bliver nødt til at gentage dig selv. Har ikke læst din tråd så grundigt.
Jeg håber at høre fra dig.
Hej!

Beklager det meget sene svar.... har slet ikke haft overskud til at tænde computeren med min hovedpine.

Jeg blev opsagt 1.januar hvor jeg "overgik" til sdp hos Jobcenteret. fik sdp i 3 mdr. hvorefter de blev stoppet mine sdp på en ubrugeligt grundlag som jeg klagede over. Har nu sendt yderligere en klage over at der ikke er taget hånd om min klage....

Ulykken er meldt til forsikringsselskabet, som har sagt at de vil vende tilbage om 8 uger.

Er medlem af en fagforening som kun hjælper med telefonisk bistand mht. min sag hos kommunen.
Torben er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2011, 22:47   #23
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Torben Se meddelelser
Jeg sendte det anbefalede brev til jobcenterchefen med 2 kopier af klagen. Den ene til SB, og den anden til ham.... det har jeg gjort klart i forbrevet.
Ok, det er helt som det skal være.

Men nu er du jo nødt til at skal i dialog med kommunen for at komme videre med din sag.
Og der vil jeg give de råd som jeg skrev tidligere.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 21:07   #24
Torben
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2011
Indlæg: 30
Styrke: 13
Torben er ny på vejen
Agt indsigt

Hej igen.

Skriver nu her fordi jeg undre mig over hvad jobcenteret/kommunen egentlig har gang i!

Jeg har idag modtaget en fyldt a4 kuvvert med en hel masse lægepapire/undersøgelser, samt en hel masse andet.

Forbrevet er stillet til mig, hvor der står at jeg får det her brev fordi jeg har anmodet om agtindsigt, og at denne er vedlagt...., men hvem dokumenter jeg har modtaget tilhøre.... ved jeg ikke?!

Hvad er det lige der sker? det er omkring 30 sider om en person jeg ikke kender? Er det de her papire kommunen bruger til min sag?
Torben er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 23:42   #25
Sniffe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 133
Styrke: 13
Sniffe er ny på vejen
Hej Torben
Står der personfølsomme oplysninger i de dokumenter du har modtaget?
Hvis der gør, og det ikke er dine, har kommunen begået en af de værste fejl, der kan tænkes (min mening) Sådanne hændelser bare ikke forekomme. Men det er hørt før.
Hvis jeg var dig, ville jeg tage kontakt til min fagforening. De skal rådgive dig, det er jo det, du betaler for.
Ligeledes ville jeg tage kopi af alt. Det kunne blive nyttigt senere i dit sagsforløb.
Sniffe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2011, 00:20   #26
Torben
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2011
Indlæg: 30
Styrke: 13
Torben er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sniffe Se meddelelser
Hej Torben
Står der personfølsomme oplysninger i de dokumenter du har modtaget?
Hvis der gør, og det ikke er dine, har kommunen begået en af de værste fejl, der kan tænkes (min mening) Sådanne hændelser bare ikke forekomme. Men det er hørt før.
Hvis jeg var dig, ville jeg tage kontakt til min fagforening. De skal rådgive dig, det er jo det, du betaler for.
Ligeledes ville jeg tage kopi af alt. Det kunne blive nyttigt senere i dit sagsforløb.
Ja, det er personfølsomme oplysninger om en kvinde jeg ikke kender... Der er sagsgang, lægejounaler, svar fra undersøgelser osv.

Jeg synes det er DØD SYGT at jeg har modtaget det. Tænker bare at mine oplysninger ligeledes kunne være sendt til en vilkårlig borger?

Det kan jeg slet ikke forstå at det kan lade sig gøre.
Torben er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2011, 00:36   #27
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
kontakt datatilsynet. aflever ikke papirerne til kommunen for så gemmer de deres fejl. hvis der er oplysninger som kan gøre dig i stand til at finde omtalte kvinde så kontakt hende. syntes jeg læste i anden tråd at det skal være hende som sender en skriftelig klage til kommune og datatilsyn.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2011, 07:50   #28
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Torben Se meddelelser

Jeg synes det er DØD SYGT at jeg har modtaget det. Tænker bare at mine oplysninger ligeledes kunne være sendt til en vilkårlig borger?
Lige præcis.

Og netop derfor må du ikke gå let hen over det her, gør som Huldra har skrevet.

Hver eneste gang disse ting sker, er vi nødt til at gøre opmærksom på det de rigtige steder, så der forhåbentlig bliver gjort noget ved det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2011, 21:45   #29
Torben
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2011
Indlæg: 30
Styrke: 13
Torben er ny på vejen
hej med jer

Har meldt sagen til datatilsynet som nu tager sagen i egen hånd.

Jeg har ligeledes informere jobcenterchefen om hvad der sker i hendes regi

Håber bare at de får styr på det her, og ikke mindst på min sag hos dem.
Torben er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 12:47   #30
Torben
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2011
Indlæg: 30
Styrke: 13
Torben er ny på vejen
Sagen er nu genoptaget!

Hej alle fantastiske K10ére!

Jeg har nu officielt fået en undskyldning både over telefonen, og på skrift fra jobcenterchefen, hvor hun skriver at "hun beklager de gener den øgede og manglende sagsbehandlingstid har medført".

Hun sagde at de på baggrund af de lægelige dokumenter har valgt at ændre afgørelsen, og genoptage min sag.

I dag har jeg så fået dumpet en indkaldelse i brevsprækken hvor jeg er indkaldt til et personligt møde med SB på tirsdag.

Der står at vi på mødet skal finde ud af "hvad der skal ske fremadrettet i min sag"

Her kommer så 10.000kr spørgsmålet:

Hvordan kan jeg forberede mig til det her møde? skal jeg aktivt have nogle foreslag klar, i såfald hvilke?

Er der nogle ting jeg skal passe på med at takke ja til med det samme?

Kan godt være at jeg har fået det at vide her før.... men håber jeg kan få det igen.

Venligst
Torben.
Torben er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad er forskellen på en § 17 og § 17.2 ? mookmik Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 13-04-2013 18:50
Hvad er forskellen MLT Alt det andet 5 14-11-2012 14:44
hvad er forskellen kandelsdorff Alt det andet 4 25-01-2011 01:55
Hvad er forskellen? bellochrisalou Spørgsmål ang fleksjob 11 02-03-2009 00:21
hvad er forskellen på.... jomfruen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 28-11-2008 14:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension