K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-08-2008, 21:31   #1
frhansen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2008
Lokation: Horsens
Indlæg: 63
Styrke: 16
frhansen er ny på vejen
Unhappy Fik afslag idag... er grædefærdig..

Hejsa

Jeg er ny herinde..

Jeg blev påkørt i dec 2006 og fik et pisesmæld. lIder af daglige smerter i lænd og nakke. samt hokkommelsesbesvær og koncentrationsproblemer..

Min sagsbehandler har indtil i formiidags sagt at min sag var god og jeg var 99 sikker på at jeg ville få et ja. kl 1442 ringede hun og sagde at jeg havde fået afslag.

Jeg har arbejde. der har jeg været siden før ulykken. de kender mig og vil gerne beholde mig.. de har haft stor tålmodighed og støttet mig meget. arbjeder 20 t og får suppleret op med sygedagpenge. Jeg har været i arbejdsprøvning der i 15 mdr med forskellige arbejdstidsløsninger og muligheder.

Neurologen, min læge, pskykologen fraråder at jeg skal iarbejdsprøvning andresteder da min psyke ikke kan holde til det.

alligevel fik jeg i dag afslag da andre muligheder uden for mit område skal afprøves. Min sagsbehandler var rystet og sagde sagen skulle ankes.. hun skulle nok hjælpe mig..

Men hvor er jeg bareforfærdelig ked af det.. har tudet lige siden. kan slet ikke overskue hvad jeg skal gribe fat i..

Nogle gode råd?
frhansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2008, 21:41   #2
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
frhansen

øv hvor er det bare mere end surt

godt du kom herind for her er der mange som vil hjælpe dig når du har brug for at læsse af.

Kan det være dig til nogen trøst overhovedet så er du -desværre- ikke alene om at have det som du har det lige nu.

HOLD UD og HOLD FAST.

Jeg bemærker mig at din sagsbehandler vil hjælpe dig med at anke, det er da særdeles positivt.
Hold hende fast i det.
Kan du overskue det så husk at der er en max frist på 4 uger for anken, så lad der ikke gå for lang tid inden du hiver fat i hende og spørger til hvordan det går med den.

Nu nævner du ikke om du har fået aktindsigt, hvis ikke så ville jeg skynde mig at få dette, som pkt 1.
Der er et link her på siden hvor du hente og printe et sådan ud, og det kan jeg varmt anbefale.

Der er sikkert flere som kan hjælpe dig herinde med andre ting og dette var blot et lille råd fra mig til dig


Sender dig lige en masse som du må bruge lige som du vil
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2008, 21:44   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hej frhansen og velkommen til.

Det kan være, der er trøst at hente her, for HK og Kolding kommune har en sag om netop dit problem. Det er også oppe og vende i Folketinget.

Prøv at læse her:

Citat:
Kræver for mange arbejdsprøvninger
04. jun. 2008 13.33 Kolding
Det ser alligevel du til at folk som skal i fleksjob i mange tilfælde kan undgå at skulle ud i to arbejdsprøvninger først.

HK Sydjylland har i dag haft foretræde for Folketingets Arbejdsmarkedsudvalg for at fortælle om en konkret sag, hvor en kvinde med permanent nedsat arbejdsevne ikke umiddelbart kan få fleksjob på den virksomhed, hvor hun hidtil har arbejdet. Hun skal først ud i endnu en arbejdsprøvning, siger Kolding Kommune.
Du kan læse mere her: http://www.dr.dk/Regioner/Trekanten/...1.htm?rss=true

Så jeg synes, du skal kontakte din fagforening med ovenstående historie.

Hvis du IKKE er medlem af en fagforening, så print det ud og vis det til din arbejdsgiver og spørg, om de vil hjælpe dig.

Måske også din sagsbehandler vil hjælpe dig.

Du kan også pege på, at det er den HURTIGSTE MÅDE at blive selvforsørgende på.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2008, 21:49   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Velkommen til, og godt du kom herind

Kan kun give de andre ret i ovenstående, det er meget positivt at din sagbehandler er på din side - så er du dog kommet et stykke længere hen af vejen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2008, 22:18   #5
frhansen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2008
Lokation: Horsens
Indlæg: 63
Styrke: 16
frhansen er ny på vejen
Så fik jeg også afvide at min søde nye sagbehandler stopper d 31/8 da sagerne igen skal føres af kommunen.

Hvordan får man aktinsigt ? hvad er det?

Jeg har skrevet en mail til min sagsbehandler og bedt om et møde.. jeg vil kæmpe helt sikkert.. men er ret nede i dag..

tak for jeres svar
frhansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2008, 22:26   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen aktindsigt er, at du kan få en kopi af hele din sag - så kan du sidde hjemme i ro og mag og læse alt hvad der er sket i årenes løb, hvad sagsbehandlerne har skrevet i din sag, og på den måde få overblik over hvad der reelt foregår når du forlader kontoret og sagsbehandleren skal skrive sine vurderinger og observationer ind i din sag.

Det er ofte hård læsning, men det er enormt rart at vide hvad det er de skriver om en - hvor det er de mener man står osv.

Det kan varmt anbefales!!!

Der er beskrevet her på siden hvordan man får aktindsigt. Men. Jeg gik selv op på kommunen og bad om min. De sendte den så med posten efter en uges tid - den var tung som bly
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2008, 22:37   #7
frhansen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2008
Lokation: Horsens
Indlæg: 63
Styrke: 16
frhansen er ny på vejen
Okay.. tak.. den vil jeg få fat i.. tak for hurtig svar..

Hvor er det rart med et sted man kan få hjælp..

Mon i også har haft tudedage som jeg har haft det idag?
frhansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2008, 23:02   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det tror jeg vi alle har indimellem. Jeg har ihvertfald også.
Det er hårdt, at blive modarbejdet af kommunen konstant, ud over at skulle slås med grunden til at man er havnet i deres hænder. Sygdom, mistet arbejde, dårlig økonomi m.v.
Jeg kan godt bekræfte at du er helt normal, ved at reagere sådan.
Men hold modet oppe, så skal det nok lykkes.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2008, 23:58   #9
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af frhansen Se meddelelser
Okay.. tak.. den vil jeg få fat i.. tak for hurtig svar..

Hvor er det rart med et sted man kan få hjælp..

Mon i også har haft tudedage som jeg har haft det idag?
Jeg vil også lige sige hej til dig og jeg kan forsikre dig at jeg også kender til tude dage og nedture m.m.
Og har også lige fået afslag på min pensionansøgning..som skulle være meget sikker ..og det er kolding kommune
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2008, 00:46   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
frhansen velkommen til siden, hvor er det kedeligt med det afslag og hen i vejret er det også, der er ikke meget logik i det man foretager sig i mange kommuner i dag, og alt sammen fordi de er hunderædde for at blive frataget deres refusion for en borger, så er det bedre at borgeren havner på kontanthjælp...

jeg ville også hvis jeg var dig med det samme få aktindsigt heller i dag end i morgen da kommunen har ti hverdage til at få sendt den til dig, og det er vigtigt at du får den HURTIGT da der kan være vigtige informationer i den som du kan bruge i forbindelse med din anke...

den agtindsigts erklæring der snakkes om her i tråden finder du her http://www.k10.dk/media/aktindsigt.html

håber det bedste for dig og har du brug for hjælp af nogen slags så er det bare at skrive , også hvis du bare trænger til at læsse af



Hejdien
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeg er grædefærdig!! Tullepigen90 Hjælpemidler til handicappede 8 18-10-2012 14:09
Jeg er grædefærdig(lægekonsulent)langt indlæg Evaave Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 66 22-08-2012 20:43
Grædefærdig ! Physen Alt det andet 35 12-04-2010 12:24
Fik afgørelsen idag AnjaSZ Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 18-02-2010 12:37
fik post idag hjernet Din historie 8 09-07-2009 21:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension