K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-01-2010, 11:09   #1
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Foretræde for pensionsudvalget

Jeg har fået brev om at jeg kan få foretræde (udtale mig) overfor Pensionsudvalget inden min sag skal behandles.

Min sag skal behandles den 13. januar.

Er det en fordel at udtale sig til Pensionsudvalget eller ....?????

Der står jo nærmest med stort at Struer kommune indstillet til afslag øverst i brevet og det efter pensionsloven´s §16.

Jeg undrer mig lidt da lægekonsulenten har tydeliggjort at der intet arbejdsevne er tilbage.

Det skriger jo nærmest til himmelen at sagen bliver afvist
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2010, 12:06   #2
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hm, det er lidt svært at svare på.

Nogle har det godt med at udtale sig og andre ikke, hm..

Min mand fik også tilbuddet(lovpligtigt) men valgte ikke at benytte sig af det da han mente at man så rigeligt var orienteret om hans sitution, samt var der ikke nogen nye tilføjelser i hans sag da først han var indstillet.

Tror det er meget et personligt valg om man vil udtale sig eller ej -hvad har du selv mest lyst til? Kan du holde hovedet koldt, så at sige, når de sidder og diskuterer sagen -osv osv!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2010, 12:12   #3
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Havedammen,

Hvad er det for noget med at din kommunen har indstillet til afslag !?? Der står øverst i dit brev ?. Er det din sagsbehandler der har instillet dig til pension eller har hun/han indstillet til afslag ?. Søger på §17 er det jo således ikke din sagsbehandler der instiller dig, men det lyder lidt kryptisk. !!??

Jeg ville møde op hvis jeg var dig og havde mulighed herfor/helbred dertil, specielt når det lyder på den måde. Kan du ikke også for udsagnet forklaret fra din sagsbehandler forinden ?

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2010, 12:20   #4
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Havedammen,

Hvad er det for noget med at din kommunen har indstillet til afslag !?? Der står øverst i dit brev ?. Er det din sagsbehandler der har instillet dig til pension eller har hun/han indstillet til afslag ?. Søger på §17 er det jo således ikke din sagsbehandler der instiller dig, men det lyder lidt kryptisk. !!??

Jeg ville møde op hvis jeg var dig og havde mulighed herfor/helbred dertil, specielt når det lyder på den måde. Kan du ikke også for udsagnet forklaret fra din sagsbehandler forinden ?

Kh. EE

Jeg har af mig selv søgt efter §17 og min sagsbehandler har mundtligt meddelt mig at den bliver indstillet til afslag.

Da jeg så modtager brevet står der at Struer kommune indstiller til afslag efter §16.

Jeg havde tænkt mig at skrive en lille tale og så læse den for udvalget inden min sag kommer for.

Jeg troede jeg kunne være tilstede under min sag men dette er ikke tilfældet, hvis jeg vil udtale mig bliver det for en af udvalgets medlemmer og socilkonsulenten + hendes chef inden min sag bliver fremstillet..
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2010, 12:25   #5
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej Havedammen

Hvis Du mener et afslag er på vej... -ville jeg da forsøge at forsvare "min sag" ved at komme med diverse udtalelser der - måske - kan ændre deres holdning !!!

Om det er en fordel, er svært at sige(kender dig ikke)... -men, man kan ihvertfald sige, at der blev kæmpet og man gjorde alt hvad man kunne... -så hvis man overhovedet er i stand til det, kan det - måske - være en stor fordel hvis den "menneskelige ressurce" får foretræde for "udvalget" der normalt kun afgør sagerne ved kontakt med nogle A4 ark.

Husk: Du er den vigtigste person i dit liv... -men ikke nødvendigvis for alle !!!
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2010, 12:45   #6
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jeg havde jo selv planlagt at tage imod tilbuddet hvis min sag var blevet indstillet til afslag, men det blev den så ikke.

Min plan var at jeg først og fremmest ville tjekke, at pensionsudvalget (som her i byen hedder pensionsteamet) havde fået alle relevante oplysninger, da jeg mener at have læst om nogle herinde hvor sagen er blevet afgjort på et mangelfuldt grundlag.

MEN, hvis du ikke magter at tage imod tilbuddet har du da muligheden for at anke afslaget, og så vil det være helt andre mennesker der skal se på sagen.

Og hvis du når til at anke er det også en god idé at tjekke, om anke-instansen har fået alt relevant materiale.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2010, 12:53   #7
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Jeg gjorde det; men vil sige lige som Buster, at det kommer an på hvilken situation du er i og om du kan bevare hovedet koldt.

Min sag var så grotesk at jeg nærmest mødte op som protest, for det eneste de vil høre om, er din sygdomssituation (holdt jeg mig ikke helt til ), og hvad du kan og hvad du ikke kan. Jeg var også indstillet til afslag; men fik pensionen. Hvis du ikke har skrevet, hvad du kan og ikke kan, så ville jeg skrive sådan en (det gjorde jeg), og tage den med og få den kopieret til udvalgsmedlemmerne

Når du så har udtalt dig, går du ud, og de diskuterer så din sag og træffer en afgørelse. Du har ret til bisidder og din sagsbehandler kan du udvise som inhabil, og h*n er ikke med medens udvalget træffer beslutning, om du skal have pension eller ej.

Pøj, pøj, og held og lykke fra Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2010, 15:17   #8
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Jeg mødte ikke op, men var så heller ikke indstillet til afslag. Havde jeg været det, tror jeg, jeg var mødt op.. Du har jo ihvertfald ikke noget at miste! Men det er svært, kommer også an på, hvad man har det godt med.

gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2010, 23:20   #9
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hyanna Se meddelelser
Jeg gjorde det; men vil sige lige som Buster, at det kommer an på hvilken situation du er i og om du kan bevare hovedet koldt.

Min sag var så grotesk at jeg nærmest mødte op som protest, for det eneste de vil høre om, er din sygdomssituation (holdt jeg mig ikke helt til ), og hvad du kan og hvad du ikke kan. Jeg var også indstillet til afslag; men fik pensionen. Hvis du ikke har skrevet, hvad du kan og ikke kan, så ville jeg skrive sådan en (det gjorde jeg), og tage den med og få den kopieret til udvalgsmedlemmerne

Når du så har udtalt dig, går du ud, og de diskuterer så din sag og træffer en afgørelse. Du har ret til bisidder og din sagsbehandler kan du udvise som inhabil, og h*n er ikke med medens udvalget træffer beslutning, om du skal have pension eller ej.

Pøj, pøj, og held og lykke fra Hyanna

I min sag er det ikke min arbejdsevne der er en arbejds hindring, men min svære personlighedsforstyrrelse, som derfor altid vil stå mig i vejen.

Det er også påtalt i to psykolograpporter og i lægekonsulenten´s udtalelse.

Jeg har det bare svært ved at forstå, at det er arbejdsevnen de kører på når det ikke er den der er problemet.

Jeg havde tænkt mig at møde frem og læse mine kommentarer op også håber jeg på det bedste.

Klart vil jeg anke når afslaget kommer.

I brevet står det at jeg kun vil hører noget hvis jeg bliver godkendt.

Jeg har skrevet en kladde som jeg lige gemmer væk en par dage, også læser jeg den igen inden jeg møder frem
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2010, 23:35   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Lidt som med mig Havedammen, min arbejdsevne fejler heller ikke noget, det er psyken den er gal med.
Og dog, hvis jeg så lader den hænge lidt i luften, så er det jo psyken der umuliggør at jeg kan varetage et arbejde.
Her hjemme kan jeg jo arbejde i døgndrift, eller hos venner og bekendte, hvor jeg kan lave hårdt fysisk arbejde som rengøring, malerarbejde, opsætning af gardiner/persienner, selv tæpper kan jeg lægge uden problemer......så fysisk er jeg jo fit for fight. Arbejdsevnen er der jo som sådan ikke noget galt med.

Lyder som en god ide at lægge listen væk, for at se med friske øjne på den senere...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hej Pensionsnævnet-Pensionsudvalget ?? Danmark Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 23-05-2011 23:26
forelæggelse af min sag for pensionsudvalget Jutta1502 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 21-10-2010 14:10
" foretræde for ekspertudvalg???????? kalona Spørgsmål ang fleksjob 1 20-10-2010 23:16
Udtale sig til Pensionsudvalget eller ....????? Mik Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 22-03-2010 21:38
Foretræde for pensionsudvalget og hvornår MTVRV1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 01-02-2010 21:14




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension