K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-04-2009, 12:31   #41
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
hejsa sus
jeg har i et andet oplæg i denne tråd vedlagt et link hvori der står komunen skal sende et anbefalet..men samtidig også et link til at ankestyrelsen ikke tager hensyn til dette aligevel..og i det zuza sendte link til har en enlig far fået dem udbetalt aligevel da han fik bekræftelsen på stop af tilskudet så sent som 31 marts...han fik medhold i ankenævnet da han ikke havde tid til kunne indrette sig efter han ikke fik tilskudet???tilmed har jeg snakket med hende fra komunen i tlf og hun sagde det skulle være leveret inden d 6 marts derfor mente hun jeg ikke skulel have dem...

Sidst redigeret af pruttenQ34; 19-04-2009 kl. 12:34.
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2009, 14:19   #42
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du skulle have haft et brev med en afgørelse, tilbud om partshøring og klagevejledning i god tid FØR den 31. marts om, at de ville standse dine børnetilskud.

Så der er jo flere ting, der halter i din sag.

1. Intet brev med afgørelse (som ovenfor).

2. Intet anbefalet brev.

3. Ingen partshøring.

4. Ingen klagevejledning.

5. Intet tilbud om at se på din økonomi, som nu er væsentligt forringet. Børnetilskud tilkommer BARNET og kan, hvis barnet er ældre, sendes DIREKTE til barnet i særlige tilfælde.

6. Da du fortsat opfyldte betingelserne - fordi du var/er enlig - før den 1. april, så kan du få pengene udbetalt.

Husker ikke om der er flere ting, men tyg linkene grundigt igennem og se, hvad der bedst passer til din situation.

Du kan evt. også ringe til www.sr-bistand.dk og få deres bud på det. De er meget dygtige.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2009, 14:22   #43
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
tusinde tak zuza
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2009, 18:02   #44
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
det sidste zuza har indsat lyder da lovende, prutten.
Ved jo ikke.
- Men kom til at tænke på, at når nu kommunen ved, at du har nogle problemer med at huske, så kunne du måske i fremtiden be' dem om, at sende et brev, hvor der står noget med, at du skal komme derhen med det samme og underskive fx. det her dokument med, at du stadig er enlig forsørger?
Bare en tanke

- Og tak zuza, jeg har kopieret dit sidste indlæg, just in case...
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2009, 19:26   #45
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mella Se meddelelser
det sidste zuza har indsat lyder da lovende, prutten.
Ved jo ikke.
- Men kom til at tænke på, at når nu kommunen ved, at du har nogle problemer med at huske, så kunne du måske i fremtiden be' dem om, at sende et brev, hvor der står noget med, at du skal komme derhen med det samme og underskive fx. det her dokument med, at du stadig er enlig forsørger?
Bare en tanke

- Og tak zuza, jeg har kopieret dit sidste indlæg, just in case...
ja det gør så...det med jeg intet brev har fået ang børnetilskudet er ophørt lyder lovende...plus jeg intet anbefalet brev har fået(medmindre jeg har smidt det ud)men tror nu hende på komunen havde sagt det hvis de havde sendt et anbefalet...så jeg krydser fingre

ang det med få de der breve sendt afsted...ja så har jeg intet problem med udfylde dem ..men det huske komme ned i postkassen med dem har altså tit svipset for fremtiden vil jeg scanne dem og sende dem på mail til vedkommende.. men tror jeg har lært en del denne gang...håber for min egen og børnenes skyld ikke jeg kommer til glemme det igen:-)har faktisk også glemt afl de der sedler hvor man skal underskrive og sætte krydset for få kontanthjælp men hende der sidder med det har været så sød ringe til mig så jeg har fået dem afl...måske fordi de ikke må tage min kontanthjælp hvis de er indleveret for sent ...for de gange jeg har afl for sent har jeg bare fået dem 3 hverdage efter..men sådan er det åbentbart ikke med børnetilskudet

Sidst redigeret af pruttenQ34; 19-04-2009 kl. 19:39.
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2009, 19:57   #46
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af pruttenQ34 Se meddelelser
for fremtiden vil jeg scanne dem og sende dem på mail til vedkommende..(
Kan det gøres på anden måde end som vedhæftet fil ?
Jeg har prøvet at sende min sagsbeh. et dokument som vedhæftet fil i en mail, men det kunne hun ikke lukke op, p.g.a. noget med deres sikkerhedssystem.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2009, 20:06   #47
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
ja da jeg skulle søge om børnebidrag igen efter min datter kom hjem sendte jeg ansøgningen via mail..den har hun modtaget:-) men det rigtigt nogen filer kan de ikke åbne fordi der er en slags kode på....man kan chekke sin sendte mails og se om man kan åbne dem der..kan man ikke det kan de heller ikke*SSS*i så fald huk skrive de skal meddele dig hvis de ikke kan åbne den:-)
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2009, 21:35   #48
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af pruttenQ34 Se meddelelser
i så fald huk skrive de skal meddele dig hvis de ikke kan åbne den:-)
Ja, det kan jo være en god ide.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2009, 07:38   #49
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
...yaa og adskellige ansøgningskemaer om børnebidrag ..børnetilskud osv osv finder jeg under www.halsnaes.dk(selvbetjening)
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2009, 11:22   #50
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
Yes yes yes

HEY I DEJLIGE MENNESKER...HVOR ER JEG GLAD FOR DENNE SIDE FINDES.......
JEG FÅR MIT BØRNETILSKUD D 24 APRIL ,HAR LIGE MODTAGET EN MAIL FRA HENDE DER SAGDE JEG IKKE FIK DEM......
I HAR HOLDT HÅBET OPPE FOR MIG HELE WEKENDEN DET SKAL I HAVE 1000 TAK FOR
SE HER HVAD hun skrev:

Hej Tina

Nu har jeg drøftet din sag med min chef. Vi er blevet enige om at udbetale dig april kvt børnetilskud. Husk nu til næste år, at aflevere med det samme, evt. ring og forhøre dig om det er modtaget.

Pengene er på din konto den 24. april 2009.

Venlig hilsen

Gitte Bo Caspersen
Borgerrådgiver

nu er det bare jeg som tænker på om de andre i vores komune der ikke har sendt til tiden får deres penge???? om de ved at komunen gør en STOR fejl ved ikke sende dem en bekræftigelse til tiden på det...har faktisk næsten lyst til sende et udlæg til ugeposten for syntes det synd ,men samtidig lidt svag måske fordii jeg er bange for det går ud over mig da jeg er så langt inde med mine problemer i systemet i forvejen ....men jeg tænker

Sidst redigeret af pruttenQ34; 20-04-2009 kl. 11:25.
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension