K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-12-2011, 05:43   #1
henningv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2010
Lokation: hedensted
Indlæg: 176
Styrke: 0
henningv er ny på vejen
andre der ikke kan sove ?

fusk hvor er det træls,, død træt om dagen mega kvik om natten,, synes jeg har prøvet alt!.

ingen kaffe ,cola efter kl 18 piller burde der være styrpå.

tog 3!! sovepiller for3 timer siden,, intet virker, og har prøvet en anden type sovepiller

mega meget træls !!
henningv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2011, 05:56   #2
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
http://www.youtube.com/watch?v=ru-Ho...eature=related
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2011, 08:13   #3
Pinny
Klart Afhængig af K10
 
Pinnys avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 494
Styrke: 13
Pinny er ny på vejen
Unhappy Ja- en pension hjælper.



Jeg har i perioder lidt meget af søvnløshed, men har dog aldrig taget sovepiller- eller, jeg har prøvet Baldrian B+- og de gjorde mig ikke spor søvning, derimod blev jeg voldsomt "skæv" næste dag (en bivirkning jeg også får af søsygepiller...), og lavede tonsvis af fejl.

Jeg tror, jeg har prøvet det meste:
Kamillete (ADR), varm mælk med kanelsukker (uhm) og varm kakao (uhm).
Desuden nedstressning, afslapningsøvelser og ingen motion (da jeg gik til rygtræning på aftenskolen, kørte jeg op på endorfiner, og kunne først sove efter 01.00 om natten, det var ikke hård motion).
Varme bade (men ikke FOR varme).
Dæmpet belysning (lær at gå på wc i mørke, hvis lyset er godt!).
Ikke for varmt/koldt i soveværelset, ikke at gå i seng med kolde tæer (så KAN jeg ikke sove før, de er tøet op).
Mørklægningsgardin i soveværelset (så fuldmånen ikke glor lige ind), og at vende clockradioen, så den ikke glor på éen, mens den tæller ned, hvor mange timer, du nu IKKE har sovet.
Læsning af en meget kedelig (og velkendt bog) kan gøre tricket.

Desuden er tv, computer og mobil HELT forbudt i soveværelset. Lyspåvirkningen fra LCD/LED skærme, kan faktisk give lyspåvirkning på samme måde, som for meget lys før sengetid gør.

Er det tanker, der kværner, må man lære at sige til sig selv, at de problemer SKAL løses i dagslys. Evt kan man skrive tingene op på papir, og så lade papiret om at bekymre sig!

Det bedste er at forsøge at slappe af, og så sige til sig selv, at hvile er det næstbedste. Også selvom man går rundt som et genopvarmet lig.

Stress og depression giver typisk søvnløshed som symptom.

Mvh
Pinny- der nu sover godt.

Sidst redigeret af Pinny; 04-12-2011 kl. 08:21. Årsag: Glemte noget
Pinny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2011, 11:43   #4
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Den med at ikke kunne sove oplever jeg at og til kan ikke huske at jeg nogensinde har sovet igennem en helt måned Har Cerebral Parese (Spastisk lammelse) (CP) OG er Særligt sensitive HSP som er med til at har svært ved at sove og er A menneske
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2011, 12:27   #5
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af henningv Se meddelelser
fusk hvor er det træls,, død træt om dagen mega kvik om natten,, synes jeg har prøvet alt!.

ingen kaffe ,cola efter kl 18 piller burde der være styrpå.

tog 3!! sovepiller for3 timer siden,, intet virker, og har prøvet en anden type sovepiller

mega meget træls !!
Har du prøvet søvnskema? Dvs. noget med at du først må gå i seng kl. 01 og SKAL stå op næste morgen kl. 07 uanset om du har sovet. Soveværrelset og sengen er så forbudt område hele dagen. Men man skal være hård og have lidt tålmodighed, så skulle det virke.
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2011, 12:47   #6
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
alt det er med til at jeg har svært ved at sove når ja jeg kunne også bare være et menneske som har svært ved at sove har altid haft CP og HSP så det er svært at sige hvad der hvad. jeg har dage hvor jeg er nødt til at tage hjem og sove.
Det kalder jeg CP syge Det har netop noget med cp at gøre der for kalder jeg det cp syge Hvad gør jeg for at sikre at jeg får sovet nok jeg har tv i soveværelset det er med at jeg får sovet nok. pt går jeg til ro klokken 21,15 og det er på det tidspunkt jeg lukker helt ned for natten. Gider ikke at få den jeg kunne også bare gå tidligere til ro. Nej klokken 21,15 er t
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2011, 14:40   #7
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Jeg så på et tidspunkt en rigtig god BBC-udsendelse om hvordan man kan komme søvnproblemer til livs.
Den hedder "10 things you need to know about sleep".
Jeg kan ikke finde den nogen steder andet end som download, men har ikke brugt så meget tid på at lede...

Disse to har jeg ikke set:
http://topdocumentaryfilms.com/how-sleep-better/ (uden undertekster)
http://www.dr.dk/DR2/VidenOm/Program...0205135449.htm
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2011, 18:28   #8
Bobbi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Indlæg: 172
Styrke: 13
Bobbi er ny på vejen
Hej henningv

Jeg vil foreslå du tager sovemedicin ved 22.30 23.00 tiden så det ikke bliver for sent efter det du skriver har du jo taget omkring medicinen lidt i 02. kan det passe ? har du prøvet at ligge og læse lidt evt. høre noget afsappende musik.
Jeg havde en periode hvor jeg havde total tankekaos i mit hoved jeg kunne ikke sove ordentligt for alt det jeg skulle huske jeg jeg lagde en stykke papir på mit natbord skrev mine tanker ned det hjalp allerede efter et par dage.
Måske er det noget du kan bruge

Mvh Bobbi
Bobbi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2011, 19:27   #9
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
Enig i ovenstående råd. Og når jeg ligger i mit mørklagte soveværelse og stadig bare ikke kan sove giver jeg mig til at tælle... til til 1000... Vær bevist om at tælle til1000 så du ikke kan tænke på andet. På et tidspunkt må man altså overgive sig af kedsomhed og så kan man være heldig at falde i søvn...
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2011, 19:37   #10
henningv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2010
Lokation: hedensted
Indlæg: 176
Styrke: 0
henningv er ny på vejen
tak for de gode råd.
ja musik virke sådan rimelig for mig,, har altid elsket at hører musik.

men har nok den uvane at se tv, eller sidde forand pc, og sige til mig selv (øv, jeg kan ikke sove )
henningv er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Andre der endnu ikke ved hvad de får til den første HvadNuLilleDu Spørgsmål ang fleksjob 5 28-01-2013 20:49
er der andre end mig mon ? nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 27-01-2012 23:21
Så kan vi sove roligt om natten igen :) Hejdien Politik og Samfund 6 14-02-2011 03:49
Andre aktører zuza Et godt link! 0 14-05-2008 23:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension