K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-04-2011, 18:07   #1
Mcavforfanden
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2010
Indlæg: 103
Styrke: 15
Mcavforfanden er ny på vejen
Underligt

Hej folkens.

For at gøre en lang historie kort - Så kom jeg til skade ved 2 trafikuheld et i 04 og et i 05.

Efter 1½ års genoptræning blev jeg kaldt til møde ang en revaliderings plan.
Sagsbehandleren spurgte om jeg selv havde tænkte på noget - Hvor til jeg svarede en HF over 3 år, altså en boglig revalidering.

Dette fandt læge konsulenten helt umuligt grundet en indre blødning i mit hoved der har givet mig en utrolig dårlig hukommelse, jeg har ændret mig personligt, der skal ikke meget til før jeg reagere voldsomt og aggresivt.

Istedet blev jeg revalideret til noget kursus med efterfølgende praktik.

Oven i den indre blødning fik jeg : Piskesmæld, en ødelagt skulder, hvilket gør jeg ikke har ret meget styrke i den ene arm, og er blevet opereret i ryggen for spondylolistese med arkolyse.

Oven i købet fik jeg for 1 års tid siden lige pludselig gigt

Lige nu har jeg snart afsluttet en arbejdsprøvning på 6 måneder.
Både sagsbehandler og jeg selv håbede og troede jeg kom op i nærheden af 20-25 timer. Men desværre kan jeg ikke klare mere end 6-7 timer om ugen.

Både min Sagsbehandler og job konsulent har nævnt at de ser mig på en pension.

Får så afvide idag via min sagsbehandler at læge konsulenten giver diverse special læger ret i at alle behandlingsmuligheder er udtømte ang det fysiske - at jeg har en begrænset erhvervsevne tilbage og læge konsulenten ikke finder det muligt at få mig op over 9 timer ugenligt. ( De journaler læge konsulenten har er alle up to date ang det fysiske, den fra neuropsykologen er 3 år gammel, men der at mine psykiske gener er kroniske og altså varige).

Men læge konsulenten vil gerne have mig til en neuropsykolog for at få en ny vurdering derfra, for muligvis at give mig en boglig revalidering.

Whaaaat? Jeg søgte om en boglig revalidering for 3 år siden, men det nægtede læge konsulenten mig?

Hvorfor bruge penge og tid på at revalidere mig hvis læge konsulenten alligevel ikke finder det muligt at få mig over 9 timer?

Nu det selvfølgelig ikke sikkert det ender sådan, synes bare det virker utroligt underligt???
Mcavforfanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2011, 20:04   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mcavforfanden Se meddelelser
Men læge konsulenten vil gerne have mig til en neuropsykolog for at få en ny vurdering derfra, for muligvis at give mig en boglig revalidering.
Det kan være en sidste "dør" der lige skal lukkes.

Læs denne tråd: http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...uropsykologisk
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2011, 19:21   #3
Mcavforfanden
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2010
Indlæg: 103
Styrke: 15
Mcavforfanden er ny på vejen
Overvejer at søge en §17.

Det kan ikke passe at læge konsulenten finder det muligt med en boglig revalidering? Når jeg er blevet nægtet det i 5 år, oven i det skriver lægekonsulenten selv jeg ikke kan klare mere end 9 timer på arbejdsmarket?

Jeg er blevet nægtet alt undervisning, ene timer, alt bogligt! Af 2 tidligere lægekonsulenter, 3 sagsbehandler og 2 jobkonsulenter.

Vil det være en ide for mig at søge en §17?
Mcavforfanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2011, 21:23   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
det kan også være for at undgå at give fleks eller FP, fordi en underskrift på en revaliderimgs plan er det samme som en raskmelding... man revalideres til det ordinære arbejdsmarked, til selvforsørgelse, kan man ikke det ja så hører man til under KHJ.

Er du så samtidig en af dem som ikke kan få KHJ, så er det jo helt godt, så kan du få lov at gå der til du bliver 67 og skal på folkepension.

MEN som du beskriver din situration kommer en revalidering ikke på tale, så det mest sandsynlige er at kommunen skal afklare om revalidering er en mulighed, og der skal bruge noget fra en speciallæge der endeligt lukker den mulighed... simpelthen for at føre en §18 FP skudsikker (det lyder mest sandsynligt)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2011, 21:27   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mcavforfanden Se meddelelser
Vil det være en ide for mig at søge en §17?
Jeg husker ikke lige din sag, hovedet du ve'

Hvis du er på kontanthjælp har du intet at miste, så kan du bare søge en §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag når det passer dig.

Hvis du er på sygedagpenge vil jeg fraråde dig, at gøre det, hvis du får afslag på fp mister du dine sdp.

Hvis de har bedt om en neuropsykologisk us synes jeg du skal tage den med, det er ofte sådan en, der afslutter en lang sag.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2011, 22:28   #6
Mcavforfanden
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2010
Indlæg: 103
Styrke: 15
Mcavforfanden er ny på vejen
Så jeg skal forstå det sådan at læge konsulenten egenligt nævner den boglige revalidering og den neuropsykologiske undersøgelse for at gøre min sag nemmere at afslutte? Mod flex eller pension ..?
Mcavforfanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2011, 23:57   #7
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mcavforfanden Se meddelelser
Så jeg skal forstå det sådan at læge konsulenten egenligt nævner den boglige revalidering og den neuropsykologiske undersøgelse for at gøre min sag nemmere at afslutte? Mod flex eller pension ..?
Ja det er det der lyder mest sandsynligt... et svar jeg giver ud fra det du har oplyst i denne tråd.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2011, 09:22   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mcavforfanden Se meddelelser
Så jeg skal forstå det sådan at læge konsulenten egenligt nævner den boglige revalidering og den neuropsykologiske undersøgelse for at gøre min sag nemmere at afslutte? Mod flex eller pension ..?
Det vil jeg mene.

Jeg selv måtte igennem en undersøgelse hos en erhvervspsykolog (mener jeg de kaldte det), men i den tråd jeg henviste til tidligere kan jeg se, at det går ud på det samme, altså om det er en undersøgelse hos en neuropsykolog eller en erhvervs-/arbejdspsykolog.
For mig var det så det sidste jeg skulle igennem og jeg synes jeg har læst om flere lignende historier her på K10.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2011, 20:19   #9
Mcavforfanden
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2010
Indlæg: 103
Styrke: 15
Mcavforfanden er ny på vejen
Jeg søger en §17 på det foreliggende grundlag her i ugen, har en rigtigt stærk sag synes jeg selv.

Er det noget med, at hvis de afviser at give mig pension, men samtidig ikke finder man egnet til det normalt fungerende arbejdsliv med 37 timer, så skal de tilbyde mig en flexbevilling?

Hvis der sidder nogen med nogle guldkorn, tager jeg gerne imod.
Mcavforfanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 03:23   #10
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Helsingør dommen... den bør du sende med.

Og så en punkt-liste over skånehensyn, vigtigst er en skrevet ud fra lægelige oplysninger kommunen ligger inde med, men er der ting der mangler eller ikke beskrevet grundigt nok, så lav din egen også, dog gør det tydelig hvad der er lægeligt og hvad der er dit.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Underligt system stolpesten Alt det andet 3 26-08-2013 11:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension