K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-02-2012, 11:58   #81
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Lægge det lige ind. Håber det er ok, jonah

Citat:
- Vores ambition for førtidspension og fleksjob er at reducere tilgangen og undgå, at det bliver livsvarig parkering. Den tredje ting, som jeg gerne vil lægge til, og som nok er nyt, er at vi kommer til at se på om vi kan gøre noget mere for at få dem, der er på ordningerne hevet ud igen, siger Løkke.
http://www.b.dk/politiko/loekke-jeg-...-er-regeringen

Ps. Bemærk at Mette F. nu 2 gange har sagt, at reformen er tænkt fremadrettet...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2012, 12:05   #82
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
jeg vil da foreslå at man hiver alle folketingsmedlemmer, minister og deslige.. ud af deres pensioner, eftervederlag osv..
hvis vi syge skal leve uden penge kan de vel også selv.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2012, 12:10   #83
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Her er klippet fra TV2 Nyhederne i morges, hvor Mette Frederiksen siger, at eksisterende ftp'er ikke vil blive berøret. Hun siger det ca. 2:10 min inde i klippet:

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/...gnestykke.html

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2012, 12:26   #84
Vimse88
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 71
Styrke: 13
Vimse88 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af picasso Se meddelelser
Tænk det skal være nødvendigt med en advarsel WEB, minder om den måde jeg opdrager mine "øgler" på. Troede vi alle var voksne mennesker, som der er til for hinanden, og ikke for at høvle hinanden ned, vi har vel alle ret til at have en mening! Danmark er endnu et frit land at leve i ;0) pas nu på hinanden i stedet for

Godt vi har dig Web
Jeg er meget enig med dig. Vi er voksne mennesker, og bør opføre os derefter. Jeg kan kun beklage for mig selv, og det gør jeg hermed. Grunden til at jeg reagerede så "voldsomt", var at jeg følte at personen kun havde til formål, at underminere de bekymringer jeg lagde op til i min trådstart. Det blev også tydeligt, da personen meldte ud, af personen ønskede at komme i job. Det er jo helt fint, og det støtter jeg bestemt. Tråden er bare ikke oprettet med det formål. Det jeg ganske enkelt ikke forstår, er at man ikke blot opretter sin egen tråd.
Men som sagt, burde jeg havde undladt at svare, eller blot have svaret mere fornuftigt. Jeg beklager dette.

Som du skriver, har vi alle ret til en mening. Det er en vigtig pointe. Det er netop en mening, og behøver ikke blive dokumenteret, hvad enten det er muligt eller ej.

Jeg er også glad for at vi har Web, der fik stoppet dette verbale slagsmål i tide. Hvad angår den aktuelle diskussion, var jeg selv skyldig.
Hermed mine undskyldninger til Web, og en tak for at have stoppet det i tide.

MVH
Vimse
Vimse88 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2012, 12:38   #85
Vimse88
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 71
Styrke: 13
Vimse88 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af næsebjørn Se meddelelser
MF har lige skåret ud i papa at det absolut IKKE er regeringens plan at pille ved nuværende FP. Hun vil gerne sige det for at folk ikke skal gå og blive utrygge! Hun understregede det ret kraftigt.
Hej næsebjørn

Vigtig pointe du kommer med!

Jeg så det samme indslag. Jeg må tilstå, at jeg blev meget "lettet" over at høre hendes meninger. Hun har i den grad genvundet min respekt og støtte. Nu kræver det blot, at hun viser karakter, og står fast på sine beslutninger. Personligt mener jeg ikke VKO har noget at komme efter, i forhold til hendes udmelding. Det var nøjagtig hvad de selv sagde, da de stod for forhandlingerne. Hvis ikke de kan acceptere hendes udspil, viser det blot, efter min mening, at VKO ikke ønsker et bredt forlig.
Men igen, er det socialpolitik, og derfor er det oplagt at regeringen kan danne flertal med enhedslisten, såfremt VKO forsøger at manipulere med deres krav.

Dejligt at Mette F. forstår de bekymringer som mange går med. Det viser at hun er klar over de bekymringer mange mennesker lider under for tiden.

MVH
Vimse
Vimse88 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2012, 12:52   #86
Lotus1
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 198
Styrke: 14
Lotus1 er ny på vejen
Hvad med os med kontrol på pensionen.

Jeg tænkte da jeg så det klip, at hvad med os der har fået kontrol på vores pension, hvor står vi? Jeg er 30 år

Hører vi så under de gamle regler eller de nye regler?

Jeg har kontrol på min pension i september 2013, vil de så stadig skrive til min læge eller skal jeg så ud i et udviklingsforløb først og igennem hele møllen igen?

Jeg bliver meget nervøs, for synes kun at der er snak om dem som har fået pensionen livsvarigt.

Jeg føler lidt at os med kontrol står mellem 2 stole.

Sidst redigeret af Lotus1; 27-02-2012 kl. 13:00.
Lotus1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2012, 13:08   #87
Vimse88
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 71
Styrke: 13
Vimse88 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser
Lægge det lige ind. Håber det er ok, jonah



http://www.b.dk/politiko/loekke-jeg-...-er-regeringen

Ps. Bemærk at Mette F. nu 2 gange har sagt, at reformen er tænkt fremadrettet...

Hej Jonah og Risa (undskyld at smelys ligner at man griner, det er ment som et smil)

Personligt ved jeg ikke hvad Lars Løkke er i gang med, men det virker som om, at han blot forsøger, at undgå et bredt forlig. Om ikke andet forsøger at påføre regeringen katastrofale udgifter, som er forbundet med at bringe nuværende førtidspensionister tilbage til arbejdsmarkedet.
For at være retfærdig, kan der være tale om, at han henviser til de krav, hans EGEN regering spillede ud med. Nemlig at nuværende førtidspensionister tilbydes udviklingsforløb, med en garanti om at de ikke mister deres Ftp.

Som du rigtigt skriver Risa, er det meget vigtigt at bemærke, at Mette Frederiksen nu 2 gange har meldt ud, at reformen er tænkt fremadrettet. 2 gange inden for meget kort tid, er ikke til at fravige uden konsekvenser. Kan V ikke acceptere deres eget forslag, er der med andre ord kun tale om at V ikke mener hvad de har sagt. Altså et løftebrud.

Herfra er der stor respekt for Mette Frederiksen, såfremt hun står stenfast på sine udmeldinger.

Jeg vil tilføje følgende: "Personligt": er det ganske velkent, at arbejdsgivere ser en vis interesse i at ledigheden har en relativ stor størrelse. Det modvirker yderlige krav til lønforhøjelse. De samme arbejdsgivere har ingen, og absolut ingen, interesse i at ledighedstallet bliver manipuleret med mennesker, der reelt ikke kan arbejde. Det underminerer den reelle ledighed, hvilket betyder at ingen stoler på den, med katastrofale konsekvenser for arbejdsgiverne.

MVH
Vimse
Vimse88 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2012, 13:25   #88
Vimse88
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 71
Styrke: 13
Vimse88 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotus1 Se meddelelser
Jeg tænkte da jeg så det klip, at hvad med os der har fået kontrol på vores pension, hvor står vi? Jeg er 30 år

Hører vi så under de gamle regler eller de nye regler?

Jeg har kontrol på min pension i september 2013, vil de så stadig skrive til min læge eller skal jeg så ud i et udviklingsforløb først og igennem hele møllen igen?

Jeg bliver meget nervøs, for synes kun at der er snak om dem som har fået pensionen livsvarigt.

Jeg føler lidt at os med kontrol står mellem 2 stole.
Først og fremmest, må man formode, at reformen først træder i kraft pr 1/1-2013. Da det skal ske i 2013, kan man håbe for dit vedkommende, at reglerne ikke er blevet implementeret endnu. Med andre ord skal lovændringer først nå de enkelte kommuner.

Som jeg har fået det forklaret, så vil du/I høre under de tidligere regler for revurdering. Bemærk at du blev tilkendt denne før 2013. Man kan ganske enkelt ikke lave love og regler bagudrettet. Nye regler og love træder i kræft fra et forudbestemt tidspunkt.
Er du derfor tilkendt Ftp med revurdering pt, så gælder det, og jeg gør opmærksom på ifølge egene "kilder", at du skal revurderes jf de regler, der var gældende da du fik tilkendt din Ftp.
En revurdering jf de nye regler må forventes at være væsentlig strængere. Det gælder for ftp tilkendt efter at reformen er trådt i kraft, hvilket må formodes at være pr 1/1- 2013.

Håber det hjælper

MVH
Vimse

Sidst redigeret af Vimse88; 27-02-2012 kl. 13:34.
Vimse88 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2012, 13:33   #89
Lotus1
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 198
Styrke: 14
Lotus1 er ny på vejen
Tusind tak

Tusind tak for dit svar, nu blev jeg mere rolig.

Blev tilkendt pension 1 september 2011 og har så kontrol på den i september 2013. Nu kan jeg få blodtrykket ned igen
Lotus1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 16:29   #90
Vimse88
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 71
Styrke: 13
Vimse88 er ny på vejen
Så kom det endelige oplæg fra Socialminister Mette Frederiksen. Det blev slået fast for 3. gang, at der er tale om en fremadrettet reform.

Reformen som den er fremlagt, minder næsten 100% om den borgerlige reform. Eneste, men dog væsentlige, forskel er at man afsætter 1,4 mill. til de omtalte udviklingsforløb.

Som et yderligere tillæg til reformen, går hun ud over hvad der har været meldt ud i medierne, og taler om at nuværende Ftp skal tilbydes dette forløb, med en sikkerhed om ikke at miste ftp.

Dermed ligger forslaget nøjagtig op af det VKO fremlagde. Der er meldt ud fra båede enhedlisten og dansk folkeparti, at man er klar til at vedtage reformen, på det foreliggende grundlag. Eneste parti der skaber sig er Venstre. De modarbejder reformen ved at stille krav om, at hele 2020 planen skal fremlægges før man vil tilslutte sig noget.

MVH
Vimse
Vimse88 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Aftale om reform af førtidspension og fleksjob: Mere spareøvelse end hjælp til svage. Henrik Herløv Fremtiden for fleksjob og førtidspension 2 10-07-2012 00:01
Hjælp mig... ang den nye reform.. frhansen Politik og Samfund 8 11-03-2012 13:21
ny reform - A-kassen - HJÆLP nolle123 Politik og Samfund 7 01-03-2012 09:08
Så er førtidspensionen i hus ;o) Lunasdatter Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 54 29-03-2011 18:13
Førtidspensionen Vivi Andersen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 31-01-2007 00:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension