K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-02-2012, 21:13   #61
Vimse88
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 71
Styrke: 13
Vimse88 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
om man stemmer på ventre eller højre er lige meget i denne debat om reformer

som de andre refomer er alle lavet af et bredt flere tal i folketinget

soc og sf tror jeg ikke på vil lave en reform uden venstre
men hvis de gør det, så skal alle på kontanthjælp fleks eller pension
hvad sker så efter næste valg

men retorikken fra soc og med Mette F i front, har aldrig været mere nedladende over for de svage i samfundet.
når man går ud i pressen og siger stort set alle kan blive rask efter et udviklingsforløb
som ingen ved hvad skal indeholde.
jeg har brugt 11 år af mit til at finde behandlingsmuligheder og har været i systemet i snart 4 år. er dog kommet rigtig langt i min sag de sidste år
samt lægekonsulenten har ikke flere spørgsmål og er enig med mine læger

men nu kan jeg komme på et udviklingsforløb som et jobcenter skal sætte i værk
uden kommunen får tilført en krone i tilskud

uden der bliver tilført flere mia til psykiatrien, vil der ikke komme flere i arbejde
husk vi snakker jo ikke om fra pension til fleks
nej Mette F snakker om 37 timer om ugen, når alle unge har været i gennem et eller flere udviklingsforløb.

må indrømme jeg ikke tror på hun overhovdet ved hvad der sker i et jobcenter
godt være hun har været på besøg
men det er totalt inhabilt som resten af kommunen som skal bestemmer over en syg
men også skal kigge på deres økonomi.

denne reform er et spare forslag, som bliver solgt på en fin reklame om mette f og kommunerne vil hjælpe sygemeldte.
Hej MtVRV1

Jeg er meget enig med dig i, at det ikke har nogen betydning for denne debat om reformer, hvad man stemmer.

Hvad angår den kommende reform, så tror jeg at det skyldes, at SRSF´s reform, er en nøjagtig kopi af VKO´s reform. Dermed forventer SRSF, at VK vil tilslutte sig reformen, da det er en nøjagtig kopi af deres egen. Som altid ser det godt ud, at man har indgået et "bredt forlig". Der hvor vandene skildes, at at den nye regering har lovet en anden og bedre vej, særligt hvad angår socialpolitikken. De har nu en enestående mulighed for at indgå forlig med enhedslisten, og dermed lade VK forblive uden indflydelse. At de ikke allerede fra starten har tage imod dette, tegner et billede af, at man ønsker at "tørre slemme forslag" af på VK.
VK har intet at gøre i et sådant forlig på det socialpolitiske område.
MEN lad os se, og ikke SF for første gang viser tænder.
FOA og LO har skudt Kh´s forslag ned, men det er ikke nok. Det kræver en klar udmelding fra SF hvis denne reform skal være human. Tør de ikke, bør de bare lave den med enhedslisten.

Ender det med at SSF laver en reform, der påvirker nuværende pensionister, så får de smæk ved næste valg. Særligt SF.

Mette F. har vendt 180 grader. Guderne må vide hvor mange personlige stememr hun har fået fra førtidspensionister. Nu må vi se hvordan reformen ender, men hun står til at ryge ud af tinget, hvis den bliver for grov. ALLE ved efterhånden at man sender Mtte F. ud i medierne for at sælge sand i Sahara. Fint nok, men NU kan det få en meget kontant pris for hende, hvilket jeg tvivler på at hun selv har indset.
Hvis man ønsker bræk for alle pengene, skal man blot læse hendes facebook profil.

MVH
Vimse
Vimse88 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2012, 21:32   #62
Mr. Bean
Banned
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2012
Indlæg: 140
Styrke: 0
Mr. Bean er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vimse88 Se meddelelser
Hej MtVRV1

Jeg er meget enig med dig i, at det ikke har nogen betydning for denne debat om reformer, hvad man stemmer.

Hvad angår den kommende reform, så tror jeg at det skyldes, at SRSF´s reform, er en nøjagtig kopi af VKO´s reform. Dermed forventer SRSF, at VK vil tilslutte sig reformen, da det er en nøjagtig kopi af deres egen. Som altid ser det godt ud, at man har indgået et "bredt forlig". Der hvor vandene skildes, at at den nye regering har lovet en anden og bedre vej, særligt hvad angår socialpolitikken. De har nu en enestående mulighed for at indgå forlig med enhedslisten, og dermed lade VK forblive uden indflydelse. At de ikke allerede fra starten har tage imod dette, tegner et billede af, at man ønsker at "tørre slemme forslag" af på VK.
VK har intet at gøre i et sådant forlig på det socialpolitiske område.
MEN lad os se, og ikke SF for første gang viser tænder.
FOA og LO har skudt Kh´s forslag ned, men det er ikke nok. Det kræver en klar udmelding fra SF hvis denne reform skal være human. Tør de ikke, bør de bare lave den med enhedslisten.

Ender det med at SSF laver en reform, der påvirker nuværende pensionister, så får de smæk ved næste valg. Særligt SF.

Mette F. har vendt 180 grader. Guderne må vide hvor mange personlige stememr hun har fået fra førtidspensionister. Nu må vi se hvordan reformen ender, men hun står til at ryge ud af tinget, hvis den bliver for grov. ALLE ved efterhånden at man sender Mtte F. ud i medierne for at sælge sand i Sahara. Fint nok, men NU kan det få en meget kontant pris for hende, hvilket jeg tvivler på at hun selv har indset.
Hvis man ønsker bræk for alle pengene, skal man blot læse hendes facebook profil.

MVH
Vimse
Du bliver ved med at slynge om dig med påstande du ikke ved noget om

1. der er 3 1/2 år til der skal udskrives folketingsvalg hvorfra ved du at Mette F. ryger ud ???

2. Igen vil jeg gerne se dokumentation for at det er ulovligt at frakende pensioner i henhold til lovgivningen både dansk og EU (som du skriver i dit tidligere indlæg) genre henvisning til hvilken lov.....det er lige lovligt nemt at slynge om sig med udokumenterede påstande uden kildehenvisning
Mr. Bean er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2012, 21:36   #63
Vimse88
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 71
Styrke: 13
Vimse88 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lillepot Se meddelelser
Der er mange faktorer inde over, når vi skriver herinde. Vi har politiske holdninger, vi har holdninger til sociale aspekter og så har vi alle vore psykiske issues - ALLESAMMEN.

Jeg har været på k10 i mange år og de mest neurotiske, irriterede, indignerede og indebrændte er såmænd ikke dem, der har fået pension af psykiske årsager.

Vores personligheder skinner igennem - nogle er konfliktsky og ser det positive i alle tiltag fra magthavernes side, fordi det er det nemmeste og mest sikre.

Der er ingen, der har afsporet nogen debat, der kommer de ting frem, der afspejler vores holdninger, tanker, usikkerhed og frygt, og det skal der - ellers er der nogen, der sætter sig på debatten og kommer til at eje den, hvilket sker jævnligt herinde.

Den røde tråd er den nye reform og her er ingen tanker forkerte.

Jeg er åbenlyst på det hold, der ikke vil tales ned til. Der ikke vil have underkendt min frygt for, at de skærer i min pension, at jeg skal henslæbe år af mit liv i behandlingsforløb, der ikke har kunnet lade sig gøre før.

Min skræk for reformen er i lys lue, men jeg er et voksent menneske, jeg har ret til min usikkerhed og jeg vil ikke høre på, at "vi ved jo ikke noget", "intet er vedtaget endnu osv osv". Og jeg vil heller ikke have at vide, at jeg som psykisk syg da vel godt kan arbejde lidt på cafe eller andet.

Jeg synes man i stedet skulle tage fat i de fysisk syge, hvis man kan gøre rent hjemme, kan man vel også gøre lidt rent på en skole eller hvad.....

Meget fysisk bliver det jo også muligt at behandle hen ad vejen.

God søndag til alle.
Hej lillepot

Vi har alle politiske holdninger, men denne tråd og det den ligger op til, har intet med den enkeltes politiske holdninger at gøre.
Naturligvis skal der være plads til politiske holdninger på DEBATTEN. Det betyder bare ikke, at de skal fylde ALLE tråde med dette.

Du bringer noget vigtigt på banen. Der synes at være en vis stilhed, fra dem der har fået deres pension på baggund af fysiske lidelser. De tror sig åbenbart sikre.
Det er efter min opfattelse en meget stor misforståelse. De psykiske lidelser er en prøveballon. Kan man underkende dem, så er det uendeligt nemt at underkende fysike lidelser.
Da Henrik Herløv udtalte sig i radioen, var der en blind, der ringede ind. Det er logisk, at det vil være umådeligt meget billigere, at forsøge at bringe den blinde tilbage i udviklingsforløb, end det vil være med psykisk syge. Her tænker jeg alene på omkostningerne. Det samme gælder for eks ryglidelser - vær så god at æde smertestillende, og så af sted med dig.

Jeg mener personligt slet ikke, at man skal tage fat i nogen. Er man tildelt pension efter de gældende regler, så er det endeligt. Jeg mener det er uheldigt at forsøge, at provokere fysisk syge ind i debatten. De er hverken mere eller mindre berretiget til pension end psykisk syge. Lad os fokusere på reformen, og ikke kaste bolden mod en anden gruppe.


Vi er uenige hvad angår afsporing af debatten. Personangreb vil altid være en afsporing af debatten. Det bringer læseren på afveje, og bevæger sig så langt fra debatten, at den mister sin relevans.
Igen må jeg henvise til, at man kan starte med at spørge, den man er uenig med, om HVAD der menes med det aktuelle indlæg. Derefter kan man forholde sig til personens MENINGER, UDEN at blive personlig. Det er ikke så svært at forstå, men svært at praktisere.

MVH
Vimse
Vimse88 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2012, 21:42   #64
Vimse88
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 71
Styrke: 13
Vimse88 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mr. Bean Se meddelelser
Du bliver ved med at slynge om dig med påstande du ikke ved noget om

1. der er 3 1/2 år til der skal udskrives folketingsvalg hvorfra ved du at Mette F. ryger ud ???

2. Igen vil jeg gerne se dokumentation for at det er ulovligt at frakende pensioner i henhold til lovgivningen både dansk og EU (som du skriver i dit tidligere indlæg) genre henvisning til hvilken lov.....det er lige lovligt nemt at slynge om sig med udokumenterede påstande uden kildehenvisning
For nu at vende den om, så vær så venlig, at dokumenter, at der er 3½ år til næste folketingsvalg?? netop!! Det vides ikke om der udskrives folketingsvalg før tid.

1) Hun gik PERSONLIGT til valg ved at afvise VKO´s reform som umenneskelig. Hvis du endnu ikke har fattet det, så handler en debat, om formodninger, gisninger, tro osv. Fis af med din Dokumentation af fremtiden.

2) Med hensyn til din bidragelse til denne debat, som kun består at konservative synpunkter, vil jeg på ingen måde forære dig noget som helst. Tal med dine jurister i tinget. Jeg har i ALLE indlæg TYDELIGT skrevet, at det handler om ting jeg PERSONLIGT har fået forklaret, og at jeg IKKE VED om det er RIGtIGT OPFATTET.

Har du ikke noget produktivt at bidrage med, kan du jo passende blive væk med dine perfide kommentarer.

Sidst redigeret af Vimse88; 26-02-2012 kl. 21:58.
Vimse88 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2012, 21:50   #65
Vimse88
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 71
Styrke: 13
Vimse88 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mr. Bean Se meddelelser
Ok tak Ved du om der er noget om at de vil præsentere forslaget i næste uge ? ...jeg syntes at jeg har set det i en tråd her på K10 men ved ikke om det bare er løs snak
Hvis du GAD gøre dig den SMULE umage, at læse DENNE tråd, så fremgår det, at det præsenteret på tirsdag.

Lad mig tilføje, at hvis man mod forventning skulle begynde at revurdere tildelte pensioner, så vil du som minimum skulle igennem det 5-årige udviklingsforløb, på trods af at du er over 40. Hyg dig.
Vimse88 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2012, 21:53   #66
Mr. Bean
Banned
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2012
Indlæg: 140
Styrke: 0
Mr. Bean er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vimse88 Se meddelelser
1) Hun gik PERSONLIGT til valg ved at afvise VKO´s reform som umenneskelig. Hvis du endnu ikke har fattet det, så handler en debat, om formodninger, gisninger, tro osv. Fis af med din Dokumentation af fremtiden.

2) Med hensyn til din bidragelse til denne debat, som kun består at konservative synpunkter, vil jeg på ingen måde forære dig noget som helst. Tal med dine jurister i tinget.

Har du ikke noget produktivt at bidrage med, kan du jo passende blive væk med dine perfide kommentarer.
Heldigvis er det ikke op til dig om hvem der skal "fise af" i den her debat...

Du virker meget aggressiv/påvirket når man IKKE er enig med dig ....utroligt meget i dine "følelsers vold" .....ganske voldsomt paranoid for at sige det mildt

Du er en typisk distanceblænder der ikke har for 5 øres dokumentation for at underbygge dine påstande......vil følge dine svar her inde meget nøje fremover for at konfrontere dig når du skriver usandheder

"i rest my case"
Mr. Bean er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2012, 22:00   #67
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Så er det tilbage til emnet....og den næste der går ud over stregen får en advarsel...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2012, 22:02   #68
Mr. Bean
Banned
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2012
Indlæg: 140
Styrke: 0
Mr. Bean er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vimse88 Se meddelelser
Hvis du GAD gøre dig den SMULE umage, at læse DENNE tråd, så fremgår det, at det præsenteret på tirsdag.

Lad mig tilføje, at hvis man mod forventning skulle begynde at revurdere tildelte pensioner, så vil du som minimum skulle igennem det 5-årige udviklingsforløb, på trods af at du er over 40. Hyg dig.
Ser du det var sjovt for jeg vil nemlig RIGTIG gerne arbejde igen har en aftale med kommunen i næste måned om at komme igang igen ....så mig ville det passe helt fantastisk ...
Rigtig pænt af dig og gøre opmærksom på det...du fortjener en krammer

Grunden til at jeg spørger om reformen er fordi det måske kunne være "taktisk" klogere at vente til reformen var kommet igennem ...men som jeg ser det er der vist ingen forskel. For øvrigt havde kommunen stor forståelse for at jeg ville igang igen og var meget villige til at hjælpe med arbejdspraktik....
Mr. Bean er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2012, 22:04   #69
Vimse88
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 71
Styrke: 13
Vimse88 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mr. Bean Se meddelelser
Heldigvis er det ikke op til dig om hvem der skal "fise af" i den her debat...

Du virker meget aggressiv/påvirket når man IKKE er enig med dig ....utroligt meget i dine "følelsers vold" .....ganske voldsomt paranoid for at sige det mildt

Du er en typisk distanceblænder der ikke har for 5 øres dokumentation for at underbygge dine påstande......vil følge dine svar her inde meget nøje fremover for at konfrontere dig når du skriver usandheder
"i rest my case"
Det handler ikke om at være enig. Jeg er uenig med flere herinde. Du formår til forskel ikke at bidrage med noget.

Hvad angår det jeg har understreget, så ser jeg frem til, at du jagter mine nye profiler

Hvor ville jeg personligt have en grim smag i munden, hvis jeg brugte en andes diagnose mod personen. Hvilket er hvad du gør. Du gør nar af min diagnose.
Vimse88 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2012, 22:08   #70
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
I har så travlt med at være efter hinanden så i ikke når at se mit indlæg...

Det kommer her igen...

Så er det tilbage til emnet....og den næste der går ud over stregen får en advarsel...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Aftale om reform af førtidspension og fleksjob: Mere spareøvelse end hjælp til svage. Henrik Herløv Fremtiden for fleksjob og førtidspension 2 10-07-2012 00:01
Hjælp mig... ang den nye reform.. frhansen Politik og Samfund 8 11-03-2012 13:21
ny reform - A-kassen - HJÆLP nolle123 Politik og Samfund 7 01-03-2012 09:08
Så er førtidspensionen i hus ;o) Lunasdatter Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 54 29-03-2011 18:13
Førtidspensionen Vivi Andersen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 31-01-2007 00:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension