K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-02-2012, 18:46   #51
Mr. Bean
Banned
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2012
Indlæg: 140
Styrke: 0
Mr. Bean er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Denne "reform" vil gælde alle under 40...og delvist over....uanset om man er psykisk eller fysisk syg..

Den eneste grund til at alle kun taler om de psykiske syge...er den store udvikling i antallet af tildeling af førtidspensioner til psykiske syge..

Men det vil stadig komme til at dække både fysisk og psykiske syge...
nu skriver du at det vil også delvist gælde dem over 40 ....jeg har ikke fulgt så meget med i debatten ...ved du evt. hvad de har i støbeskeen ?
(er selv 43 og fik pension for to år siden)
Mr. Bean er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2012, 18:53   #52
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Som jeg har hørt det...så vil det IKKE gælde for dem som i forvejen har en pension...kun fremtidige...

Det jeg skriver om at det delvist vil gælde for dem over 40....er fordi der har været snakket om at man første gang vil komme i 1 udviklingsforløb...før man endelig vil kunne få en pension...hvis man er over 40...

Men lad os lige alle huske på at vi IKKE ved alt om denne reform....og at vi først kan være sikker på noget efter den er lagt frem og vedtaget...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2012, 19:02   #53
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
”...Glem de småpenge, man kan hente på fleksjob. De store udgifter (med ringe udbytte) ligger i sygehusene, hvor der nærmest ingen grænser er for, hvor mange millioner man vil være bekendt at bruge på at holde terminalpatienter i live en måned mere.”

Ja, total afstumpethed er lige om hjørnet og har allerede i dag taget godt fat i mange danskere.

http://jp.dk/indland/indland_politik/article2706332.ece
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2012, 19:18   #54
Experimental
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 303
Styrke: 15
Experimental er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
”...Glem de småpenge, man kan hente på fleksjob. De store udgifter (med ringe udbytte) ligger i sygehusene, hvor der nærmest ingen grænser er for, hvor mange millioner man vil være bekendt at bruge på at holde terminalpatienter i live en måned mere.”

Ja, total afstumpethed er lige om hjørnet og har allerede i dag taget godt fat i mange danskere.

http://jp.dk/indland/indland_politik/article2706332.ece
Man er enige om at betale regningen, men bare ikke hvem der skal betale. Så man skynder sig at pege et sted hvor man ikke selv er. Der er travlt ved håndvasken, faktisk står hele Danmark på nakken af hinanden for at komme til.

Flaskehalsen peger på..

*SNURRE SNURRE SNURRE*

Det var dem, Frk Jensen. De er ude. Alle andre ånder lettede op imens tre bevæbnede vagter slæber Frk. Jensen ud af rummet, skrigende og hylende fordi hun godt ved hvad der venter ude bagved.

Hvem bli'r den næste?
Experimental er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2012, 19:53   #55
Mr. Bean
Banned
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2012
Indlæg: 140
Styrke: 0
Mr. Bean er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Som jeg har hørt det...så vil det IKKE gælde for dem som i forvejen har en pension...kun fremtidige...

Det jeg skriver om at det delvist vil gælde for dem over 40....er fordi der har været snakket om at man første gang vil komme i 1 udviklingsforløb...før man endelig vil kunne få en pension...hvis man er over 40...

Men lad os lige alle huske på at vi IKKE ved alt om denne reform....og at vi først kan være sikker på noget efter den er lagt frem og vedtaget...
Ok tak Ved du om der er noget om at de vil præsentere forslaget i næste uge ? ...jeg syntes at jeg har set det i en tråd her på K10 men ved ikke om det bare er løs snak
Mr. Bean er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2012, 19:55   #56
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja de har snakket om at de vil komme med forslaget i næste uge...men igen...det er ikke 100% sikkert...

EDIT

De har lige sagt på TV2 nyhederne at de (regeringen) vil komme med forslaget på Tirsdag d. 28/2

Så må vi se om det passer..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2012, 20:27   #57
Vimse88
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 71
Styrke: 13
Vimse88 er ny på vejen
Kære f10 brugere, jeg forsøger at svare på de mange nye indlæg i rækkefølge, siden min sidste besked.
Hvis jeg har glemt eller overset nogen, så skriv venligst.

Lunasdatter :

Tak for dit svar ang den artikel jeg linker til!

Jeg tror der er tale om flere ting i den artikel fra CH. Jeg har læst 3 forskellige udgaver af artiklen. Umiddelbart er min formodning at han taler om ydelsen under udviklingsforløb. Hvad der er rigtigt eller forket, ved jeg ikke. Er der tale om at pensionen skal være lavere end kontanthjælp, så må der være tale om en slem omgang luft i maven.
Det er vigtigt at huske at hele reformtanken skyldes europlus tanken. Det vil derfor være i strid med menneskrettighederne, at forringe pensionen, samt at fratage allerede tildelte pensioner. Igen kan man ikke lovgive bagud, så alt andet lige, gælder det nye pensionister.

Både Ø, SF, og K, har taget afstand fra de tanker han har lagt op til.

Ja, den reform vi ser nu, er en direkte kopi, af den reform VKO fremlagde. Det er værd at bemærke, at da VKO fremlagde reformen, så var den 100% fremadrettet. Der var som maximum tale om at tilbyde de allerede lovpligtigt tildelte førtidspensionister et tilbud om udviklingsforløb.

Nu sidder de i oppsition, og forsøger derfor at lave ballade. Nu er det ikke længere dem, der skal stå inde for konsekvenserne for eks at føre nuværende førtidspensionister tilbage til arbejdsmarkedet. Deres egen kommison gjorde det helt klart, at der var tale om økonomisk falit hvis man forsøger dette. De håber naturligvis at den nuværende regering accepterer det, og demed taber næste valg.
Det er i den forbindelse værd at bemærke, at hvis man tager alle nuværende Ftp og lægger famile + venner til, så er der tale om en væsentlig vælgergruppe. Ikke mindst er det værd at bemærke, at denne gruppe kunne have afgjort sidste valg.
Man har lavet undersøgelser om hvad kontanthjælpsmodtager, flexjobbere, og Ftp, stemmer. Det er naturligvis plat, da man må formode, at førtidspensionister stemmer der hvor de føler sig sikre. Gruppen kan ikke sættes i bås med kontanthjælp eller flexjob.

Det der kan undre mange meget, er at enhedslisten, har meldt klart ud, at de er villige til at aceptere reformen, under de nuværende betigelser. Da det er en socialreform, kan det undre mange, at man fra regeringen ikke tager imod denne invitation.

Tak for din kommentar vedr mit forrige indlæg
OG tak fordi du meldte klart ud, hvad du stemmer.

MVH
Vimse

Sidst redigeret af Vimse88; 26-02-2012 kl. 20:36.
Vimse88 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2012, 20:48   #58
Vimse88
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 71
Styrke: 13
Vimse88 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mella Se meddelelser
waaooouv, sikke din tråd har udviklet sig.....................

Nå men og ja.
Jeg bevæger mig på meget tynd is.
Fordi jeg valgte at stå frem inr, da jeg fik min pension.
Fordi kommunen måske giver mig en skovl i hånden, når jeg svarer dig...
Noget ala det her med 'at nogen med psykiske lidelser er 'velkommne'.
Det eneste jeg har fået ud af det, er, at jeg skal holde min kæft

Jeg ved ikke.. Er nok nået så langt ude, at jeg er ligeglad for det meste...
Søger efter et ord, men kan ikke lige finde det.

Keep writing, please
Hej Mella, og tak for sit indlæg

Som jeg forstår det du skriver, har du valgt at stå frem, med informationer om hvem du er, på dette forum.

Nu er det sådan, at den eneste der kender din IP-adresse er WEB. Alle kan udgive sig for at være en anden online. Derfor er der ingen bevisbyrde forbundet med det du skriver online. Naturligvis skal man være forsigtig. Eks har jeg sløret mine diagnoser lidt, samt min alder. Det eneste man kan finde, er mit køn. Stave og grammatikfejl har jeg bevidst påført. En af mine diagnoser er paranoia, så det giver næsten sig selv,

Ja, man når til sidst der ud, hvor man er ligeglad med, hvad andre tænker. Personligt er jeg til dels ligeglad, da det er mig der skal betale prisen, hvilket som oftest er indlæggelse.

Jeg tror du kan tage det roligt, hvad angår mennesker der allerede er tildelt pension. Det er ganske enkelt bundhamrende ulovligt både ift dansk lov, men også i forhold til eu, at frakende pensioner, eller evt benytte revurdering som undskyldning for dette.

Håber du fortsat vil bidrage med dine kommentarer.

MVH
Vimse
Vimse88 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2012, 20:59   #59
Mr. Bean
Banned
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2012
Indlæg: 140
Styrke: 0
Mr. Bean er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vimse88 Se meddelelser
Hej Mella, og tak for sit indlæg

Som jeg forstår det du skriver, har du valgt at stå frem, med informationer om hvem du er, på dette forum.

Nu er det sådan, at den eneste der kender din IP-adresse er WEB. Alle kan udgive sig for at være en anden online. Derfor er der ingen bevisbyrde forbundet med det du skriver online. Naturligvis skal man være forsigtig. Eks har jeg sløret mine diagnoser lidt, samt min alder. Det eneste man kan finde, er mit køn. Stave og grammatikfejl har jeg bevidst påført. En af mine diagnoser er paranoia, så det giver næsten sig selv,

Ja, man når til sidst der ud, hvor man er ligeglad med, hvad andre tænker. Personligt er jeg til dels ligeglad, da det er mig der skal betale prisen, hvilket som oftest er indlæggelse.

Jeg tror du kan tage det roligt, hvad angår mennesker der allerede er tildelt pension. Det er ganske enkelt bundhamrende ulovligt både ift dansk lov, men også i forhold til eu, at frakende pensioner, eller evt benytte revurdering som undskyldning for dette.

Håber du fortsat vil bidrage med dine kommentarer.

MVH
Vimse
Kunne du ikke komme med nogen henvisning til den lovgivning ?
Mr. Bean er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2012, 21:06   #60
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vimse88 Se meddelelser
...Det er ganske enkelt bundhamrende ulovligt både ift dansk lov, men også i forhold til eu, at frakende pensioner, eller evt benytte revurdering som undskyldning for dette.
Desværre, men det er ganske lovligt at frakende førtidspensioner, både ift. dansk lov og i forhold til EU. Det blev bare ikke praktiseret i DK endnu ( i udlandet, EU- allerede ja ), men nu vil det også komme i DK, bare vent og ser…..
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Aftale om reform af førtidspension og fleksjob: Mere spareøvelse end hjælp til svage. Henrik Herløv Fremtiden for fleksjob og førtidspension 2 10-07-2012 00:01
Hjælp mig... ang den nye reform.. frhansen Politik og Samfund 8 11-03-2012 13:21
ny reform - A-kassen - HJÆLP nolle123 Politik og Samfund 7 01-03-2012 09:08
Så er førtidspensionen i hus ;o) Lunasdatter Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 54 29-03-2011 18:13
Førtidspensionen Vivi Andersen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 31-01-2007 00:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension