K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-02-2012, 18:14   #31
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Tak for svar, Vimse -

og typisk mig.
Har lige skrevet i over en 1/2 time, for at svare dig.
Hælder et glas rødvin op og alt er væk.
Jeg var virkelig rundt om rigtig mange ting. Også Poul Nyrup og alt hans 'psykisk sårbare'.

Lidt hul i det.. sket er sket og jeg er enig med dig hele vejen igennem.
Nåede at redde min lille notebook
Godt at høre, at du får de timer, som du har brug for og er berettiget til.

Til Mr. Bean vil jeg skrive, at Danmark desværre allerede ligger på toplisten over selvmord og selvmordsforsøg.
Jeg tænker: ikke nogen høj rating for et velfærdssamfund.
Den her velfærd har smuldret fuldstændig de sidste 10 år og sørgeligt nok kører den nye regering videre.
Det bedrøver mig, at fortælle, at folk i GB skred i svinget, da de vedtog deres FP.
Desværre kalkulerede politikkerne med det i forvejen og sådan bliver det nok også her.


Jeg kan ikke huske, hvem der skrev, at Holbæk Kommune klapper i hænderne, når nogle af os 'krævende' dør.
Det skal nok desværre passe.
Hvor der spares, er der tjent.

Før var hjemløse et særsyn. I hverfald for mig.
Nu er det 'bare noget som man ligesom om ikke snakker om, eller gider forholde sig til'.
Igen. Os med psykiske lidelser skal tage sneskovlen eller klippe grene og hele udviklingen bekymrer mig voldsomt.

Øv, for det mistede jeg skrev, men sådan er mit liv vist

God lørdag.
Mella
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2012, 18:15   #32
Vimse88
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 71
Styrke: 13
Vimse88 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gizmo Se meddelelser
Det vil stå i dine afgørelsespapirer. Så hvis der ikke står noget med revurdering om X antal år, så betyder det, at den ikke er med kontrol.
Mange tak for svaret Gizmo. Der står intet om det i min afgørelse, så det er jeg glad for. (undskyld at smilys ligner at jeg griner, det er ment som et smil)

MVH
Vimse
Vimse88 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2012, 18:27   #33
Vimse88
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 71
Styrke: 13
Vimse88 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mella Se meddelelser
Tak for svar, Vimse -

og typisk mig.
Har lige skrevet i over en 1/2 time, for at svare dig.
Hælder et glas rødvin op og alt er væk.
Jeg var virkelig rundt om rigtig mange ting. Også Poul Nyrup og alt hans 'psykisk sårbare'.

Lidt hul i det.. sket er sket og jeg er enig med dig hele vejen igennem.
Nåede at redde min lille notebook
Godt at høre, at du får de timer, som du har brug for og er berettiget til.

Til Mr. Bean vil jeg skrive, at Danmark desværre allerede ligger på toplisten over selvmord og selvmordsforsøg.
Jeg tænker: ikke nogen høj rating for et velfærdssamfund.
Den her velfærd har smuldret fuldstændig de sidste 10 år og sørgeligt nok kører den nye regering videre.
Det bedrøver mig, at fortælle, at folk i GB skred i svinget, da de vedtog deres FP.
Desværre kalkulerede politikkerne med det i forvejen og sådan bliver det nok også her.


Jeg kan ikke huske, hvem der skrev, at Holbæk Kommune klapper i hænderne, når nogle af os 'krævende' dør.
Det skal nok desværre passe.
Hvor der spares, er der tjent.

Før var hjemløse et særsyn. I hverfald for mig.
Nu er det 'bare noget som man ligesom om ikke snakker om, eller gider forholde sig til'.
Igen. Os med psykiske lidelser skal tage sneskovlen eller klippe grene og hele udviklingen bekymrer mig voldsomt.

Øv, for det mistede jeg skrev, men sådan er mit liv vist

God lørdag.
Mella
Hej Mella

Tak for dit svar

Kender desværre det med at miste sit indlæg. Jeg tror det skyldes, at de har indstillet den cookie man får ved login, til et for lille tal. Dermed logges man automatisk ud efter x antal minutter. Det jeg gør, er at jeg overstreger alt det jeg har skrevet, højreklikker og tager en kopi, før jeg trykker send. Jeg har yderligere opdaget at man kan trykke pil tilbage i sin browser, og så er teksten der stadig. Men en kopi er det sikreste.

Rigtig gode pointer du kommer med til Mr bean. Jeg kan tilføje, at vi vist er det land i verden, hvor flest får ssri(lykkepiller).
Ja, det overrasker mig ikke, at dødfald blandt os, bliver set som en besparelse.

Håber du har mere held med at få postet det du skriver i fremtiden

MVH
Vimse
Vimse88 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2012, 18:39   #34
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Lunasdatter



hvis jeg ikke når og får pension eller fleks, inden den 1.1.2013 eller hvornår den nye reform træder i kraft. vil det betyde jeg skal være uden indtægt i over 5 år og skal i gennem hele systemet på ny
med nye erklæringer fra læger og nye arbejdsprøver
selvom jeg har 5 i forvejen med ingen behandlingsmuligheder og så videre
fordi efter den nye reform starter alle på NUL, uanset hvor mange år du har været i systemet. Samt R har lagt op til kommunerne selv skal afholde hele udgiften når de tildeler en førtidspension.
så nej ikke alle vil få en førtidspension som det sker i dag.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2012, 18:55   #35
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Lunasdatter



hvis jeg ikke når og får pension eller fleks, inden den 1.1.2013 eller hvornår den nye reform træder i kraft. vil det betyde jeg skal være uden indtægt i over 5 år og skal i gennem hele systemet på ny
med nye erklæringer fra læger og nye arbejdsprøver
selvom jeg har 5 i forvejen med ingen behandlingsmuligheder og så videre
fordi efter den nye reform starter alle på NUL, uanset hvor mange år du har været i systemet. Samt R har lagt op til kommunerne selv skal afholde hele udgiften når de tildeler en førtidspension.
så nej ikke alle vil få en førtidspension som det sker i dag.
MTVRV1.. nu er det jo ikke mig som laver den nye reform... men var det mig som lavede den, så ville du få din pension fra i morgen!!!!!

Jeg har skrevet flere gange i dine tråde eller som svar på dine indlæg, at det er forkasteligt at de sylter dig og din sag... Ligesom jeg har skrevet det til mange andre herinde på k10... og jeg tænker da ikke på om I er over eller under 40 år..
Hos mig er det arbejdsevnen der tæller.... og jeg håber da at den stadigvæk tæller i den nye reform...

Der er ... som jeg skrev i starten af denne tråd .. ingen der aner hvordan den nye reform bliver... først når den er færdig behandlet i folketinget, så kan vi finde ud af hvor slem den bliver..
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2012, 19:21   #36
Vimse88
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 71
Styrke: 13
Vimse88 er ny på vejen
http://www.information.dk/293505

Citat" Tidligere beskæftigelses- og finansminister Claus Hjort Frederiksen (V) kom lørdag i Information med den opsigtsvækkende melding, at de unge førtidspensionister, som fremover skal i såkaldte udviklingsforløb, bør modtage færre penge fra det offentlige hver måned end kontanthjælpsmodtagere"

Nu er det en artikel fra staten af februar, og fra oppositionen. Men det jeg har understreget taler om Ftp under 40, der skal flyttes over i udviklingsforløb.
Altså fra pension til udviklingsforløb.

Kan det være rigtigt, eller er der som sædvanlig tale om, at man laver, mere eller mindre bevidste, formuleringsfejl?
Vimse88 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2012, 19:23   #37
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
@Vimse88

Når man opretter en tråd i ”Politik og Samfundsdebat” ( underkategori Politik og Samfund ) , er det forventeligt at folk udtrykker og reagerer på holdninger.
Forvent ikke enighed , som du efterlyser i indlæg 28.

Det er fint du som trådstarter forsøger at holde debatten på sporet. Men undlad venligst at benytte anledningen til at lukke munden på politiske modstandere.

Flere af dine "påståede" afsporinger , er affødt af holdninger udtrykt i tidligere indlæg i denne tråd.
Ofte bliver der refereret til disse med med citat.

Sidst redigeret af halse; 25-02-2012 kl. 20:25.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2012, 20:32   #38
Vimse88
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 71
Styrke: 13
Vimse88 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
@Vimse88

Når man opretter en tråd i ”Politik og Samfundsdebat” ( underkategori Politik og Samfund ) , er det forventeligt at folk udtrykker og reagerer på holdninger.
Forvent ikke enighed , som du efterlyser i indlæg 28.

Det er fint du som trådstarter forsøger at holde debatten på sporet. Men undlad venligst at benytte anledningen til at lukke munden på politiske modstandere.
Først: Jeg oprettede ikke denne tråd i "politik og Samfundsdebat", men under "spørgsmål ang førtidspension". Det er moderator der har flyttet den. Hvis du læser min trådstart kan du se, at mine spørgsmål er personlige.

Dernæst har tråden et startoplæg, som på ingen måde lægger op til personangreb. Selvfølgelig kommer folk med holdninger, det er jo logisk, men det retfærdiggør på ingen måde, at afspore tråden.

Der tales om forhold om den nuværende tilstand for psykisk syge, hvilket jeg selv har lagt op til i trådstarten.

Læs indlægv nr 28 igen. Jeg FORVENTER ikke enighed, jeg HÅBER at dem der skændes, kan nå til enighed.

Hvor i alverden ser du, at jeg forsøger at "lukke munden på politiske modstandere"??
Dels forudsætter du at jeg har en bestemt politisk holdning, som jeg absolut ikke har givet udtryk for i denne tråd, og derefter opfinder du så en eller anden "kamp" mod nogle "modstandere". ??
Hvis du her tænker på, at jeg ikke ønsker, at tråden skal handle om selvmord eller velfærd, så er det rigtigt. Bemærk at som med angrebene på Lunasdatter, hvor jeg på trods af afsporing mente det var ok at svare, så gælder det også, at det var rimeligt at Mela svarede på den umotiverede udtalelse om "velfærdsstaten". Fair skal være fair. At jeg deler hendes synspunkt er på ingen måde politisk.

Ja, jeg forsøger som trådstarter at holde debatten på sporet, i stedet for at melde folk til admin.
Ja, tråden går af sporet, når flere igangsætter en jagt på Lunasdatter.
Det er helt normalt at kommentere hinandens svar, men da du skrev "desespektfuld udtalelse" fortsatte du den allerede eksisterende personjagt. Jeg ønsker ikke denne tråd fyldt med ting, den på ingen måde lægger op til.
Du kunne passende læse min trådstart.

"desrespektfuld" er blot en snedig måde at kritisere en anden PERSON på. Samtidig lagde du op til, at alle der har modtaget afslag på pension, skulle føle sig ramt. Du kunne ganske enkelt have skrevet at du ikke deler hendes synspunkt eller er uenig. OG ikke mindst have været så konstruktiv, at du havde begrundet det.

Igen kan jeg kun beklage at tråden er flyttet.

Det er helt logisk at tråden også kan handle om holdninger, men de bør som minimum holde sig til trådstarten, og personangreb i stedet for kronstruktiv kritik er ikke det samme. At man citerer andre er jo helt fint, og dermed bevæger sig lidt væk fra emnet, hvilket også er helt fint, så længe det ikke er personangreb.

MVH
Vimse

Sidst redigeret af Vimse88; 25-02-2012 kl. 20:39.
Vimse88 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2012, 21:31   #39
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Post

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vimse88 Se meddelelser

Hvor i alverden ser du, at jeg forsøger at "lukke munden på politiske modstandere"??
Jeg synes der går en rød tråd gennem alle dine henstillinger ang. ”personangreb” , ”afsporing af debatten” mv.
Lillepot , Tante Ana og undertegnede har fået med den nævenyttige ”pegefinger”.
På socialområdet har vi en mere venstreorienteret tilgang til tingene , end eksempelvis Lunasdatter.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vimse88 Se meddelelser
"desrespektfuld" er blot en snedig måde at kritisere en anden PERSON på.
Ja , eller dennes holdninger. Hvilket efter min mening er helt på sin plads i et forum som dette.
Jeg forventer skam selv at mine holdninger fra tid til anden bliver udsat for kritik.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vimse88 Se meddelelser
Samtidig lagde du op til, at alle der har modtaget afslag på pension, skulle føle sig ramt.

Ja.
Nu har jeg ikke selv modtaget afslag på pension. Men havde jeg , ville jeg afgjort have følt mig stødt.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2012, 00:07   #40
Vimse88
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 71
Styrke: 13
Vimse88 er ny på vejen
Det her bliver mit sidste svar til dig halse.

Før jeg svarer på dit indlæg, vil jeg gerne sige, at jeg har dig tydeligt mistænkt for bevidst at afspore debatten. Den er jo næsten død nu. En ny læser skal nu kæmpe sig vej gennem al denne personfnidder, og da det i særdeleshed handler om psykisk syge unge, giver mange op.
Tro mig, jeg opretter bare en ny tråd igen og igen, hvis jeg føler det bliver nødvendigt. Du har ikke bidraget til debatten på nogen måde. Fordi Lunasdatter har valgt ikke at svare på dit indlæg, vælger du så at angribe mig.

Jeg synes der går en rød tråd gennem alle dine henstillinger ang. ”personangreb” , ”afsporing af debatten” mv.
Lillepot , Tante Ana og undertegnede har fået med den nævenyttige ”pegefinger”.
På socialområdet har vi en mere venstreorienteret tilgang til tingene , end eksempelvis Lunasdatter.


SVAR: Hvad i alverden har Lunasdatter´s politiske holdninger med sagen at gøre. OG i særdeleshed mine. Det jeg tager afstand fra er personangreb, og har intet med politik at gøre. Jeg anede ikke at hun var mere højreorienteret end andre. Hvor fremgår det af denne tråd?? Rigtigt ingen steder. Derfra flyver du så over alle højder, og konkluderer at jeg skulle dele hendes politiske holdninger.. vorherre til hest.

Du kan selv være nævenyttig du! Jeg har ikke rettet nogen pegefinger mod nogen, men opfordret til at man behandler hinanden anstændigt. Samt at man ikke drejer debatten helt af sporet. Det er netop hvad både du og andre har gjort.

Oprindeligt indsendt af Vimse88
"desrespektfuld" er blot en snedig måde at kritisere en anden PERSON på.

Ja , eller dennes holdninger. Hvilket efter min mening er helt på sin plads i et forum som dette.
Jeg forventer skam selv at mine holdninger fra tid til anden bliver udsat for kritik.


SVAR: Igen er det jo HELT logisk, at man reagerer på andres holdninger, og dertilhørende kritik. Det er ikke logisk at man kalder dem disrespekfulde. Det er ikke så svært at se forskellen.

Ja.
Nu har jeg ikke selv modtaget afslag på pension. Men havde jeg , ville jeg afgjort have følt mig stødt
.

SVAR: Jeg tror godt, at folk selv kan tænke, det behøver du ikke gøre for dem. Så overlad det til dem, at reagere på hendes udtalelse. Igen uden at angribe hende som person. Som sagt er det helt fint at reagere på sådan en udtalelse, så længe man ikke bliver personlig i sin tilgang.
Hvad med at starte med, at spørge hende hvordan hun mener det hun skriver, for at undgå misforståelser.

Som sagt svarer jeg ikke på flere indlæg fra dig halse, da de alle kører tråden af sporet.
Vimse88 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Aftale om reform af førtidspension og fleksjob: Mere spareøvelse end hjælp til svage. Henrik Herløv Fremtiden for fleksjob og førtidspension 2 10-07-2012 00:01
Hjælp mig... ang den nye reform.. frhansen Politik og Samfund 8 11-03-2012 13:21
ny reform - A-kassen - HJÆLP nolle123 Politik og Samfund 7 01-03-2012 09:08
Så er førtidspensionen i hus ;o) Lunasdatter Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 54 29-03-2011 18:13
Førtidspensionen Vivi Andersen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 31-01-2007 00:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension