K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-05-2013, 16:02   #11
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg vil gerne have du @Hva_Nu dokumentere det du skriver....når du kaster en sådan anklage ud her....

Der er ingen...og jeg mener ingen....som er ude efter eller taler dårligt om hypokondre...

Det folk er efter herinde....det er de læger som giver denne diagnose....mange gange ud fra at de ikke lige kan finde ud af hvad personen fejler....

Det folk er efter...det er at når du har fået denne diagnose...uberettiget....ja så er grundtanken bag at man ikke skal bekoste en masse dyre undersøgelser i sundhedsystemet...

Hvilket kan være livsfarligt for borgeren...da man så ikke vil kunne finde ud af hvad personen fejler....

Men når du nu kommer med en sådan anklage....så bør du vel egentlig også komme med et link eller flere da det jo er udbredt herinde...ihvertfald ifølge dig....på at folk er efter eller tale dårligt om diagnosen hypokonder...

Hvad er det for "skældsord" der bliver brugt om denne diagnose...

Det er ganske useriøst at komme med den slags anklager uden at bakke det op med noget dokumentation...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2013, 16:14   #12
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Er der nogle links til hvor K10'ere nedgøre hypokondere - jeg kan ikke genkende det?!
Jeg synes der er en generel holdning, nå det kommer til at diskutere de læger der siger at hypokondri er en sygdom, til at nedgøre og latterliggøre begrebet.

Bare sådan et citat som dette, længere oppe #4
Citat:
"Hvad sagde jeg ..." som der stod på hypokonderens gravsten ... den vinkling morede vi os meget over på et tidspunkt under Marianne Rosendals ph.d. forsvar 8-)
Ja det er en kommentar som jeg synes siger alt...alt om disrespekt formennesker med denne lidelse.
En ting er at lægen udtaler det, hende om det.
Men at "den vinkling morede vi os meget over" blive nævnt her... jeg ved ikke hvem "vi" er i denne sammenhæng, men for mig udtrykker det mangel på respekt for en sygdom som omkring 1,3% af befolkningen kan lide af.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Jeg vil gerne have du @Hva_Nu dokumentere det du skriver....når du kaster en sådan anklage ud her....

Der er ingen...og jeg mener ingen....som er ude efter eller taler dårligt om hypokondre...

Det folk er efter herinde....det er de læger som giver denne diagnose....mange gange ud fra at de ikke lige kan finde ud af hvad personen fejler....

Det folk er efter...det er at når du har fået denne diagnose...uberettiget....ja så er grundtanken bag at man ikke skal bekoste en masse dyre undersøgelser i sundhedsystemet...

Hvilket kan være livsfarligt for borgeren...da man så ikke vil kunne finde ud af hvad personen fejler....

Men når du nu kommer med en sådan anklage....så bør du vel egentlig også komme med et link eller flere da det jo er udbredt herinde...ihvertfald ifølge dig....på at folk er efter eller tale dårligt om diagnosen hypokonder...

Hvad er det for "skældsord" der bliver brugt om denne diagnose...

Det er ganske useriøst at komme med den slags anklager uden at bakke det op med noget dokumentation...
Vi kan begynde med det glimrende eksempel med den joke jeg beskriver i indlægget før dette, det er da respektløst overfor folk der faktisk lider af en så alvorlig sygdom.

Der tales generelt kun dårligt om Term, og herunder nogle navngivne læger.
Det ser jeg også som manglende respekt for at de måske kan hjælpe nogen der lider af hyperkondri. Det er ikke noget jeg vil fiske et specifikt citat frem om, der er ikke grund til udstille nogen.

Her på siden lyder det ofte som om folk automatisk kommer i livsfare hvis de kommer i kløerne på de omtalte læger...
En hypokonder, ville han være i livsfare eller i gode hænder ved at kontakte disse læger, ja det er nok nærmest det sidste.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2013, 16:23   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Er det den ene sætning der gør, at du føler hele K10 stigmatisere hypokondere herinde - eller er det mere i det??

Timeguest skriver altid med lune og ironi, og jeg finder altid mig selv smilende bredt over indlæggene (de af dem jeg altså forstår!) - der er også nogen der er så intelligente oppe på et niveau, at jeg ikke kan følge helt med

Man skal også huske at smile af sig selv, og selv har jeg det bedst når jeg kan grine lidt af mine diagnoser, for jeg ved jo godt, at mange af mine kvaler er direkte latterlige. Hvis ikke jeg kunne grine af min OCD, så ville jeg tage billetten og dø i stedet.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2013, 16:28   #14
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Er det den ene sætning der gør, at du føler hele K10 stigmatisere hypokondere herinde - eller er det mere i det??
Ikke hele, men ofte...

Det er lignende udtalelser JA...der får mig til at komme med min udtaleles.
Samtidig er der en hetz mod... visse læger... men det har jeg jo allerede skrevet.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2013, 16:43   #15
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hva´nu Se meddelelser
Jeg synes der er en generel holdning, nå det kommer til at diskutere de læger der siger at hypokondri er en sygdom, til at nedgøre og latterliggøre begrebet.
Hvis man som sælger ud i hypokondri-branchen - som en del af en modebølge - har set det som en opgave, at advokere for en højere prævalens end der kan skaffes evidens for, så gør man i virkeligheden hypokonderne en noget skidt tjeneste, da deres tilstedeværelse nemt drukner i en overstrøm af (uvedkommende) "kunder i butikken" ...


Citat:
Men at "den vinkling morede vi os meget over" blive nævnt her... jeg ved ikke hvem "vi" er i denne sammenhæng, men for mig udtrykker det mangel på respekt for en sygdom som omkring 1,3% af befolkningen kan lide af.
"Vi" var de tilstedeværende under Marianne Rosendals forsvar af hendes Ph.d. thesis: "General Practitioners and Somatising patients" ... du ved, man sidder i et auditorium, hvor stemningen pludselig løftes, når der smækkes en overhead op med noget, der vækker almen morsomhed ...

Men det morsomme eller ikke morsomme ændre ikke ved den grundmistanke, at prævalensen skrues kunstig op, som led i et salgsfremstød for området.

Et salgsfremstød der igen villigt - måske endda FOR villigt - lader sig opsamle af andre grupperinger, som ser modefænomenet anvendelig i en (sundheds)økonomiske agenda ...
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2013, 17:04   #16
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det vil sige at du IKKE kan dokumentere en en skid....

Du hiver en enkelt sætning ud af et langt indlæg og du gider ikke forholde dig til det som menes...

Det du er i gang med...det er trolling...og det gider jeg egentlig ikke se på...

Du anklager et helt forum og alle dens bruger for nogle ting du ikke engang kan dokumentere...

Prøv nu at forstå at der ikke er nogen her som er efter eller taler dårligt om dem der har en hypokonder diagnose...

Hvorvidt der er nogle som taler dårligt om visse læger/sagsbehandlere/kommuner osv...tja...det er sådan set helt okay....og grunden til at forummet i sin tid blev oprettet...

Hvis du ikke synes det er okay...fint nok....så bør du undlade at læse de indlæg/tråde...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2013, 17:12   #17
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Det vil sige at du IKKE kan dokumentere en en skid....

Du hiver en enkelt sætning ud af et langt indlæg og du gider ikke forholde dig til det som menes...

Det du er i gang med...det er trolling...og det gider jeg egentlig ikke se på...

Du anklager et helt forum og alle dens bruger for nogle ting du ikke engang kan dokumentere...

Prøv nu at forstå at der ikke er nogen her som er efter eller taler dårligt om dem der har en hypokonder diagnose...

Hvorvidt der er nogle som taler dårligt om visse læger/sagsbehandlere/kommuner osv...tja...det er sådan set helt okay....og grunden til at forummet i sin tid blev oprettet...

Hvis du ikke synes det er okay...fint nok....så bør du undlade at læse de indlæg/tråde...
Ved lejlighed skal jeg plukke ud, det bliver ikke nu.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2013, 17:16   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg synes også overskrift og holdning er lige lovlig voldsom..

''Stigmatisering af specifik patientgruppe på K10''

Jeg har længe undret mig over at en bestemt patientgruppe, næsten konsekvent, betegnes med skældsord, her på K10. Citat slut.

Ord som LÆNGE undret mig, bestemt patientgruppe, konsekvent, skældsord mm føles som et meget voldsomt angreb på K10s brugere. Og jeg kan slet ikke få det til at stemme nogen steder.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2013, 18:00   #19
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg synes også overskrift og holdning er lige lovlig voldsom..

''Stigmatisering af specifik patientgruppe på K10''

Jeg har længe undret mig over at en bestemt patientgruppe, næsten konsekvent, betegnes med skældsord, her på K10. Citat slut.

Ord som LÆNGE undret mig, bestemt patientgruppe, konsekvent, skældsord mm føles som et meget voldsomt angreb på K10s brugere. Og jeg kan slet ikke få det til at stemme nogen steder.
Nej det er jo det....for her på K10 af alle steder....der er vi ikke efter mennesker som er syge...vi er her for at bakke dem op og hjælpe dem med det vi kan...

Det er jo hele grundlaget med siden..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2013, 21:53   #20
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hva´nu Se meddelelser
Vi kan begynde med det glimrende eksempel med den joke jeg beskriver i indlægget før dette, det er da respektløst overfor folk der faktisk lider af en så alvorlig sygdom.
Og så venter vi sådan set bare på hvilke du vil fortsætte med.


Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Er det den ene sætning der gør, at du føler hele K10 stigmatisere hypokondere herinde - eller er det mere i det??

Timeguest skriver altid med lune og ironi, og jeg finder altid mig selv smilende bredt over indlæggene (de af dem jeg altså forstår!) - der er også nogen der er så intelligente oppe på et niveau, at jeg ikke kan følge helt med

Man skal også huske at smile af sig selv, og selv har jeg det bedst når jeg kan grine lidt af mine diagnoser, for jeg ved jo godt, at mange af mine kvaler er direkte latterlige. Hvis ikke jeg kunne grine af min OCD, så ville jeg tage billetten og dø i stedet.
Ååh jo, Timeguest kan vist få enhver til, at føle sig knap så intelligent, som man ellers anser sig selv for at være.

Jeg tror de fleste syge mennesker ind i mellem benytter sig af galgenhumor, ofte for at holde gejsten oppe når det hele bliver lidt for gråt.


I en anden tråd skriver du, Hva-nu:
"Min erfaring er at når man først får noget ordentligt mad, så kommer kræfterne til at lave maden også."

Som kommentar til dette (skrevet af Birkes-musen):
"Jeg tror også at en del af mine lave udgifter til mad skyldes at jeg nogen gange ikke får taget mig sammen til at lave mad i en uge eller mere.

Så får jeg kun rugbrød med smør-ost i en uge til aftensmad og er jeg heldig kan jeg koncentrere mig om at koge lidt hindbær-grød til dessert.

Jeg har desværre mange og lange perioder hvor jeg dårligt kan koncentrere mig om at tørre min egen r.. bare for at sige det på den sjove måde.
"

Rigtig mange lidelser giver problemer med manglende overskud, og med koncentrationsevnen, også selvom man får ordentlig mad.

Så jeg synes da godt nok, at du selv er ude med riven.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 11-05-2013 kl. 22:03.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stigmatisering af psykisk syge, i Obama tale. Hva´nu Politik og Samfund 19 28-05-2013 20:50
specifik helbredsundersøgelse nono222 Alt det andet 3 10-09-2011 10:53
specifik helbredsundersøgelse mijanse82 Alt det andet 20 04-09-2011 15:57
Specifik helbredsattest? Håber Alt det andet 5 05-11-2010 10:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension