K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide for Førtidspensionister

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide for Førtidspensionister Er du faldet over nogle oplysninger, eller bare generelt har et godt råd ang ftp så er det her stedet

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-02-2012, 10:46   #31
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Smile

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Briller kan man da heldigvis få på en lempelig ordning.

Min optiker har en aftale med Nordea, hvor man kan betale brillerne over 2 eller 3 år, Der er muligvis et lille oprettelsesgebyr, men derudover der ingen renter eller gebyrer.


Ja, de er heldigvis ikke så dyre længere.

Men, det er skisme kun et år siden, jeg sidst fik nye briller hos Louis Nielsen.

Har mistanke om, at ssri præparaterne forringer mit syn.

Er også helt vildt stresset pt, så det er måske derfor.

Tror, at det tydeligt fremgår, af indtil flere indlæg her på siden, at vi er rigtigt mange, der har voldsomme traumer, i forbindelse med sagsbehandling af kommunen.
Jeg er én af dem!

Bare jeg ser et logo, med påskriften FRH kommune, så får jeg kvalme.

Lige nu er det så, den kæmpestore tandregning, der er problemet.

Godt, vi har hinanden, hér på K10.

Knuz fra Pedro
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2012, 16:13   #32
Ozelot
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2008
Lokation: Nyborg
Indlæg: 187
Styrke: 16
Ozelot er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser

Og hvis man f.eks. mangler flere tænder, så undgår man ofte sociale sammenhænge.
Ergo vil hjælp til tandbehandling bevare sociale funktioner.

Jeg ved godt, at det kan være mig, der misforstår noget, men iflg. dukh er der ikke sat snævre rammer for hvad der kan ydes hjælp til.
Vær opmærksom på, at § 102 kun gælder når det normale behandlingssystem ikke kan løfte opgaven. Fordi man ikke har råd til en tandlæge, så kan tandlægen jo sagten løse opgaven - mod betaling.
Men der findes typer af behandling, hvor det er i kommunens interesse at borgeren får noget behandling som ikke automatisk tilbydes via andre systemer. I de tilfælde, kan kommunen bevilge det via § 102.
Har selv hørt om eksemplet "hjælp til pårørende til strubeopererede". Det er et kursusforløb, som ikke kan ydes via nogen lovgivning, men som forbedrer familiens mulighed for at kommunikere med en strubeopereret. Specielt hvis der er børn, så er det jo selvfølgelig i kommunens interesse at familien kan kommunikere, så dér er § 102 løsningen, såfremt familien ikke selv afholder udgiften.
Ozelot er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Tandlægeregning for kontanthjælpsmodtagere ? Kio Alt det andet 20 20-02-2013 01:12
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension