K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-05-2009, 22:11   #11
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Så langt så godt.

Vi elsker solskinshistorier her på siden. Dem er der desværre alt for få af, så jeg vil krydse fingre for, at det går igennem.

Håber, du skriver, når du ved mere.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2009, 06:58   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det lder rigtigt godt Tegneren håber at du får et rigtigt godt kursus forløb og ingen problemer med kommunen
  Besvar med citat
Gammel 25-05-2009, 23:02   #13
Tegneren
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2009
Lokation: Middelfart
Indlæg: 12
Styrke: 16
Tegneren er ny på vejen
Hej igen,

Åhhh jeg er så glad og lettet!
Det er nu uden besvær godkendt af kommunen , at jeg får tjenestefri i kursusperioderne og således beholder mit fleksjob og min fleksjobstatus efter endt videreuddannelse.
Tak til jer, som har hjulpet mig!!!

Jeg skrev:

Kære jobkonsulent ( her skrev naturligvis hans navn)!

Min arbejdsgiver godkender, at jeg holder tjenestefri i de 2 kursusperioder uden løn, da firmaet gerne i fremtiden vil gøre brug af 3D illustration og animation.
For mig vil det også være en god løsning, da jeg har sat nogle penge tilside fra en forsikringudbetaling, som kan betale mit ophold i Viborg. Kursusafgiften betaler Animationssammenslutningen.

Jeg har spurgt i arbejdsmarkedsstyrlsen, om denne løsning er gangbar og her er svaret:

"Arbejdsmarkedsstyrelsen kan vejledende oplyse, at fleksjobansatte er ansat på samme løn- og ansættelsesvilkår som ordinært ansatte. Fleksjobansatte kan således også aftale med arbejdsgiveren, at pågældende holder tjenestefri i en periode uden løn. Tjenestefriheden skal dog være foreneligt med fleksjobansættelsen og visitationen til fleksjobordningen i øvrigt. Det indebærer bla. at der formentlig kun kan være tale om tjenestefrihed uden løn i en kortere periode og til bestemte formål.".................................og her vil jeg jo nok mene, at betingelserne er opfyldt.

Venlig hilsen osv.

OG DET BLEV GODKENDT! (ja, det var jo dig, Hejdien, der spurgte arbejdmarkedsstyrelsen, men her må jeg godt lyve lidt overfor kommunen!)

Taaak for Hjælpen!!!!
Tegneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2009, 23:09   #14
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Tegneren sikke dog en god nyhed , glæder mig at det lykkedes for dig held og lykke med kurset hvornår starter du ?

Husk at hold os opdateret om hvordan det går med dig og dit kursus og jo en hvid nyttig løgn er helt gangbar over for kommunerne
  Besvar med citat
Gammel 25-05-2009, 23:10   #15
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Åh, ja... sikken god nyhed.

Det er bare dejligt at vide, at du fik det igennem og har fået lysere fremtidsudsigter... på laang sigt.

Tak, fordi du meldte tilbage.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2009, 23:34   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Man bliver helt glad efter at have læst sådan en tråd!

Tillykke med godkendelsen, det lyder også drøn spændende og interessant.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2009, 08:44   #17
Tegneren
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2009
Lokation: Middelfart
Indlæg: 12
Styrke: 16
Tegneren er ny på vejen
Tak for jeres deltagelse I søde mennesker, som mest af alle har forstået min bekymring og skræk for fremtiden!

Jo, jeg skal nok følge det op og holde kontakt!

Jeg starter 1. kursus d. 7 september og slutter d. 11 december i år.
Næste kursus starter først i marts og slutter midt i juni næste år (det er ikke lige helt fastlagt endnu).

Jeg glæder mig frygtelig meget!

Kærlig hilsen
Tegneren

Sidst redigeret af Tegneren; 26-05-2009 kl. 08:51.
Tegneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2010, 02:05   #18
Tegneren
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2009
Lokation: Middelfart
Indlæg: 12
Styrke: 16
Tegneren er ny på vejen
Hej alle sammen!

Jeg lovede at vende tilbage og raportere, hvordan det er gået mig. Det vil så gøre nu, for hos jer har jeg fået fin støtte tidligere :

Jeg har nu fuldført det første kursus på Viborg Animationsskole og skal starte på anden del af uddannelsen d. 22. februar. Jeg bliver så helt færdig som 3D animator d. 4 juni 2010.
D. 22 juni fylder jeg 60 år og kan så i sagens natur gå på "fleksydelse". Jeg har tænkt på at gøre det for at dygtiggøre mig inden for animationen og kan da også tjene lidt ved det som freelancearbejdende for min arbejdsgiver. Det kunne jeg bedre tænke mig end at sidde og lave webdesign 20 timer om ugen i mit nuværende fleksjob.
Men hvordan forholder det sig, når jeg evt. modtager fleksydelse...må jeg så overhovedet arbejde? Hvordan er reglerne her?

Håber I kan svare på mit spørgsmål!!!

Kærlig hilsen Tegneren
Tegneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2010, 02:25   #19
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jamen, så langt så godt. Herligt at du vendte tilbage.

Det spørgsmål husker jeg ikke, at k10 har haft før, men mon ikke det er samme betingelser som med efterløn, hvor man gerne må arbejde lidt uden modregning.

Håber, at andre kan svare bedre på det.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2010, 02:38   #20
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det må man gerne jeg fandt det her

Arbejde samtidig med fleksydelse

Du har mulighed for at have erhvervsarbejde uden begrænsning ved siden af din fleksydelse. Hvis du har arbejdet samtidig med, at du modtager fleksydelse, har du pligt til at informere om, hvor mange løntimer du har haft.

Du vil få fradrag i din fleksydelse for det antal timer, som du har arbejdet.

Lempet fradrag for arbejde op til 30.000 kr. årligt
Hvis du har en timeløn, der er højere end omregningssatsen, som er 195,05 kr. (2009), sker fradraget efter de almindelige bestemmelser, dvs. time for time.

Hvis timelønnen er mindre end 195,05 kr., men større end den højeste sygedagpengesats svarende til 97,97 kr. pr. time (2009), skal fradraget ske ved at omregne indtægten med omregningssatsen.

Eksempel
M har i en måned haft 20 timers lønarbejde med en timeløn på 150 kr.
Fradraget regnes således ud:

20 x 150 = 3.000 kr.

3.000 / 178,96 = 16,76 timer. M skal have fradrag i fleksydelsen for disse 16,76 timer.

Hvis timelønnen er mindre end højeste sygedagpengesats pr. time svarende til 92,30 pr. time ansættes til dette beløb.

Eksempel
M har i en måned haft 20 timers lønarbejde med en timeløn på 85 kr.
Fradraget regnes således ud:

20 x 92,30 = 1.846 kr.
1.846 / 178,96 = 10,32 timer. M skal have fradrag i fleksydelse for disse 10,32 timer.


kilde http://www.esbjergkommune.dk/Borger/...eksydelse.aspx

Så det skulle jo ikke være et problem og tillykke med uddannelsen det lyder spænende
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension