K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-04-2013, 20:37   #21
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
Og ja jeg har det på optagelsen at hun siger hun skal have Verificeret mine special læge papirer da de jo nok ikke er sande..
Pt er jeg ved at få dem ud af min tlf så det kan blive sat på skrift så må vi se om hvad de siger til det....

Har idag modtaget min tilmelding til Lafs...
Nu husker jeg ikke ligge, om du har skrevet hvor længe siden det er, at hun kom med den udtalelse.

Du kan gøre det, at du sender en mail til din sb hvori du skriver f.eks.:

"Jeg er blevet i tvivl, om jeg har misforstået noget af det du sagde på vores møde d. xx/yy-201*.
Som jeg husker det, så ville du gerne have mine lægepapirer verificeret, da du var i tvivl om hvorvidt de var ægte eller forfalskede.

Kan du oplyse mig, om jeg har forstået det korrekt, for i så fald vil jeg kontakte den pågældende special-læge for, at få papirerne verificeret.

Med venlig hilsen FibroMcs.
"

Jeg er næsten overbevist om, at hvis hun svarer dig, så vil hun nægte, at have udtalt noget i den stil, for det vil dælme da være pinligt for hende, hvis du kontakter speciallægen med sådan en besked.

Men hvis hun nægter, at have sagt det, så har du på skrift, at hun ikke mener de er forfalskede.

Og hvis hun svarer tilbage, at du har forstået det helt korrekt, så har du materiale til en klage.
Og sådan en klage ville jeg sende til både jobcenterchef og samtlige byrødder.

Det skulle overraske mig meget, om ikke dine speciallægepapirer har lægens stempel, eller er skrevet på papir med fortrykt brevhoved, eller noget i den stil.
Og hvordan pokker skulle du kunne forfalske dem.

Jeg har selv flere speciallægeerklæringer, og jeg har aldrig hørt noget lignende.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2013, 22:55   #22
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Nu husker jeg ikke ligge, om du har skrevet hvor længe siden det er, at hun kom med den udtalelse.

Du kan gøre det, at du sender en mail til din sb hvori du skriver f.eks.:

"Jeg er blevet i tvivl, om jeg har misforstået noget af det du sagde på vores møde d. xx/yy-201*.
Som jeg husker det, så ville du gerne have mine lægepapirer verificeret, da du var i tvivl om hvorvidt de var ægte eller forfalskede.

Kan du oplyse mig, om jeg har forstået det korrekt, for i så fald vil jeg kontakte den pågældende special-læge for, at få papirerne verificeret.

Med venlig hilsen FibroMcs.
"

Jeg er næsten overbevist om, at hvis hun svarer dig, så vil hun nægte, at have udtalt noget i den stil, for det vil dælme da være pinligt for hende, hvis du kontakter speciallægen med sådan en besked.

Men hvis hun nægter, at have sagt det, så har du på skrift, at hun ikke mener de er forfalskede.

Og hvis hun svarer tilbage, at du har forstået det helt korrekt, så har du materiale til en klage.
Og sådan en klage ville jeg sende til både jobcenterchef og samtlige byrødder.

Det skulle overraske mig meget, om ikke dine speciallægepapirer har lægens stempel, eller er skrevet på papir med fortrykt brevhoved, eller noget i den stil.
Og hvordan pokker skulle du kunne forfalske dem.

Jeg har selv flere speciallægeerklæringer, og jeg har aldrig hørt noget lignende.

Det var i mandags hun sagde det...
Og jo der står skam fint det er fra hamlet og frederiksberg sygehus...
Har heller aldrig før blevet anklaget for at forfalske mine lægeerklæringer..
Været beskyldt for meget andet men aldrig det...
Har pt allerede kontaktet special lægen for at bede ham sende noget ekstra til job centret da jeg allerede da jeg fik min erklæring fra ham sagde jeg altid var uheldig med sagsbehandlere og at de aldrig troede når jeg var syg..
Så har heldigvis allerede en stående aftale med at han hjælper mig...

Jeg ved bare desværre ikke hvad det er for beviser de yderligerer vil have på at jeg ikke kan tåle at sætte mine poter i job centret uden at blive syg.. mit forrige møde var indenfor, jeg troede jeg havde holdt ud i 50min (viste sig det var 15) og jeg havde til sidst stået og rokket af smerte og måtte ud og stå og holde på deres væg udenfor og vagterne kom ud og sagde at de holdt lige øje med mig fordi de var bange for jeg skvattede om lige der udenfor job centret..
Min sagsbehandler var skredet hun så ingenting eller ville ikke se det for hun skulle forbi mig for at komme videre..
Og i papiret havde hun også kun skrevet at jeg gav udtryk for at være smerte plaget...

Og hvis jeg ikke slipper for møder indenfor kan jeg jo ikke rigtig sidde og argumenterer i min pensions sag overfor pensions teamet, når det eneste jeg gør er at stå og rokke frem og tilbage og ikke kunne svare på noget pga smerte i krop og hoved og vejrtrækning..

Så jeg aner virkelig ikke hvad jeg gø hvis de vedbliver at fastholde at jeg sagtens kan møde der for er dårlig i 2-3 mån efter med slaphed/træthed/smerter i kroppen og tåler endnu mindre kemi i den tid efter..

Men er typisk min sag, som min sagsbehandler sagde Du ser jo ikke syg ud..
Nej det gør jeg desværre ikke.. Ville nogen gange ønske jeg havde en flot pukkel og et par vorter...

Men god ide at skrive til hende og spørge..

Ved du forresten om ens helbreds attest til ftp som er sendt til egen læge ikke skal hedder erklæring til ftp? og ikke til kontanthjælp..??
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2013, 07:05   #23
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
Jeg ved bare desværre ikke hvad det er for beviser de yderligerer vil have på at jeg ikke kan tåle at sætte mine poter i job centret uden at blive syg..

Jeg må indrømme, at jeg ikke har fulgt med i din tråd lige fra starten.
Men hvis du har lægepapirer hvoraf diagnosen fremgår, så find noget om lidelsen på internettet, så du kan dokumentere hvad konsekvenserne ved din lidelse er.

Så skriver du simpelthen en klage, og vedlægger dokumentation med din diagnose, og udprintede papirer med oplysninger om selve sygdommen og dens forløb.
Klag over, at de ikke tilrettelægger sagsbehandlingen, så du har mulighed for, at deltage i sagsbehandlingen af din sag, og henvis her til retssikkerhedslovens §4.

https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=142832

"§ 4. Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag. Kommunalbestyrelsen tilrettelægger behandlingen af sagerne på en sådan måde, at borgeren kan udnytte denne mulighed."

Denne klage bør du sende til både jobcenterchefen og samtlige byrødder, da det er kommunalbestyrelsens ansvar, at dette bliver overholdt.


Ved du forresten om ens helbreds attest til ftp som er sendt til egen læge ikke skal hedder erklæring til ftp? og ikke til kontanthjælp..??
Det sidste ved jeg ikke noget om.
Jeg troede, at en helbredsattest var en helbredsattest, uanset om den skal bruges i forbindelse med fp eller kh.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2013, 08:26   #24
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Der er mulighed for at evt møder kan holdes i dit hjem, hvis du ikke har mulighed for andet..

Men du skal nok have lægen med ind over, og være forberedt på spørgsmål om hvordan du klarer indkøb og transport og skolemøder osv, når du ikke kan klare et møde på kommunen pga dit handikap.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2013, 20:44   #25
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Der er mulighed for at evt møder kan holdes i dit hjem, hvis du ikke har mulighed for andet..

Men du skal nok have lægen med ind over, og være forberedt på spørgsmål om hvordan du klarer indkøb og transport og skolemøder osv, når du ikke kan klare et møde på kommunen pga dit handikap.
Jeg har allerede for ½ år siden meldt ud til skole og klassekammeraters forældre at jeg ikke er med pga min sygdom så den er ret let..*SS*
Jeg går ind på skolen en gang hvert 14 i en god periode ellers ringer jeg så min søn er klar og går ud til mig så jeg slipper for andre mennesker...
Og jeg har ikke taget offentlig transport siden ??? da jeg allerede inden jeg fik kemisk overfølsomhed ikke kunne køre i bus uden at få migræne anfald og ondt i ryggen bare bussen lavede et brat stop(og det sker jo konstant i en bus)
Og jeg befinder mig i en butik max 1 gang om ugen af nød fordi ellers får jeg ikke frisk frugt derhjemme, da min mand er en ost til at se om frugten er god (vi har brugt mange penge på at måtte smide ting ud som var dårlige da han købte dem) Så det er ikke et problem det er allerede skåret fra...

Jeg tager heller ikke til en masse familie ting pga det osv osv
Vi har en duft fri dagplejemor til den mindste, hun er den eneste der altid blir hentet og bragt af mig...
Blir dog syg når hendes nabo desværre engang imellem er igang med en udluftning når jeg henter den lille

Så hvis jeg skulle gå mindre ud skulle jeg rulle mig sammen og dø tror jeg...
Der findes vist ikke mindre ude aktivitet end jeg har gang i...
Er jeg ude 1 gang i løbet af ugen blir jeg rigtig rigtig dårlig gange efter jeg er ude hvis det er samme uge også har jeg så ondt og smerter og er slap i kroppen i flere uger.. det er så bare mit mcs alene der gør det der.. og får anstrengt vejrtrækning som gør at man stort set ikke sover...

Jeg har allerede en special læge som har skrevet i min erklæring at alle steder jeg ville skulle gå ind blir jeg syg da der ikke blir taget hensyn til mit mcs i det offentlige rum..
Det er åbenbart bare ikke nok for kommunen (ihvertfald ikke ifølge min sagsbehandler) Som samtidig sagde jeg jo selv bare kunne have lavet de papirer..... Som hun sagde ( Jeg skal have Verificeret dine papirer da du bare selv kan have fundet på dem)
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2013, 20:53   #26
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
Jeg har allerede en special læge som har skrevet i min erklæring at alle steder jeg ville skulle gå ind blir jeg syg da der ikke blir taget hensyn til mit mcs i det offentlige rum..
Det er åbenbart bare ikke nok for kommunen (ihvertfald ikke ifølge min sagsbehandler) Som samtidig sagde jeg jo selv bare kunne have lavet de papirer..... Som hun sagde ( Jeg skal have Verificeret dine papirer da du bare selv kan have fundet på dem)
Så du #23?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2013, 00:06   #27
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Så du #23?
Ja men hvordan kan jeg så være med i min egen sag når jeg ikke kan møde op.. ? (ja dumt spørgsmål)
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2013, 08:26   #28
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
Ja men hvordan kan jeg så være med i min egen sag når jeg ikke kan møde op.. ? (ja dumt spørgsmål)
Ved, at de f.eks. lægger møderne hjemme hos dig.

Eller hvis du har kendskab til et andet sted, som tilgodeser dine handicaps.

Du bør klage hurtigst muligt, og så må i bagefter, i fællesskab, finde ud af hvor i kan holde møderne.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvilke læge papirer skal sagsbehandler forholde sig til FibroMcs Alt det andet 11 25-06-2013 17:04
special-læge erklæring mortilm Alt det andet 14 16-04-2012 20:02
Psykiatrisk special læge erklæring jasch Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 65 13-01-2012 07:10
Navnet på en special læge simeling Alt det andet 0 29-09-2010 20:35
Neuropsykolog? neurologisk special læge ? carisma Alt det andet 3 25-11-2009 18:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension