K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-08-2013, 02:06   #1
mut
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-08 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
mut er ny på vejen
Post Hvordan skal jeg søge kommunen om flex

Jeg har desværre lige fået diagnosen fibromyalgi . Samt jeg har slidgigt i storetå. Jeg er blevet anbefalet at søge flex da jeg vil arbejde, men får desværre så mange smerter, at jeg ikke holder til 37 timers arbejdsuge. jeg vil under ingen omstændigheder på førtidspension eller på kontanthjælp. Jeg vil ARBEJDE. Hvordan gør jeg ? Har hørt at chancen for flex er lig 0 i dagens danmark i dag. Hvad gør jeg ?
mut er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2013, 06:18   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nu kommer det mest an på hvad du laver nu? måske skal du bare omskoles, det er din arbejdsevne der bestemmer om du kan få fleks.
Mange kommuner mener ikke fibromyalgi findes.

Er du sygemeldt nu? arbejder du? som hvad? er du arbejdsprøvet?

du skal under allle omstændigheder afprøves inden for flere fag inden du kan komme vider.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2013, 07:50   #3
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg blev afprøvet en gang ,men det også mange år siden og regler er lavet om siden den gang men er du i job kan du starte med arbejdskiveren og høre hvad h#n siger til du vil i flex.

er du sygemeldt kan du bede om at tale med en sagsbehandler,og det kan du enten om du er i job eller arbejdsløs.

Og sidst men ikke mindst så er din læge vel indstillet på at din arbejds evne er nedsat,for h#n skal jo være med hele vejen i gemmen

Men fortæl lidt mere om dig selv hvor er du lige nu i systemmet så det letter for dem der kender § at råde dig.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2013, 09:29   #4
Sille81
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2011
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 54
Styrke: 14
Sille81 er ny på vejen
Hvis du er i fagforening er det nok en god ide at starte der. At bliver tilkendt flexjob er ikke noget man bare lige gør. Jeg har selv fybromyalgi, kronisk dårlig ryg, kronisk bækkenløsning og slidgigt i det meste af kroppen.

Jeg har kæmpet for at få flexjob i mange år, og føler ikke jeg er i nærheden. Det er en lang og opslidene kamp, var mange har lyst at opgive undervejs. Det kræver næsten altid flere arbejdsprøvninger, speciel læger, og psykologer. Er startet ved psykolog nr 5 tror jeg, for kan kommunen få en psykisk diagnose på en, så gør de det. Denne gang er det en fra social medisinsk enhed, har kun haft en samtale med hende. Hun sagde til mig at jeg bare skulle tænke posiktivt, ja tak for det.

Jeg håber at din fagforening kan blive dig en god støtte.
Sille81 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2013, 01:29   #5
mut
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-08 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
mut er ny på vejen
Jeg er 46 år og har 3 uddannelser. Kontorass med off. administration som speciale. Juridisk sekretær og Coach i organisationer. Jeg arbejder lige pt som vikar indtil den 31/8 13. i en vuggestue 30 timer. Jeg skulle være der i alt 4 mdr. men har nu været sygemeldt næsten 2 mdr. Jeg føler jeg svigter. Det var så skønt at komme ud til de kære små, de giver så meget glæde. Jeg er medlem af HK. For nogle år siden gik jeg ned med en depression og stress og tager stadig lykkepiller og sovemedicin. Jeg kæmper for at komme oven på igen. Jeg har en hjemmeboende datter med atypisk autisme, som kræver 100 % mig. Jeg glemmer alt. Aftaler, navne osv. Skal simpelhen skrive alt op. Jeg husker ikke folk, jeg ellers har mødt flere gange. Jeg har problemer med stående arbejde pga gigt i fod og problemer med at huske. Jeg er ellers lærenem, men bliver nødt til at skrive alt op. Det bliver værre og værre med hukommelsen og smerterne. Jeg er født træt, sådan føles det i hvert fald. Jeg kan sove konstant, hvilket måske lyder forkert, når jeg er på sovepiller, men tager jeg ikke sovepille om aften, falder jeg aldrig i søvn uanset hvor træt jeg er. Jeg har ofte været tæt på at opgive alt. Min datter er ualmindeligt afhængig af mig. Hun har endvidere angst, og går ikke ud for en dør alene. Der er trættende, at altid føle min datter ikke kommer videre i livet. Det gør ondt i sjælen. Tanken om, at jeg altid skal stå til hendes rådighed, fordi hun ikke kan selv,gør mig ked. Og jeg vil ikke svigte hende. Men bare det, at hun giver mig et kram, gør ondt i alle mine led. Jeg er frustreret over, at jeg ikke kan gå i byen og fx danse, uden jeg får pisse ondt. Jeg drikker ikke, men en til 2 gange om året gør jeg til fest for at dulme smerterne og nyde festen. Jeg vil arbejde, men magter ikke fuldtidsjob. Får smerter og er unaturlig træt og kan intet, når jeg kommer hjem. Jeg hyrer ofte en til at gøre rent, for jeg kan kun 5-10 min af gangen og så skal der holdes pauser. Jeg bliver vred, på mig selv. Jeg vil arbejde, men hver gang jeg er i job går det galt. mht min datter, hver gang jeg har søgt kommunen om hjælp, bla en voksenven, så det ikke altid kun er mig, får jeg afslag. Hun har været hjemme uden skole i 3 år, hvor der kun har været mig til at hjælpe og støtte hende. Ved godt dette ikke har noget at gøre med mine smerter, men det har meget at gøre med min stress og depression. Tænker... Hvor længe holder jeg. Samtidig for jeg skal sørge for alt, har jeg smerter. Og så er jeg pisse ligeglad med at sagsbehandlere ikke anser fibromyalgi for noget. Jeg har smerter. og er pisse træt af sagsbehandlere, der tror de ved bedre. Undskyld jeg bander, men jeg har ikke valgt at have smerter og bliver frustreret . tak for jeres svar
mut er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2013, 08:10   #6
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det at du har problemer med din datter er desværre kun et ting der gør det nemmer for kommunen at sige nej til fleks for har bruger du krafter på hende kan du også brug dem på arbejdsmarket, og med dine udannelser kan du finde dig et job 18 timer ugeligt og blive selvforsøgende, siger ikke det er helt umuligt men en kamp og du ikke står ret godt.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2013, 09:20   #7
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Ja det er meget svært at få tildelt fleks.
Du får lige min egen erfaring:
Jeg har opbrugt mine 52 ugers sygedagpenge. I afslag på forlængelse af sygedagpenge, skal kommunen også tage stilling til hvorfor jeg f.eks. ikke indstilles til fleks job. Og det har de så gjort. De har skrevet at jeg kan arbejde 22 timer om ugen. Da det er inklusiv frokostpause vil min aflønnede tid så være 19,5 time, og dermed mener de jeg er selvforsøgerne (selv om der også er div. skånehensyn). Baggrunden for denne vurdering er et referart skrevet af en jobkonsulent i forbindelse med min virksomhedspraktik. Der står følgende: "Effektivt arbejder ZikZak svingende er tilbagemeldingen fra arbejdsgiver og Zikzak selv, men ca. 22 timer/uge er nok den faktiske tid"
Så selv om der står "ca." og "er nok", som jo viser en vis usikkerhed i vurderingen, så er det et afslag - også på yderlig behov for afklaringsforløb.

Held og lykke med forsøget - håber du får en god behandling.
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2013, 09:32   #8
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du skal først og fremmest have den nødvendige hjælp i forhold til din datter, ellers vil de give dig afslag på den konto.

Hun skal være afklaret helt, og kommunen skal yde den støtte de mener kompenserer dig, og det skal du have skriftligt.

For så kan du dokumentere at der er støttet op i det omfang kommunen vurderer at det kompenserer dig - og dermed påvirker det ikke din arbejdsevne.

For hvis hun påvirker din arbejdsevne, vil de ikke vurdere at det er en varig nedsættelse.

Går hun i specialskole ?

Har du søgt om barnepige gennem kommunen ?

Har du søgt om ledsager til hende ?

Har du søgt om rengøringshjælp, hvis hun tager din tid, så du ikke når det ?

Har du søgt om aflastningsfamilie?

Al den slags skal du vurdere om der er behov for, søge, og anke afslagene.

Få en skoleudtalelse omkring hende, få den speciallæge hun går veds udtalelse.

Hav al den slags parat.

For du skal bevise at hun ikke bruger af din erhvervsevne hvis du skal have fleks.

Hvis du har stået alene med alt det og barn hjemme i 3 år uden skolegang - så er der stor sandsynlighed for at du har en belastningsreaktion, og den slags kan blive kronisk, og give varige skader som hukommelses og koncentrationsbesvær.

Så måske skal du selv ind at vende omkring en psykiatrisk udredning.
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 30-08-2013 kl. 09:35.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor mange job SKAL man søge com flex visiteret ? c.l.e.o. Spørgsmål ang fleksjob 20 20-07-2013 20:16
Ny Bruger- Skal søge flex..Hvordan??? Anja-10 Spørgsmål ang fleksjob 7 03-08-2011 16:40
Ansøgning om visitering til flex, kan jeg selv søge ? En mere... Spørgsmål ang fleksjob 4 15-05-2011 19:15
søge flex empowerment Spørgsmål ang fleksjob 11 06-08-2010 09:47
Kan jeg søge ftp mens jeg har flex? kmthorup Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 19-11-2008 13:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension