K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-01-2008, 16:26   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Question 50 ansøgninger om fleksjob et nada !!!

Endnu en historie fra den virkelige verden...


Hun har sendt 50 ansøgninger om fleksjob

http://www.faa.dk/article/31114?rss

Tina Bach, Svendborg, Døjer Med En Arbejdsskade Efter Et Overfald På Den Institution, Hun Arbejdede På. Hun Har Søgt 50 Fleksjob, Men Har Intet Fået På Trods Af, At Hun Har Tre Uddannelser At

Af Erik Jørgensen

- Hvem er fleksjobordningen egentlig målrettet til, spørger Tina Bach, der forgæves søger efter en mening med det såkaldte rummelige arbejdsmarked

SVENDBORG: Tina Bach har i snart fem år døjet med en psykisk arbejdsskade, og da Svendborg Kommune i juli 2007 gav hende stemplet "godkendt til fleksjob", blev hun glad. Endelig kunne hun så småt begynde at ane lyset for enden af tunnelen.


Men det er en lang tunnel, har det vist sig. Hun har søgt et halvt hundrede forskellige job, men det er ikke lykkedes hende at komme igennem nåleøjet til en plads i solen.

- Jeg vil have et job med udfordringer i. De fleste siger: Skriv en ansøgning, men de kan ikke love noget, fortæller Tina Bach.

Hendes problem er, at arbejdsgiverne - såvel kommunale som private - skal bruge hende 37 timer om ugen, og det magter hun ikke.


- Og de kan ikke splitte stillingerne op, siger hun og tilføjer, at især Faaborg-Midtfyn Kommune har vist inte-resse for hendes arbejdskraft.

Ikke den eneste

- Men de har bare ikke mulighed for at ansætte flere fleks-jobbere, konstaterer Tina Bach og nærmer sig sagens kerne:

Nemlig at det politiske system, der har vedtaget, at der skal være plads til alle, også fleksjobbere, på det såkaldte "rummelige arbejdsmarked", efter hendes opfattelse svigter, når det kommer til stykket.


- Hvem er fleksjobordningen egentlig målrettet til? Det er frustrerende at blive godkendt til et fleksjob, når der ikke er nogle at få. Der er ikke flere fleksjob, og det er da paradoksalt. Jeg er jo ikke den eneste, der står på venteliste til et fleksjob. Jeg ved, at der er mange andre i samme situation som jeg selv, men de har måske ikke overskudet til at kæmpe, siger Tina Bach, der står frem i håbet om, at det både kan hjælpe hende selv og andre.

- Vi skal have et samfund, hvor der er plads til de mennesker, der ikke magter at klare et arbejde på fuld tid, og derfor har jeg en opfordring til de ansvarlige om at gribe fat i nældens rod og gøre noget ved, så det ikke bare bliver ved snakken om det rummelige arbejdsmarked.


Tina Bach vil have et arbejde, fordi det er "en livsstil og en livskvalitet" for hende.

- Jeg sidder med tre uddannelser og har derfor nogle kompetencer at byde ind med, fortæller Tina Bach, der i en alder af 46 år jo nok mener, at hun kunne have mange gode år endnu på arbejdsmarkedet.

Dog ikke som socialpædagog, fordi hun efter et overfald på en døgninstitution i 2003 har fået konstateret diagnosen posttraumatisk stress syndrom, og derfor kan hun ikke arbejde indenfor sit gamle fag mere.

- Men jeg er også uddannet som kontorassistent og uddannelses- og erhvervsvejleder. Jeg ser hele tiden mulighederne, men jeg møder modstand, siger Tina Bach, der "meget gerne" vil arbejde som vejleder på et seminarium eller anden uddannelsesinstitution.

- Jeg kan arbejde 22 timer om ugen, og jeg skal vide, hvad jeg har at rette mig efter.

Hun var sidste år i arbejdsprøvning på Svendborg Jobcenter, og det var hun glad for, og derfor søgte hun et ledigt job i december.

- Jeg har ikke fået svar, og det er jeg skuffet over, siger Tina Bach, der føler sig noget alene.


Gode arbejdstimer

- Det er opslidende, fordi jeg bliver mødt af paragraffer og begrænsninger. Jeg har mistet noget af mig selv i det her. Jeg er blevet anderledes, og jeg spørger ofte mig selv: Tina, hvem er du egentlig? Men jeg giver ikke op, understreger Tina Bach.


Den seneste opgørelse viser, at 11.900 personer står i kø til et fleksjob på landsplan.

- Der er mange gode arbejdstimer i de mennesker, og de vil gerne, påpeger arbejdsskadekonsulent Vibeke Kristensen i Tina Bachs fagforening, Socialpædagogernes Landsforbund.

Kommentér ·
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2008, 17:09   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Hun var sidste år i arbejdsprøvning på Svendborg Jobcenter, og det var hun glad for, og derfor søgte hun et ledigt job i december.

- Jeg har ikke fået svar, og det er jeg skuffet over, siger Tina Bach, der føler sig noget alene
Jeg troede, at man havde FORTRINSRET, når man søgte stillinger i det offentlige, hvilket betyder, at så SKAL man som minimum indkaldes til samtale.

Jeg troede OGSÅ, at der var mangel på personale i Jobcentrene, men det er måske også en fed løgn.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2008, 17:49   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg kan kun tilføje ét langt SUUUUUK.....

Synes der er SÅ MANGE blandede udmeldinger efterhånden at det er svært at overskue fakta fra falsum.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2008, 18:02   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
MANGE blandede udmeldinger efterhånden at det er svært at overskue fakta fra falsum.
Ja, man bliver tosset i hovedet af det, hvis man ikke kniber sig selv i armen og bruger alle sine sanser.

Fakta er: Der er IKKE arbejde til alle, og slet ikke til fleksjobbere.

Falsum er: At der er mangel på arbejdskraft.

Fakta er: Kommunerne er på bankerottens rand og kæmper for at overleve og sparer på alt.

Falsum er: Når regeringen siger, at kommunerne har penge nok til at løse alle de sociale og andre opgaver.

Fakta er: At så mange IKKE får afklaret deres forsørgelsesgrundlag hurtigst muligt.

Falsum er: Når man fastholder, at lovgivningen er god nok.

Fakta er: at pengene til at overholde samme lovgivning IKKE følger med.

Eet er, hvad der loves i medierne fra Christiansborg, et andet er borgernes virkelighed.

Så man må se på, hvordan man SELV oplever virkeligheden. Se på, hvordan de ældre behandles. Se på, hvordan skolerne forfalder.. osv. osv.

Man skal bruge sine sanser, hvis man er i tvivl om, hvad man læser.

Sådan "overlever" jeg.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2008, 18:07   #5
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Fakta er efter min mening at der er mange fleksjobbere der går uden job i mange mange år og de kan ikke få et fleksjob og har opgivet .

Grunden til at jeg sætter alle de historier ind er fordi det er mennesker af kød og blod der henvender sig til medierne fordi de føler sig magtesløse...

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2008, 18:11   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, det er nemlig virkeligheden, Stella.

Ikke at der mangler arbejdskraft.

www.noegletal.dk kan man se, hvor meget udgifterne er steget eller faldet i Danmark de seneste år.

Man kan se det for hele landet eller for sin egen kommune.

Jeg vil æde min gamle hat på, at udgifterne til boligstøtte og aktivering mv. er steget, ikke faldet.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 27-01-2008 kl. 18:13. Årsag: indsat tekst
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2008, 18:31   #7
Naima
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-12 2007
Indlæg: 31
Styrke: 17
Naima er ny på vejen
Hej

Jeg har læst hendes artikel som søgte 50job uden held. Hun har 3uddannelser og alligevel kan hun ikke får job, fordi hun er psykisk syg. Jeg synes det er forfærdelig med så mange fordomme.

Jeg forstår ikke hvorfor virksomheder skriger efter arbejdskraft når de ikke vil ansatte syge i fleksjob. Jeg skal statre på arbejdsprøvning nu på mandag var meget optimistisk inden jeg læste artiklen. Hun led kun af stress syndrom og jeg lider af paranoid skizofreni og har kun H.f og HH eksame jeg kan umulig får job det gør en depressive. Det er kedeligt der er så mange fordomme i samfundet.
Naima er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2008, 18:44   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, det er rigtigt, Naima. Det er trist. Meget trist.

Men det gælder altså mange sygdomme, som ikke kan "ses".

Her på k10 er der rigtig mange med smerter, som også rammes af fordomme.

Det er, som om man ikke regnes for noget, hvis man ikke er sund og rask - både psykisk og fysisk.

Vi må jo bare kæmpe videre... hver på sin måde.

Diverse patientforeninger kæmper jo også for bedre vilkår, så vi må håbe på, at der på et tidspunkt sker noget positivt.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
det vælter ind med ansøgninger om pension MTVRV1 Politik og Samfund 32 28-12-2012 00:08
NADA -Øreakupunktur mod misbrug, abstinenser og psykiatriske symptomer L.S. Et godt link! 0 19-02-2011 23:40
jeg fatter NADA! buster Alt det andet 4 01-12-2010 01:05
4 ansøgninger pr. uge - opgivet zuza Nyt om loven 6 05-02-2009 21:57
Blinde og 4 ansøgninger pr. uge mv. zuza Det er da strengt ! 11 20-04-2008 23:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension