K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-01-2008, 00:34   #11
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Resultat af en "lyndiagnose" uden opfølgning

Ja, kommunen TVANG ham åbenbart på førtidspension, og ikke i fleksjob, selvom han SELV havde skaffet et job 12 timer pr. uge.

Citat:
Lykkepiller smadrede mit liv
Gik ned med stress: Jens Krogstrup fik lykkepiller og endte på førtidspension

Print Send Christine Brasch Andersen | Thomas Gösta Svensson | Allan Larsen - 11:17 - 27. dec. 2007

Jens Krogstrup fik lykkepiller efter ti minutter hos lægen. I dag ved han, at han burde have haft psykologhjælp i stedet. Jens gik ned med stress efter flere års voldsomt pres på jobbet og i privatlivet. Det startede en gevaldig social og økonomisk deroute. I dag er han 38 år og førtidspensionist.

Han nedtrappede pillerne over to år, og samtidig arbejdede han med sine tanker i den kognitive terapi. Han lærte at konfrontere sine problemer, sine tanker. Tingene gik fremad. På et tidspunkt skaffede han endda sig selv et arbejde på 12 timer om ugen.

Kommunen anerkendte, at lykkepillerne var en årelang forkert behandling, men de ville ikke betale for, at terapeuten fik Jens tilbage på sporet.

– Min behandling forsvandt, og dermed også jobbet, og i foråret fik jeg så førtidspension.


Claus Hjorts luftkasteller
– Claus Hjort siger jo, at de svage grupper skal støttes og i arbejde, men jeg kan på egen krop konstatere, at der ude i kommunerne er langt til ministerens visioner. Kommunen vil ikke altid bruge de nødvendige ressourcer for at få folk ind på arbejdsmarkedet – det er luftkasteller, han fyrer af.

Læs hele denne tragiske historie, som endte med førtidspension.

http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/article961688.ece

Citat:
Alvorlige bivirkninger
- De hyppigste bivirkninger for patienter på lykkepiller er kvalme, opkastninger, madlede og mavekneb.
- I starten af behandlingen ses også søvnbesvær, nervøsitet og hovedpine. Nogle vil også opleve seksuelle forstyrrelser som impotens og forsinket sædafgang.
- Siden 1982 har WHO’s center for overvågning af bivirkninger, UMC, modtaget flere hundrede tusinde bivirkningsindberetninger af lykkepiller fra hele verden.
- Fra 2001 til 2006 kom der 45.549 indberetninger om psykiske bivirkninger. Blandt andet 5023 selvmordsforsøg, 2421 tilfælde af aggression, 3199 tilfælde af ’agitation’, 3535 tilfælde af angst, 507 psykoser og 678 tilfælde af mani.
- I samme periode blev der registreret 1210 dødsfald som en formodet bivirkning af pillerne – denne kategori indeholder bl.a. selvmord.
- Fra 2001 til 2006 har Lægemiddelstyrelsen herhjemme registret ni dødsfald i forbindelse med brug af lykkepiller.

Kilde: Netdoktor, Tænk+Test
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2008, 02:41   #12
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Talking

Dagens Medicin bragte også artiklen om, at sagsbehandlere kan diagnosticere på 7 minutter.

Her er en kommentar sakset derfra, som fik mig til at trække på smilebåndet.

Så enkelt kan det siges.

Hvor har han dog ret.

Citat:
Postad av: jacob, arbejdsdreng, vesta 11:45, 22 januar 2008
det er fedt der er kommet et skama som viser at man har en psykisk sygdom så kan man måske finden hjælp til dem der har brug for nogte alså vis der var 100% siker på at den paser for ellers kan man blive fjel behanlet.
http://www.dagensmedicin.dk/nyheder/...ar-u/index.xml
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2008, 11:38   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det danske samfund er fuldstændig på vrangen, man ser tydeligt vi mangler læger! Sygeplejersker varetager i større stil lægernes opgaver - nu begynder sagsbehandlerne så også?!!!

Jeg vil da MEGET nødigt vurderes og få stillet en diagnose af en sagsbehandler, og da slet ikke set i lyset af at de ikke engang forstår den diagnose jeg allerede HAR, gys...

Bryder mig slet ikke om tanken, at sagsbehandlere i større stil skal til at være vagthunde for lægerne, det kan jo lyn hurtigt blive en ret dømmende instans istedet for en hjælpende....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2008, 12:02   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
...og mht lykkepillerne, som jeg jo selv har taget gennem 15 år, kan jeg KUN nikke genkendende til alle bivirkningerne hvor nogle af dem ligefrem FORVÆREDE min psykiske tilstand (permanent - også efter ophør!). Af mærker jeg har forsøgt kan bla nævnes Fontex, Cipramil, Seroxat, Zoloft, Remeron osv osv...listen er lang og uoverskuelig, og bivirkningerne endnu værre. Men. De virker når jeg har svær depression, men kan ikke stå alene - der skal være et terapiforløb med i behandlingen ellers er de ligegyldige. Og det er de færreste der går i terapi når de tager dem!

Min værste oplevelse med lykkepillerne var i 1992 - jeg havde fået en fødselsdepression. I Januar 93' dør min Far af kræft i hjernen (metastaser), hvilket jeg dårligt registrerede følelsesmæssigt. I August/Spetember blev jeg trappet ned og ud af behandlingen, hvorefter reaktionen på min Fars død først kom!! Jeg synes det er SÅ uhyggeligt at de kan lægge sådan et filter på normale følelser - jeg kunne bare ikke græde da jeg tog dem, ej heller grine - var nærmest lidt ligeglad med det hele. Det er jo ikke normalt!!
Siden den gang har jeg været bange for at tage dem - men tog dem alligevel frem til 2002 - hvorefter jeg ikke ville mere, det var nyttesløst at blive ved. Jeg blev også altid spurgt om jeg var nervøs eller træt, fordi mine hænder rystede voldsomt og jeg havde fået tvangs gaben - pga bivirkninger.

Jeg tog også 30 kg på og fik derfor problemer med ryggen, knæene og fødderne pga overvægt og lå lige på grænsen til at udvikle ''gammelmands sukkersyge''.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Depression - har jeg ret til sygedagpenge? Sass Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 30 03-09-2016 12:56
48 minutter af hver time bruges på bureaukrati buster Politik og Samfund 10 25-08-2010 11:13
Depression-førtidspension MissMurphey Alt det andet 5 23-01-2010 11:54
depression=ftp? knudsen Alt det andet 3 30-10-2008 14:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension