K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-10-2010, 19:55   #31
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Helene, tror du ikke at det bare generelt er irriterende for kommunene at folk kommer ind for at søge kontant hjælp, jeg tror nu ikke at de kører noget "familie sammen køring" på den måde eller tror du ??

Kh. EE
ØØØh, tror ikke lige jeg ved hvad du mener??

Mine tanker er mere, at her står man som familie der gerne vil hjælpe hinanden, og med en ung mand der har arbejdet siden han kunne gå med aviser. Nu når han fylder 18 år, så får han ikke længere de der 1167 kr fra hans Far (børnebidrag), han får heller ikke længere børnechek hvert kvartal. Dvs at han mister omkring 2000 kr om måneden (for han har fået de penge).

Oven i dette, får jeg et hak i boligsikringen (måske fair nok et eller andet sted), men vi bliver pålagt IKKE at have formue - da jeg ikke har formue, så er det HAM det går ud over. Så hvis regnestykket skal gå op, så skal han betale mig alt hvad jeg går ned - og det skal man så lægge oven i de 2000 kr som han ikke får mere. Så en mulighed kunne være, at han står med et lille 'minus' på 3000-4000 kr, som han nu skal arbejde dobbelt så hårdt for. Stadig på deltid og nu uden frikort osv.

Jeg kan da godt forstå HVIS sådan et ungt menneske tænker ''gu' vil jeg ej knokle som en vild'' og påvirke min families økonomi negativt, hvis jeg kan gå op på kommunen og sige at jeg står uden tag over hoved og gerne vil søge kontanthjælp. Så må de hjælpe mig med bolig, penge og handleplan. For SÅ er han udenfor hjemmet, og kan få hjælp til at få et fuldtidsjob og kan dermed tjene hvad han vil, uden at nogen blander sig...

JEG synes jo bare det er en omvej, for jeg vil jo gerne beholde ham lidt endnu og lige se at han modnes lidt mere, og sørge for at få sendt ham godt afsted (og måske lige nå at lære ham hvordan man koger et æg og sætter en finvask over), og give ham trygge rammer hvor han ikke skal tænke på regninger endnu, udover dem han har til sit eget forbrug af mobil og træning. Og hvor han måske har større mulighed for at lægge lidt til side, så han har til udbetalingen på lejlighed, møbler osv...

Men systemet lægger ligesom lidt op til, at vi skal skilles NU, ved at modarbejde den gode sunde tanke og gøre det hele til et spørgsmål om økonomi og overlevelse. For det er da lidt grimt - som Hejdien også så rigtigt skriver, at man må skynde sig at få ungerne ud af reden, for ellers kan man ikke klare sig økonomisk.......

Man burde da værne om familierne, de gode initiativer, de arbejdende unge som bidrager i skattekassen osv. Men fordi jeg sidder på bunden og ingen penge har, så straffes børnene jo ved, at man bliver nødt til at få drønet dem ud - muligvis på kontanthjælp og uden tag over hovedet, fordi det er den eneste løsning der kan betale sig. Den eneste måde man får hjælp på og kan overleve på.

Det giver jo bare ingen mening når han står på arbejdspladsen og er klar som aldrig før.......men faktum ér, at jeg ikke har råd til at hjælpe ham til at blive på det gode spor.

Sidst redigeret af Ninja; 24-10-2010 kl. 20:00.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2010, 21:37   #32
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
du kan jo fortsat hjælpe ham. men for mig at se så er udvejen kun at han får sin egen ungdomsbolig, kollegieværelse eller noget.

jeg forstår at du bor i lejebolig, er der ikke lokalt i den forening du bor i, en afdeling med ungdomsboliger?

Det lyder jo som om, at din søn har rigeligt råd til at betale indskud osv. møbler kan man afhente billigt i genbrugsen, og andet.

du kan jo nemt lære ham at koge æg og finvaske selvom han er i en anden bolig. og modnes det tror jeg ikke du behøver være urolig for, din søn lyder som en fornuftig en af slagsen og flittig, og det er gode forudsætninger for at kunne klare sig.

men ja, det kan være svært at måtte slippe sine unger, på den anden side er der jo ingen af os kvinder som gad date en af de der mænder som stadig boede hjemme som 28 årig vel... hihi,,

For mig at se, så bliver det så bøvlet og omkostningsfuldt at lade ham blive hos dig, og ja desværre er der ingen logik i reglerne.

ak ja, nu har jeg så kigget lidt rundt omkring ungdomsbolig i storkøbenhavn.. flere års ventetid, dyr husleje... så ja, det bliver det jo ikke nemmere af.. suk.. håber I finder en løsning.

Sidst redigeret af Huldra; 24-10-2010 kl. 21:54. Årsag: set lidt rundt på net..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2010, 22:04   #33
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Prøv at se her, i loven om boligstøtte: https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=121255

Kig på §10 stk. 7 og §12 stk. 5.

Og så vidt jeg husker, er der ikke tale om fortjeneste, så længe det unge menneske kun betaler hvad det reelt koster, for det værelse/de kvadratmeter, som bliver stillet til rådighed for det unge menneske.

Og så er det vel op til en selv, om man reelt vil opkræve pengene hos det hjemmeboende barn, eller om man vælger at undvære den del af boligstøtten som "følger" de kvadratmeter som barnet bebor.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2010, 12:07   #34
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har lige talt med boligsikringen, og det med at man fratager de kvadratmeter barnet bor på kan jeg ikke.
Det har noget at gøre med, at jeg får max boligstøtte nu, jeg får for -var det 69 m2, og så får jeg for 20 m2 pr barn (og jeg har 4 ), så det bliver 80 m2 for børnene + 69 m2 for mig, knapt 150 m2....og jeg har 102 m2. Så selvom vi trak hans 20 m2 fra, så ville det blive det samme.

Hvis han tjener 180.000 kr før skat, så får jeg 1700 kr i boligsikring. Hvis han tjener 138.000 kr før skat, så får jeg 2400 kr. Han prøvede bare at stille nogle regnestykker op, så vi fik fornemmelsen af, hvor vi stod henne - han var yderst flink.

Jeg får 3600 kr nu.

Manden for boligsikringen synes jeg skulle prøve at finde noget ungdomsbolig til ham, så han kommer væk fra adressen i en fart
Men lettere sagt end fundet som Huldra også er inde på.

Det med de 100.000 kr i formue var lige meget, vi måtte have op til en halv million uden de stillede spørgsmålstegn, ligesom han også godt må have bil og båd, uden det påvirker boligsikringen. Det var rart at vide.
Men for hulan da, sikke meget jeg kommer til at gå ned, tror slet ikke jeg kan få hjulene til at dreje uden boligsikringen

Tror jeg vil ringe til hans Far igen, synes altså VIRKELIG at det er hans tur til at tage over. Nu har jeg haft ham i 18 år, så nu må det være hans tur til at lige tage det sidste....æv en skidt situation

HUUUUUUULK!!!!!!!!!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2010, 12:43   #35
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
helenekr føler med dig , man føler sig som en rigtig øv mor når man sidder der og skal vælge mellem at give de andre børn mad eller have ham hjemme...

Man vil sq da helst have dem hjemme til den dag de selv føler sig klar til at smutte for slet ikke at tale om at en 18 årig altså ikke altid virker lige selvhjulpen

Jeg klarede den her med mine drenge ved at de betalte det jeg mistede i boligsikring ... kunne det ikke være en ide ?? bare midlertidig ..har du ham slet ikke skrevet op til nogen hybler eller ungdomsboliger ? og har du prøvet at snakke med jeres boligselskab jeg anede slet ikke at der var muligheder her for at mine unger kunne springe op på ventelisten fordi de var børn af bebyggelsen , så prøv at ringe det er og bliver den mest geniale løsning .. mine unger flyttede så jeg fik min boligsikring igen og kunne begynde at spise igen og ungerne bor så nogen døre længere nede

(og så kom mor på besøg og sagde ryd op så flyttede de til den anden ende af byen ha ha ha ) nej så slemt var det ikke og de flyttede længere væk og til noget større da de selv var klar til det og det var deres mål og ikke fordi man skulle spare penge ... håber du finder ud af noget ....

(jeg er allerede ved at gå i panik ved tanken om at de fjerne su for hjemmeboende og der er altså 3½ år til at det er aktuelt for mig ) he he ... så føler med dig ...
  Besvar med citat
Gammel 25-10-2010, 14:07   #36
frupia1
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2009
Indlæg: 270
Styrke: 15
frupia1 er ny på vejen
troe ikke du kan få noget

i boligsikring. jeres indtægter bliver lagt sammen. prøv at udfylde skemaet på nettet over hvad man kan få når man som jer tilsammen har omkring 350000 om året. Med den løn han tjener er det selvfølgelig rimeligt at han betaler husleje , ved ikke hvad du får nu men du kan jo se forskellen på hvad du får nu og hvad du får når han bliver 18. Men billigere for dig hvis han fik et værelse et andet sted
frupia1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2010, 18:24   #37
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er udregnet frupia1. Jeg får 685 kr i boligsikring når han arbejder, jeg får 3600 kr nu
Så hvis han skal betale det jeg mister, så er vi oppe på over 5000 kr om måneden

Men, men, men venner!!!!!
Lykken har tilsmilet mig, jeg kom i tanke om at jeg har noget familie i Vanløse, en ældre mand der bor alene i et kæmpe hus og som hverken har børn eller noget med kommunen at gøre, og han vil gerne have min søn boende

Så gæt hvad jeg har?!
Jeg har ringet til boligsikringen og sagt han flytter pr 01-12-10 og noteret det i de papirer jeg skulle udfylde, og så panikløb jeg ned til borgerservice og afleverede papirene, og udfyldte en flytte anmeldelse så han kommer til at stå Co hos ham. Jeg er SÅ glad og lettet, og min søn er endnu gladere og endnu mere lettet, for nu kan han arbejde igennem uden at 'straffe mig'....

Nu er det jo sådan at han arbjeder her på Amager, og nogen gange lukker han forretingen og har derfor først fri kl 01. Mon han kan sove her de få dage det drejer sig om? (måske 5-6 gange om måneden)?
Der er bare enormt langt til Vanløse fra Amager kl 01 om natten, og det kan også blive et problem med busser/Metro/tog om natten, og jeg er i forvejen hunderæd når han er ude om aftenen........er det mon ulovligt???

Grunden til at jeg skrev d 1 December er, at jeg lige så godt kan få det overstået hurtigst muligt, og de kan få udregnet boligsikren i god tid.
Jeg ved godt jeg taber lidt penge på det fordi han først fylder 18 år d 19'ende December, men jeg kan ikke holde ud at ørle mere rundt i dét!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2010, 19:54   #38
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
hej helenekr.

nej hvor dejligt for dig i har fundet løsningen

jeg er sikker på du godt må have din søn overnattendede engang imellem
uden det skal gå ud over dig.

nyd nu tiden ikke
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2010, 21:20   #39
Babyrex
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Lokation: Helsingør
Alder: 34
Indlæg: 24
Styrke: 14
Babyrex er ny på vejen
Indenfor butik vil en månedsløn på 20 timer ugenligt ligge på omkring 9000 før skat..
Babyrex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2010, 21:22   #40
Babyrex
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Lokation: Helsingør
Alder: 34
Indlæg: 24
Styrke: 14
Babyrex er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Det er udregnet frupia1. Jeg får 685 kr i boligsikring når han arbejder, jeg får 3600 kr nu
Så hvis han skal betale det jeg mister, så er vi oppe på over 5000 kr om måneden

Men, men, men venner!!!!!
Lykken har tilsmilet mig, jeg kom i tanke om at jeg har noget familie i Vanløse, en ældre mand der bor alene i et kæmpe hus og som hverken har børn eller noget med kommunen at gøre, og han vil gerne have min søn boende

Så gæt hvad jeg har?!
Jeg har ringet til boligsikringen og sagt han flytter pr 01-12-10 og noteret det i de papirer jeg skulle udfylde, og så panikløb jeg ned til borgerservice og afleverede papirene, og udfyldte en flytte anmeldelse så han kommer til at stå Co hos ham. Jeg er SÅ glad og lettet, og min søn er endnu gladere og endnu mere lettet, for nu kan han arbejde igennem uden at 'straffe mig'....

Nu er det jo sådan at han arbjeder her på Amager, og nogen gange lukker han forretingen og har derfor først fri kl 01. Mon han kan sove her de få dage det drejer sig om? (måske 5-6 gange om måneden)?
Der er bare enormt langt til Vanløse fra Amager kl 01 om natten, og det kan også blive et problem med busser/Metro/tog om natten, og jeg er i forvejen hunderæd når han er ude om aftenen........er det mon ulovligt???

Grunden til at jeg skrev d 1 December er, at jeg lige så godt kan få det overstået hurtigst muligt, og de kan få udregnet boligsikren i god tid.
Jeg ved godt jeg taber lidt penge på det fordi han først fylder 18 år d 19'ende December, men jeg kan ikke holde ud at ørle mere rundt i dét!
Selvfølgelig må han da sove hos sin mor engang imellem
Babyrex er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hjemmeboende børn over 18 kerozen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 02-03-2013 14:36
Førtidspension, boligsikring - barn der fylder 18! Ninja Alt det andet 34 28-10-2012 13:07
kontanthjælp over 25 - hjemmeboende??? sandie86 Alt det andet 11 08-01-2011 10:56
Hjemmeboende voksen barn Lena4700 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 20-07-2009 10:22
økonomisk hjælp til hjemmeboende barn over 18 år buster Alt det andet 8 17-08-2008 00:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension