K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-02-2012, 08:18   #1
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
6 ugers selvvalgt uddannelse

Jeg kommer på ledighedsydelse fra Marts måneder...
i den forbindelse har jeg ret til 6 ugers selvvalgt uddannelse.

Men problemet er hvordan man indplacerer private uddannelser i de kategorier der giver ret til uddannelse.
Det er en erhvervsrettet massør uddannelse og uddannelsesstedet siger at de har flere elever der får deres uddannelse efter den lovgivning.
De ved dog ikke hvor i lovgivningen præcis, deres uddannelse kommer ind under.

Da jeg bor i København vil det under alle omstændigheder blive en kamp at få kurser, derfor spørger jeg om råd her.

Er her nogen som har søgt og fået kurser i københavn, og hvor svære har de været at få ?

Er der nogen der aner hvor i systemet de private uddannelser er placeret ?
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2012, 09:13   #2
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 14
malofa er ny på vejen
Ved godt det ikke er, det her du spørger til... Men jeg kan ikke lade være med at kommentere! Et 6 ugers massør kursus er næppe anvendeligt til ret meget. Med mindre du har en grunduddannelse som massør inden - samt en hel del fys/an-viden. Min egen tog et år.

Men tilbage til trådens reelle emne...
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2012, 17:26   #3
wind
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2009
Lokation: Kbh omegn
Indlæg: 122
Styrke: 15
wind er ny på vejen
Hej.

I sommeren 2010( ?) tog jeg et 6 ugers kursus som Receptionist på CBS ( ?) på Kultorvet.

Fandt selv kurset -ingen problemer med betaling.

Lidt svært at finde rundt hos mange kursusudbydere men det erjo meget nemmere når Du ved

hvilket område som interesserer dig.! Held og lykke med din søgen.
wind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2012, 18:36   #4
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
6 uger kan godt vare længere...

Citat:
Oprindeligt indsendt af malofa Se meddelelser
Ved godt det ikke er, det her du spørger til... Men jeg kan ikke lade være med at kommentere! Et 6 ugers massør kursus er næppe anvendeligt til ret meget. Med mindre du har en grunduddannelse som massør inden - samt en hel del fys/an-viden. Min egen tog et år.

Men tilbage til trådens reelle emne...
Jeg forstår godt du undrer dig, men man tager uddannelsen i enkeltstående kurser over et år.
De 6 ugers kursus behøver ikke at være i rap.
Jeg har anatomi og fysiologi på plads, spørg mig hvad en knogle, muskel eller nerve hedder, og der er en rigtig god chance for at jeg kommer med det rigtige svar ;-)
Jeg også løbende taget forskelige kurser, så det ser ud til at blive en fornuftig uddannelse jeg får ud af det, og ikke bare noget tjuhaj og så er jeg massør, for sådan noget synes jeg er snyd.
Men faktisk vil disse kurser kunne få mig på listen over anerkendte behandlere, hvilket igen betyder at jeg kan søge job i de firmaer som tilbyder massørordninger til firmaer.
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2012, 18:39   #5
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af wind Se meddelelser
Hej.

I sommeren 2010( ?) tog jeg et 6 ugers kursus som Receptionist på CBS ( ?) på Kultorvet.

Fandt selv kurset -ingen problemer med betaling.

Lidt svært at finde rundt hos mange kursusudbydere men det erjo meget nemmere når Du ved

hvilket område som interesserer dig.! Held og lykke med din søgen.
Var kurset brugbart ?
Hjalp kurset dig tættere på arbejdsmarkedet ?
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2012, 18:42   #6
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Jeg mener at det skal være kursus der hjælper en tættere på arbejdsmarkedet, derfor skal de også godkende evt kurser.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2012, 19:25   #7
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Jeg mener at det skal være kursus der hjælper en tættere på arbejdsmarkedet, derfor skal de også godkende evt kurser.
De skal IKKE godkende kurserne... er kurset kategoriseret under nogle bestemte punkter, så skal jobcenteret bare betale.
Jobcenteret må ikke blande sig i hvad man vælge det er selvvalgte kurser, og de SKAL betale når kurset er kategoriseret i uddannelsessystemet.
Det var hvad jeg fik oplyst til opfølgnings møde.
Det er iøvrigt også forkert af mig at kalde det kurser, for det heder 6 ugers selvvalgt uddannelse ;-)
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2012, 19:26   #8
wind
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2009
Lokation: Kbh omegn
Indlæg: 122
Styrke: 15
wind er ny på vejen
Det var et kursus på ret højt niveau-ex forretningsengelsk i een uge...fuldtid...

Det kunne have bragt mig tættere på et fleksjob men måtte bide i et ualmindeligt surt

æble da min anden aktør i lang tid prøvede at overtale mig til Fp og den sag er igang .

Frivilligt arbejde er stadig min lille kæphest !

Hvilket område vil Du søge kursus i ?
wind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2012, 19:35   #9
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Enten den med massør, eller andet jeg kan supplere min sundhedsfaglige uddannelse med.
Jeg får også nogle kurser i akupunktur i forbindelse med jeg fratræder min nuværende stilling, disse kurser betales via tryghedspuljen, som er ATP midler.
Så alt ialt kan det komme til at se ret fornuftigt ud.
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2012, 19:38   #10
wind
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2009
Lokation: Kbh omegn
Indlæg: 122
Styrke: 15
wind er ny på vejen
Mht til at kunne vælge frit så er der nogle logiske begrænsninger-hvis sagsbehandler el.

en anden er vågen,,,,

Vel afhængigt af Borgers handicap/ nedsatte funktionsevne.......



Hvis der bliver sagt nej er det bare om at få det på skrift-helst med det samme.

Så skifter SB nogle gange mening !...
wind er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Det er simpelthen for sløvt!! 6 ugers selvvalgt kursus RuBn86 Din historie 2 30-12-2011 08:32
(Reel) adgang til 6 ugers selvvalgt kursus...? Trine77 Spørgsmål ang fleksjob 5 18-05-2011 16:37
ledighedsydelse og 6 ugers selvvalgt kursus Hannepanne Spørgsmål ang fleksjob 2 02-04-2009 02:56
6 ugers selvvalgt uddannelse.. gh72 Spørgsmål ang fleksjob 7 01-08-2006 23:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension