K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-02-2012, 18:29   #1
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Question Betaler kommunen for psykologen?

Hej i kloge hoveder derude

Jeg sidder lige og brænder inde med 2 spørgsmål.

Psykiater har anbefalet 10-12 psykologbehandlinger til kognitiv terapi. Jeg kan ikke selv betale det, og egen læge siger at det ikke er noget han kan henvise til. Ergo må aben ligge hos kommunen (som også har bestilt speciallægeerklæringen for at udrede behandlingsmuligheder).

Så jeg går ud fra at de så vil finde ud af om de vil betale/sørge for at jeg får de behandlinger, eller om jeg ikke skal! Er det korrekt??

Jeg tænker meget på om de vil sige god for det eller ej.

Er der nogen herinde der har været i sådanne forløb efter kommunens "befaling"?? Som måske kan fortælle mig noget om forløbet??

Rigtig god aften til jer
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2012, 19:38   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Lægen kan godt henvise, MEN ikke gratis, der er en egenbetaling, den dog lavere end uden henvisning.
Dog er der nogle ting der skal være opfyldt for at egen læge kan henvise til psykolog, jeg husker ikke dem alle, men en af dem er at "tingen" ikke må være over 12 måneder gammel, det er om end muligt at du kan gå ind under en af punkterne, for som sagt husker jeg ikke dem alle.

Tjek dine forsikringer og evt Falck abn. det er muligt du kan få økonomisk støtte eller måske endda gratis der (jeg har en veninde der fik tror det var 6 eller 12 gratis psykologtimer gennem Falck) Er du med i Danmark kan der muligvis også hentes lidt der.

Hvordan reglerne er i forhold til at få betalt af kommunen aner jeg hat om, men jeg vil skyde på at de går ind og vurdere om de mener du selv har råd.

Men forvent ikke at de af sig selv kommer og spørger, du skal selv tage hul på bylden, du har nemlig selv et ansvar for at deltage i de ting der anbefales du deltager i, uanset om du har råd eller ej.
Så kontakt din SB´er fortælle at du meget gerne vil deltage i den anbefalede behandling, men sådan og sådan og så spørg ind til om der er mulighed for økonomisk støtte til de behandlinger gennem kommunen, husk at gøre det skriftligt, så du har mulighed for at anke afslag eller klage over manglende vejledning.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2012, 20:41   #3
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Synes da det lyder helt vildt hvis jeg af egen lomme skal betale det forløb for at komme videre!!

Vil det så sige, at hvis jeg fx nu ikke er berettiget til økonomisk støtte og IKKE går i behandling, så kan kommunen sige "behandlingsmuligheder ikke udtømte" og så parkere mig der fordi jeg ikke har råd til det?? Lyder da helt forrykt.

Mit "problem" der gør at psykiater mener jeg kan have gavn af sådan et forløb, er så lille at lægen ikke kan henvise. Jeg kan for så vidt leve lykkeligt til mine dages ende uden, men det vil EVT. kunne bedre min livskvalitet lidt hvis jeg komme det forløb igennem. Men så er det jo at jeg siger, at der findes MANGE folk derude i det ganske land, uden diagnoser, som også ville kunne få gavn af noget sådant, så lidt derfor jeg tror kommunen måske vil sige at det er unødvendigt.

Der er ikke rigtig en som sådan begivenhed eller udløsende faktor der har bragt mig i det her, og derfor mener jeg ikke en forsikring kan gå ind at dække. Jeg har siden min barndom ikke været berettiget til hjælp fra Danmark, så det ser lidt sort ud med hjælpen, med mindre den kan komme fra kommunen.....

og hvis de laver en beregning vil jeg skulle betale selv (som med så meget andet) for mit rådighedsbeløb er "højt", men det er det jo i realiteten ikke når man har gæld til op over begge ører man skal betale. Det regner de jo ikke med de kære kommuner
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2012, 20:56   #4
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Gik selv til psykolog(neuro) i starten af min sygdom, det kostede mig 300,- pr gang, fik en henvisning fra min læge. Hvis dit rådighedsbeløb er højt burde du kunne klare det.
Det kan vel ikke være rigtigt at kommunen skal dække det fordi du har selvvalgt gæld.
Husk der er forskel på psykolog og psykiater, en psykolog kan ikke lave diagnoser.
Desuden er det heller ikke kommunen der henviser dig.
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2012, 21:06   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvis du ikke har råd, så kan du søge kommunen om tilskud eller måske betale alle timer
du skal dog være klar over kommunen så går ind og vurdere din økonomi.

Men ja du kommer ikke videre, hvis der bliver anbefalet psykologbehandlinger til kognitiv terapi. da alle behandlingsmuligheder ikke er udtømte
kommunen kan faktisk være ligeglade, da det er en psykiater som henviser


jeg har været uden indkomst i snart 2 år, der er ikke nogen som betaler min husleje.
det skal jeg selv og det er selv om kommunen selv har henvist mig til bosted
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2012, 21:26   #6
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af keld60 Se meddelelser
Gik selv til psykolog(neuro) i starten af min sygdom, det kostede mig 300,- pr gang, fik en henvisning fra min læge. Hvis dit rådighedsbeløb er højt burde du kunne klare det.
Det kan vel ikke være rigtigt at kommunen skal dække det fordi du har selvvalgt gæld.
Husk der er forskel på psykolog og psykiater, en psykolog kan ikke lave diagnoser.
Desuden er det heller ikke kommunen der henviser dig.
Er udmærket klar over forskel på psykolog og psykiater.

Og selvfølgelig er det ikke kommunens ansvar at jeg har gæld, og nu siger du selvvalgt, uden egentlig at kende mig, og min situation, så måske du skulle omformulere dig til en anden gang....

Min rådighedsbeløb er jo kun højt hvis man fjerner afdrag til gæld! Men hvor ansvarlig er man lige hvis man ikke vil betale sin gæld?

Og jeg kan IKKE blive henvist, så vil ikke kunne få "rabat" som du gjorde.
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2012, 21:29   #7
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
jeg har været uden indkomst i snart 2 år, der er ikke nogen som betaler min husleje.
det skal jeg selv og det er selv om kommunen selv har henvist mig til bosted
hvordan betaler du så husleje?


Der er bare mange ting der er op ad bakke når man ikke er "normalt fungerende"
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2012, 21:31   #8
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Hvilken form for gæld er ikke selvvalgt, kender ikke selv nogen former for gæld man afdrager på som ikke er kommet ud fra et valg man selv har truffet.
Lyder underligt din læge ikke vil henvise dig hvis psykiateren anbefaler det..
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2012, 21:45   #9
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af keld60 Se meddelelser
Hvilken form for gæld er ikke selvvalgt, kender ikke selv nogen former for gæld man afdrager på som ikke er kommet ud fra et valg man selv har truffet.
Lyder underligt din læge ikke vil henvise dig hvis psykiateren anbefaler det..
Ikke alle kan opleve alt.... og derfor ikke vide hvad der kan ske i folks liv. Men lad nu det ligge.

og min læge synes det er en fin ide med kognitiv terapi, men det er som sagt en "lille" ting og det kan en læge ikke henvise ud fra. (sådan som han har forklaret mig det).
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2012, 21:57   #10
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af hboegelund Se meddelelser
hvordan betaler du så husleje?


Der er bare mange ting der er op ad bakke når man ikke er "normalt fungerende"
fordi man har været på arbejdsmarkedet og havde hus som er solgt

så skal man bruge sine penge først, det synes jeg er helt i orden
det der ikke er i orden, er man ikke bliver afklaret, da man ikke koster dem noget.
så jeg kan vente ydeligere 2-3 år hvis man ikke kan få fleks eller pension
under 40 med en ny refom. hvor ens sag så kan begydende fra nul
skal dog til møde i næste måned, men det er ikke kommunen som har indkaldt
men har fået min egen social rådgiver fra psykiatrien som skal kører min sag
da min sag er grotesk i alle ender og kanter.

men det kender de fleste jo desværre til
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forlængelse afhænger af psykologen Håber Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 0 02-02-2011 12:25
Det betaler sig at klage over kommunen buster Politik og Samfund 0 17-01-2011 18:09
Hvem betaler? popiae Politik og Samfund 11 04-11-2010 18:47
oplysninger fra g til psykologen ? c.l.e.o. Spørgsmål ang fleksjob 9 15-09-2010 23:29
Det betaler sig at klage! Dr_Taxi Din historie 3 30-09-2009 09:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension