K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-02-2012, 01:15   #51
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Forstår godt hvad du mener ;-)

Men du må lægge hjernen i blød og finde på et eller andet.
Jeg er også der hvor jeg skal definere hvad jeg skal søge efter.
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2012, 01:34   #52
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af §ABC Se meddelelser
Forstår godt hvad du mener ;-)

Men du må lægge hjernen i blød og finde på et eller andet.
Jeg er også der hvor jeg skal definere hvad jeg skal søge efter.
Synes det er svært at finde ud af, men må væbne mig med tålmodighed (absolut ikke min stærke side) hehe, indtil jeg skal til møde på onsdag. Men mit største problem i det her er, at jeg er sat til 25 timer om ugen! Skal du også igang med en arbejdsprøvning?
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2012, 09:18   #53
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Næh, jeg skal bare finde et job.
Jeg tror det bliver svært, for jeg er virkelig blevet trampet på, forstået på den måde at man har nægtet at tage stilling til min sag før nu, på jobcenteret.
Har faktisk ikke arbejdet siden midten af november og alt har været kaos siden slutningen af September, hvor jeg fik min opsigelse.
5 måneder er jeg blevet ignoreret i jobcenteret, fordi der stadig gik løn ind !
I de måneder er min arbejdsevne faldet dag for dag, og er vel nede på noget der ligner 0 nu.
Jeg er blevet yderligere påvirket af at alt struktur også forsvandt her hjemme idettjdg uden varsel fik oplyst at den hjælp jeg får her hjemme ville ophøre.
Jeg får to timers hjælp en gang om ugen, for at holde mit hjem nogenlunde på fode, og da hun var her sidste gang, i slutningen af Januar, sagde hun da der var en time tilbage at det iøvrigt var sidste gang hun kom.
Så faktisk har alle de foranstaltninger jeg har for at kunne leve et nogenlunde liv, været fjernet samtidig, og det har nærmest været ved at tage livet af mig.
Det bliver et stort opsamlingsarbejde før jeg kommer i arbejde igen, og det er nervøs for om jeg bare bliver syltet fremover, fordi der skal bruges mange ressourcer for at få min arbejdsevne på plads igen.
Jeg har løbende fået oplyst at jeg kunne forvente den første kontakt til jobcenteret i udgangen af Maj, hvilket i mine øjne har været dybt uacceptabelt set i lyset af at jobcenteret både er ansvarlig for når jeg er i fleksjob og når når jeg er ledig.
Men jeg havnede mellem to stole, fordi jeg ikke arbejdede i den sidste periode men stadig fik fuld løn.
Havde jeg været sygemeldt så var blevet indkaldt til opfølgningssamtale med henblik på at bevare arbejdsevnen.

Jeg har været pisse sur over at få smadret min arbejdsevne fordi kommunen kun holder opfølgnings samtaler for at bevare deres tilskud fra staten.
Jeg mener... i deres hovedet skulle de i princippet ikke tale med mig fra udgangen af september til udgangen af maj... 8 MÅNEDER !!!

Sidst redigeret af §ABC; 25-02-2012 kl. 09:31.
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2012, 20:13   #54
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af §ABC Se meddelelser
Næh, jeg skal bare finde et job.
Jeg tror det bliver svært, for jeg er virkelig blevet trampet på, forstået på den måde at man har nægtet at tage stilling til min sag før nu, på jobcenteret.
Har faktisk ikke arbejdet siden midten af november og alt har været kaos siden slutningen af September, hvor jeg fik min opsigelse.
5 måneder er jeg blevet ignoreret i jobcenteret, fordi der stadig gik løn ind !
I de måneder er min arbejdsevne faldet dag for dag, og er vel nede på noget der ligner 0 nu.
Jeg er blevet yderligere påvirket af at alt struktur også forsvandt her hjemme idettjdg uden varsel fik oplyst at den hjælp jeg får her hjemme ville ophøre.
Jeg får to timers hjælp en gang om ugen, for at holde mit hjem nogenlunde på fode, og da hun var her sidste gang, i slutningen af Januar, sagde hun da der var en time tilbage at det iøvrigt var sidste gang hun kom.
Så faktisk har alle de foranstaltninger jeg har for at kunne leve et nogenlunde liv, været fjernet samtidig, og det har nærmest været ved at tage livet af mig.
Det bliver et stort opsamlingsarbejde før jeg kommer i arbejde igen, og det er nervøs for om jeg bare bliver syltet fremover, fordi der skal bruges mange ressourcer for at få min arbejdsevne på plads igen.
Jeg har løbende fået oplyst at jeg kunne forvente den første kontakt til jobcenteret i udgangen af Maj, hvilket i mine øjne har været dybt uacceptabelt set i lyset af at jobcenteret både er ansvarlig for når jeg er i fleksjob og når når jeg er ledig.
Men jeg havnede mellem to stole, fordi jeg ikke arbejdede i den sidste periode men stadig fik fuld løn.
Havde jeg været sygemeldt så var blevet indkaldt til opfølgningssamtale med henblik på at bevare arbejdsevnen.

Jeg har været pisse sur over at få smadret min arbejdsevne fordi kommunen kun holder opfølgnings samtaler for at bevare deres tilskud fra staten.
Jeg mener... i deres hovedet skulle de i princippet ikke tale med mig fra udgangen af september til udgangen af maj... 8 MÅNEDER !!!
Man tror ikke sine egne ører! det var dog utroligt!

Men man må da kunne komme til akut hos JC??? Du kan jo ikke bare gå uden nogen form for hjælp, når du nu har brug for den? Man må da også kunne klage til nogen? Hvem kan jeg ikke lige komme med et bud på

Jeg har i øvrigt lige accepteret din venneanmodning, men ved ikke om jeg har gjort det rigtigt
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 21:04   #55
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Lidt update herfra

I dag var jeg til møde med en jobkonsulent hos Hartmanns. Var SÅ nervøs og det "lykkedes" mig da også at sidde og tudbrøle - det bliver bare ALDRIG mig, at sidde og fortælle om mig selv, og hvordan det er kommet så langt ud med mig. Men jeg overlevede

Jeg havde lavet en liste (på opfordring fra jobkonsulenten) over hvad, jeg kunne tænke mig at komme i arbejdsprøvning i. Dette talte vi lidt frem og tilbage om, og det blev indsnævret til 2 områder.

Aftalen var så, at jeg skulle til endnu en samtale med hende i næste uge og se dén progressionsrapport, hun skal fremsende til JC.

2 timer efter jeg var kommet hjem, ringede hun, og fortalte at hun mente, hun havde fundet det rette praktiksted til mig (hvilket jeg også tror kunne være godt). Og i morgen skal jeg så til samtale på praktikstedet, så mere følger herom.

Kh
Mumrik
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 22:54   #56
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mumrik Se meddelelser
I dag var jeg til møde med en jobkonsulent hos Hartmanns. Var SÅ nervøs og det "lykkedes" mig da også at sidde og tudbrøle - det bliver bare ALDRIG mig, at sidde og fortælle om mig selv, og hvordan det er kommet så langt ud med mig. Men jeg overlevede

Jeg havde lavet en liste (på opfordring fra jobkonsulenten) over hvad, jeg kunne tænke mig at komme i arbejdsprøvning i. Dette talte vi lidt frem og tilbage om, og det blev indsnævret til 2 områder.

Aftalen var så, at jeg skulle til endnu en samtale med hende i næste uge og se dén progressionsrapport, hun skal fremsende til JC.

2 timer efter jeg var kommet hjem, ringede hun, og fortalte at hun mente, hun havde fundet det rette praktiksted til mig (hvilket jeg også tror kunne være godt). Og i morgen skal jeg så til samtale på praktikstedet, så mere følger herom.

Kh
Mumrik
Så håber jeg at der er kommet det rette praktiksted frem...
Og pyt med at du begyndte at græde under samtalen ... jeg har også gjort det nogle gange.. og jeg tror ikke at vi er de eneste eller de sidste der gør det... ♥

Det er ligesom at man ser med helt andre øjne på ens dårligdomme når man skal sidde og fortælle om en selv og hvorfor og hvorfor..

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2012, 21:19   #57
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Endnu en update

Jeg og jobkonsulenten var til samtale i dag omkring arbejdsprøvning i en virksomhed. Det føltes SLET ikke godt i maven. Jeg havde det skidt under og efter samtalen.

Fortalte det efter mødet til jobkonsulenten og om min mavefornemmelse, ved ikke om hun blev lidt irriteret (vel naturligt nok), men sagde til hende, at jeg ALDRIG nogensinde før har lyttet efter min mavefornemmelse, men blot kørt derudaf med 100 i timen... Hun sagde så "hvorfor sagde du ikke noget", SAY WHAT??? Jeg ville slet ikke ane, hvad jeg skulle sige. Hvad ville I have gjort?
Mødet tog i øvrigt max. 15 min.

Er egentlig lidt stolt over, at jeg lyttede til mig selv og min mavefornemmelse, selvom det giver ekstra arbejde for jobkonsulenten (som faktisk allerede under mødet talte med arbejdsgiver omkring papirer, der skulle udfyldes i forbindelse med arbejdsprøvningen).

Jeg har nu lyst til at blive arbejdsprøvet i noget helt andet, end jeg tidligere har beskæftiget mig med, hvilket jeg har ringet og fortalt jobkonsulenten. Jeg skal lige nævne, at det jeg nu vælger at blive arbejdsprøvet i, er ét af de fag, som stod på den liste, jeg havde lavet til mit første møde med jobkonsulenten.
Så der er ingen overraskelsesmomenter i det for jobkonsulenten.

Men hold fast, hvor er jeg "brugt" over, at jeg har sagt fra. Det tærer godt nok på kræfterne, men jeg gjorde det sgu!
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2012, 21:20   #58
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Så håber jeg at der er kommet det rette praktiksted frem...
Og pyt med at du begyndte at græde under samtalen ... jeg har også gjort det nogle gange.. og jeg tror ikke at vi er de eneste eller de sidste der gør det... ♥

Det er ligesom at man ser med helt andre øjne på ens dårligdomme når man skal sidde og fortælle om en selv og hvorfor og hvorfor..

Knus Lone
Tak Lone, dejlig kommentar!
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2012, 08:20   #59
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Hej Mumrik... du skal slet ikke være ked af at du kom til at græde under samtalen, du er kun et menneske, og super flot at du lyttede til dig selv omkring den samtale, det er svært at lære med du er på vej, flot klaret
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2012, 23:24   #60
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
1000 tak Te-pigen
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Private aktøre (Hartmanns) Hejdien Er det overhovdet til at få fleksjob? 6 10-01-2008 03:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension