K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-02-2012, 20:29   #11
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af wind Se meddelelser
Mht til at kunne vælge frit så er der nogle logiske begrænsninger-hvis sagsbehandler el.

en anden er vågen,,,,

Vel afhængigt af Borgers handicap/ nedsatte funktionsevne.......



Hvis der bliver sagt nej er det bare om at få det på skrift-helst med det samme.

Så skifter SB nogle gange mening !...
Der blev sagt at man godt kunne acceptere at uddannelserne gik ud over de generelle skånehensyn (timetal), så længe at det ikke var måneder i træk, og at vedkommende selv var motiveret, samt klar over at det kunne koste dage i sengen bagefter.

Problemet, eller hvad man skal kalde det, er at lovgivningen ikke skelner mellem en almindelig ledig og en ledig fleksjobber på det her område.
Derfor kan uddannelsen som er kategoriseret under de 6 ugers uddannelse ikke nægtes.
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2012, 23:09   #12
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 14
malofa er ny på vejen
Så lyder det jo straks mere fornuftigt :-) Der er bare så mange rigtig dårlige uddannelser imellem. Håber for dig, det bliver godkendt!
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2012, 23:13   #13
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af malofa Se meddelelser
Så lyder det jo straks mere fornuftigt :-) Der er bare så mange rigtig dårlige uddannelser imellem. Håber for dig, det bliver godkendt!
Stadig i tænkeboks, ved ikke rigtigt hvad jeg vil
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2012, 23:20   #14
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 14
malofa er ny på vejen
Vil du kunne holde til det fysisk? Tænker lidt på din tråd omkring ergo-behandling. Jeg synes, det var enormt fysisk krævende til trods for, jeg havde de rette teknikker og arbejdsstillinger.
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2012, 23:26   #15
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af malofa Se meddelelser
Vil du kunne holde til det fysisk? Tænker lidt på din tråd omkring ergo-behandling. Jeg synes, det var enormt fysisk krævende til trods for, jeg havde de rette teknikker og arbejdsstillinger.
En kombination af diverse teknikker igennem en arbejdsdag, det tror jeg ville fungere godt.
Massage kan jeg ikke give i mange timer ad gangen, men en time et par gange om dagen, afbrudt af akupunktur mm det ser jeg som realistisk.
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2012, 23:30   #16
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 14
malofa er ny på vejen
Helt enig i at det kræver noget variation i behandlingsmetoderne. Jeg nåede ikke at få aku lært, da jeg vidste, det var ergo vejen, jeg på sigt skulle gå.
Du må have en god snak med dig selv om det er det, du skal gå efter ;-)
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2012, 23:36   #17
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af malofa Se meddelelser
Helt enig i at det kræver noget variation i behandlingsmetoderne. Jeg nåede ikke at få aku lært, da jeg vidste, det var ergo vejen, jeg på sigt skulle gå.
Du må have en god snak med dig selv om det er det, du skal gå efter ;-)
Jeg er i skarp træning hvad angår at opsnuse uddannelser...
Jeg fik jo også en del kurser i forbindelse med min fratrædelse
Så snakken med mig selv, om hvilke uddannelser jeg vil have har kørt længe, men er endnu ikke helt afsluttet......................
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2012, 00:52   #18
Hejdien
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Alder: 58
Indlæg: 219
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Hejdien er ny på vejen
Ved ikke om du kan bruge den liste her, det er de kurser der står om i lovgivningen ved ikke om der er et af dem der kan bruges (læste dem ikke igennem ) men er der så burde det ikke være et problem

https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=126443#K5
Citat:
Personer, der er visiteret til fleksjob, kan deltage i følgende uddannelser:

Erhvervsrettet voksen- og efteruddannelse



1) Arbejdsmarkedsuddannelser (AMU) efter lov om arbejdsmarkedsuddannelser m.v., dog undtaget Træningsskolens arbejdsmarkedsuddannelser (TAMU).

2) Enkeltfag på erhvervsuddannelserne (EUD) efter lov om åben uddannelse.

3) Deltidsuddannelser efter lov om åben uddannelse på niveau med erhvervsuddannelse (EUD) og enkeltfag herfra.

4) Enkeltfag på landbrugsuddannelserne efter lov om åben uddannelse.

5) Enkeltfag på fodterapeutuddannelsen efter lov om åben uddannelse.

6) Enkeltfag på social- og sundhedsuddannelserne (SOSU) og deltidsuddannelse ved social- og sundhedsuddannelserne efter lov om åben uddannelse, og enkeltfag herfra.

7) Merituddannelsen på pædagogisk grunduddannelse ( PGU-merit-uddannelsen ) under lov om åben uddannelse.

8) Individuel kompetenceafklaring efter lov om arbejdsmarkedsuddannelser m.v. og kompetenceafklarende forløb m.v. efter lov om erhvervsrettet grunduddannelse og videregående uddannelse (videreuddannelsessystemet) for voksne.

9) Uddannelsesforløb, der udbydes med tilskud fra danske myndigheder i overensstemmelse med bestemmelser fastsat i henhold til lov om administrationen af Den Europæiske Socialfond.


Det almene niveau



1) Forberedende voksenundervisning (FVU) efter lov om forberedende voksenundervisning.

2) Almen voksenuddannelse ( avu ) efter lov om almen voksenuddannelse og om voksenuddannelsescentre.

3) Enkeltfagsundervisning på folkeskoleniveau efter lov om folkeskolen.

4) Specialundervisning for voksne efter lov om specialundervisning for voksne.

5) Danskuddannelse til voksne udlændinge m.fl. efter lov om danskuddannelse til voksne udlændinge m.fl.

6) Hf-uddannelsen og hf-enkeltfag efter lov om uddannelsen til højere forberedelseseksamen (hf-loven).

7) Studentereksamen efter lov om uddannelsen til studentereksamen ( stx ) (gymnasieloven),

8) Hhx og htx efter lov om uddannelserne til højere handelseksamen (hhx) og højere teknisk eksamen (htx).

9) Adgangseksamen til ingeniøruddannelserne efter lov om teknika og lov om universiteter m.fl.

10) Særligt tilrettelagte uddannelsesforløb, der omfatter dele af flere af de uddannelser, der er nævnt under nr. 1-9.


Det videregående niveau (Undervisningsministeriets område)



1) Uddannelser på videregående niveau, som udbydes efter lov om åben uddannelse (erhvervsrettet voksenuddannelse) mv., og som er omfattet af en uddannelsesbekendtgørelse.

2) Supplerende uddannelsesaktiviteter med henblik på at opfylde adgangskrav på uddannelser, hvor der er fastsat adgangskrav, og som er udbudt efter § 2, stk. 2, i lov om åben uddannelse (erhvervsrettet voksenuddannelse) mv.


Under Ministeriet for Videnskab, Teknologi og Udviklings område



1) Masteruddannelse, der udbydes efter § 5, stk. 1, nr. 1, i lov om universiteter (universitetsloven), som er omfattet af en uddannelsesbekendtgørelse.

2) Anden efter- og videreuddannelse, der udbydes efter § 5, stk. 1, nr. 2, i lov om universiteter (universitetsloven), som er omfattet af en uddannelsesbekendtgørelse.

3) Supplerende uddannelsesaktiviteter med henblik på at opfylde adgangskrav på kandidatuddannelse, der udbydes efter § 5, stk. 1, nr. 3, i lov om universiteter (universitetsloven).

4) Enkeltfag på de deltidsuddannelser, som universiteterne er godkendt til at udbyde på heltid, jf. § 5, stk. 2, i lov om universiteter (universitetsloven).


Andre ministerområder



1) Biblioteksassistentuddannelsen efter bekendtgørelse om biblioteksassistentuddannelsen ved Danmarks Biblioteksskole.

2) Kvæginseminøruddannelsen i henhold til § 14, stk. 2, i bekendtgørelse om tyresæd og kunstig sædoverføring på kvæg.
Hejdien er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2012, 01:45   #19
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Tak for listen, jeg har allerede set den.

Men jeg bliver simpelthen så glad hver gang jeg ser listen, for hvem vil ikke gerne uddanne sig til kvæginseminør, hvis alt andet glipper ?
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2012, 01:47   #20
Hejdien
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Alder: 58
Indlæg: 219
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Hejdien er ny på vejen
§ABC lige min tanke
Hejdien er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Det er simpelthen for sløvt!! 6 ugers selvvalgt kursus RuBn86 Din historie 2 30-12-2011 08:32
(Reel) adgang til 6 ugers selvvalgt kursus...? Trine77 Spørgsmål ang fleksjob 5 18-05-2011 16:37
ledighedsydelse og 6 ugers selvvalgt kursus Hannepanne Spørgsmål ang fleksjob 2 02-04-2009 02:56
6 ugers selvvalgt uddannelse.. gh72 Spørgsmål ang fleksjob 7 01-08-2006 23:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension