K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-02-2012, 21:16   #11
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
@LUM
det du gør, i dit indlæg, er at du ganger alle elendigheder med hinanden og det fører til kaos.
Du ser ikke at i alt det du skriver om hvad folk her på siden ikke kan, med angivelse af procenter, der er faktisk rest gruppen som godt han disse ting, men dem levner du ikke en chance.

Og lige den med taxachauffør... den kommenterer jeg lige.
-det forholder sig sådan at lige præcis det at få bevilling som taxa vognmand, det er et område hvor handicappede har fortrinsret.
Det betyder at hvis man udbyder nogle bevillinger skal en handicappet med en fortrinretserklæring tilbyder bevillingen før den kan tilbyder til en ikke handicappet.

Alle med en anerkendt funktionsnedsættelse kan få denne erklæring, uanset om man er godkent til det ene eller andet.
Det kan gives til folk med handicap som kan arbejde på almindelige vilkår, eller særlige vilkår.
Selvom man kan arbejde fuld tid, kan omfanget af handicappet godt gøre sådan en erklæring brugbar.
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2012, 22:08   #12
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ukken Se meddelelser
Det er ikke nogen undskyldning for ikke at tage en uddannelse at være enlig mor - jeg selv og en masse andre enlige forsørgere jeg kender har taget uddannelse samtidig med de har fostret børn. For nogens vedkommende måtte de starte udfra 7 klasse. Ret beset er det nemmere at være eneforsørger underuddannelse end at være enlig mor og butiksassistent - rent belastningsmæssigt.
Det er jo ikke det der er problemet, problemer er jo de smerter og skånehensyn vi har som slet ikke kan overholdes under en uddannelse f.eks nedsat tid.

Og hvad hjælper det iøvrigt at uddanne os hvis erhvervsevnen er så lille at den ikke kan bruges i ordinært job,og skånehensynene vil jo stadig være der, så er det jo spildt at give os en uddannelse hvis vi stadig ikke kan arbejde ordinært.
Nu har jeg lige været på 1 uges kursus på AMU, og det var et mareridt smertemæssigt, og jeg kunne slet ikke hænge sammen, og det er noteret, og de udsætter mig ikke for det igen.

Skånehensynene og smerterne forsvinder ikke af at vi får en uddannelse.

Det kræver jo også et vist boligt snilde for at tage en uddannelse,hvis personen har dårlige skolekundskaber, og det er forsøgt igen senere med samme dårlige resultat, så er der altså ikke meget at bygge på.

Der har jo altid været mulighed for at tage en uddannelse på Revalidering, for de egnede, og revalidering skal jo også være udelukket som mulighed før der kan gives flex.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2012, 00:06   #13
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
nu skriver du, at du gerne vil have fleks
som er meget langt væk fra en pension
fleks er et arbejde på en almindelig arbejdsplads, hvor du godt nok arbejder på nedsat tid og har nogle skånejob
så tror du skal sætte dig lidt mere ind i hvad fleks faktisk vil betyde for dig


stort set alle skal på kursus eller en lidt længere uddannelse i deres job
så selvom man kommer i fleksjob skal man alså tage uddannelse i et eller andet omfang
det bliver ikke mindre i fremtiden

så det kan man næsten ikke komme uden om. hvis man vil beholde et arbejde
i hvertfald et lidt bedre job

du skal bare være klar over dårlige skolekundskaber, ikke er nogen hindring i forhold til din arbejdsevne
i hverfald ikke i forhold til om du skal have pension eller fleks.

Sidst redigeret af MTVRV1; 24-02-2012 kl. 00:14.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Må man tage fag på VUC? Mama Spørgsmål ang fleksjob 2 20-06-2013 07:33
kan jeg tage en udd.? Chin Spørgsmål ang fleksjob 2 08-03-2011 13:58
Kan Man tage et lån når man er på SDP? Samiam Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 30-01-2011 15:01
Til alle fattige, fra alle os VKO'ere! Razmo Dit og Dat 3 01-12-2008 12:43
Mail sendt til alle social og arbejdsordføre for alle partier Hejdien Politik og Samfund 4 09-12-2005 10:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension