K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-01-2009, 12:33   #31
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
nå for Søren,,, det må du undskylde.. måske var klokken også lidt for meget.. hm, altså så må vi håbe trådstarteren alligevel finder svaret..
øv altså jeg hader at kvaje mig, men står gerne ved det når det sker..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2009, 09:22   #32
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Jeg søgte for ikke så lang tid siden hjælp til briller og tandlæge...da der ikke rigtig er råd til det efter 1 år på kontanthjælp...fik afslag...og nu kan jeg så læse,at man rent faktisk kan søge om hjælp til medicin.

Jeg får 2 forskellige astma medicin der hver koster ca 500,- stykket pr. månede....

plus medicin for blodtrykket...hvor jeg også skal tage supplerende vanddrivende til...

får også medicin for forhøjet kolesterol...

medicin for ,for lavt stofskifte.

en...efter lægen...speciel smerte/depressions behandling/medicin....
som er kommet til fornylig efter jeg var blevet presset for meget i arbejdsprøvning...
så min krop gik i baglås...og fik så store smerter i mine ben ,at jeg ikke kunne gå..og humøret gik helt ned i kulkælderen.

2 forskellige smertestillende piller.

sovemedicin.

Jøsses lyder som et helt apotek

Når man så starter på en ny periode med tilskud fra apotek.....hvor man jo selv skal betale de første 800,- idag....så er der lige nu, ikke råd til de knap 300,- som den nye medicin koster for deperssion/smerte koster.
Der er heller ikke råd til mit astma medicin.

engang havde jeg ikke fået det for mit blodtryk...så det kom for højt op...lægen skældte mig ud....og blev helt blå i ansigtet, da jeg sagde at jeg ikke havde råd til at købe det.

Men kan da være jeg skal have fat i både læge og sagsbehandler og høre om der kan være noget hjælp at hente til medicin udgifter.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2009, 00:12   #33
Nila84
På vej til at lære K10
 
Nila84s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-01 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 11
Styrke: 16
Nila84 er ny på vejen
Jøsses:

Nu må du ikke hænge mig op på beløbene jeg nu nævner, men jeg kan fortælle så meget:
Dengang jeg ansøgte om økonomisk støtte til medicin skulle jeg udfylde et skema fra kommunen med indtægter (KH) og udgifter (husleje, vand & varme, el, licens og forsikring). Udgifter til fx kontaktlinser tæller ikke med.

Efter alle udgifterne havde jeg et "overskud" på 1.800,- kr., de skulle jo så selvfølgelig gå til mad og pleje (tøj, sko, og "lommepenge").
Kommunen sagde i et brev, at da mit rådighedsbeløb ("overskuddet" på de 1.800,- kr.) ikke var højere end det, var det klart at jeg skulle have støtte. Der var INGEN slinger i valsen og jeg skulle ikke "tale mig sag" eller noget, det skete skam helt af sig selv.
Og det var endda min sagsbehandler som spurgte om jeg ikke ville have det skema til at udfylde, jeg anede ikke at man kunne få det.

Så sidder du med et rådighedsbeløb på 1800,- kr. eller derunder efter faste udgifter, ville jeg da kontakte sagsbehandleren.

Edit: Jeg husker FORKERT.
Det var IKKE 1.800,- kr. jeg havde til rådighed hver måned efter faste udgifter, men 2.300,- kr. (Har lige læst mine papirer igennem).
Jeg søgte dengang, i 2003, efter Aktivlovens § 82.
Nila84 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2009, 15:47   #34
Kayel
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2008
Indlæg: 26
Styrke: 16
Kayel er ny på vejen
Hej alle... og især Nila84!

Jeg har godt nok ikke været på i lang tid, nok mest fordi jeg ikke er den store forum-haj, men nok også mest fordi at jeg nu endelig har fået "lidt" hul igennem til kommunen, og min eksem er i forbedring.

Jeg vil lige forklare hvad der er sket siden jeg startede tråden.

Jeg har gået hjemme og passet mig selv, og undersøgt alle muligheder, sågar prøvet at søge til tidligere §84 nu §100, men fik pure afslag, De mente ikke jeg var omfattet af servicelovens §100, da der ikke var iværksat tilstrækkeligt med "hjælpemidler" og fik dermed ikke medhold til mit tilskud til medicin... selvom mine udgifter meget minder om Nila84's (ca. kr. 650 pr. måned) hvilket er mere end rigeligt på KH.

Nu er jeg dog endelig kommet igang med en jobprøvningsperiode hos en lokal fagforening med henblik på revalidering og fik lavet en jobplan / uddannelsesplan. Så jeg kan starte på en HF til d. 17. august og derefter videreuddanne mig.

Så jeg har været igennem en GHA (Generel Heldbreds Attest) og fået kortlagt alle mine allergier (stikprøver) ikke fødevareallergier.

Og været i et prøvningforløb der først hed 3 måneder dvs. (i starten af marts til slutning af Juni). Der lå til grunde for at teste om jeg kunne tåle kontorarbejde for derefter at starte på HF enten på KH eller reva.

Da jeg havde været der i 2 måneder og alt var forløbet glat og jeg var glad for at være der, indkaldte jobkonsulenten fra jobcentret min arbejdsleder og jeg til møde, for at diskutere hvordan det var gået hidtil.

mødet gik fremragende og vi blev enige om at jeg skulle forlænges med yderligere 1 måned, dvs. slutning af Juli. Jeg står nu i den situation at "alle" er på ferie, vi er 3 i afdelingen, og min arbejdsleder er ikke iblandt dem.
Men lige inden hun gik på ferie, sagde hun henkastet, vi ses når jeg kommer tilbage fra min ferie (3 uger) hvilket placere det omkring i midten af august.

Det var dog ikke med i min plan, og jeg har hverken hørt at den aftale blev lavet eller skrevet under på noget papir der forlængede mit ophold i jobprøvning, men fik dog bekræftet at jeg var blevet forlænget til d. 14. august.
Det jeg så vil spørge om, er det "lovligt" at holde mig i jobprøvning uden at sætte klare linier? og i det hele taget uden jeg har underskrevet en forlængelses kontrakt? og hvad kan jeg gøre for at omtviste dette, så jeg altså slutter i jobprøvning pr. ultimo Juli i stedet for medio August.

(Ikke fordi i skal tro at jeg er doven, men at få rykket sin "frihed" op til flere gange gør mig ikke noget, men der skal være klare linier!)

Og desuden står jeg i byggevrøvl til knæerne, og har måttet låne forældre og svigerforældre til at tømme mit kælderrum, da der skal bygges om i det boligkvarter jeg bor i, og de skal nedlægge mit kælderrum midlertidigt, det er netop blevet skemalagt til at ske fra d. 1/8 til 15/8, og skulle gerne kunne overvåge hvad der sker!

hvis det lyder helt forrykt det jeg har skrevet, så sig endelig til hvad i vil ha forklaret nærmere.
Kayel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2009, 16:16   #35
Nila84
På vej til at lære K10
 
Nila84s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-01 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 11
Styrke: 16
Nila84 er ny på vejen
Hej Igen

Godt man får en mail når der er et nyt indlæg, ellers havde jeg aldrig opdaget det

Ærgeligt, at du ikke fik bevillingen til økonomisk støtte af medicin og creme med mere.
Først havde jeg efter §84, og havde den nogle år, så kom der kluder i det og jeg skulle søge på en § 100.

I første omgang fik jeg også et pure afslag, men søgte igen, og fik den med det samme, uden problemer
Den bevilling jeg har skrevet om ovenover, var den første, altså § 84'eren.

Men altså, hvis du virkelig trænger hårdt til de penge, så ville jeg da bare søge igen. Det tog mig en helvedes masse papirarbejde for at få § 100 og en del måneders venten, men jeg fik den da til sidst, og får nu udbetalt 1.500,- kr. om måneden "kvit og frit".


Med hensyn til din arbejdsprøvning kan jeg ikke hjælpe, da jeg aldrig selv har været i sådan noget Men jeg synes da ikke det lyder helt i orden, det der er sket, men det vil jeg nu nok lade en anden om at svare på.

Håber det hele kommer til at lykkes og du får en god og varm sommer. Skriv endelig igen, hvis der er noget jeg kan hjælpe med, ang. bevillingen.

Nila84
Nila84 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2009, 16:46   #36
Kayel
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2008
Indlæg: 26
Styrke: 16
Kayel er ny på vejen
Opsummering af budget

Hvis jeg skulle opsummere mit budget (hvilket jeg også gjorde ved §100 ansøgning)

Indkomst:
KH: 5000

Udgifter:

Husleje: 3000
Medicin: 600
Mad: 700
Internet: 200
mobil: 200

samlet= 4700
dvs. 300 i lommepenge til mig.

hvilket er langt under hvad jeg kan leve for... bare fordi man er syg skal man vel ikke straffes?
Kayel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2009, 17:24   #37
Nila84
På vej til at lære K10
 
Nila84s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-01 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 11
Styrke: 16
Nila84 er ny på vejen
Nej 300,- kr. er da ingen ting!

For at få en § 100, skal du have merudgifter på over 6.000,- kr. om året. Jeg har en merudgift på 9.330,- kr. om året (hele sidste år), derfor var jeg berettiget.
DOG trak kommunen 1.800,- kr. fra mit beløb på 9.330,- kr., idet det er det "en normal ung kvinde vil bruge om året på shampoo, deodorant og andet lignende". (Bare fordi ALLE mine produkter skal være uden parfume mm., så tæller de IKKE med. For selvom jeg ikke havde eksem, ville jeg stadig bruge penge på fx deodorant - Logisk Derfor blev de 1.800,- kr. trukket fra).

Jeg endte derfor på et slutbeløb på 7.530,- kr., hvilket stadig lå over grænsen på de 6.000,- kr., og vupti fik jeg en bevilling.


Hvis jeg var dig, ville jeg kontakte din sagsbehandler og bede hende om et møde, for du kan ikke selv finde en vej ud af din økonomiske situation.
Min erfaring siger mig, at har du din "almindelige sagsbehandler" bag dig, når du søger støtte, går det lidt nemmere
Nila84 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2009, 18:13   #38
Kayel
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2008
Indlæg: 26
Styrke: 16
Kayel er ny på vejen
Cool

Citat:
Oprindeligt indsendt af Nila84 Se meddelelser
Nej 300,- kr. er da ingen ting!

For at få en § 100, skal du have merudgifter på over 6.000,- kr. om året. Jeg har en merudgift på 9.330,- kr. om året (hele sidste år), derfor var jeg berettiget.)

Det er bare så jeg er sikker på du forstod hvor lidt jeg havde.... bruger altså 7200 kr på et år... bare på normal fedtcreme (Locobase)

Så kommer alle hormoncremee, allergipiller, parfume, sæbe og alt det andet gøjl oveni!

Sidst redigeret af Kayel; 16-07-2009 kl. 18:33.
Kayel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2009, 19:18   #39
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Hvor er jeg glad for....

....at tråden endte der hvor den startede, nemlig med dine fedtcremer.

Locobase er et ganske udmærket produkt, som du kan købe på alle landets apoteker. Men som alt på apotekerne er det meget dyrt.

Jeg ville da foreslå dig at gå over til at bruge, Helosan, hed tidligere bare "pattesalve", bruges også på hospitaler. Den kan også købes på apoteket for 35-40 kr for 100 gr.
Eller i 300 grams tuber for ca. 100 kr (33,33 per 100 gr).

Eller du kan indkøbe den i LKV Vilofarms onlinebutik 348,24 kr + moms = 435,30 kr for 2,5 kg (17,41 kr per 100 gr), hvis du skulle vælge at prøve det så husk at købe en genbrugelig dispenser

Her er link til siden LKV Vilofarm

Med hensyn til håndkøbsmedicin, så kan jeg da oplyse at ihvertfald nogle ting er tilskudsberretigede, hvis alligevel får lægen til at udskrive en recept på det.

Således får jeg på min, apotekers opfordring, udskrevet recept til paracetamol, af hvilke jeg bruger i snit 300 om måneden, og når jeg så kommer op på fuldt tilskud, det tager godt en måned hvert år, så betaler jeg kun ca. 25 kroner for 300.

Håber det kan hjælpe både Kayel og andre.



Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2009, 20:37   #40
Kayel
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2008
Indlæg: 26
Styrke: 16
Kayel er ny på vejen
jeg kender udemærket Helosan, samt andre kopattesalver...
grunden til at jeg bruger locobase og kun locobase er pga. den høje fedtprocent 70% vistnok... hvis det bliver tyndere kan min hud alt for hurtigt absorbere det, og dermed skal jeg måske så smøre mig 8 gange om dagen, istedet for nu kun 2!

Jeg har prøvet: Helosan, marselisborg creme/archiv64, locobase repair og de andre varianter, Decubal osv... men ingen havde den samme virkning som ganske almindelig locobase i krukke...

men ja... jeg vil prøve at søge §100 igen, de kan jo ikke blive ved med at afvise mig!
Kayel er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Beder om hjælp til at flytte til Spanien AnnaOlsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 27-08-2012 15:45
Beder om jeres hjælp..! ViviJe Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 26-08-2011 16:58
Når man beder om aktindsigt stinni Alt det andet 8 11-06-2010 19:34
Jeg beder lige om jeres hjælp... Razmo Dit og Dat 23 06-12-2008 01:18
Scleroseforeningen beder om hjælp! phhmw Dit og Dat 0 18-10-2008 17:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension