K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-05-2010, 22:08   #341
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej hla72

hvor er det dog en trist situation du er i, så du får lige nogle

synes selv det er svært, har gjort som dig,gjort som kommunen har sagt.
men der sker desværre bare ikke ret meget
tiden føles lang, når man ikke ved, hvad der skal ske på sigt

er det flex, pension, hvornår kommer man i arbejdsprøvning osv.

så du kan tro jeg følger med dig.

håber du får lidt ro, kan du ikke i samarbejde med læge/psyl. m.m måske søge en midlertiglig pension, så du kan få ro i en periode?

ja kan desværre ikke hjælpe dig, men håber du kan holde modet oppe.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2010, 08:27   #342
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Hla,

For det første må du lade være med at bebrejde dig selv, overordnet set så er din sag jo helt fin. Du er på sygedagpenge, du har en god sagbehandler (tror jeg ?) og en overordentlig god hjælp fra fagforeningen, det er der ikke mange der har. Du må prøve at acceptere situationen som den er og lade tiden gå sin gang i sygedagpenge perioden.

Når I når til forlængelses tidspunktet -eller der hvor sdp. skal afløses af noget andet, så er det med at komme over på pension. Det skader nok ikke at tale med de involverede parter herom allerede. Har du en psykiater ? De er mange gange rigtigt gode til at få lavet status rapporter som kommunen kan forstå og som vi selv er enige i. Det er i al fald min erfaring.

Det er klart at når man selv skal tale så lover man "guld og grønne skove". Vi taler jo med følelserne og sådan er vi mennesker bare, vi vil kun gøre vort bedste.

Det skal nok gå, men jeg håber også for dig at du kan få en pension evt. uden arbejdsprøving. Dette må lægerne kunne få "kontraincideret" (eller hvad det hedder), både ud fra det fysiske og det psykiske perspektiv.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2010, 12:41   #343
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Lidt update...

...og lidt frustrations-opkast nok engang.

Har i dag fået brev fra jobcentret og min socialrådgiver, at den paragraf jeg er forlænget under (§27, stk, 1, nr 2) er forlænget fra 26 til 39 uger her fra 1 april 2010. Det betyder så, at jeg også er blevet forlænget.

Det er så fint nok, men så er det liiiige kæden hopper af hos mig, for slutdatoen står til at være 29.12.10!!

Øhm.. ja.. .det lyder jo rigtig fint, og ville da også ønske det var rigtigt, men jeg er godt klar over at det er en gigantisk brøler af enorme dimensioner de har lavet der. For mine 26 uger udløb faktisk her d. 2. maj, så det vil sige jeg har 13 uger endnu... det får jeg til at blive 1. august 2010.

Hvordan de er nået frem til 29.12.10 er mig en gåde, det står nemlig ikke i brevet. Jeg har så skannet det ind og sendt det til min (uerstattelige) sagsbehandler på fagforeningen og bedt hende om lige at finde ud af hvad kommunen nu har gang i.

I samme mail har jeg så - efter lange overvejelser - meldt klart ud, at jeg har det skidt, at jeg vælter meget hurtigt og faktisk i perioder er så destruktiv at jeg har direkte selvmordstanker (og det har jeg, selvom jeg ikke helt vil være ved det). Det er ikke for at forskrække hende at jeg har skrevet sådan, jeg forklarer det med, at jeg er nødt til nu at være åben, ærlig og realistisk, at det er vigtigt for mig, at vi på min banehalvdel er enige om hvad jeg går efter i alt det her... være sig fleksjob, revalidering eller pension.
Jeg har så ikke skrevet direkte i mailen, at jeg ønsker pension, men har skrevet, at jeg synes vi skal sætte os ned og tage en snak om hvor min sag er på vej hen, så vi begge kan være sikre på, at vi arbejder mod det samme mål i forhold til kommunen.
Jeg har også skrevet, at jeg skal til psykolog i morgen og vil tage en snak med ham om hvordan jeg får ham og min praktiserende læge til at samarbejde noget bedre om at bakke mig op, for det har jeg altså brug for.

Hun er så ikke på kontoret de næste par dage, så jeg hører nok først fra hende fredag eller mandag, men det er helt ok. Nu har jeg fået meldt klart ud, at jeg ikke kan holde til det her overfor kommunen mere, at jeg yder vold på mig selv ved at forsøge at gøre og sige som kommunen vil have det for ikke at komme i klemme. Det nytter jo ikke noget - det har jeg da indset nu - at kommunen stadig ikke snakker så meget som fleksjob og jeg tænker kun på pension.
Så ja, jeg er spændt på hvad det her så skal udvikle sig til, men lige nu har jeg det sådan nogenlunde med, at jeg har fået taget det skridt og fået meldt ud.

Men... så er der det med familien. Puha altså... det er altså ikke nemt. Jeg ser ikke min ene bror og hans familie så meget (min anden bror har jeg ingen kontakt med) og ja, når vi en sjælden gang ses, så føler jeg mig altid så mindreværd... og det tiltrods for at han også er syg (det er min anden bror så også) med psyken og faktisk burde forstå hvad jeg går igennem.
Det har jeg så fundet ud af at han ikke gør og det gør hans kone så heller ikke. Har fundet ud af, at jeg er en taber i deres øjne og jeg er så dybt såret og ked af det over at få en spand **** smidt i hovedet.
Jeg vil ikke komme ind på de nærmere omstændigheder, men når man bliver spurgt om hvor man ser sig selv ende henne og man svarer at man lige nu kun kan se pension som udvej, så er det ikke sjovt at ens bror går i selvsving og med dyb foragt i stemmen siger, at så vælger jeg et liv i sumpen som vores bror og det er sgu da ikke et liv at vælge osv osv.

Jeg er altså ikke som vores bror, og man styrer da selv hvordan man vil leve sit liv, til en vis grænse altså. Og jeg har sgu ikke tænkt mig at ende i sumpen.

Men alle mine argumentet prellede af og min svigerinde blandede sig og sagde, at det er jeg også for frisk til, det hedder fleksjob og bla bla bla... jeg fik ikke et ben på jorden.

Men de aner ikke halvdelen af hvad der foregår med mig og i mit liv, man forsøger at fortælle, men de hører ikke efter og de spørger aldrig. Så er det da klart, at de ser en som en taber uanset hvad... de har jo taget beslutningen. Det sårer mig dybt at de hellere vil se på HVAD jeg er end HVEM jeg er. Hvor herre bevares, siger jeg bare.

Jeg har ikke konfronteret min bror med hans udtalelser, og jeg ved helt ærligt ikke om jeg orker. Jeg har trukket følehornene til mig og tænker bare mit.. at det er godt vi bor så langt fra hinanden og sjældent ses. Jeg lytter gerne til deres og forstår dem så udmærket fordi jeg selv er syg og ved hvordan det er, men forståelsen den anden vej? Den er godt nok lille da!

Så det med at være ærlig og realistisk overfor mine omgivelser har godt nok fået nogle skrammer og har ikke ligefrem givet mig mere lyst til at være det. Men jeg skal nok forsøge. Det kan da umuligt være den reaktion jeg får alle vegne... eller hvad?
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2010, 14:08   #344
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Husk på at familien har man ikke selv valgt. dem kan man vælge fra hvis det er det som er bedst lige pt i det stadie du er i nu.

selvklart du ikke falder i sumpen, det behøver man jo ikke bare fordi man bliver førtidspensionist.. du virker jo trods sygdom til at have styr på dine behov og dig selv og ikke mindst opsøger du den hjælp du mener du har behov for..
Min egen lille overbevisning er at dem som ender ude i sumpen, ikke opsøger den hjælp de har brug for, eller erkender de har brug for den..eller simpelt hen ikke magter at søge hjælpen.
Hvis jeg var dig, så ville jeg ikke gøre så meget ud af at støtte din bror og svigerinde, for det skal jo helst gå begge veje. med støtte..
Her i vores hus orker jeg ikke min familie lige pt.for der er nemlig ingen støtte at hente, eller forståelse for hvad sygdom, depression kan gøre ved et menneske..
pøjpøj med det hele.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2010, 21:11   #345
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
Husk på at familien har man ikke selv valgt. dem kan man vælge fra hvis det er det som er bedst lige pt i det stadie du er i nu.

selvklart du ikke falder i sumpen, det behøver man jo ikke bare fordi man bliver førtidspensionist.. du virker jo trods sygdom til at have styr på dine behov og dig selv og ikke mindst opsøger du den hjælp du mener du har behov for..
Min egen lille overbevisning er at dem som ender ude i sumpen, ikke opsøger den hjælp de har brug for, eller erkender de har brug for den..eller simpelt hen ikke magter at søge hjælpen.
Hvis jeg var dig, så ville jeg ikke gøre så meget ud af at støtte din bror og svigerinde, for det skal jo helst gå begge veje. med støtte..
Her i vores hus orker jeg ikke min familie lige pt.for der er nemlig ingen støtte at hente, eller forståelse for hvad sygdom, depression kan gøre ved et menneske..
pøjpøj med det hele.
Tak Huldra, rart at vide, at jeg ikke er den eneste der har svært ved at tackle familien... og du har helt ret, man har jo ikke valgt dem selv.

Er også igen rendt ind i en periode hvor jeg bare ikke kan holde min mor ud, hun går mig så meget på nerverne. Det hænder sådan et par gange om året hvor hun irriterer mig grænseløst. Jeg er så godt klar over, at det har med mig at gøre og er mig der skal styre det og ikke omvendt.
Men så tager jeg en pause og beder om at få lidt space, så plejer det at gå over igen.

----------

Har i øvrigt kigget lidt nærmere på det brev jeg fik fra min socialrådgiver på jobcentret/kommunen i dag og har fundet ud af hvordan hun er kommet frem til d. 29.12.10 som slutdato.
Det er nemlig præcis 39 uger fra 1.april... og det var den dato ændringen af paragraffen trådte i kraft.

Så jeg er godt klar over at det er en fejl, nu går jeg så bare og venter på der kommer et brev hvor fejlen bliver rettet...men på den anden side...de skal da være så hjertens velkomne at give mig til 29. december i stedet for 1. august... det siger jeg da ikke nej tak til

Men helt ærligt, det er da lidt pinligt er det ikke? Det viser da især hvor lidt styr der er på min sag.
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2010, 13:35   #346
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Input søges

Jeg har nu fået respons retur fra min sagsbehandler på fagforeningen omkring den mail jeg sendte i går og hun vil ringe til mig i morgen (hun sidder i en anden landsdel, så vi kan desværre ikke bare sådan lige mødes face to face).

Hun er enig med mig i, at vi skal have snakket igennem og udfra det jeg har skrevet, kan hun se, at det er rigtig vigtigt at komme videre i min sag og at hun bør vide hvilke mål jeg har og hvad tanker jeg gør mig.

Nu tænker jeg så bare, hvor meget skal jeg lægge på bordet?

Jeg er godt klar over, at jeg skal være hudløs ærlig overfor hende og det er jeg også, jeg er bare sådan lidt... hvor meget skal jeg læsse ud, for der er godt nok mange ting. Og jeg vil jo nødigt lyde klynkende osv.. eller som at jeg bare ikke vil lave noget som helst og bare have pension. Hvis jeg kunne, så ville jeg så gerne lave noget, ville jo allerhelst være helt rask og kunne tjene mine egne penge, men sådan er verden bare ikke. Jeg er nået dertil hvor jeg desværre ikke ser anden løsning end pension, men jeg er sgisme bange for at sige det højt.

Jeg ved godt jeg har et stort problem med, at jeg er bange for at folk ikke tror på mig, så har I nogle fif til hvordan jeg bedst muligt forbereder mig til den snak i morgen så jeg ikke sidder tilbage med en følelse af at have hældt vand ud af ørerne, været for meget, været klynkende osv?

Er der noget jeg skal lægge mere vægt på end andet og er der noget jeg helt skal holde mig fra?

Jeg ved ikke om andre har haft sådan en snak med deres fagforening, men måske nogen har nogle input?
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab

Sidst redigeret af hla72; 05-05-2010 kl. 13:37.
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2010, 14:04   #347
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Hla,

Hvis jeg var dig ville jeg lægge kortene på bordet og sige det som det er, at du ikke ser anden udvej end pension. Du vil helt sikkert føle dig lettet over at få det sagt og handlet ad denne vej. Pensionen skal køres igennem på den måde at det er sagsbehandleren der indstiller altså via en §18. Din sagsbehandler må derved igang med at indhente papirer mm. Måske bør du ikke arbejdsprøves af hensyn til dit helbred og kan derfor kontra incideres, eller hvad det hedder.

Få talt ud med din fagforenings sagsbehandler, gør det klart hvad du søger og prøv så vidt muligt at holde dit smertelige helbred for dig selv, det kan af og til være med til, at "forvirre" scenariet for normale mennesker og de tror, at du kun siger pension fordi du har det skidt den dag.

Held og lykke.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2010, 16:55   #348
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
har du slet ikke nogen følelse af hvor din sagsbehandler stå i sagen
problemet som jeg ser det har du ikke afsluttet din behandling og har ingen arbejdsprøvning bag dig.
I dag skal man næsten have papir på det skader ens heldbred på langsigt.
især behandlingen ikke er afsluttet, gør at det også bliver rigtig svært for en sagsbehandler at starte en §18 op på nuværende tidspunkt.
men tror nu ikke det skaber din sag og sige pension.
Men det skal gøres på måde, at Man spænder det op på din RP
kig hele din sagen igennem og sammen med din sagsbehandler i fagforeningen.
stå du stærkt nok til, at en pension ryger igennem.

Jeg snakkede ikke om pension før arbejdsprøvning og lægepapir som sagde ubetydelig erhvervsevne.
for så kunne de jo ikke rigtig sige, jeg bare vil have pension.
så kan godt forstå du er meget forsigtig med at sige det. For det er ikke et rart stempel at få fra en kommune

Sidst redigeret af MTVRV1; 05-05-2010 kl. 17:00.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2010, 17:08   #349
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Hla,

Hvis jeg var dig ville jeg lægge kortene på bordet og sige det som det er, at du ikke ser anden udvej end pension. Du vil helt sikkert føle dig lettet over at få det sagt og handlet ad denne vej. Pensionen skal køres igennem på den måde at det er sagsbehandleren der indstiller altså via en §18. Din sagsbehandler må derved igang med at indhente papirer mm. Måske bør du ikke arbejdsprøves af hensyn til dit helbred og kan derfor kontra incideres, eller hvad det hedder.

Få talt ud med din fagforenings sagsbehandler, gør det klart hvad du søger og prøv så vidt muligt at holde dit smertelige helbred for dig selv, det kan af og til være med til, at "forvirre" scenariet for normale mennesker og de tror, at du kun siger pension fordi du har det skidt den dag.

Held og lykke.

Kh. EE
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
har du slet ikke nogen følelse af hvor din sagsbehandler stå i sagen
problemet som jeg ser det har du ikke afsluttet din behandling og har ingen arbejdsprøvning bag dig.
I dag skal man næsten have papir på det skader ens heldbred på langsigt.
især behandlingen ikke er afsluttet, gør at det også bliver rigtig svært for en sagsbehandler at starte en §18 op på nuværende tidspunkt.
men tror nu ikke det skaber din sag og sige pension.
Men det skal gøres på måde, at Man spænder det op på din RP
kig hele din sagen igennem og sammen med din sagsbehandler i fagforeningen.
stå du stærkt nok til, at en pension ryger igennem.

Jeg snakkede ikke om pension før arbejdsprøvning og lægepapir som sagde ubetydelig erhvervsevne.
for så kunne de jo ikke rigtig sige, jeg bare vil have pension.
så kan godt forstå du er meget forsigt med at sige det. For det er ikke et rart stempel at få fra en kommune
Hej begge to, EE og MTVR1

Jeg har lidt på fornemmelsen at I enten misforstår mig, jeg misforstår jer eller vi snakker komplet forbi hinanden og har gjort det et stykket tid.

Det er ikke min socialrådgiver på kommunen/jobcentret jeg skal tale med, men den sagsbehandler på fagforeningen jeg har til at hjælpe mig med min sag.... altså hende der er på min side i forhold til kommunen.

Det er jo ikke min fagforening der skal sætte gang i en pensionssag, det er jo kommunen. Det har overhovedet intet at gøre med om jeg har været i arbejdsprøvning eller ej.. det er jo kommunens afdeling og ikke min fagforening og har da intet med mit forhold til min fagforening at gøre. (sorry, bliver bare så forvirret over det du skriver MTVR1)

Den snak i morgen handler "bare" om, at min fagforening og jeg snakker samme sprog, er enige om hvad vi skal gøre i forhold til kommunen og min sag, hvordan vi kan få gang i min sag, om vi skal arbejde hen i mod at jeg bliver fritaget for arbejdsprøvning eller hvad det nu kan være.
Snakken handler om hvad mine tanker er i forhold til min sag, hvor jeg ser mig selv ende henne og hvad fagforeningen mener jeg/vi har af muligheder.. og så er jeg da godt klar over at det i sidste ende er kommunen der ubetinget bestemmer. Men min kamp bliver da "nemmere" når jeg ved at min fagforening bakker mig op og ved hvad det er jeg ønsker og kan hjælpe mig med at få rusket op i kommunen så vi kan komme videre i den her sag, som bare trækker i langdrag.

Håber jeg har fået forklaret mig rigtig denne gang. Det er min fagforening - hvor jeg har en sagsbehandler der kører min sag - jeg skal tale med i morgen.
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2010, 18:06   #350
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Det regnede jeg også med Hla At det var sagsbehandleren i din fagforening du skal have møde med. Hun må forstå hvad du vil og hvis det så er hende der efter flg. skal kommunikere det ud til din sagsbehandler i kommunen, er det bare vigtigt at I taler samme sprog.

Er det ikke nogen gange svært at styre, det med 2 sagsbehandlere, eller er du cc på deres korrespondance ?

Held og lykke med samtalen i morgen.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
regeringen-hvad har de gang i? østerbro Politik og Samfund 11 16-05-2012 13:49
Hvad har Åbenrå Kommune gang I ? Florken Skal kommuner ikke overholde loven? 44 01-05-2012 12:44
2. gang nono222 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 11-10-2011 21:53
Retssikkerhedsloven - hvad i alverden betyder det? zuza Nyt om loven 7 19-04-2009 21:43
3. gang... Buffy Dit og Dat 12 28-10-2008 15:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension