K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-04-2010, 18:17   #331
Zania
Hvor skulle jeg ellers være
 
Zanias avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Lokation: Østjylland
Indlæg: 194
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Zania er ny på vejen
"hvorfor jeg ikke bliver henvist til disktrikspsykiatrien så jeg kan få hurtigere hjælp. Der kan jeg da vel ikke bare sådan lige blive henvist til med mindre jeg er i direkte fare for mig selv"

Jeg er tilknyttet lokalpsyk., og har været det før, hvor jeg ikke lå og "slog kolbøtter på gulvet". Hehe. Da kom jeg til at snakke med en psykolog praktikant. Nu har jeg distrikts-sygeplejersken. Som er en god medspiller, han anbefaler ro et par år. Men nu må vi se, hvad kommunen siger til det.

Jeg bad bare om en henvisning af lægen, hun spurgte ikke vanvittigt meget ind til det.

Sidst redigeret af Zania; 28-04-2010 kl. 18:20.
Zania er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2010, 18:22   #332
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Hla,

Nå men så har du jo "kun" været på sdp. i 1 år, det var jeg også inden jeg røg ud, men jeg var også spejlblank omkring sdp. der, jeg troede man skulle være syg i det regi. !!

Altså jeg forstår ikke hvorfor at du ikke kan arbejdsprøves, således at de kan få konstateret om du overhovedet magter ordinær beskæftigelse som de åbenbart sigter imod ?.

Hvordan har du det med din sagsbehandler ?. Eller din fagforening med samme ?. Hvis du selv sigter mod ftp. og de mod ordinær beskæftigelse m. skånehensyn er der jo noget der ikke hænger sammen.

Ved godt at det er svært at få "det rigtige" smidt ud i æteren, men nogen gang kan man altså blive misforstået hvis man lader andre tale sin sag. Er du sikker på at din fagforening er med på at du skal have pension ?

Ps. jeg troede selv at jeg var den fødte fleksjobber, men gud være lovet for at det ikke er før i mit næste liv.

Kh. EE
Jeg har været på sygedagpenge on/off siden 2005 med nogle lange pauser i mellem.
Men det her forløb er sådan lidt mærkeligt, da jeg var sygemeldt 8 måneder i 2008, kom ud på kursus som raskmeldt (stor stor fejltagelse, men det var kommunen der snigløb mig) i 5 måneder og blev så sygemeldt igen 20. april 2009. Og da man kun kan være sygemeldt 52 uger inden for 18 måneder, så skulle der en forlængelse til da vi nåede 1. november 2010. Den fik jeg også og det er den jeg er i gang med.

Det er den 3. socialrådgiver jeg har på kommunen siden jeg blev sygemeldt 20. april 2009 og jeg har mødt nr. 1, nr. 2 mødte jeg aldrig, og jeg har lige mødt nr. 3.... og hende blev jeg sgu bange for. Seriøst, det mener jeg. Hun skræmte mig.

Min sagsbehandler på fagforeningen er guld værd, hun er genial og en god støtte. Og jeg har sagt til hende, at jeg er der nu hvor den eneste løsning jeg ser er pension. Det fik hun at vide allerede i efteråret. Men jeg tror næste gang jeg har en snak med hende i telefonen (vi korresponderer normalt via mail, da hun sidder i en anden landsdel), så vil jeg sige direkte til hende, at jeg kun ser pension som en udvej. Eller selvfølgelig skrive det i en mail igen.

Problemet med kommunen og deres holdning er jo, at jeg ikke bliver arbejdsprøvet. Både jeg og min fagforening har stillet store spørgsmål ved det, men da jeg også har store fysiske problemer (diskusprolapser i nakken bl.a) og er under behandling og udredning for det, så kan jeg ikke arbejdsprøves, da det billede det så giver ikke er korrekt, da man ikke ved om mine fysiske problemer kan forbedres.
Det er sådan set forståeligt nok, men det hjælper jo ikke mig omkring forlængelse. Men der har jeg så min fagforening til at kæmpe for mig.

Men det ender nok med, at jeg er derude til sidst, hvor jeg heller ikke kan holde til arbejdsprøvning eller anden arbejdsmæssig afklaring. Problemet er bare, at kommunen ikke lytter til min egen læge, der i januar har anbefalet, at der bliver kigget socialmedicinsk på min sag og at der bl.a. bliver lavet en psykiatrisk speciallægevurdering på mig.

Faktisk, så har jeg selv totalt mistet overblikket og lader nu min fagforening kører sagen og forløbet med kommunen så jeg kan koncentrere mig om min behandling. Ellers har jeg ikke en jordisk chance for at få forbedret noget som helst... hvilket kommunen jo gerne ser jeg får.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Zania Se meddelelser
"hvorfor jeg ikke bliver henvist til disktrikspsykiatrien så jeg kan få hurtigere hjælp. Der kan jeg da vel ikke bare sådan lige blive henvist til med mindre jeg er i direkte fare for mig selv"

Jeg er tilknyttet lokalpsyk., og har været det før, hvor jeg ikke lå og "slog kolbøtter på gulvet". Hehe. Da kom jeg til at snakke med en psykolog praktikant. Nu har jeg distrikts-sygeplejersken. Som er en god medspiller, han anbefaler ro et par år. Men nu må vi se, hvad kommunen siger til det.

Jeg bad bare om en henvisning af lægen, hun spurgte ikke vanvittigt meget ind til det.
Ok, tak for info Zania.
Jeg vil tage det op med min læge på et tidspunkt, har bare ikke overskud til at rode med det p.t. også... har så rigeligt i forvejen at jeg ikke kan rumme mere.
Jeg går så også til psykolog, det var mere for at få en psykiater ind over det måske kunne være en ide... tror jeg nok.
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab

Sidst redigeret af hla72; 28-04-2010 kl. 18:29. Årsag: svar til Zania
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2010, 18:36   #333
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ok, jeg ved så ikke lige hvad Zanias indlæg gør her, men sådan er der jo så meget

Hla, din sag har da godt når været vidt omkríng og sikkert fordi at den er en blanding af både det fysiske og psykiske. Du skal blot være opmærksom på at det er begrænsninger for hvad de sidste kan holde til. Det er du sikkert allerede, jeg har selv været i arbejdsprøvning og ender du "derud" så pas på og sæt de grænser du kan for det koster uendelig meget psykisk.

Jeg håber at du kan få en god slutning på din sag, men som du selv er inde på er det vigtigt at du får forklaret din fagforening hvad du kan og vil. Er det førtidpspension, så er det det og det må du gøre din fagforening udtrykkeligt opmærksom på. Du skal helst have din sagsbehandler til at se det samme, måske skal du ikke arbejdsprøves af hensyn til dit helbred, men det skal du have lægernes ord for.

I min sag som "kun" er 2 år gammel har jeg 2 status rapporter fra min psykolog, 1 fra min psykiater, 1 speciallæge erklæring fra en uvildig psykiater, 1 status rapport fra min læge og 1 rapport fra en rheumatolog. Du må da have en hules masse mere, men hvor peger de hen ?`

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2010, 18:52   #334
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Ok, jeg ved så ikke lige hvad Zanias indlæg gør her, men sådan er der jo så meget

Hla, din sag har da godt når været vidt omkríng og sikkert fordi at den er en blanding af både det fysiske og psykiske. Du skal blot være opmærksom på at det er begrænsninger for hvad de sidste kan holde til. Det er du sikkert allerede, jeg har selv været i arbejdsprøvning og ender du "derud" så pas på og sæt de grænser du kan for det koster uendelig meget psykisk.

Jeg håber at du kan få en god slutning på din sag, men som du selv er inde på er det vigtigt at du får forklaret din fagforening hvad du kan og vil. Er det førtidpspension, så er det det og det må du gøre din fagforening udtrykkeligt opmærksom på. Du skal helst have din sagsbehandler til at se det samme, måske skal du ikke arbejdsprøves af hensyn til dit helbred, men det skal du have lægernes ord for.

I min sag som "kun" er 2 år gammel har jeg 2 status rapporter fra min psykolog, 1 fra min psykiater, 1 speciallæge erklæring fra en uvildig psykiater, 1 status rapport fra min læge og 1 rapport fra en rheumatolog. Du må da have en hules masse mere, men hvor peger de hen ?`

Kh. EE
Zania skriver til noget fra et tidligere indlæg jeg har skrevet i tråden, omkring jeg føler alle i min berøringsflade stiller krav og kommer med "gode" forslag til hvad jeg skal gøre med mit liv osv. Og der er bl.a en der mener jeg har gået forlænge ved den samme psykolog og hellere skulle komme ind under disktrikspsykiatrien.

Nej, har jeg har faktisk ikke så meget i min sag. Fra min sygemelding 2005-2006 hvor jeg blev fyret ligger der ingenting andet end en gammel sygemelding.

Min sygemelding i 2008, der er der en udtalelse fra min psykolog, den socialrådgiver jeg havde var totalt ligeglad med hvad min læge sagde.

I den her sygemelding er der en attest om varetagelse af arbejde + 2 statusser fra egen læge, der er en ny udtalelse fra min psykolog. Det er hvad kommunen har indhentet.
Så har jeg selv fået lagt journal i fra den psykiater jeg gik ved i 2005-2006, der er en udtalelse fra min fysioterapeut i min sag, og så har jeg stop fodret dem med de breve jeg har fået fra speciallæge omkring min nakke/skulder og MR-skanninger, breve fra Middelfart sygehus med svar osv. omkring min skulder. Så jeg har gjort et rigtig stort stykke arbejde. Alt hvad jeg har fået fra læger og sygehuse har jeg sendt kopi af videre til både kommune og fagforening for at bevise, at jeg overholder det jeg skal og passer tingene på MIN banehalvdel.

Sidste nye er så, at min nye socialrådgiver vil indhente fra neurokirurgisk afdeling på OUH, men ikke fra den speciallæge jeg blev henvist til først og som har været tovholder. Der skal nok også indhentes noget fra Ringe Rygcenter på et tidspunkt.

Men sagen er, hverken jeg eller min fagforening kan få at vide hvad kommunen pønser på, så vi kan heller ikke have noget klar til at lave modtræk. Og det er sgu træls og tærer hård psykisk at man stadig ikke ved hvad der skal ske.

Jeg ved godt at jeg skal have en læges ord for at jeg ikke kan holde til arbejdsprøvning, spørgsmålet er bare om egen læges og egen psykologs ord er nok. Ringe Rygcenter kan udtale sig om det fysiske, hvis det kommer så vidt, men om det er nok, ved jeg heller ikke.
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab

Sidst redigeret af hla72; 28-04-2010 kl. 18:55.
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2010, 19:03   #335
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Respekt for Zania, jeg kan jo bare læse det hele. Faktiske kan jeg give Zania ret i at prøvet noget andet, distrikt psykiatrien, er det også vores psykiatere ?. Jeg er faktisk ok glad for min. Pt. holder jeg pause ved min psykolog, og kommer nok heller ikke tilbage da mit forsikringsselskab for min behandlings forsikring har lukket kassen hertil.

Så jeg prøver at klare mig selv hvad det angår.

Da jeg røg ud af sdp. i 2007, gik der et år hvor jeg levede for egne penge. Det troede jeg at jeg kunne resten af livet, men sådan går det jo næppe. I 2008 tænkte jeg så at nu måtte jeg hellere søge en afklaring og få et fleksjob. !! Via en arbejds prøvning på 2 x 3 mdr. og en giga nedtur fandt jeg ud af at jeg måtte søge førtidspension. I jobcenteret i 2008 fik jeg dog fortalt at alle kan komme indfra gaden og søge fleksjob eller ftp. Så det må du da også kunne.

Hvad vil din fagforening og hvad vil du og din sagsbehandler ?? Det er med at være konkret og så må kommunen angribe din sag derud fra. Jeg syntes jo at det er helt hen i vejret at man tænker ordinær beskæftigelse med skåne hensyn, når du tænker førtidspension. Har de gang i nogle skuffe handler din fagforening og kommunen ? Der er i al fald noget i din sygehistorie de ikke tager til sig.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2010, 20:17   #336
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Respekt for Zania, jeg kan jo bare læse det hele. Faktiske kan jeg give Zania ret i at prøvet noget andet, distrikt psykiatrien, er det også vores psykiatere ?. Jeg er faktisk ok glad for min. Pt. holder jeg pause ved min psykolog, og kommer nok heller ikke tilbage da mit forsikringsselskab for min behandlings forsikring har lukket kassen hertil.

Så jeg prøver at klare mig selv hvad det angår.

Da jeg røg ud af sdp. i 2007, gik der et år hvor jeg levede for egne penge. Det troede jeg at jeg kunne resten af livet, men sådan går det jo næppe. I 2008 tænkte jeg så at nu måtte jeg hellere søge en afklaring og få et fleksjob. !! Via en arbejds prøvning på 2 x 3 mdr. og en giga nedtur fandt jeg ud af at jeg måtte søge førtidspension. I jobcenteret i 2008 fik jeg dog fortalt at alle kan komme indfra gaden og søge fleksjob eller ftp. Så det må du da også kunne.

Hvad vil din fagforening og hvad vil du og din sagsbehandler ?? Det er med at være konkret og så må kommunen angribe din sag derud fra. Jeg syntes jo at det er helt hen i vejret at man tænker ordinær beskæftigelse med skåne hensyn, når du tænker førtidspension. Har de gang i nogle skuffe handler din fagforening og kommunen ? Der er i al fald noget i din sygehistorie de ikke tager til sig.

Kh. EE
Nej, jeg tror ikke at min fagforening og kommunen har gang i nogle skuffeaftaler, min fagforening er meget åbne overfor mig. De kører min sag, taler på mine vegne og orienterer mig om alt hvad der foregår af korrespondance, så det er jeg ikke bange for.

Min fagforening og jeg er enige om, at det først og fremmest er mine psykiske problemer der skal lægges til grund for min fremtidige forsørgelse, da det er dem jeg har haft længst og de allerede ER stationære. Der er ingen udsigt til at jeg får det bedre, tværtimod får jeg det kun værre jo længere tid jeg er under pres. Det er også beskrevet lægeligt.

Jeg har ingen aftaler med min socialrådgiver på kommunen, andet end at jeg skal maile min dagbog igen midt i juni og så indkalder hun mig til møde en gang i juli.

Der er vist meget kommunen ikke tager til sig i min sygehistorie, det vidner de tidligere sygemeldinger jo en hel del om.
Er diagnosticeret med stressudløst depression tilbage i 2003. Fik diagnosen generaliseret angst og depressioner i 2005. Diagnosen postraumatisk belastningsreaktion kom på i 2008. Desuden har jeg lav stresstærskel, tilbagevendende depressioner, tåler ikke psykiske belastninger og har en psykisk skrøbelig personlighed.Jeg har brug for kontrol.. Alt sammen dokumenteret af egen læge, tidligere psykiater og psykolog.

Af fysiske ting har jeg i oktober 2009 ved MR-skanning fået konstateret læsion i en muskel i skulderen og en betændelsestilstand, begge dele forsøgt behandlet uden effekt.
Fysioterapeut har konstateret svag rygmuskulatur pga. en gammel skade i lænden.
I januar 2010 fik jeg ved MR-skanning konstateret 4 diskusprolapser i nakken (i går fik jeg at vide, at jeg faktisk har 5), jeg har udtalt slidgigt i nakken samt svag ryg.

Så det er jo ikke så lidt jeg slås med, jeg kan ikke liiiiiige se hvad der er at overse, men der ved du jo sikkert lige så godt som mig, at kommunen ser jo kun hvad de selv vil

Jeg har bare fået trikse ordre på, at jeg må ikke nævne FP med et ord, da det er som en rød klud på kommunerne. Jeg skal være samarbejdsvillig og sige fleksjob - hvilket jeg har gjort i årevis nu - det er vi så bare ikke kommet en dyt nærmere.

Jeg gør bare hvad jeg får besked på, tør ikke andet. Men det er godt nok gået meget i hårdknude og blevet en langvarig sej affære.
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2010, 09:48   #337
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Nogen gange kan det også være for hårdt, at "gøre hvad man bliver bedt om". Jeg kan ikke lige se hvorfor du skal gå efter et ordinært eller fleksjob, hvis du ikke kan magte det. Det ved jeg efter 2 arbejdsprøvninger, at jeg ikke kan. Hvis de mener, at du kan magte det ene eller det andet, så kan jeg heller ikke se hvorfor de ikke sætter dig i arbejdsprøvning ?

Jeg blev sygemeldt i 2006 og i 2008 gik jeg i afklaring efter fleksjob, men ender nu med at søge ftp. Det var nok fortrinsvis efter mine arbejdsprøvninger, at det stod klart at jeg måtte søge ftp. det gør jeg så.

I min sag er det nok også gået så stærkt, da jeg siden 2007 har været uden offentlig forsørgelse. Du har jo heldigvis stadig dine sygedagpenge og jeg syntes da, at det er dejligt at du har en fagforening du kan "bruge til noget". Jeg har ikke rigtigt brugt min, men føler heller ikke at jeg har haft brug for det "endnu".

Håber at du kan leve din situation ellers må du jo slå i bordet for at få en afklaring. Jeg kan ikke lige se hvorfor de taler om ordinær beskæftigelse med skåne hensyn, det er derfor jeg nævner skuffe aftaler. Du skal huske på at fagforeningen er uden støtte i et fleksjob, her er det kommunen der skal punge ud, men på ordinær beskæftigelse går kommune fri, så de presser måske din fagforening den vej. ? Du jo sige til din ff, at det kan de godt glemme hvis det er det du mener.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2010, 12:20   #338
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Nogen gange kan det også være for hårdt, at "gøre hvad man bliver bedt om". Jeg kan ikke lige se hvorfor du skal gå efter et ordinært eller fleksjob, hvis du ikke kan magte det. Det ved jeg efter 2 arbejdsprøvninger, at jeg ikke kan. Hvis de mener, at du kan magte det ene eller det andet, så kan jeg heller ikke se hvorfor de ikke sætter dig i arbejdsprøvning ?

Jeg blev sygemeldt i 2006 og i 2008 gik jeg i afklaring efter fleksjob, men ender nu med at søge ftp. Det var nok fortrinsvis efter mine arbejdsprøvninger, at det stod klart at jeg måtte søge ftp. det gør jeg så.

I min sag er det nok også gået så stærkt, da jeg siden 2007 har været uden offentlig forsørgelse. Du har jo heldigvis stadig dine sygedagpenge og jeg syntes da, at det er dejligt at du har en fagforening du kan "bruge til noget". Jeg har ikke rigtigt brugt min, men føler heller ikke at jeg har haft brug for det "endnu".

Håber at du kan leve din situation ellers må du jo slå i bordet for at få en afklaring. Jeg kan ikke lige se hvorfor de taler om ordinær beskæftigelse med skåne hensyn, det er derfor jeg nævner skuffe aftaler. Du skal huske på at fagforeningen er uden støtte i et fleksjob, her er det kommunen der skal punge ud, men på ordinær beskæftigelse går kommune fri, så de presser måske din fagforening den vej. ? Du jo sige til din ff, at det kan de godt glemme hvis det er det du mener.

Kh. EE
EE, undskyld jeg først svarer nu. Har virkelig ikke godt for tiden og har ikke lige hoved til at koncentrere mig. Men nu forsøger jeg.

Som jeg skrev længere oppe i en anden kommentar, så vil kommunen ikke afklare/arbejdsprøve mig, da jeg stadig ikke er udredt og afklaret lægeligt omkring mine diskusprolapser, nakke/skulderproblemer. Jeg har banket i bordet flere gange, fagforening har banket i bordet, men der er intet at gøre.

Jeg tror ikke kommunen presser min fagforening, kan ikke se hvad de skulle gøre det for. Men kommunen holder sine kort tæt ind til kroppen og er absolut ikke meget for at melde ud hvad de egentlig vil.

Jeg har ikke andet valg end at leve med situationen, for der er ikke udsigt til arbejdsmæssig afklaring så længe jeg stadig er i udredning og behandling med mine fysiske problemer. Og så kan jeg nok så meget synes livet er uudholdeligt, der er intet at gøre så længe der ikke foreligger noget på om jeg er stationær eller ej.
Men det ender nok med, hvis det fortsætter sådan her, at jeg må melde ud, at jeg ikke orker mere og de godt kan glemme arbejdsmæssig afklaring, men jeg kan bare ikke se hvordan jeg kan "slippe".

Jeg er i gang med at overveje hvordan jeg vil tage fat i fagforeningen og en gang for alle melde helt klart ud - så der overhovedet ingen tvivl er mere - at jeg er derude nu, hvor jeg kun tænker på pension. Jeg vil lige tale med min psykolog først (har en tid på onsdag) og høre om han vil bakke mig op. Jeg tør nemlig ikke stå helt alene med det... hvis du forstår.

Håber jeg har fået forklaret mig og svaret på dine spørgsmål.

Jeg har det som ovenfor skrevet rigtig skidt. Jeg har overladt kommunikationen med kommunen til min fagforening, for jeg kan ikke koncentrere mig om det samtidig med jeg slås med psyken, er i smertelindrende behandling, skal genoptrænes osv.
Så jeg stoler på min fagforening, jeg ved de er 150% på min side og kæmper min sag. Men jeg er selv nået dertil, hvor jeg bare ikke orker mere, hvis du forstår.

God 1. maj.
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2010, 16:15   #339
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Hla,

Man skal ikke "besvare" K10, vi rykker jo ikke hinanden heller vel . Ej kender du den når du skriver en mail og går ned i bunden for at finde "send" knappen, så er man da K10 imprægneret eller hvad det hedder og jeg er ikke en gang herinde så tit. Kun når jeg har overskud .

Jeg syntes at det er fedt at du har et godt samarbejde med din fagforening og super at du stadig er på sdp. det er du jo også berettiget til når du stadig er i behandling.

Det der blot "nager" mig i din sag er at de mener du skal et og du noget helt andet. Hvis du har en samarbejdspartner skulle I jo gerne mene det samme. Du må åbenbart ikke nævne det overfor kommunen, at du ønsker ftp. men hvorfor ikke ??

Jeg vidst først at det skulle være ftp. da jeg havde været i fleksjob, men du har jo også decideret fysiske skavanker, så måske er det derfor du mener at ftp. er den eneste vej ?. Mener eksperterne/lægerne at du på de fysiske skavanker, vil kunne få det bedre til at kunne bestride et fleksjob ? så er det jo super, og hvis den psykiske del så også kan følge med, så er der jo ikke andet for at prøve det af når din fysiske del er til det !?.

Hvornår udløber dine sdp ?

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2010, 21:54   #340
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Hla,

Man skal ikke "besvare" K10, vi rykker jo ikke hinanden heller vel . Ej kender du den når du skriver en mail og går ned i bunden for at finde "send" knappen, så er man da K10 imprægneret eller hvad det hedder og jeg er ikke en gang herinde så tit. Kun når jeg har overskud .

Jeg syntes at det er fedt at du har et godt samarbejde med din fagforening og super at du stadig er på sdp. det er du jo også berettiget til når du stadig er i behandling.

Det der blot "nager" mig i din sag er at de mener du skal et og du noget helt andet. Hvis du har en samarbejdspartner skulle I jo gerne mene det samme. Du må åbenbart ikke nævne det overfor kommunen, at du ønsker ftp. men hvorfor ikke ??

Jeg vidst først at det skulle være ftp. da jeg havde været i fleksjob, men du har jo også decideret fysiske skavanker, så måske er det derfor du mener at ftp. er den eneste vej ?. Mener eksperterne/lægerne at du på de fysiske skavanker, vil kunne få det bedre til at kunne bestride et fleksjob ? så er det jo super, og hvis den psykiske del så også kan følge med, så er der jo ikke andet for at prøve det af når din fysiske del er til det !?.

Hvornår udløber dine sdp ?

Kh. EE
Det sidste først, min forlængelse skulle oprindeligt udløbe i morgen, men da den paragraf er blevet forlænget fra 26 til 39 uger, så har jeg til 1. august. Så kan jeg ikke forlænges under den mere, men måske under en af de andre, hvilket så nok bliver §27, stk. 1 nr. 4, hvis kommunen siger enten fleks eller pension.

Jeg ønsker selv pension og har gjort det siden sidst på sommeren 09, hvor jeg igen fik en forværring i mine psykiske problemer. Indtil da tænkte jeg selv i fleksjob-baner. Mine smerteproblemer har jeg haft i over et år og er kun lige kommet i smertebehandling. Jeg er bare nået dertil hvor jeg ikke orker mere, jeg vil bare gerne have ro i mit liv, ro så jeg kan få noget livskvalitet tilbage, for mit liv handler lige nu bare om at overleve og så ikke så meget mere. Jeg når aldrig at få bearbejdet noget hos psykologen, så kommer der noget der vælter mig. Min angst bliver værre og værre, jeg bliver mere og mere psykisk ustabil og det er virkelig ikke til at holde ud mere. Der skal intet til at vælte mig og jeg bliver stresset og angst af den mindste ting.
Samtidig slås jeg med smerter, fysiske problemer med nakken, skulderen, mine arme, lænden. Jeg er svært overvægtig, burde tabe mig. Har taget de 20 kg på jeg ellers havde tabt på 1½ år, men jeg har trøstespist fordi jeg røg ind i en depression igen der i eftersommeren sidste år. Og ja, det gavner heller ikke fysikken at jeg vejer så meget for meget som jeg gør, men jeg har bare ikke overskudet til at tabe mig når jeg slås med alle de ting jeg slås med.

Altså, oprindeligt måtte jeg ikke nævne pension, da det ville provokere for meget når kommunen stadig snakkede om ordinært arbejde. Derfor skulle jeg sige fleksjob.

Men jeg er da helt fortvivlet nu, har tænkt meget over det de sidste dage. Jeg har jo bare gjort hvad jeg har fået besked på, været samarbejdsvillig og har ikke gjort noget de kunne bruge i mod mig, altså kommunen.

Opfølgningssamtaler er jo ikke det der har været flest af, har kun lige været til en her 15. april hvor jeg ud af det blå skulle svare på hvad mit eget arbejdsmarkedsperspektiv er. Jeg blev så befippet, at jeg kun fik svaret, at jeg ikke har noget arbejdsmarkedsperspektiv aktuelt, da jeg lige nu kun kan koncentrere mig om behandlingsforløb og smertelindring.
SKulle jeg så der have sagt, at jeg ser kun mig selv på pension?!

Hvis det var der, så har jeg jo ødelagt det hele for mig selv, men jeg har jo bare gjort som jeg har fået at vide jeg skulle. At det er kommunens opgave at finde ud af hvad jeg kan osv.

Jeg har hele tiden sagt, at jeg kan ikke arbejde fuldtid, da de lavede min RP i september 09 sagde jeg optimistisk 20-25 timer om ugen max hvis jeg også skal have et liv bagefter. Men siden da har ingen spurgt mig, for jeg har ikke fået lov at rette i min RP eller er blevet partshørt eller noget. Ellers havde jeg også sat timetallet markant ned.

Så ja, jeg kan da godt se, at det at jeg har gjort nok har skadet min sag meget mere end det har gavnet, men jeg havde ikke andre muligheder når jeg ikke kunne få kommunen til at sige fleksjob.

Selvom de har erkendt jeg er stationær på det psykiske og har varigt nedsat arbejdsevne, så holder de stadig på at jeg skal afklares lægeligt på det fysiske før de kan afklare mig arbejdsmæssigt. Fik at vide til opfølgningssamtalen d. 15. april, at der kan jo ske meget på 3 måneder og det føler jeg er et pres på mig til at blive rask på det fysiske.

Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal sige til kommunen mere for at blive hørt og jeg ved da slet ikke nu hvordan jeg skal få det kommunikeret til min fagforening at jeg kun ser en pension som en mulighed uden det virker for utroværdigt.

Min praktiserende læge har skrevet i sin seneste status fra januar, at han anbefaler der bliver set socialmedicinsk på min sag, indraget psykiatrisk speciallæge osv. Det har kommunen valgt at overhøre og ignorere... så hvad stiller jeg op?

Jeg får hele tiden at vide, at jeg skal være realistisk, men hvordan kan jeg det når kommunen er et andet sted? Så hvad gør jeg helt konkret? Hvordan skal jeg gøre kommunen opmærksom på at det eneste rigtige er pension uden at de ser det som jeg ikke vil samarbejde?

Må indrømmet, at jeg sidder meget med en følelse af, at jeg har handlet helt forkert og kan faktisk slet ikke se mig ud af hvordan *biiip* jeg kommer ud af det her... og det gør mig altså meget ked af det. Har jeg virkelig ødelagt det for mig selv?

Undskyld hvis det virker rodet.
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab

Sidst redigeret af hla72; 01-05-2010 kl. 21:58.
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
regeringen-hvad har de gang i? østerbro Politik og Samfund 11 16-05-2012 13:49
Hvad har Åbenrå Kommune gang I ? Florken Skal kommuner ikke overholde loven? 44 01-05-2012 12:44
2. gang nono222 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 11-10-2011 21:53
Retssikkerhedsloven - hvad i alverden betyder det? zuza Nyt om loven 7 19-04-2009 21:43
3. gang... Buffy Dit og Dat 12 28-10-2008 15:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension