K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-02-2010, 19:54   #251
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Da jeg selv ikke kunne klare mere kommunefnidder, fik jeg min læge til at skrive, at det for alvor gik ned af bakke for mig og at jeg ikke længere kunne overskue ventetiden og var røget helt ud i risikozonen...

Synes det hjalp enormt meget på sagsbehandlingen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2010, 21:16   #252
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Da jeg selv ikke kunne klare mere kommunefnidder, fik jeg min læge til at skrive, at det for alvor gik ned af bakke for mig og at jeg ikke længere kunne overskue ventetiden og var røget helt ud i risikozonen...

Synes det hjalp enormt meget på sagsbehandlingen.
Jeg håber virkelig også, at min læge indser at den er endnu mere gal nu og vil gøre noget for at fremskynde en eller anden form for afklaring.... hvis han kan.

Jeg er dog godt klar over, at det er kommunen der sidder på magten og kan nægte alt så længe jeg ikke kan komme i afklaring på Reva, men jeg tænker bare nu, vil de have man ligger død og begravet før man kan få fred?

Det er så slemt - og det her er der ingen der ved, jeg har ikke engang skrevet om det på min blog - at jeg er begyndt at gå i barskabet og tage mig en sjus eller to, bare for at falde ned.... og vi snakker altså rent... uden noget i. Mig som ellers ikke har rørt alkohol i 3½ år fordi jeg den gang var på vej ud i at blive lidt for afhængig af at drikke (det dulmede så dejligt).
Jeg tør ikke skrive det i min dagbog, for jeg er bange for kommunen vil bruge det i mod mig.... og jeg er også meget obs på, at det ikke skal blive en vane at jeg skal have noget sprut at falde ned på hver gang jeg synes tingene er for meget.

Min overspisning og trøstespisning har været løbet af sporet i et ½ år nu og jeg som ellers havde tabt 20 kg har taget de 12 på igen... og jeg vejer altså rigtig meget for meget i forvejen.

Så det hele er noget møg og jeg har bare ikke kræfterne til at hive mig selv op mere. Har virkelig bare lyst til at sige stop.

Kunne det være en ide at tage dagbogen med og vise min læge?
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2010, 19:57   #253
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Har i dag fået kopi af MR-skanningsbeskrivelsen fra da jeg fik skannet min nakke.

Den er godt nok skrevet i lægesprog og jeg er godt rusten i det... det er også ved at være 5 år siden jeg arbejdede på OUH.

Men med min begrænsede hukommelse og viden, kan jeg i hvert fald se, at jeg har i alt 4 diskusprolapser i min nakke og de sidder mellem 3/4, 4/5, 5/6 og 6/7 halshvirvel. Den største sidder mellem 6 og 7 og den er ret stor.
Desuden viser skanningen forandringer i nakken som er ret udtalte for min alder, men at der ikke er mistanke om ondartede forandringer. Så vidt jeg kan læse, så er jeg "bare" slidt.

Men jeg vil se om jeg kan få den "oversat" enten når jeg kommer på neurokirurgisk eller af min egen læge (selvom det først er d. 18. jeg har en tid hos ham), jeg er nødt til at have et helt klart billede hvad der er galt, om det er noget der "bare" kan klares med en operation og genoptræning eller - som jeg har mistanke om ud fra skanningen - at der er forandringer som der ikke kan gøres noget ved... altså slid.

Nu må jeg bare vente tålmodigt på jeg skal på neurokirurgisk d. 10. marts og have dommen.... og bagefter... senere... kommer dommen så fra kommunen... vil de forlænge eller ej
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2010, 20:17   #254
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Hejsa søde

Du får lige

Det har du vist godt brug for!

Jeg har ikke hoved til at hjælpe dig - og må nok også erkende, at mig som bisidder vil da få odense til at se rødt for alvor.

Men!!!

Jeg synes du skal tage med mig i svømmehallen, til aqua jogging. Sig til hvis du vil med

Kram
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2010, 11:42   #255
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Odenseaneren Se meddelelser
Hejsa søde

Du får lige

Det har du vist godt brug for!

Jeg har ikke hoved til at hjælpe dig - og må nok også erkende, at mig som bisidder vil da få odense til at se rødt for alvor.

Men!!!

Jeg synes du skal tage med mig i svømmehallen, til aqua jogging. Sig til hvis du vil med

Kram
Tak for

Ang. aqua-jogging, så er al motion - ud over alm. gåture - blevet lagt på is indtil jeg har en afklaring på hvad præcis der med min nakke og hvad der kan gøres. Har fået at vide, at jeg må ikke overbelaste mig for meget, fordi der ikke er styr på hvordan jeg bruger min krop, hvordan min kropsholdning er osv.

Har ellers dyrket aqua-jogging før, nemlig sammen med min veninde, men det forværrede mine smerter rigtig meget i højre arm og nakke, så jeg holdt op.

Jeg håber jeg kan komme i gang med det igen på et eller andet tidspunkt, for det var også rigtig godt for hovedet at tonse rundt i vandet.
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2010, 14:10   #256
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
Hej hla72

Jeg har læst om din frustrende situation og jeg kan godt forstå - at du har det af H til og er meget vred på systemet.
Jeg sidder med mit fagforeningsblad som jeg modtog i går og jeg citerer direkte fra bladet: Snup 15 menneskers sygedagpenge, og scor 10.000 kroner til en fed ferie eller et flot fladskærm. Det lukrative tilbud gælder socialrådgiverne i Odense Kommunes jobcenter.
De samme tilbud gør sig gældende i : Horsens - Aalborg - Rebild - Hillerød - Hjørring - Hørsholm - Haderslev.
Det er p.t. de Kommuner man ved gør den slags overfor sine klienter - men der er sikkert mange flere Kommuner som gør akkurat det samme?.
Klager m.h.t. sygedagpenge er eksploderet og hver 3. sag bliver fejlbehandlet - så grelt står det desværre til i dagens Danmark.
Held og lykke med din sag fremover.
Mvh. Tullee
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2010, 15:26   #257
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tullee Se meddelelser
Hej hla72

Jeg har læst om din frustrende situation og jeg kan godt forstå - at du har det af H til og er meget vred på systemet.
Jeg sidder med mit fagforeningsblad som jeg modtog i går og jeg citerer direkte fra bladet: Snup 15 menneskers sygedagpenge, og scor 10.000 kroner til en fed ferie eller et flot fladskærm. Det lukrative tilbud gælder socialrådgiverne i Odense Kommunes jobcenter.
De samme tilbud gør sig gældende i : Horsens - Aalborg - Rebild - Hillerød - Hjørring - Hørsholm - Haderslev.
Det er p.t. de Kommuner man ved gør den slags overfor sine klienter - men der er sikkert mange flere Kommuner som gør akkurat det samme?.
Klager m.h.t. sygedagpenge er eksploderet og hver 3. sag bliver fejlbehandlet - så grelt står det desværre til i dagens Danmark.
Held og lykke med din sag fremover.
Mvh. Tullee
Står der virkelig det??!

Jeg er rystet.. eller... det er ikke ordet.

Kunne du ikke skrive hvad fagblad det er og om det evt. kan læses online? For det vil jeg meget gerne have lov til at præsentere for både min fagforening og min socialrådgiver og høre om det virkelig kan være sandt.

Hvor er dagens Danmark virkelig sygt. Det burde virkelig ikke være lovligt

Tak fordi du gør mig - og alle andre - opmærksom på det
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2010, 15:34   #258
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Ja tak, vi er flere der gerne vil have info om dette "fænomen" virkelig eksisterer...
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2010, 15:47   #259
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Ja tak, vi er flere der gerne vil have info om dette "fænomen" virkelig eksisterer...
Har selv fundet ud af det, tænkte nemlig, hvem skriver meget om den slags i deres fagblad og det gør 3F. Er dog ikke selv medlem, men har da set at flere har henvist til kritiske artikler i deres fagblad, og bingo... det er dem.

Men det er i det nyeste på side 52-53 http://www.e-pages.dk/3f/508/

__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2010, 18:59   #260
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
hej igen hla72

Sorry jeg ikke selv lige fik skrevet hvilket fagblad jeg havde disse ord fra - men du fandt så ud af det selv.

Ja - det er virkelig grotesk - at den slags foregår rundt omkring i landet - så jeg vil håbe at den artikel i 3 F. virkelig kommer til at gøre en forskel for alle dem som er kommet i klemme indenfor sygdagpenge systemet? ellers må vi i fælleskab se om vi ikke kan få meget mere focus på det emne via andre kanaler? nogen der har nogle gode ideer? så sig frem.
Jeg ville gerne have sat et stort knus ind på mailen her - men det ved jeg ikke lige hvordan man gør? :-)
m.v.h. Tullee
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
regeringen-hvad har de gang i? østerbro Politik og Samfund 11 16-05-2012 13:49
Hvad har Åbenrå Kommune gang I ? Florken Skal kommuner ikke overholde loven? 44 01-05-2012 12:44
2. gang nono222 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 11-10-2011 21:53
Retssikkerhedsloven - hvad i alverden betyder det? zuza Nyt om loven 7 19-04-2009 21:43
3. gang... Buffy Dit og Dat 12 28-10-2008 15:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension