K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-10-2015, 13:19   #1
Nunchuck
Ved at vænne sig til K10
 
Nunchucks avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-05 2013
Indlæg: 14
Styrke: 11
Nunchuck er ny på vejen
Virksomhedspraktik ?

Jeg har søgt agtindsigt i min sag, da jeg pt. er uden sagsbehandler ( der skal ansættes en ny ) og jeg er " sat af" mit genoptræningshold, grundet der ingen fremgang er for træning og derfor befinder mig i "ingenmandsland" lige nu.

Deri kan jeg læse, at der tales om at jeg skal i virksomhedspraktik, MEN at der ikke er tale om en arbejdsprøvning, da der ikke på nuværende tidspunkt ved om min tilstand er stationær ( Har gået sådan her snart 4 år )

Jeg troede en virksomhedspraktik, var til for at afklare ens arbejdsevne i forhold til tilkendelse af fx. fleksjob.

Kan ikke gennemskue formålet med at komme i virksomhedspraktik, hvis det ikke "tæller" nogensteder ? - Eller misforstår jeg helt ? Nogen der kan gennemskue det ?

(Glæder mig til at få en sagsbehandler engang i fremtiden )
Nunchuck er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2015, 15:19   #2
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nunchuck Se meddelelser
Jeg har søgt agtindsigt i min sag, da jeg pt. er uden sagsbehandler ( der skal ansættes en ny ) og jeg er " sat af" mit genoptræningshold, grundet der ingen fremgang er for træning og derfor befinder mig i "ingenmandsland" lige nu.

Deri kan jeg læse, at der tales om at jeg skal i virksomhedspraktik, MEN at der ikke er tale om en arbejdsprøvning, da der ikke på nuværende tidspunkt ved om min tilstand er stationær ( Har gået sådan her snart 4 år )

Jeg troede en virksomhedspraktik, var til for at afklare ens arbejdsevne i forhold til tilkendelse af fx. fleksjob.

Kan ikke gennemskue formålet med at komme i virksomhedspraktik, hvis det ikke "tæller" nogensteder ? - Eller misforstår jeg helt ? Nogen der kan gennemskue det ?

(Glæder mig til at få en sagsbehandler engang i fremtiden )
Lyder meget som min sag, der også har stået på i over 4 år. Skal i praktik nummer 3. Heller ikke mhp. afklaring men så jeg kan komme tilbage til arbejdsmarkedet ved stille og roligt at gå op i tid.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2015, 16:09   #3
Nunchuck
Ved at vænne sig til K10
 
Nunchucks avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-05 2013
Indlæg: 14
Styrke: 11
Nunchuck er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af de7smådværge Se meddelelser
Lyder meget som min sag, der også har stået på i over 4 år. Skal i praktik nummer 3. Heller ikke mhp. afklaring men så jeg kan komme tilbage til arbejdsmarkedet ved stille og roligt at gå op i tid.

Er det lykkedes at komme op i tid for dig ? - Kan det ikke vurderes efter 1. praktik ?

Jeg kan læse de påtænker jeg kan starte på 12 timer.

Det vil jeg da også gerne forsøge, men undrer mig over hvordan mennesker jeg ikke har set/talt med vurderer det, da jeg samtidig kan læse genoptræningen skriver jeg kan klare 7 min på gåbånd og 5 min på cykel og jeg har gået der 1 time 3 x om ugen, og de nu vurderer jeg ikke bliver bedre?
Er temlig sikker på at 12 timer til at begynde med vil være for meget.
Men jeg skal jo åbenbart ikke spørges


Ved du forresten om det stadig er alm. kontanthjælp man modtager, mens man er i virksomhedspraktik, eller om det overgår til resourceydelse....eller hvad det nu kaldes

Sidst redigeret af Nunchuck; 20-10-2015 kl. 16:12.
Nunchuck er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2015, 18:28   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du er som en flue i en flaske en sommerdag.....

Kære Nunchuck

.... hvilket vi alle sammen har været. Det er ikke rart oven i ens sygdom.

I dit tilfælde lumbale diskusprolapser og en genoptræning der ikke hjælper dig.

Jeg oplevet at k10 er din eneste livline.

Du må forstå at din sag er kompliceret og kan blive ti-fold værre, derfor skal du holde dig til een tråd, ellers mister vi andre det store overblik i din sag.

Dine tidligere tråde med mange oplysninger:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=26949

http://www.k10.dk/showthread.php?t=30436

Du skal forstå, at du er havnet i en situation, som om du befinder dig i en retssal, med 2 modparter med modsatrettede interesser og hvor kun beviser og DOKUMENTATIONER er gældende.

Kommunen interesserer sig ikke for diagnoser men udelukkende din DOKUMENTREDE arbejdsevne. Punktum.

Derfor foregår al kontakt til kommunen skriftligt. Punktum.

Du undre dig, at mennesker der ikke har set dig, ønsker en påbegyndelse af en arbejdsprøvning, påbegyndende på 12 timer, som ikke er en arbejdsprøvning men en virksomhedspraktik, pga kommunen ikke har en sagsbehandler til dig, før der er ansat en.

En social sag må ikke bare henlægges passiv med begrundelsen er interne kommunale problemer. Det er ikke dit problem, hvad kommunen kunne planlægge sig ud af.

Men fremover er der kun een ting der bestemmer, hvor meget du kan yde i en fremtidig arbejdsprøvning: Det er din ryg, helbred og ikke tåbelige omgivelser, som ikke har den fornødne viden om, at have endnu en diskusprolaps.

Når du ikke kan mere, smerterne bliver for store, stopper du. Punktum.

Uanset hvilken behandling du modtager, må du ikke få øget dine smerter, naturligvis!!!! (diskusprolaps vs løbebånd?????)

Du skal påtage dig et større ansvar for din ryg og ikke være så autoritetstro, stoppe hvis noget øger dine smerter.

Du vil godt, men kan ikke.

Du nævner, at du har fået endnu en diskusprolaps. Er det blevet bekræftet gennem en MR-scanning? S.U.

Hvor sidder den præcis? S.U...... det skal du vide!

Jeg kan se du har søgt aktindsigt nu, først 3 år efter din første operation i 2012.

Her skal du også søge aktindsigt ved speciallæger og hospitaler, da du skal vide alt, hvad der skrives om dig og hvad der befinder sig i din kommunale journal.

Til din information:

Vejledningsforpligtigelsen
http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...orpligtigelsen

Kontanthjælp og ejerbolig
http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...p-og-ejerbolig

Da du ikke har oplyst din kommunes navn, søger du efter "Borgerrådgiver" på din kommunes hjemmeside, om kommunen har ansat en sådan. Hvis JA kontakter du denne for at få afklaret den manglende sagsbehandler og at du føler at du bliver placeret unødigt.

Genoptræning

Jeg forstår du er opereret for en lumbal diskusprolaps i L5 og genoptræningen ikke giver det store fremskridt? S.U.

( løbetræning af en diskusprolaps-patient )

Hvornår skal du til næste MR-scanning og eventuel næste operation? S.U.

Hvis og når du skal opereres påny, husker du at have en lovkrævet GOP, Genoptræningsplan i hånden inden udskrivning.

Senere når du bliver en "almindelig rygpatient" og afsluttet ved hospitalet begynder der nye problemer med betaling af efter-optræning.

Men forhåbentlig går du ikke tilbage til samme sted der ikke kunne opnå resultater første gang.

Du skal huske Servicelovens § 102:
http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...melse-pdf/view

Fremover skal du være bevidst om, at din situation er ganske alvorlig, oven i kampen med kommunen, så du skal passe på det du har tilbage af dit helbred og ikke gøre de samme dumheder, som vi andre har gjort.

Du skal kende til udtrykket "Stationær"
https://www.sundhed.dk/sundhedsfagli...dagpengeloven/

Lægeligt set er det tale om en helbredsmæssig stationær tilstand, når samtlige følgende betingelser er opfyldt:

den eller de behandlende læger ikke finder behov for yderligere diagnostik,
lægerne vurderer, at tilstanden er fyldestgørende behandlet, og
der er gået den tid, lægen har angivet for, at behandlingens fulde virkning kan bedømmes.

Alle tre forhold skal være gældende.

Det, at en lidelse er stationær, og der således ikke længere kan forventes en bedring i helbredstilstanden, er ikke i alle tilfælde ensbetydende med, at arbejdsevnen ikke kan udvikle sig.


Efterfølgende skal du vide, at en henvisning til optræning er personlig og DU bestemmer hvor du vil modtage din behandling. Kommunen kan ikke tvinge dig til kommunes tilbud.

For området sker der store ændringer som du skal kende til:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=30823

http://www.k10.dk/showthread.php?t=30308

Alt dette nævnt, fordi du ikke vil opnå den juridiske betegnelse "svært handicappet" og dermed selv skal betale de 60% af dine fremtidige optræningsregninger.

Optræning, som foregår på hold, hvor du efter mine 35 års erfaring, ikke hører til.

Du skal tale med din praktiserende læge om muligheden for individuel henvisning til et behandlersted der kan opnå resultater og lade dig løbe på et løbebånd. Det er dine rygproblemer for alvorlige til.

Din praktiserende læge er fremover en særdeles vigtig person i din sociale sag!

Du skal fremover være aktiv og finde ressourcer til at forstå lovgivningen, derfor læs alle de link du har modtaget igennem, så dukker der flere spørgsmål op.

Men at din sag bliver stoppet og du bliver placeret i noget virksomhedspraktik som ikke er en arbejdsprøvning skal du reagerer over for.

Hvad du kan klare, bestemmer din ryg fremover. Punktum.

Hvis ikke din kommune har en "Borgerrådgiver" har du muligheden at bruge DUKH`s rådgivning:

http://www.dukh.dk/fa-radgivning/inf...efonradgivning

Hvad gør du nu?

Du sender kommunen en mail, afdelingens chef, da du ingen sagsbehandler har og beder om vejledning iht Retssikkerhedslovens §7

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=173199

"§ 7. Senest 8 uger efter første henvendelse om løbende hjælp til forsørgelse skal kommunalbestyrelsen foretage en vurdering efter § 6. Dette gælder dog ikke for personer, der er omfattet af et kontaktforløb efter kapitel 7 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, samt personer, der er omfattet af et opfølgningsforløb efter kapitel 6 i lov om sygedagpenge.

Stk. 2. Ansøgeren skal skriftligt have besked om kommunalbestyrelsens vurdering efter stk. 1.

Erhvervsrettede foranstaltninger

§ 7 a. Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunalbestyrelsen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.

Stk. 2. Hvis kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om yderligere foranstaltninger, skal disse sættes i værk i umiddelbar tilknytning til ophøret af den nuværende foranstaltning.
"

Du skal være aktiv!!!

Du skal dele sagen op i det juridiske og din operation og optræning med dine rettigheder.

Da du er selvstændig og min viden er mangelfuld omkring ydelser i de forskellige situationer må andre hjælpe.

Hilsen Peter

Bilag

Love og regler om optræning etc
http://www.k10.dk/showthread.php?t=15813

Sidst redigeret af phhmw; 20-10-2015 kl. 19:00.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 20-10-2015, 22:44   #5
Nunchuck
Ved at vænne sig til K10
 
Nunchucks avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-05 2013
Indlæg: 14
Styrke: 11
Nunchuck er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser

Derfor foregår al kontakt til kommunen skriftligt. Punktum.
Ja - det er jeg klar over og har også opfyldt det. Men den kommunikation der er foregået mellem genoptræning og en person jeg ikke ved hvem er, men åbenbart har overtaget min sag MIDLERTIDIGT ( gør hun meget opmærksom på ) har jeg ikke kendt til. Men da jeg fornemmede der pågik en sådan, søgte jeg agtindsigt - så det er kun de sidste mdr jeg ikke har haft indsigt i min journal, ellers har jeg fulgt med på skrift

Du undre dig, at mennesker der ikke har set dig, ønsker en påbegyndelse af en arbejdsprøvning, påbegyndende på 12 timer, som ikke er en arbejdsprøvning men en virksomhedspraktik, pga kommunen ikke har en sagsbehandler til dig, før der er ansat en. - Ja, men det er jo så denne MIDLERTIDIGE dame, der er på banen her - Hun underskriver sig i mine agter som Rådgiver / Center for borgerservice - men sidder nu og vurderer i min sag, uden jeg er informeret ?

En social sag må ikke bare henlægges passiv med begrundelsen er interne kommunale problemer. Det er ikke dit problem, hvad kommunen kunne planlægge sig ud af.

Men fremover er der kun een ting der bestemmer, hvor meget du kan yde i en fremtidig arbejdsprøvning: Det er din ryg, helbred og ikke tåbelige omgivelser, som ikke har den fornødne viden om, at have endnu en diskusprolaps.

Når du ikke kan mere, smerterne bliver for store, stopper du. Punktum.

Uanset hvilken behandling du modtager, må du ikke få øget dine smerter, naturligvis!!!! (diskusprolaps vs løbebånd?????)

Du skal påtage dig et større ansvar for din ryg og ikke være så autoritetstro, stoppe hvis noget øger dine smerter.
Jeg har gået til genoptræning gennem lang tid. Jeg er den eneste der forstår mine smerter, hvilket jeg har givet udtryk for gennem lang tid. Det er jo MIG der må ligge ned flere dage. efter en eller anden fys. har prøvet at afprøve noget nyt, fandt jeg hurtigt ud af - så jo - jeg siger skam NEJ. Hvilket har givet mig jobcentrets egen diagnose : Fear avoidance ( Åbenbart vurderet som om jeg siger NEJ fordi jeg er bange for smerter) - den siger ikke noget om de gange jeg har oplevet at blive " lagt ned" i 14 dage, fordi en fys lige troede de skulle "hjælpe" mig med at løfte benene ect.

Du vil godt, men kan ikke. - Ved jeg godt, men ja, jeg ville gerne kunne noget mere

Du nævner, at du har fået endnu en diskusprolaps. Er det blevet bekræftet gennem en MR-scanning? S.U.
Jeg er opereret 2 gange i lænden, og det står i min journal, at det bliver jeg ikke mere, da det forværrer min situation. Derudover har jeg slidgigt i halshvirvelsøjlen og har haft 2 prolapsudfald dér, der har trukket sig igen uden operation. Så har været en del gange i MR scan

Hvor sidder den præcis? S.U...... det skal du vide!
Prolaps L5 - Spinal stenose L4-L5, Diskusprotusion L2 + L4 prolaps med afklemning af durasækken.
Derudover Kanalstenose C5-C6-C7 med prolaps på C5 og C6


Jeg kan se du har søgt aktindsigt nu, først 3 år efter din første operation i 2012. - Nope, har haft på skrift hele tiden, men min sag har rykket sig gevaldigt fra min SM opsagde sit job i Juli til nu - det er heri den ny agtindsigt påstår.

Her skal du også søge aktindsigt ved speciallæger og hospitaler, da du skal vide alt, hvad der skrives om dig og hvad der befinder sig i din kommunale journal. Det har jeg

Til din information:

Vejledningsforpligtigelsen
http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...orpligtigelsen

Kontanthjælp og ejerbolig
http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...p-og-ejerbolig

Da du ikke har oplyst din kommunes navn, søger du efter "Borgerrådgiver" på din kommunes hjemmeside, om kommunen har ansat en sådan. Hvis JA kontakter du denne for at få afklaret den manglende sagsbehandler og at du føler at du bliver placeret unødigt. Ok ?

Genoptræning

Jeg forstår du er opereret for en lumbal diskusprolaps i L5 og genoptræningen ikke giver det store fremskridt? S.U.

( løbetræning af en diskusprolaps-patient )

Hvornår skal du til næste MR-scanning og eventuel næste operation? S.U. Jeg bliver ikke opereret mere, min krop reagerer aparte ifølge kiroug, og jeg er afklaret med MR scan

Hvis og når du skal opereres påny, husker du at have en lovkrævet GOP, Genoptræningsplan i hånden inden udskrivning.

Senere når du bliver en "almindelig rygpatient" og afsluttet ved hospitalet begynder der nye problemer med betaling af efter-optræning.

Men forhåbentlig går du ikke tilbage til samme sted der ikke kunne opnå resultater første gang.

Du skal huske Servicelovens § 102:
http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...melse-pdf/view

Fremover skal du være bevidst om, at din situation er ganske alvorlig, oven i kampen med kommunen, så du skal passe på det du har tilbage af dit helbred og ikke gøre de samme dumheder, som vi andre har gjort.

Du skal kende til udtrykket "Stationær"
https://www.sundhed.dk/sundhedsfagli...dagpengeloven/

Lægeligt set er det tale om en helbredsmæssig stationær tilstand, når samtlige følgende betingelser er opfyldt:

den eller de behandlende læger ikke finder behov for yderligere diagnostik,
lægerne vurderer, at tilstanden er fyldestgørende behandlet, og
der er gået den tid, lægen har angivet for, at behandlingens fulde virkning kan bedømmes.

Alle tre forhold skal være gældende.

Det, at en lidelse er stationær, og der således ikke længere kan forventes en bedring i helbredstilstanden, er ikke i alle tilfælde ensbetydende med, at arbejdsevnen ikke kan udvikle sig.


Efterfølgende skal du vide, at en henvisning til optræning er personlig og DU bestemmer hvor du vil modtage din behandling. Kommunen kan ikke tvinge dig til kommunes tilbud.

For området sker der store ændringer som du skal kende til:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=30823

http://www.k10.dk/showthread.php?t=30308

Alt dette nævnt, fordi du ikke vil opnå den juridiske betegnelse "svært handicappet" og dermed selv skal betale de 60% af dine fremtidige optræningsregninger.

Optræning, som foregår på hold, hvor du efter mine 35 års erfaring, ikke hører til.

Du skal tale med din praktiserende læge om muligheden for individuel henvisning til et behandlersted der kan opnå resultater og lade dig løbe på et løbebånd. Det er dine rygproblemer for alvorlige til.

Din praktiserende læge er fremover en særdeles vigtig person i din sociale sag!

Du skal fremover være aktiv og finde ressourcer til at forstå lovgivningen, derfor læs alle de link du har modtaget igennem, så dukker der flere spørgsmål op.

Men at din sag bliver stoppet og du bliver placeret i noget virksomhedspraktik som ikke er en arbejdsprøvning skal du reagerer over for.

Hvad du kan klare, bestemmer din ryg fremover. Punktum.

Hvis ikke din kommune har en "Borgerrådgiver" har du muligheden at bruge DUKH`s rådgivning:

http://www.dukh.dk/fa-radgivning/inf...efonradgivning

Hvad gør du nu? Læse alle dine link

Du sender kommunen en mail, afdelingens chef, da du ingen sagsbehandler har og beder om vejledning iht Retssikkerhedslovens §7

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=173199

"§ 7. Senest 8 uger efter første henvendelse om løbende hjælp til forsørgelse skal kommunalbestyrelsen foretage en vurdering efter § 6. Dette gælder dog ikke for personer, der er omfattet af et kontaktforløb efter kapitel 7 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, samt personer, der er omfattet af et opfølgningsforløb efter kapitel 6 i lov om sygedagpenge.

Stk. 2. Ansøgeren skal skriftligt have besked om kommunalbestyrelsens vurdering efter stk. 1.

Erhvervsrettede foranstaltninger

§ 7 a. Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunalbestyrelsen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.

Stk. 2. Hvis kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om yderligere foranstaltninger, skal disse sættes i værk i umiddelbar tilknytning til ophøret af den nuværende foranstaltning.
"

Du skal være aktiv!!!

Du skal dele sagen op i det juridiske og din operation og optræning med dine rettigheder.

Da du er selvstændig og min viden er mangelfuld omkring ydelser i de forskellige situationer må andre hjælpe.

Hilsen Peter

Bilag

Love og regler om optræning etc
http://www.k10.dk/showthread.php?t=15813
Vil lige bruge en dag eller 2 på at sætte mig ind i div. links - har prøvet at svare på dine spørgsmål undervejs - TAK
Nunchuck er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2015, 09:23   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du har da været lidt grådig .....

Kære Nunchuck

... hvad problemer i ryggen angår.

"Prolaps L5 - Spinal stenose L4-L5, Diskusprotusion L2 + L4 prolaps med afklemning af durasækken.
Derudover Kanalstenose C5-C6-C7 med prolaps på C5 og C6
"

Jeg er på vej ud af døren, men jeg vil godt bede dig om at se disse 2 programmer for at vise dig hvad du er oppe imod:

https://www.dr.dk/tv/se/syge-dansker...i-sengepraktik

https://www.dr.dk/tv/se/deadline/dea...-10-20#!/07:59

For at vise dig hvad du er oppe imod og politikernes mening at motiveringen bør findes af syge.

Men jeg vender tilbage, hvor jeg kan tilbyde min erfaring vedr optræning og hvilke muligheder du har desangående.

Du påstår: "Jeg er den eneste der forstår mine smerter,"

Her tager du fejl..... mange incl jeg selv ved præcis hvordan du har det og hvor tæt du er på at havne i fælden omkring uvidenhed og fejlbehandling af især rygpatienter.

Hilsen Peter § 4 patient

Bilag

http://www.k10.dk/showthread.php?t=32792

Her ser du min samling af alvorlige historier om rygpatienter, som du bør scanne igennem for at du kan tage beslutningen at følge vores/mine råd:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=21830

Her er dit vigtigste mål, ikke at havne i denne tråd!

http://www.avisen.dk/paa-krykker-og-...09.aspx?deck=A et billede af virkeligheden som du skal forholde dig til og finde ressourcer til at sætte dig ind i lovgivningen som k10 kan hjælpe dig med.

Sidst redigeret af phhmw; 21-10-2015 kl. 09:45.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 21-10-2015, 09:56   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du spørger om virksomhedspraktik....

http://www.cabiweb.dk/virksomhedspraktik/

Formålet med en virksomhedspraktik er at afdække eller optræne en persons faglige, sociale eller sproglige kompetencer samt at afklare beskæftigelsesmål. For personer, der modtager uddannelseshjælp, kan virksomhedspraktik bruges som led i den uddannelsesrettede indsats.

Selv om der er tale om en praktik, må personen gerne varetage arbejdsfunktioner, der ellers ville blive udført som almindeligt lønnet arbejde.

PAS NU PÅ DIN RYG!!!!

Hvad har du på skrift af skånehensyn? S.U.


Har din praktiserende læge udfyldt en LÆ 265? S.U.
http://www.laeger.dk/portal/pls/port...me=9596971.PDF
Ydelser

Alle, der får tilbud om virksomhedspraktik, fortsætter med den ydelse, de får i forvejen.
Selvforsørgende ledige har ikke ret til forsørgelsesydelser, men kan eventuelt få en godtgørelse.


Hilsen Peter

PS Da du er en mand i 50erne kan du sikkert godt forstå at du trænger til "optræne en persons faglige, sociale eller sproglige kompetencer samt at afklare beskæftigelsesmål" og finde din indre motivation?

Et godt tilbud fra samfundets side af.

Fra nu af holder du kæft med positive udmeldinger som i enhver retning vil blive brugt imod dig. Hvem du får som din næste nyansatte sagsbehandler - sagsformidler eller i bedste fald en socialrådgiver er uendelig ligegyldig.

DU skal kende lovgivningen og reagere når din SB ikke følger lovgivningen.

Sidst redigeret af phhmw; 21-10-2015 kl. 10:31.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 21-10-2015, 21:55   #8
Nunchuck
Ved at vænne sig til K10
 
Nunchucks avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-05 2013
Indlæg: 14
Styrke: 11
Nunchuck er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Skræmmende læsning - så udsendelsen igår på DR2, puha, man kan jo næsten give helt fortabt på forhånd.
Jeg er ikke skrap i love og regler, og synes de er svære at forstå umiddelbart, bare fordi jeg læser dem. Men noget hænger alligevel ved.

Hvad har du på skrift af skånehensyn? S.U.
Det eneste sted jeg har læst om skånehensyn, er i den allernyeste journal fra min åbenbart midlertidige sagsbehandler/rådgiver jeg aldrig har mødt eller kommunikeret med, men som åbenbart har haft kontakt til genoptræningen ang en virksomhedspraktik, Hun har vedlagt dokument der siger:
- Fokuspunkter udviklingsområder mv: Ikke fysisk belastende
-Skånebehov: Ikke fysisk belastende, ingen tunge løft

Hun skriver herefter: Antal timer om ugen 12 i opstart - antal uger : 13 med mulighed for forlængelse.

ellers har ingen beskrevet skånehensyn.


Har din praktiserende læge udfyldt en LÆ 265? S.U.
http://www.laeger.dk/portal/pls/port...me=9596971.PDF Ja inden mødet i REHAB teamet d 14.04.15 hvor de stemte for at jeg skulle træne ½ - et helt år mere i genoptræningen. - men allerede 3 mdr efter ville genoptræningen ikke mere, da der længe ikke havde været fremgang. Egen læge skriver der er risiko for kronisk lidelse pga svære gener, men at jeg synes der har været effekt at optræning, så mulighed for bedring er til stede



Hilsen Peter

PS Da du er en mand i 50erne kan du sikkert godt forstå at du trænger til "optræne en persons faglige, sociale eller sproglige kompetencer samt at afklare beskæftigelsesmål" og finde din indre motivation?

Et godt tilbud fra samfundets side af. Jaaa

Fra nu af holder du kæft med positive udmeldinger som i enhver retning vil blive brugt imod dig. Hvem du får som din næste nyansatte sagsbehandler - sagsformidler eller i bedste fald en socialrådgiver er uendelig ligegyldig.

DU skal kende lovgivningen og reagere når din SB ikke følger lovgivningen.
Forsøger at læse op på links´ne

Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser



Du påstår: "Jeg er den eneste der forstår mine smerter," Ja folk i samme båd ved det, men jeg mente nu fysserne på genoptræningen som bare synes jeg er pylret og ved bedre end mig, om mine smerter

Her tager du fejl..... mange incl jeg selv ved præcis hvordan du har det og hvor tæt du er på at havne i fælden omkring uvidenhed og fejlbehandling af især rygpatienter.

Hilsen Peter § 4 patient
Tak
Nunchuck er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2015, 22:23   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er desværre alt for normalt...at diverse sagsbehandlere, konsulenter og læger mener at de ved lige nøjagtig hvordan patienten/borgeren har det...helt uden at spørge ind til det hos borgeren...

Mange gange har de endda den frækhed at komme med en hentydning om at de skam også engang havde ondt i ryggen eller at det jo efterhånden er en folkesygdom....som om at det så gør mindre ondt....eller at man skal pleje den mindre...

Selv folk der har prøvet det selv...ja de kan endda nogle gange have svært ved at sætte sig ind i det....eftersom vi alle føler smerte forskelligt...

Derfor bør man altid stole på sig selv når det kommer til "hvordan man har det"
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2015, 23:19   #10
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Genoptræning, diagnoser & praktiserende læge

Kære Nunchuck

Hvis du føler at dine fysioterapeuter ikke forstår og du inderst føler ubehag ved den manglende forståelse, hvilket er uacceptabelt, så beder du også her om aktindsigt i både din behandlingsplan og journal, som fysioterapien også er blevet krævet.

Så kan det være du bliver overrasket. S.U.

Hertil kan jeg oplyse dig, at fysioterapien generelt ikke kan fremvise klinisk dokumentation for deres behandling! Hvilket de er bevidste om, så det er ikke bare noget jeg påstår, fordi jeg er kritisk over for de manglende resultater fysioterapien kan fremvise, især for unge rygpatienter.

http://www.k10.dk/showpost.php?p=331976&postcount=81

http://fysio.dk/org/nyheder/Dokument.../#.VigJGqQ6A4Y

http://fysio.dk/org/nyheder/Dokument.../#.VigJmaQ6A4Z

Det er vigtigt at du forstår præcis hvad du har af diagnoser og det ikke bare er ord fra en journal.

Durasækken
https://www.aleris.dk/vi-tilbyder/al...ggens-anatomi/

Spinalstenose
https://www.sundhed.dk/borger/sygdom...spinalstenose/

Diskusprotrusion (udposninger pga revner i disken)
http://kiroholbaek.dk/behandlinger/d...kusprolaps.php

Cervikal discusprolaps
https://www.sundhed.dk/sundhedsfagli...discusprolaps/

MR-scanningen var den liggende eller opretstående? S.U.

http://www.aalborguh.rn.dk/Service/N...3-e796f6204d2b

ref #85 http://www.k10.dk/showthread.php?p=332652#post332652

Hvor udposninger i en disk kan ses hvis man står op og kan ikke ses når man ligger ned.

Trods optræning fortrinsvis foregår på hold, skal du tale med din praktiserende læge om individuel træning.

Du må under ingen omstændigheder få forværret dine smerter eller føleforstyrrelser ved enhver øvelse. Du skal gå efter resultater af en given behandling. Hvis ikke der kommer positive resultater ret hurtigt skal du finde et sted hvor resultaterne kommer.

Det er derfor din læge nævner at du kan risikerer at blive en kronisk smerterygpatient. Han ved hvad det kan ende med.

Lad os høre nærmere når du har læst alt igennem og nye spørgsmål dukker op.

Hilsen Peter

Bilag

Ledlokalisation
https://www.pinterest.com/pin/59250551322994880/

Tryk i ryggen. (husk du har revner i dine disks)
https://www.youtube.com/watch?v=_T-eQJnZRRk

Vippescanner. som i Ålborg
https://www.youtube.com/watch?v=nqrJseq_Qp8

PS grunden til at jeg henviser til så mange link er at jeg fornemmer at du lytter. Jeg har levet et langt liv med rygproblemer har siddet i en kørestol i en årrække opgivet af det etablerede system med al den Metadon jeg ønskede. Jeg lyttede ikke, men troede at det skulle arbejdes væk.
Først i dag har jeg fået livet tilbage da jeg begyndte at forstå og modtog den korrekte rygbehandling efter adskillige lumbale operationer.

Kæmp for ikke at havne i min situation...... det er livet sgu for kort til. Vær aktiv og styr din ryg og sociale sag og lyt ikke til fæhoveder.

Sidst redigeret af phhmw; 21-10-2015 kl. 23:59.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension