K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-01-2011, 23:58   #1
Tullepigen90
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tullepigen90s avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-08 2010
Lokation: Jylland
Alder: 33
Indlæg: 113
Styrke: 14
Tullepigen90 er ny på vejen
Hjælp!Nægtet behandling

Hej Allesammen
Jeg har en sjælden fysisk og kronisk sygdom, det har medført at jeg meget meget voldsomt er gået ned psykisk. Jeg har fået stillet diagnosen svær depression, men at det er p.g.a. min fysiske sygdom. Min praktiserende læge henviste mig akut til psykiatrisk afdeling. De lovede at komme ud og vurdere min psykiske tilstand i løbet af en uge, men de kom først efter 1 måned! Den psykiatriske overlæge som skulle vurdere mig brugte kun 5 minutter til at "vurdere" mig. Han spurgte knap nok hvordan jeg havde det. Han ville MEGET gerne udskrive en masse medicin til mig, men han nægtede at give mig samtaleterapi eller noget som helst andet behandling mod depression. Han ville kun udskrive endnu mere medicin (jeg fik i forvejen anti-depressiv). Hans vurdering var også at jeg ikke var "syg nok". Så længe jeg ikke havde planlagt min egen død og ikke hørte stemmer eller så noget foran mig, og ikke var gået fra forstanden, så ville han intet gøre
Jeg kontaktede min egen læge og han kontaktede den psykiatriske overlæge, men han var IKKE til at hugge og stikke i!
Jeg har det så dårligt som aldrig før og kan slet ikke hænge sammen. Jeg er fuldstændig knækket sammen psykisk og kan ikke overskue noget som helst længere. Jeg føler mig meget meget frustreret og magtesløs
Hvad kan jeg gøre, når jeg ikke bliver taget alvorlig og ikke engang min egen læge kan få den psykiatriske overlæge til at forstå alvoren?
Håber nogen kan give mig et godt råd.
__________________
Mvh.
Nanna - (Tullepigen90)

Førtidspensionist pr. 1/11-2008
Tullepigen90 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2011, 00:12   #2
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
...kunne din læge ikke henvise til en psykiater, der var mere seriøs end den overlæge...

Var det ikke akut, du blev henvist til afdelingen, som opsøgte dig EFTER 1 måned...det kan du jo ikke bruge til noget som helst!

Håber der kommer flere svar til dig, Tullepige, ville bare lige gi' lidt respons :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2011, 07:21   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Prøv evt at gå gennem psyk-skadestue, en erklæring (eller hvad det nu hedder) der fra kan sætte lidt skub i sagerne.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2011, 09:11   #4
victoriane
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 138
Styrke: 17
victoriane er ny på vejen
For at blive indlagt på psykiatrisk hospital idag kræver det faktisk at du er drevet SÅ langt ud, at du er dybt psykotisk eller kan finde på at slå dig selv eller andre ihjel.
Der er ikke pladser/senge til de der forsøger at få hjælp INDEN filmen er HELT knækket.
Det er det dumme ved systemet idag. for i stedet burde man satse på at kunne henvise de der be'r om hjælp til samtaleterapi og støtte og omsorg inden det når for langt ud.

Desværre handler det om penge - altid penge

Og hvad politikerne tilsyneladende ikke nogensinde lærer at forstå - eller interessere sig for - er at den forebyggelse, der nok koster mange penge nu og hér - jo på sigt vil spare samfundet for et lagt større antal milliarder i form af sparede hospitalsindlæggelser, sygedage, førtidspensioner og ikke mindst ødelagte menneskeskæbner.
victoriane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2011, 10:50   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
jeg blev indlagt af egen læge og fik en super behandling
var indlagt i 2 måneder og fik masser af hjælp i form af psykologhjælp
er stadig tilknyttet psykiatrien med psykiater og sygeplejerske
har ellers aldrig været i behandling før
om det så kan skyldes at jeg har en anden form for psykisk lidelse end depression, kan jeg ikke sige noget om
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2011, 11:07   #6
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Tullepigen90, jeg og alle vi andre kan jeg se, føler med dig. Desværre er det psykiske system bygget helt anderledes op end det fysiske. Man kan selv vælge om man vil køre på psykiatrisk skadestue, men det kan faktisk godt hjælpe med et visit en gang i mellem, dog er det ikke sikkert at du "kommer indenfor".

Ligeledes er det ikke altid at antidepressiv medicin "virker" i al fald ikke lige med det samme, tilsvarende må du også selv vælge om du vil have det. Som jeg ser det er dit korthus væltet, måske blot for en periode, men det bliver jo ikke bedre af at eksperterne omkring dig "siger fra".

Har du en god læge eller bare en læge , ville jeg få en henvisning til en psykiater. Har du råd så tag et par eller blot en time hos en psykolog i kognitiv terapi. Det hjælper ofte at få sat ord på det man føler. Ligeledes kan en god veninde snak hjælpe så man får luft. Det psykiske er ikke noget man bare lige fikser, det er noget der tager tid som man ikke mindst selv skal arbejde med og finde redskaber til at balancere.

Prøv at søge din egen ro, gå en tur, læg dig på sofaen i ro og mag og læg hænderne på din mave, mærk hvordan kroppen taler til dig og prøver at berolige dig. Ja jeg skriver alt dette fik um dik, for det kommer indefra og der er ikke nogen pille der bare lige tager det væk. Motion er også en god ting, hvis du altså for din fysiske lidelse oveni, kan løbe eller svømme en tur.

Jeg lider af generaliseret angst, er medicineret rimeligt højt, men det er ikke noget jeg mærker i det daglige det tager dog toppen af min angst - tror jeg.

God weekend og held og lykke, jeg ved hvordan du har det, prøv at få ro på panikken, den skal ikke have lov til at styre dig.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2011, 11:59   #7
Tullepigen90
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tullepigen90s avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-08 2010
Lokation: Jylland
Alder: 33
Indlæg: 113
Styrke: 14
Tullepigen90 er ny på vejen
Mange tak for jeres svar
Jeg tror ikke selv at en psykiatrisk skadestue vil være det rigtige. Jeg ved de intet vil gøre! Spørgsmålet er bare hvad det rigtige er
__________________
Mvh.
Nanna - (Tullepigen90)

Førtidspensionist pr. 1/11-2008
Tullepigen90 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2011, 12:06   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tullepigen90 Se meddelelser
Mange tak for jeres svar
Jeg tror ikke selv at en psykiatrisk skadestue vil være det rigtige. Jeg ved de intet vil gøre! Spørgsmålet er bare hvad det rigtige er
hvordan kan du vide de intet kan gøre?
har du prøvet det før
din egen læge kan nok ikke gøre meget, grunden til jeg blev indlagt
for mig lyder det som du er ved at opgive det hele og skal have hjælp
har du snakket med en psykolog, det er nok den bedste løsning når det drejer sig om depression.
for nej antidepressiv medicin hjælper ikke alene


MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2011, 12:16   #9
Tullepigen90
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tullepigen90s avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-08 2010
Lokation: Jylland
Alder: 33
Indlæg: 113
Styrke: 14
Tullepigen90 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
hvordan kan du vide de intet kan gøre?
har du prøvet det før
din egen læge kan nok ikke gøre meget, grunden til jeg blev indlagt
for mig lyder det som du er ved at opgive det hele og skal have hjælp
har du snakket med en psykolog, det er nok den bedste løsning når det drejer sig om depression.
for nej antidepressiv medicin hjælper ikke alene


Ja, jeg har desværre prøvet det før. Og hvergang får jeg følelsen af at de ikke tager det seriøst og ikke ønsker at hjælpe. Jeg ved godt, at anti-depressiv medicin ikke hjælper alene, det har jeg temmelig meget erfarring i, fra min egen krop..
__________________
Mvh.
Nanna - (Tullepigen90)

Førtidspensionist pr. 1/11-2008
Tullepigen90 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2011, 12:39   #10
Tin64
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2009
Lokation: Odense
Indlæg: 49
Styrke: 15
Tin64 er ny på vejen
Tullepigen: Prøv at henvende dig til Akut team: http://www.psykiatrienisyddanmark.dk/wm272408

Er det for langt fra din bopæl, vil man formentlig her kunne rådgive dig om hvor du finder Akut team eller tilsvarende i dit område.

En anden mulighed kunne måske være at få en lægehenvisning til psykologsamtaler. Se nedenstående link for at finde ud af, om du er tilskudsberettiget. Der er naturligvis ofte ventetid hos psykologerne. http://www.psykologkontakt.dk/info.asp?id=8

Du kan også prøve at ringe til SINDs telefonrådgivning for at høre, hvordan du kommer videre og får brugbar hjælp indenfor sundhedssystemet.http://www.sind.dk/raadgivninger.6

Se også denne side:http://www.netdoktor.dk/tema/sorg_krise/hjaelp.htm

Og husk, at det kan være en rigtig god ide at skifte læge, hvis din nuværende ikke bakker dig tilstrækkeligt op.
Tin64 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nægtet kontant hjælp. Oline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 05-08-2013 23:38
Hjælp til rette psykiatriske behandling! Tutteren Din historie 17 17-10-2011 15:10
har brug for støtte i hjemmet- en blir nægtet hjælp! kandelsdorff Alt det andet 17 04-08-2011 12:01
Økonomisk hjælp til behandling? Svaninden Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 18 28-07-2011 11:21
HJÆLP! Jeg bliver nægtet FP TrætPige Din historie 57 20-12-2010 03:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension