K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-12-2010, 05:32   #1
TheScientist
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2010
Indlæg: 6
Styrke: 0
TheScientist er ny på vejen
Skift af kommune + uddannelsesstart!

Mnjellow

Jeg er midlertidig FørtidsPensionist, og studerer pro tempore på VUC, hvilket jeg er meget glad for. Planen er at jeg skal påbegynde socialrådgiveruddannelsen til sommer, men på nedsat tid, således at jeg på sigt kan skaffe mig et vikar/fleks/alment job Det er naturligvis min store drøm at komme igang igen!

Jeg bor i Frederiksberg Kommune pt., men flytter til Københavns Kommune den 1.4.2011. Frederiksberg Kommune har sagt god for at jeg studerer på FP-forsørgelsesgrundlag, sålænge jeg "kun" er i stand til at studere på deltid. Jeg er på nuværende tidspunkt udelukkende i stand til førnævnte, og selvom jeg håber på at kunne varetage et job 100% er dette nok ikke realistisk de kommende år. Derfor tilbød Frederiksberg Kommune mig at jeg kunne fortsætte på FP efter de 3 år er gået på den midlertidige pension. Det vil sige om 2 år.

Mit problem opstår, da jeg skal søge studie senest pr. 15.03.2011, og således skal have en accept fra kommunen af. Men jeg har jo ingen sagsbehandler i Københavns Kommune før efter 1.4.2011?!

Hvordan skal jeg forholde forholde mig hertil? Jeg er i tvivl om, hvorvidt jeg kan henvende mig til min nuværende kommune (altså Frederiksberg), da de jo på studiestartstidspunktet intet har med sagen at gøre? Det vil sige i starten af september, hvor jeg jo bor i Københavns Kommune?



//TheScientist.
TheScientist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 06:13   #2
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Det er godt du skriver herinde i god tid.

For dig ville jeg sige du skal "kræve" at tale med en socialrådgiver og ikke jobkonsulent, vikar, eller bare en ansat. Københavns kommune er et rod i dag.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 09:53   #3
TheScientist
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2010
Indlæg: 6
Styrke: 0
TheScientist er ny på vejen
Tak for dit svar

Jeg valgte at kontakte borgerservice med henblik på at få mailadressen på en vilkårlig sagsbehandler, men fik så mailadressen på modtageenheden, da de ikke udleverede mailadresser på specifikke sagsbehandlere, da disse jo kunne være sygemeldte, på ferie e.lign.

Alt i alt et godt førstehåndsindtryk med Københavns Kommune

Jeg har sendt dem en mail, meget lignende det ovenstående jeg har skrevet, og vender stærkt tilbage, når jeg hører nærmere

//TheScientist.
TheScientist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 11:13   #4
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej TheScientist.

Du skriver flg.:
Citat:
skal søge studie senest pr. 15.03.2011
og
Citat:
flytter til Københavns Kommune den 1.4.2011.
.

Du skriver også flg.:
Citat:
tilbød Frederiksberg Kommune mig at jeg kunne fortsætte på FP efter de 3 år er gået på den midlertidige pension. Det vil sige om 2 år.
Da dette virker, som en langsigtet og god plan, hvorfor jeg vil sikre mig denne på skrift INDEN du flytter til KBH.kommune. Som på trods af dit første håndsindtryk har en noget anden demografi end Fr.berg, hvilket også afspejles i deres sagsbehandling. Samtidig mener, jeg du allerede er disinformeret pga. du jo pr. def. jo ikke kan have en SB i en kommunne du ikke bor i.

Det er dit flyttetidspkt. altså d. 01.04.11, der er afgørende for, hvor du skal henvende dig til, Hvorfor du skal henvende dig til Fr.berg, og få deres accept at denne ansøgning, samt som jeg skrev en skriftlighed for denne gode langsigtede plan.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 11:42   #5
TheScientist
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2010
Indlæg: 6
Styrke: 0
TheScientist er ny på vejen
Hejsa gunvor, og tak for dit svar

Jeg har nu kontaktet min sagsbehandler i Frederiksberg Kommune, som umiddelbart ikke så noget problem i ovenstående situation, men ville sende mig videre til en pensionskoordinator (eller noget i den stil) som så skulle udarbejde en skriftlig redegørelse herfor.

Hun ville så vende tilbage til mig i det nye år

Vender således tilbage til jer i det nye år med news om mine store planer!

Thx for info mv. indtil nu.

//TheScientist.

Post Scriptum:

Hvordan disinformeret? Jeg spurgte jo selv efter en vilkårlig SB, og fik så at vide at sagen kunne gå tabt på den måde

Sidst redigeret af TheScientist; 28-12-2010 kl. 11:45. Årsag: Ville tilføje et post scriptum...
TheScientist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 12:26   #6
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej TheScientist.

Godt, at SB i Fr.berg vil rykke på din sag. Og fint at få en skriftlighed på det.

Hvorfor jeg skrev misinformeret, fordi jeg opfattede det sådan ud fra dit skriv:
Citat:
Jeg valgte at kontakte borgerservice med henblik på at få mailadressen på en vilkårlig sagsbehandler, men fik så mailadressen på modtageenheden, da de ikke udleverede mailadresser på specifikke sagsbehandlere, da disse jo kunne være sygemeldte, på ferie e.lign.

Alt i alt et godt førstehåndsindtryk med Københavns Kommune
Borgerservice såvel som vilkårlig SB i Kbh.s kommunne bør jo oplyse dig, at du skal kontakte Fr.berg, sålænge du er bosiddende der. Uanset om du selv giver udtryk for at ville have oplyst en vilkårlig SB, og ej heller give dig en mail adr. på modtageendheden. Du kunne være endt i et af de berømte loop.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 12:32   #7
TheScientist
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2010
Indlæg: 6
Styrke: 0
TheScientist er ny på vejen
@gunvor

Endnu en gang tak for info.

Jeg er lidt ny med henblik på Københavns Kommunes (jeg har dog boet der før, men aldrig haft behov for andet end flytning og nyt pas) SB'ere og det berømte loop?

Er det så endnu et loop med hensyn til at jeg blev sendt til modtageenheden?!

PFT, - TheScientist.
TheScientist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 12:59   #8
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej igen.

Som megen statestik og undersøgelser viser er situationen for Kbh.s kommunne ikke af de bedste. Dette er der selvfølgelig flere årsager til. Men seneste nyhed, som jeg har lagt ind er lange sagsbehandlingstider oplyst via artikel fra Berlingske.

Jeg har fra flere bekendte fået fortalt om, at modtageenheden er lang tid om at komme tilbage på henvendelse. Kender en pt. som endnu venter på 14 dag, uden afklaring om SB, og dermed måske komplicering af deres sag. Derfor kaldet jeg det et loop, da det jo burde være simpel forrretningsgang, når man henvender sig. Det mener jeg også var intentionen omkr. en modtageenhed, som nemt og hurtigt skulle afklare, hvem man konkret skal have som SB, hvor man skal henvende i systemmet ect. Desværre hører jeg stadig beretninger om det modsatte. Måske afstedkommet af en for uklar arbejdsbekrivelse el. forretningsgang for modtageenheden.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 13:23   #9
TheScientist
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2010
Indlæg: 6
Styrke: 0
TheScientist er ny på vejen
Okay så, thx for sharing!

Anyways, så er det jo godt at jeg har taget kontakt til Frederiksberg Kommune også, og bedt dem skriftligt state, at de støtter op om studiestart, netop som du sagde jeg skulle!

Kan en eventuel skriftlig udtalelse fra Frederiksberg Kommune på at jeg gerne må tilmelde mig studiet så påvirke Københavns Kommunes holdning

I hope so!
TheScientist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 13:56   #10
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Nu er det ikke sikkert at du får problemer med københavns kommune. Modsat mange andre kommuner, så tror jeg mere at det er sjusk og rod du skal regne med i københavns kommune. Så undgå at falde i det hul, hvor du bare bliver vidersendt og sat på køl.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skift af flexjob Fink Spørgsmål ang fleksjob 2 23-08-2013 13:46
Træt af Frederikshavn kommune og deres sagsbehandler skift ! Nordjyden76 Alt det andet 7 30-08-2010 10:57
Vil skift af kommune udløse en ny sag? Hjerneskaden Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 08-04-2010 03:18
kommune skift under arbejdsprøvning? V_Brask Alt det andet 6 26-11-2009 23:19
Skift af Flexjob jennse Spørgsmål ang fleksjob 1 16-05-2008 23:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension